Skocz do zawartości
GrzesiekVW

problemy z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem według książki te znaki się pokryły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrobił się wystrzał w filtrze i już niezapalił

Musisz być pewny że nowa przepływka jest sprawna czyli czy dostaje napięcie jak i jakie napięcie podaje na sterownik.

Jeśli chcesz aby nie powtórzyła się historia ze strzałem w filtr (na LPG) to musisz mieć prawidłowo ustawiony rozrząd a co za tym idzie i sam zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to wina jakiegoś czujnika tylko nie wiem jakiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wina jakiegoś czujnika

Przepływomierz to tez czujnik...ściagnij sobie TEN plik

Pomierz napięcia przepływki...najlepiej jest zdjąć plastikową pokrywę, jest na klej ale schodzi lekko.

Bez napięć z przepływki nie zapalisz na benzynie, cała reszte czyli czujnik temp, na sterownik, TPS możesz odłaczyć a silnik powinien zapalić, iskra też musi być sprawna, jesli byłby uszkodzony Hall w aparacie to iskry nie będzie wcale.

Sprawdź jeszcze bezpieczniki bo może sterownik nie dostaje napięcia.

Przez wtyczkę sterownika jesteś w stanie zbadać 90 % czujników w tym silniku, wystarczy tylko wydruk z WKiŁ i multimetr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie miernik uniwersalny. A te silniki mają czujnik położenia wału korbowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A te silniki mają czujnik położenia wału korbowego

Jest nim Hall w aparacie, innego nie ma w tym silniku.

A nie miernik uniwersalny

Ważne aby pokazywał napięcia.

TUTAJ masz jak zdiagnozować czujniki przy samym sercu czyli na wtyczce sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bende próbował. Od której strony się liczy te styki na złączu sterownika od strony tego zatrzasku czy od tego takiego co się najpierw wsuwa.

 

---------- Dodano o 14:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:37 ----------

 

Zapomniałem dodać że przed ustawieniem rozrządu były 2 świece mokre i 2 suche

Edytowane przez mati8994

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bende prubował.

 

Chłopie *******!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna pojawiły sie problemy przy odpalaniu Passata (2e). Nagrałem filmik jak to wyglada. Ma ktos jakis pomysł co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problemy przy odpalaniu Passata

Odpala ładnie tylko obrotów nie trzyma.

Prawdopodobnie czujnik temperatury fiksuje, sprawdż jego oporności.

Sprawdź też czy buczy zawór krokowy po przekręceniu stacyjki....bo jego awaria też może mieć takie objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

reebpl Stawiam na silniczek krokowy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza pompa paliwa nic nie buczy. Tak w gruncie rzeczy zaczeło sie od tego ze na 40l benzyny przejechalem niecale 240km i sie rezerwa świeci, wczesniej nie było takiego zuzycia. Po podtrzymaniu go, na 1000 obrotów przez ok minute, wszystko sie uspokaja. Zegary pokazuja moim zdaniem normalnie temperature, bo po przejechaniu 2-3km wskazówka sie dzwiga,po czym stopniowo rosnie aż pozostanie na okolo 87-90 stopniach. Czasami zaświeci sie kontrolka płynu chłodniczego i miga, problem ten wystepuje sporadyczne, aczkolwiek zawsze po rozgrzaniu do 90 stopnii.

Który czujnik temperatury odpowiada za sygnal do kompa? I jak go odłacze przed rozruchem, to powinien normalnie odpalić?

Edytowane przez reebpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w benzyniaku miałem podobny problem i okazało sie ze to wina pompki paliwa, zmieniłem i śmigałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak go odłacze przed rozruchem, to powinien normalnie odpalić?
Powinien odpalić ale wcale nie musi... Najlepiej żeby ktoś odpalił i gaz delikatnie przytrzymał tak żeby miał 1.5 tys i wtedy ściągasz wtyczkę ze 3 razy przegazowujesz do 3.5 tys obrotów i powinien wtedy chodzić w trybie awaryjnym i jeżeli będzie trzymać obroty to czujnik do wymiany a jeżeli nie to radziłbym sprawdzić zawór wolnych obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze chodzi o ten niebieski czujnik który jest wsadzony do kolektora metalowego? Jak nie, to mozna prosic o jakies zdjęcie poglądowe, gdzie ten czujnik jest umieszczony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niebieski czujnik który jest wsadzony do kolektora metalowego?

Raczej nie.

Powinieneś mieć czteropinowy czujnik w króćcu wodnym który wychodzi z głowicy, dwa piny to na zegary a kolejne dwa (piny 1 i 3) na sterownik i na nich mierzysz oporność.

0 stopni= 5000-6500 omów

10 stopni=3250-4500 omów

20 stopni=2200-3000 omów

30 stopni=1500-2000 omów

40 stopni=1000-1400 omów

50 stopni=725-925 omów

60 stopni=535-675 omów

70 stopni=400-500 omów

80 stopni=275-375omów

90 stopni=200=285 omów

100 stopni=160-225 omów

Jak masz dwa czujniki to mierzysz ten niebieski.

Silnik krokowy nie buczy tak głośno jak pompa paliwa, przekręć na zapłon, otwórz maske i ręką dotknij zaworu, powinien wibrować, jak nie to mierzysz czy jest zasilanie na wtyczce=12V.

Oporność na pinach zaworu to między 2 a 10 omów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem opornosc tego 4 pinowego czujnika na kroccu, i prz temperaturze od 60 do 70 stopnii, opornosc spadała z 280 na 240. Gdy rano po nocy odłaczyłem ten czujnik i odpaliłem na zimnym, nie miał żadnych problemów z trzymaniem obrotów, dopiero gdy go zgasiłem, podłaczyłem czujnik i odpaliłem ponownie, wystepował ten problem z falowaniem i gasł, przy braku dodania gazu. Drogi taki czujnik będzie? I jak z wymiana? Trzeba spuszczać płyn chłodniczy?

Edytowane przez reebpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny ponad 100 zł ale warto brać z ASO i mieć spokój. Wymiana banalna, czujnik na wcisk, wyciągasz zawleczkę i wkładasz nowy, płynu uroni parę kropel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątek popularny to i ja...

Pasat B3 92 siln. ABS +LPG

 

Gdy zimny zapala bez problemu i dalej tez kula się OK.

Gdy się zagrzeje odpala bez problemu kula się OK

 

Gdy zapalę zimnego (chodzi równiutko, "elegancko"), przejadę paręset metrów, ew pochodzi kilka minut i go zgaszę to muszę kręcić kilkanaście sek by zatrybił.

Powyższe niezależnie czy zgaszę go po wcześniejszym przełączeniu na LPG czy pojadę na samym PB.

Jak już zaskoczy to przez chwile trochę czarnego dymu, czyli jakby się zalewał ale skoro np przełączę na LPG to czym się zaleje? gazem (a gdyby nawet to nie powinien później zakopcić)?

 

Any help/suggestion?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy pojadę na samym PB

Upewnij sie czy przy krótkiej jeździe na samym PB też są problemy z odpalaniem.

Jeśli tak to do przeglądu czujnik temp i sonda...

Jelsi tylko na LPG to do przeglądu elektrozawory i olej w parowniku.

Naturalną rzeczą jest zalanie świec zmrożonym gazem i nie koniecznie musi wtedy przydymić.

Jeśli masz emulator sondy to sprawdż jej ustawienia lub na jakis czas całkowicie odepnij sondę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności