lebow Zgłoś #241 Napisano 15 Marca 2013 na gazie chodzi idealnie.na benz.rano jak jest zimny nie idzie nim ujechac zalewa sie i smierzi benzyna Temat wałkowany odkąd wymyślili LPG...podczas pracy na LPG sterownik fiksuje i Twój przypadek jest tego idealnym odzwierciedleniem. Konkretnie to brużdżą złe sygnały z sony lambda. Jeśli chcesz się pozbyć problemu to ustawiasz w emulatorze sondy emulację "na masę"....jak nie masz emulatora to albo kupujesz takowy albo odpinasz sondę. Wskazane jes pomierzenie napięć sondy po resecie sterownika i nagrzaniu silnika wyłącznie na benzynie....być może jest ona uszkodzona lub "zababrana" nagarem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapitan82 Zgłoś #242 Napisano 19 Marca 2013 Dzieki lebow!!!w sobote bede przrabiac zasilanie ecu ze stalego plusa na plus po stacyjce,powinno to pomoz pozniej napisze njakie beda efekty tego.a dokladnie takm jak piszesz te sterowniki po jakims czasie wariuja jak sie zalozy lpg..dzieki po niedzieli napisze jak sie pasek sprawuje.pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #243 Napisano 20 Marca 2013 Temat wałkowany odkąd wymyślili LPG...podczas pracy na LPG sterownik fiksuje i Twój przypadek jest tego idealnym odzwierciedleniem.Konkretnie to brużdżą złe sygnały z sony lambda. Jeśli chcesz się pozbyć problemu to ustawiasz w emulatorze sondy emulację "na masę"....jak nie masz emulatora to albo kupujesz takowy albo odpinasz sondę. Wskazane jes pomierzenie napięć sondy po resecie sterownika i nagrzaniu silnika wyłącznie na benzynie....być może jest ona uszkodzona lub "zababrana" nagarem. To i pewnie swój problem rozwiązałem Bo niestety nie mam emulatora i zawsze gdy zimny to mi nierówno chodzi (rozjechane mapy wtrysku i pewnie złe dawki paliwa przez jazdę na gazie i wariującą lambdę). po kilku minutach już jest okej (mapy wtrysku się ustawiają na prawidłowe). Jaki kupić emulator sondy? Co polecanie i na co zwrócić uwagę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #244 Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) Co polecanie i na co zwrócić uwagę? Po pierwsze to sonda musi być sprawna gdyż w komplecie z emulatorem najczęściej jest zawór krokowy gazu i jego poprawne działanie uzależnione jest właśnie od sprawnej sondy. Jeśli nie chcesz bawić się w interfejsy, laptopy itp .z emulatorem to szukaj takiego na zworkach lub przełącznikach którymi ustawiasz rodzaj emulacji. TUTAJ masz kilka propozycji. Edytowane 20 Marca 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #245 Napisano 20 Marca 2013 Po pierwsze to sonda musi być sprawna gdyż w komplecie z emulatorem najczęściej jest zawór krokowy gazu i jego poprawne działanie uzależnione jest właśnie od sprawnej sondy. Mam instalacje 1 generacji - na śrubę. Więc do gazu mi nic sonda nie da. Sonda sprawna. Sprawdzałem oscylowanie na vagu. Na benzynie ładnie oscyluje, na gazie ciągle ma wysokie napięcie i nie oscyluje (nie pamiętam juz wartości tego napięcia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #246 Napisano 21 Marca 2013 Więc do gazu mi nic sonda nie da. Zestawy które Ci zalinkowałem mają silnik krokowy (wpinasz zamiast śruby) który pozwala trochę zaoszczędzić na spalaniu gazu. Ten zestaw za 127 zł ma nawet w komplecie przełącznik-centralę, ma (tak jest w opisie) sposób wyboru emulacji za pomocą przełączników. Poproś o przesłanie instrukcji lub poszukaj w necie. Wtedy będzie wiadomo więcej co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #247 Napisano 21 Marca 2013 To może już lepiej zainwestować w stag-a 50 za 165zł lub stag-a 100? Czy one też spełnią tą rolę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #248 Napisano 22 Marca 2013 (edytowane) Czy one też spełnią tą rolę? Jeden czort z tą różnicą że wszystko trzeba ustawiać przez złącze diagnostyczne, jeśli w komplecie jest płyta z programem i kabelek do podpięcia pod laptop to wyłącznie Twój wybór co kupisz. Jest jeszcze jedna różnica, przy Stagu 50 i 100 przełączenie na LPG uzależnione jest od temp. silnika a w tych tańszych "przegazówka". Edytowane 22 Marca 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #249 Napisano 23 Marca 2013 Jest jeszcze jedna różnica, przy Stagu 50 i 100 przełączenie na LPG uzależnione jest od temp. silnika a w tych tańszych "przegazówka". Nie jest Włodek, mam staga 100, wcześniej 50 i nie ma takiej konieczności. Program jest free w sieci, niedawno ściągałem świeżą wersję i zastosowałem z powodzeniem. Kabel od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych i nigdy nie będziesz prosił żadnego gazownika o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #250 Napisano 23 Marca 2013 mam staga 100, wcześniej 50 i nie ma takiej konieczności Sugerowałem się tym co jest w linku który podałem, skoro Stag 50 i 100 ma obie opcje sposobu przełączania to tylko zostaje kwestia wymarania odpowiedniego zestawu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapitan82 Zgłoś #251 Napisano 23 Marca 2013 Witam!Dzis w pasku zrobilismy zasilanie ecu ze stalego plusa przerobilisismy na plus po stacyjce narazie jest wszystko ok.napisze za pare dni czy pasek odpala normalnie,mysle ze bedzie wszystko ok.pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #252 Napisano 23 Marca 2013 Prowadzę nierówną walkę z odpalaniem i falującymi obrotami w moim Pasku. Reg wolnych obrotów mam na osi przepustnicy (którą oczywiście przemyłem). Chciałbym jeszcze sprawdzić działanie sondy lambda na pracującym silniku, odczytując wartość napięcia sondy z gniazda OBD II. Czy wie ktoś na których było by to pinach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerwg Zgłoś #253 Napisano 24 Marca 2013 ja mam mianowicie taki problem ze autko mi stało dłuższy czas jakies 2 tyg poniewaz kuny przegryzły mi głowną aortę ukladu chłodzenia... nie bylo czasu zeby z tym zrobic bo w trasce bylem a jak wczoraj naprawiłem to nie mogł mi odpalić nie wiem jaka może byc tego przyczyna czy to świece zalane czy nie dostaje paliwa? dzisiaj rano mi odpalił ale jak zobaczylem ze kapie woda z węża to go wyłączylem i na nowo kłopot z odpalaniem co to może byc? proszze o pomoc:) ---------- Dodano o 12:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:45 ---------- a nie wiem czy wiecie ze bardzo cieżko jest sprawdzić świece w moim modelu samochodu ponieważ są one zabudowane ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapitan82 Zgłoś #254 Napisano 24 Marca 2013 Witam!Po mojej przerobce a mianowicie przerobienie ecu ze stalego plusa na plus po stacyjce pasek odpalil mi bez problemu na benzynie i jazda tez bez problemowa zero szarpniec itd,nie zalewa sie ,i niema zbyt malej dawki paliwa tak jak mialem to wczesniej.mysle ze przerobka powiodla sie.pozdr wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomceli Zgłoś #255 Napisano 25 Marca 2013 Witam, mam pytanie glownie do lebow, bo On jest moim zdaniem najlepszy tutaj i juz mi pomogl, a mianowicie kuny pogryzly mi kable do swiec 2 szt normalnie skrecilem, zaizolowalem i bylo ok 2 miesiace, 3 dni temu znowu nie moglem odpalic i krecilem az aku padlo:), ale cos nie tak wiec podnosze maske i widze, ze przegryziony glowny kabel pradowy ten do aparatu, zrobilem tak jak dawniej, skrecilem, zaizolowalem tylko ze auto odpalilo tak jakby na 2 tloki, i po 1 mniucie zgaslo, poruszalem kablami i po chwili odpalilo normalnie, na drugi dzien rano odpalilem normalnie i po 3 km zaczelo przerywac i zgaslo i teraz juz nie odpala, tzn odpali tak jakby na 2 tloki pyk, pyk pyk kilka razy i zgasnie, co moze byc? czy wina kabli czy ze krecilem dlugo a kabel byl przegryziony, czy cos sie moglo uszkodzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #256 Napisano 25 Marca 2013 Nie jestem Lebow ale zapytam dlaczego jeszcze kabli nie wymieniłeś? Po drugie to kup pułapkę na kuny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #257 Napisano 25 Marca 2013 zrobilem tak jak dawniej, skrecilem Kable WN to aorta dla silnika, a Twoje dosłowne druciarstwo to metoda na szybko aby do domu dojechać, zainwestuj w nowe przewody, mogą być tanie byle by kapturki były gumowe a nie jakiś tandetne plastiki lub inne podobne. Kable WN muszą charakteryzować się odpowiednią rezystancją, jeśli jest ona minimalnie za niska, iskra nie wędruje na świecę i nici z zapłonu. Kup jakiś środek chemiczny który odstraszy zwierzaczki albo daj kable WN w jakieś manszety plastikowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomceli Zgłoś #258 Napisano 25 Marca 2013 Do Qdlik, prosiłem o pomoc i to nie Ciebie, swoje głupie komentarze zostaw sobie ( może nie miałem akurat pieniędzy). lebow, bardzo Ci dziękuję postaram sie wymienić te kable, ale mogło być ze raz samochód zapalił i jechał kilka km. a za chwile nie chce odpalić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #259 Napisano 25 Marca 2013 Do Qdlik, prosiłem o pomoc i to nie Ciebie, swoje głupie komentarze zostaw sobie ( może nie miałem akurat pieniędzy). napisałem Ci to samo co Włodziu więc w czym masz problem? Dostałeś odpowiedź to nie płacz tylko wymień te przewody bo za chwilę będziesz miał kolejny wydatek jak padnie cewka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #260 Napisano 25 Marca 2013 ale mogło być ze raz samochód zapalił i jechał kilka km. a za chwile nie chce odpalić? Już tak nie sztorcuj qdlik'a, to dobry chłopak tylko brak mu ogłady:lol3 Oczywiście że silnik mógł pracować na uszkodzonych kablach ale jak się sam przekonałeś nie na długą metę. Nawet przy sprawnych kablach potrafi pojawić się przebicie, zwłaszcza gdy w okolicy kabli lub kopułki pojawi się wilgoć i wtedy silnik pracuje na "dwa-trzy gary" albo najnormalniej zgaśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach