Skocz do zawartości
tom_ek1

świece żarowe - wymienić jedną czy wszystkie??

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

temat dot. 1.6 TDi SB 1990r passat GT

Niestety jedna ze świec żarowych jest spalona. czy można wymienić tylko jedną świecę, czy należałoby wymienić komplecik??

jakie świece polecacie??

w książce pisze że mają być bosch 0 250 201 021, teraz mam chyba beru 0 100 226 173.

jakie można jeszcze inne zamienniki użyć??

 

jeśli powielam temat to przepraszam, ale nie udało mi się nic znaleźć.

 

za pomoc z góry dziękuje

pozdrawiam

nowo upieczony właściciel passka :)

Edytowane przez tom_ek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jedna jest spalona a reszta jest OK to wymień tylko tą jedną. Ja jestem właśnie po wymianie całego kompletu ale miałem trzy spalone, a jedna już ledwo żyła. Ja kupiłem świece Beru, koszt ok. 60 zł za sztukę. Wydaje mi się że nie ma co oszczędzać i kupować jakiś takich zamienników. Pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam wymienić wszystkie czyli cztery. Będziesz pewny, że są sprawne. Koszt jest nie wielki tak jak Wojtek napisał około 60 zł. Polecam BERU i BOSCH. Tylko te świece są zakładane przez serwis VW i oczywiście polecane. Tak na marginesie w książce jest NAPISANE a nie PISZE tak jak Tomku napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień wszystkie cztery,autodata podaje świece marki: Beru,bosch,champion,lucas/CAV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się że najlepiej wymienić komplet, ale widzę że kolega "Tom ek1" dopiero zakupił autko i zapewne musi myśleć o wymianie oleju, rozrządu, płynu no i przerejestrowaniu go. Do tego jeszcze wymiana czterech świec to następny wydatek ok.250 zł. Dlatego mu doradziłem że jak jest pewny pozostałych trzech świec to może wymienić jedną i zobaczy co się będzie działo. W razie potrzeby nie ma problemu wymienić pozostałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!!

dziękuje za szybkie odpowiedzi :)

wymienię więc tylko jedną, tą spalaną świecę, komplecik jest troszkę za drogi. tym bardziej że będę musiał zainwestować kasę w blachę :( Ściągnąłem dziś popołudniu nakładki progów, błotników.... niestety "ruda z dziurawką" rządzi :(

Nakładki są piękne, ale niestety mają wadę ->woda pod nimi zostaje i blacha rdzewieje... :(

 

pozdrówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W razie potrzeby nie ma problemu wymienić pozostałe.

Tu bym sie nie zgodzil. Lajkonik taki jak ja probowal wymieniac swiece nie odkrecajac wczesniej przewodow paliwowych (tych poskrecanych metalowych rurek jak w rafinerii gdanskiej). Znajomy dopiero mi podpowiedzial, ze latwiej bedzie je wymienic jak sie te rurki zdemontuje. Tak tez uczynilem i odkrecilem swiece. Ale przy tym tez sie nameczylem. Trzeba uwazac zeby srubki nie wpadly do srodka silnika. Trzeba to robic ostroznie a najlepiej z takim teleskopowym magnesem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu bym sie nie zgodzil. Lajkonik taki jak ja probowal wymieniac swiece nie odkrecajac wczesniej przewodow paliwowych (tych poskrecanych metalowych rurek jak w rafinerii gdanskiej). Znajomy dopiero mi podpowiedzial, ze latwiej bedzie je wymienic jak sie te rurki zdemontuje.

Wykrecałem świece już kilka razy i nigdy nie odkręcałem tych przewodów. Licza się opanowanie i zwine paluszki:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

temat dot. 1.6 TDi SB 1990r passat GT

akurat do twojego auta świece BERU kosztują 35pln/szt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykrecałem świece już kilka razy i nigdy nie odkręcałem tych przewodów. Licza się opanowanie i zwine paluszk

Spryciula z ciebie... a jak dostales sie kluczem do tych siwec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spryciula z ciebie... a jak dostales sie kluczem do tych siwec?
Normalnie. Do świec 1,3,4(licząc od aku) płaskim kluczem a 2 nasadowym z przedłużką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołącze sie do tematu. jakie najlepsze świece polecacie do mojego autka??? bo coś czuje że czeka mnie wymiana wszystkich świec bo tak mi ciężko odpala że głowa mała i prawdopodobnie 3 mam padnięte. Co o tym powiecie??? A może jakaś inna usterka? Miał ktoś coś takiego? Że na zimnym silniku ciężko mu trochę odpalał Passacik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem:

Kiedyś wpadłem na wspaniały pomysł wymiany świec żarowych, jeszcze wtedy w moim super wozie, mianowicie 1,9 tdi. W sumie nie było to nic strasznego, bo kluczy po dostatkiem, ciepła piwnica była to się zabrałem za robotę z bananem na twarzy.

Pełen zapału i zadowolenia, że praca idzie bardzo dobrze, wymieniłem 3 świece (licząc od filtra paliwa) i nie wiem co się ze mną stało, ale zrobiłem straszną głupotę, bo wkręcając ostatnią świecę (1 od akumulatora), ciężko zaczęła się kręcić, po czym było mocne pstryyyyk... i świeca ukręcona. Mało co wtedy nie zemdlałem, więc gdy się już otrząsłem, obadałem co się stało. I tak, świeca weszła do środka na 80% gwintu i ukręciła się w miejscu między gwintem, a wieloklinem na klucz, o dziwo działa do dzisiaj od 3 lat :) Silnik pracuje normalnie, ale ciśnienia na cylindrach jeszcze nie mierzyłem, więc do końca nie wiadomo.

Pasowało by to naprawić, gdyż nie lubię gdy w aucie coś jest nie teges i tu pytanie do was szanown forumowicze:

 

JAK? (albo czy jest tutaj drugi taki frajer jak ja?)

 

PS: Pewnie głowice trzeba zdjąć, ale wolę wcześniej zapytać ):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jedna jest spalona a reszta jest OK to wymień tylko tą jedną
zgadzam się z Grześkiem. Jak tylko jedna spalona wymieniaj jedną.Wiecej niż jedna wymieniaj wszystkie..:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widzę że temacik się rozwinął.

Wymieniłem jedną świecę. Silniczek odpala za pierwszym obrotem:)

Niestety za długo się nie cieszyłem tym:( teraz po odpaleniu pojawia się niebieski dymek :( któryś wtryskiwacz zaczął lać :( znowu zacznie sie zabawa:)

pozdrówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj może padła następna?

tez miałem problemy z dymem. Wymieniłem wszystkie na nowe i problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie zamontować świec ceramicznych polskiej firmy ISKRA. Za komplet zapłaciłem 88 zł.

 

Witam.

Widzę że temacik się rozwinął.

Wymieniłem jedną świecę. Silniczek odpala za pierwszym obrotem

Niestety za długo się nie cieszyłem tym teraz po odpaleniu pojawia się niebieski dymek któryś wtryskiwacz zaczął lać znowu zacznie sie zabawa

pozdrówki

 

Bardzo możliwe, że to uszczelniacze zaworowe a nie lanie wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności