Skocz do zawartości
GrzesiekVW

problemy z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Upewnij sie czy przy krótkiej jeździe na samym PB też są problemy z odpalaniem.

Tak, sprawdzałem, niejednokrotnie

Jeśli tak to do przeglądu czujnik temp i sonda...

Hmm, czujnik OK, ale sonda? Raczej nie, ona, jak sądzę, jeszcze nie pracuje - nie zdążyła sie rozgrzać (jednoprzewodowa)

 

Jestem skłonny przypuszczać że podawana jest zbyt duża dawka paliwa i póki silnik był "czysty" , suchy przed pierwszym uruchomieniem to zapala "od ręki", a gdy jest nieco "zawilgocony" (wewnątrz, świece tłoki, cylinder), to na "dzień dobry" się zalewa i dlatego trzeba kręcić by się "przedmuchał"/osuszył.

Reasumując sugestia, że winny jest czujnik temp jest najbardziej prawdopodobna.

Spróbuję (jak znajdę chwile czasu) pomierzyć opór czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece z nieodpowiednią ciepłotą też mogą dawać takie objawy.

Sprawdź jeszcze drożność przewodu na filtr oparów paliwa z węglem aktywnym.

 

(wewnątrz, świece tłoki, cylinder)

Cylinder jest zawilgocony przed pierwszym porannym odpaleniem, (różnica temperatur), po odpaleniu to co najwyżej kolektor jest zawilgocony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie też to wkurza, bo co jakis czas widzę że pojawia mi się powietrze w układzie ale wtedy i tylko wtedy jak mam mniej paliwa w baku, rezerwę. Myślę założyć 2 filtr paliwa;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece z nieodpowiednią ciepłotą też mogą dawać takie objawy.

Może i tak, choć one i tak nie zdążą się jeszcze rozgrzać do optymalnej temperatury więc ...

 

Sprawdź jeszcze drożność przewodu na filtr oparów paliwa z węglem aktywnym.

Tego nigdy nie sprawdzałem, więc faktycznie - do przeglądu

 

 

Cylinder jest zawilgocony przed pierwszym porannym odpaleniem, (różnica temperatur), po odpaleniu to co najwyżej kolektor jest zawilgocony.

Sorry, powinienem użyć cudzysłowa :manga - chodziło mi o zawilgocenie przez paliwo nie wilgoć/wodę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam passata b3 1.6 TD mam taki problem jak jest zimny silnik wogole nie moge go odpalic kreci bez zadnego odzewu i kopci a jak wezme go na zaciag odrazu odpala pozniej jak jest cieply to paliu na dotyk a jak tylko troche ostygnie juz nie moge go odpalic.. a jak juz odpali na zaciag to puszcza biala chmare dymu i pozniej juz jest dobrze swiece zarowe sa nowe czy to moga byc wtryski ?? prosze o szybka odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
swiece zarowe sa nowe

A działają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak swiece grzeja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wezme go na zaciag odrazu odpala

Jeśli akumulator ma "kopa" to jednak warto dać do sprawdzenia wtryski.

A w czasie normalnej jazdy, np. przy ruszaniu, lekkim dodaniu gazu nie przydymia na biało=chlapiące wtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! ostatnio zauważyłem że po włączeniu zapłonu przestała mi pracować pompa paliwa, jak pokręcę silnik odpala. Miał ktoś z was taką przypadłość?na co zwrócić uwagę? silnik 2.0 2E sama benzynka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauważyłem że po włączeniu zapłonu przestała mi pracować pompa paliwa

Czyli nie odzywa się wcale?

na co zwrócić uwagę?

Na przekaźnik pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kręcę rozrusznikiem to auto odpala ale wcześniej dało się odczuć przy zapłonie bzycznie pompy a teraz nic. Czyli raczej to na pewno przekaźnik?to bym zamówił i w poniedziałek wymiana;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak przy ruszaniu kopci na bialo raz kopci raz nie nie zawsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli raczej to na pewno przekaźnik?to bym zamówił i w poniedziałek wymiana

Musisz się upewnić czy na przekaźnik idzie plus ze stacyjki (schematy i który pin) lub....

Wyjmij przekaźnik obadaj wszystkie jego połączenia w skrzynce na którymś musi się pojawić plus po zapłonie, jak plusa nie ma to przekaźnik nie jest winny.

Mogły puścić luty w przekaźniku lub wymaga przetarcia papierem blaszek w nim

Podczas kręcenia rozrusznikiem i po odpaleniu sterowanie przekaźnikiem przejmuje sterownik silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest taka możliwość że jak silnik jest nagrzany to nie podaje po zapłonie dodatkowego paliwa tzn. że uruchamia pompke?bo u mnie jest coś takiego właśnie że jak jest ciepły to nie włącza się a jak jest zimny to za każdym razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo u mnie jest coś takiego właśnie że jak jest ciepły to nie włącza się a jak jest zimny to za każdym razem

Jak będziesz "wajchował" kluczykiem to nie za każdym razem pompka się odezwie=przekaźnik zwłoczny...ewidentnie coś się dziej z przekażnikiem...żadnego czujnika temp ani ciśnienia nie ma aby sterowały pracą pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej, pisałem o dolegliwości passka (2E) z brakiem utrzymania obrotów po odpaleniu na zimnym. Niby staneło na tym, że padl czujnik cieczy chłodzącej, ale raczej juz niekoniecznie. W piatek, po zatankowaniu, zaraz na stacji pasek odmówił współpracy, nie chcąc zapalić, lecz wpadłem na pomysl, aby odłaczyc czujnik cieczy chłodzacej i... odpalił od kopa, wrócilem do domu i tyle. Auto stało dwa dnii, dzisiaj z rana, już nic nie pomogło, pasek nie odpalał, akum wkoncu padł. Podladowałem akumulator, ale dalej jest to samo, kreci rozrusznikiem, czasami tak juz jakby chcial zapalic ale tego nie robi. Pompe paliwa słychac po przekreceniu kluczyka. Co sprawdzic i w jaki sposób? Może ktos juz sie spotkal z taka usterką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co sprawdzic i w jaki sposób? Może ktos juz sie spotkal z taka usterką?

Po pierwsze:

po kręceniu rozrusznikiem musisz jeszcze słyszeć pracującą pompkę paliwa przez około 0,5-1 sec...

...jak nie to poszedł hall w aparacie zapłonowym a co za tym idzie nie ma iskry na świecach....lub pojawia sie ale bardzo sporadycznie

Po drugie:

wykręć świece, zobacz w jakim są stanie, przeczytaj numery na nich i odpisz.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość curt

Witam

widze ze problemów z odpalanie dużo osób ma....

Również i ja mam problem chociaż trochę dziwny. Mianowicie na zimnym silniku silnik pali na dwa razy, czyli podczas jednorazowego przekręcenia kluczyka: silnik zapala (o mało go z ram nie wyrwie) po czym gaśnie, znowu łapie( ale w tedy rozrusznik ledwo kręci) i znowu pali. opisana sytuacja trwa ok 1 do 2 sekund i powtarza się na zimnym silniku (kluczykiem przekręcam tylko raz ). coś przerywa rozruch, i pomimo tego że silnik już odpalił to znowu gaśnie i za chwilkę znowu odpala. mam nowy akumulator. silnik 2.0 benzyna baz.

 

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam nowy akumulato

Sprawdź połączenia grubych przewodów z aku, czyli plusowy na rozruszniku, i minusowy( nie pamiętam gdzie konkretnie jest przykręcony-chyba na skrzyni...)

Wszystkie inne masy pod maską też do przeglądu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Mam problem passat b3 1.8 90km 1989r.na gazie chodzi idealnie.na benz.rano jak jest zimny nie idzie nim ujechac zalewa sie i smierzi benzyna.bykem u mechanika najpierw okazalo sie ze jest zepsuty czujnik temp silnika.wymiana nie pomogla.po podlaczeniu pod laptopa wskazuje bardzo duza dawke paliwa.gdy mechanik parametry po ustawia jest idealnie przez 3 dni.pozniej wraca do tych blednych danych.mechanik twierdzi ze ten komputer benzynowy nie umie sie zaadoptowac.co robic napiszcie z gory dziekuje.czy pomoze odciecie podtrzymania pamieci w tym komputerku?co mam robic???????pozdr adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności