lebow Zgłoś #101 Napisano 30 Października 2012 ja mam podobny problem z moim 2E jak jest zimno to kręcę na benzynie ze 6, 7 razy i za każdym razie lekko załapuje załapuje aż w końcu załapie Wymuś przekręcaniem kluczyka kilkukrotne włączenie pompki....jak to zadziała to regulator na listwie wtryskowej padł. Co do wtryskiwacza to dobry trop...PF też go powinien mieć. Im zimniej tym na dłużej się otwiera...żarówkę we wtyczkę i wiadomo czy elektryka działa...lub wykręcamy go i sprawdzamy czy siknie benzyna podczas rozruchu. Chyba starej metody wciskania pedału gazu podczas utrudnionego rozruchu nie muszę przypominać....nie zalejemy świec. Jak macie trzyelektrodowe świece to zmieńcie na jednoelektrodowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #102 Napisano 30 Października 2012 Jak macie trzyelektrodowe świece to zmieńcie na jednoelektrodowe. Właśnie kupiłem nowe NGK trzyelektrodowe, niezakładać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maverick22 Zgłoś #103 Napisano 31 Października 2012 Witam, mam podobny problem z odpaleniem. Mam paska 2.0 syncro w benzynie. Wymieniałem stacyjkę na nową parę miesięcy temu, wszystko było dobrze jednak w sobotę ,miałem problem z zapaleniem. Kilka razy musiałem przekręcić kluczyk ,żeby odpalił, a dzisiaj w ogóle nie odpala. Kontrolki wszystkie się palą. Wczoraj bez problemu odpaliłem go drutem, czyli podejrzewam ,że to nie rozrusznik. Dzisiaj natomiast nie odpala nawet drutem, impuls elektryczny jest ,ale niestety nie ma mocy. Akumulator naładowany. Czy to może być problem z kostką pod stacyjką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #104 Napisano 31 Października 2012 rozrusznik do regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #105 Napisano 31 Października 2012 Co do wtryskiwacza to dobry trop...PF też go powinien mieć. a gdzie on powinien się znajdować? Dziś cyknę foto tego co mam pod maską i wrzucę i jakoś namacalnie będę wiedział co gdzie i jak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #106 Napisano 1 Listopada 2012 Centralkę odłączałem i podłączałem tak jak mówiłeś i bez zmian. Po odpaleniu na gazie (na zimnym) mogę normalnie przełączyć go na benzynę i zgasić, a później od strzała odpalić. Dzisiaj pożyczę niebieski czujnik z ojca Passata i zobaczymy czy to coś da (trzeba ściągać klemy by komp załapał zmianę?) I oto foty tego co znalazłem pod maską z przekaźników i okolice wtrysków: https://picasaweb.google.com/107555771604866566864/PFKjgF?authkey=Gv1sRgCLyy1fmkzN7caw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #107 Napisano 1 Listopada 2012 Ten przekaźnik obok centralki to odłączanie wtrysków i na niego stawiam. Z listwy wtryskowej wychodzi wężyk i na końcu masz dyszę (...chyba bo tak jakoś dziwnie widać...) i brązową wtyczkę na niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #108 Napisano 1 Listopada 2012 Ten przekaźnik obok centralki to odłączanie wtrysków i na niego stawiam. chodzi Ci o tego z napisem "carprotect"? brązową wtyczkę na niej Tak to ona wychodzi z wtrysków. I co w tym temacie zrobić? Zmierzyć miernikiem napięcie na zapłonie i podczas kręcenia rozrusznikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #109 Napisano 2 Listopada 2012 Tak, dokładnie o ten. Na piny 85 i 86 idzie plus z instalacji gazowej (prawdopodobnie z zaworu ) i masa--kolejność nie istotna. A na piny 30 i 87+ idzie przewód z zasilania wtrysków. Na wtyczce dyszy rozruchowej pojawia się zasilanie na bardzo krótko podczas rozruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #110 Napisano 2 Listopada 2012 ok, pomierzymy zobaczymy jeszcze będę musiał najpierw sprawdzić ten niebieski czujnik, jumając go od ojca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #111 Napisano 3 Listopada 2012 (edytowane) ...Jak macie trzyelektrodowe świece to zmieńcie na jednoelektrodowe... Rozwińcie ten temat, jak to jest z tymi elektrodami? Edytowane 3 Listopada 2012 przez angger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #112 Napisano 3 Listopada 2012 Rozwińcie ten temat, jak to jest z tymi elektrodami? Teoretycznie miały one zastąpić brak ingerencji w zmianę odstepu na elektrodach a faktycznie jest tak iż iskra może przeskoczyć tylko na jedną elektrodę... w tym czasie pozostałe zarastają nagarem i są bezużyteczne....po jakimś czasie wypala się ta najczęściej używana i iskra szuka najkrótszej drogi i... pojawiają się problemy. Cena trzyelektrodowych jest wyższa niż jedno ale zarazem mniejsza niż jednoelektrodowych z platynowymi elektrodami.... Miałem kiedys założone nawet czeroelektrodowe (uległem komercji ) efekt był taki iż w wilgotne poranki silnik palił ...jak chciał...świece się zalewały...czasem odpalił na jeden cylinder...istna mordęga...świece poszły w kibel i od tej pory szukam zamiennika w jednoelektrodowej. Żywotność tych świec jest niewiele mniejsza niż u tych z platynową elektrodą....co jakiśczas wystarczy zajrzeć do siec sprawdzić przerwę...a cena ich jest tak niska że spokojnie można wymieniać je co roku. Dodam tylko że świeca która choć raz się "zarzuci" już nigdy nie jest tak sprawna....nieweielka ilość wilgoci=wody potrafi sprawić iż świeca nie nadaje się do niczego. Każdy ma oczywiście swoje zdanie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #113 Napisano 4 Listopada 2012 dzięki, trochę wyjaśniłeś sprawdzałem w ETCE, moje świece to B 101 000 026 AB, ja używałem do tej pory NGK BUR 6ET trzyelektrodowych, a Ty jakich używałeś jednoelektrodowych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #114 Napisano 4 Listopada 2012 Ja tam nie mam zastrzeżeń do 3 eletrodowych NGK już parę lat na nich śmigam zawsze palił dobrze a i świece wypalały się równo (z każdej strony przy elektrodzie), moim zdaniem jak nie wymienia się przewodów i kopułki palca to właśnie mogą być problemy ale fakt platynowe świece są lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #115 Napisano 4 Listopada 2012 a Ty jakich używałeś jednoelektrodowych? Mam BPR6E. Najlepsze są te z serii V-line, Coś jakby dwie elektrody w jednej.... http://www.ngk.de/pl/sprzedaz/produkty-i-asortymenty/swiece-zaplonowe/v-line/przeglad-v-line/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #116 Napisano 5 Listopada 2012 a więc dziś znalazłem winowajcę (tak mi się wydaje). Nerwica mnie wczoraj naszła, bo podczas jazdy zaczął świrować obrotami. Na benzynie kopcił na niebiesko i miał taką dawkę, że chodził jak maluch, czyli na 2 cylindrach, a na gazie falował obrotami lub zatrzymywał się w okolicy 2k.... Pierwsza myśl-lewe powietrze. Ale skąd?! Gumki na wtryskach 3 tyg temu wymieniane, dolot pięknie uszczelniony (no przynajmniej mi się tak wydawało)... Ja mam u siebie glebę i mam wyciągnięte plastiki nadkoli... puchę od filtra powietrza uszczelniłem jak się dało, ale jednak piasek się do niej dostawał...pucha wyczyszczona i plastiki założone, ale oczywiście cięte, bo normalnie by nie weszły Ale idąc do sedna. Wyczyściłem przy okazji styki przekaźnika otwierającego wtryski, wtyczkę wtryskiwacza wstępnego i od niebieskiego czujnika. 2 razy przekręciłem na zapłon (po 1 dniu postoju po jednorazowym przekręceniu pompka głośno wyje, a później już znacznie ciszej) i nawet kluczyka nie zdążyłem dobrze przekręcić i zapalił! Nie jestem w 100% pewien czy to była wina brudnego dolotu czy po prostu pomogło wyczyszczenie styków... Jak do końca tygodnia będzie dobrze to najpewniej jedno z dwóch Mam nadzieję, że to nie był jednorazowy odpał dobrego palenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #117 Napisano 14 Listopada 2012 jednak to nie to...wczoraj po pracy odmówił posłuszeństwa na amen. Ani na pych, ani na hol, ani na benzynie, ani na gazie nie chciał zagadać...najprawdopodobniej po czujniku temperatury padła cewka... Auto jest u dobrego mechanika. Mam nadzieję, że do końca tygodnia znajdzie się przyczyna i będzie jeździć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trener Zgłoś #118 Napisano 16 Listopada 2012 Witam A ja mam odwrotny problem. Zimny odpala na dotyk, ale gdy gorący trzeba go kręcić 10 sekund za każdym razem zarówno na gazie i na benzynie. Jaka może być przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #119 Napisano 17 Listopada 2012 Czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #120 Napisano 17 Listopada 2012 (edytowane) ale gdy gorący trzeba go kręcić 10 sekund za każdym razem zarówno na gazie i na benzynie. Nie przesadziłeś z tymi dziesięcioma sekundami? Musisz się upewnić czy to nie wina samego LPG. Czyli przed zgaszeniem silnika przełącz na benzynę, daj popracować trochę silnikowi na samej benzynie. Ogłupiały sterownik od pracy na gazie też może być przyczyną. Przy punktowym wtrysku odpalanie na gazie na gorącym silniku bywa czasem łatwiejsze niż na benzynie. Stan zużycia silnika też ma tutaj spore znaczenie. Bywa też tak że elektrozawór od LPG zawiesza sie przy gaszeniu silnika, wtedy cały gaz z węża między reduktorem a zbiornikiem ucieka w kolektor....zapomnij wtedy o odpaleniu na dotknięcie i na gazie i na benzynie. Miałem i taki przypadek, jak się okazało to powinął się oring od filterka gazu dostał się pod elekrozawór i ten się nie zamykał. Po gaszeniu silnika słychać wtedy dźwięk uciekającego gazu w kolektor. Wtedy faktycznie trzeba było z 10 sec. kręcić. Edytowane 17 Listopada 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach