Skocz do zawartości
dax6

Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Paska 1.9 TDI 131KM AWX. Zauważyłem że z tłumika wydostaje się dość duża ilość dymu koloru szarego może lekko niebiskawego, co mnie troszkę zaniepokoiło. Pasek dymi na biegu jałowym i w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu. Z uruchomieniem auta nie ma najmniejszego problemu, odpala "od kopa" silnik pracuje równo. Auto płynnie i energicznie przyspiesza. Ponadto czasami z tłumika wyrzuci ciemny płyn, nie wiem czy woda czy olej. Pasek ma przejechane 250tys. Auto sprawdzane było VAGiem, z tego co zauważyłem to wszystko chyba ok. Pompowtryski w dobrym stanie. Sprawdzałem również zbiorniczek płynu chłodzącego, nie widać w nim oleju, po odpaleniu auta nic nie bombluje. Co może być przyczyną takiego kopcenia? Zapchana Odma, EGR, pęknięta uszczelka pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie działo się coś takiego.

Oto filmik. Na zimnym po odpaleniu. Turbina w porządku, oleju nie ubywa, wirnik nie ma luzów. Egr działa, jest nowy razem z zaworem sterującym.

 

Dlatego też rozumiem wasz problem.

 

Co zrobiłem? Kupiłem preparat do czyszczenia wtrysków. Wynn Fuel System Treatment. Czyści cały układ paliwowy. Pisze żeby wlać buteleczkę na cały bak. Ja wlałem na jakieś nie całe 10 litrów. Wyjeździłem to na pełnych obrotach po czym poprawka. Razem zrobiłem około 130 km na wysokich obrotach. Silnik nie tylko się lepiej zbiera, ale nie dymi już wcale. Na zimnym wiadomo że coś tam tego dymku bedzie ale są to znikome ilości. W granicach normy. Dlatego jeśli ktoś wyklucza filtry, egr, turbo czy nie szczelności w dolocie to tylko wtryski leją. Jak czyszczenie nie pomaga to pewnie uwalone wtryski są albo tak brudne że czyszczenie preparatami im nie pomoże.

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zaintrygował mnie ten problem i powyższy post oczywiście nie rozwiązuje problemu, natomiast reklama powyżej nie dotyczy tematu.

Rozwiązanie problemu kopcenia na biało po odpaleniu krok po kroku poniżej:

 

Jeżeli samochód na PD kopci na biało ( jasno ) po odpaleniu po postoju ( obojętnie czy na zimnym czy ciepłym ) to można usterkę zdiagnozować w dwojaki sposób:

1. Wersja dla profesjonalisty: wiesz co robić

2. Dla amatora co nie chce wydawać kasy na mechaników ale chce zadbać o środowisko ( dlatego publikuję ten post )

2.a zagrzej silnik do 90 st. C

2.b po ostygnięciu silnika do 40st. wykręć świece żarowe

2.c. poproś o pomoc Mamę / Tatę / Babcię / Dziadka

2.d. poszukaj starych białych kalesonów ( nie babci bo się przydają później )

2.e. wykręć świece żarowe

2.f. rozciągnij znalezione gadki w taki sposób aby w trakcie rozruchu silnika wydobywające się powietrze z cylindrów przewiewało gadki

2.g. poproś drugą osobę aby włączyła rozrusznik na parę sekund.

 

Teraz poważnie. Powyższe działanie pozwoli nam ustalić czy do do komory spalania przedostaje się jakiś płyn ( chłodniczy z pękniętej uszczelki, ropa z uszkodzonych uszczelniaczy lub olej przez uszczelnienia w głowicy.)

 

Jeżeli po rozruchu na czystej szmacie pojawi się:

Olej silnikowy -to zrobić uszczelnienie głowicy ( zaworów )

Olej napędowy- to zrobić uszczelnienie pompowtryskiwacza danego cylindra na którym przecieka

Płyn chłodniczy - Uszczelka pod głowica leży

 

Jeżeli jednak nie ma nic na gatkach ( brak płynów w komorze spalania po postoju ) to :

Leży EGR - na postoju olej ścieka do kanału dolotowego i po rozruchu po prosty zostaje spalony

 

Jeżeli po sprawdzeniu powyższych czynności dalej kopci na biało przy rozruchu ( po postoju ) to cieknie turbo po stronie kompresji...

 

Jeżeli jednak dalej kopci to patrz pkt 1.

 

To wszystko na temat kopcenia na biało po rozruchu więc mam nadzieję, że w trosce o nasze zdrowie każdy z Was zadba o swoje TDI

Pozdrawiam,

Szymon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Zaintrygował mnie ten problem i powyższy post oczywiście nie rozwiązuje problemu, natomiast reklama powyżej nie dotyczy tematu.

Rozwiązanie problemu kopcenia na biało po odpaleniu krok po kroku poniżej:

 

Jeżeli samochód na PD kopci na biało ( jasno ) po odpaleniu po postoju ( obojętnie czy na zimnym czy ciepłym ) to można usterkę zdiagnozować w dwojaki sposób:

1. Wersja dla profesjonalisty: wiesz co robić

2. Dla amatora co nie chce wydawać kasy na mechaników ale chce zadbać o środowisko ( dlatego publikuję ten post )

2.a zagrzej silnik do 90 st. C

2.b po ostygnięciu silnika do 40st. wykręć świece żarowe

2.c. poproś o pomoc Mamę / Tatę / Babcię / Dziadka

2.d. poszukaj starych białych kalesonów ( nie babci bo się przydają później )

2.e. wykręć świece żarowe

2.f. rozciągnij znalezione gadki w taki sposób aby w trakcie rozruchu silnika wydobywające się powietrze z cylindrów przewiewało gadki

2.g. poproś drugą osobę aby włączyła rozrusznik na parę sekund.

 

Teraz poważnie. Powyższe działanie pozwoli nam ustalić czy do do komory spalania przedostaje się jakiś płyn ( chłodniczy z pękniętej uszczelki, ropa z uszkodzonych uszczelniaczy lub olej przez uszczelnienia w głowicy.)

 

Jeżeli po rozruchu na czystej szmacie pojawi się:

Olej silnikowy -to zrobić uszczelnienie głowicy ( zaworów )

Olej napędowy- to zrobić uszczelnienie pompowtryskiwacza danego cylindra na którym przecieka

Płyn chłodniczy - Uszczelka pod głowica leży

 

Jeżeli jednak nie ma nic na gatkach ( brak płynów w komorze spalania po postoju ) to :

Leży EGR - na postoju olej ścieka do kanału dolotowego i po rozruchu po prosty zostaje spalony

 

Jeżeli po sprawdzeniu powyższych czynności dalej kopci na biało przy rozruchu ( po postoju ) to cieknie turbo po stronie kompresji...

 

Jeżeli jednak dalej kopci to patrz pkt 1.

 

To wszystko na temat kopcenia na biało po rozruchu więc mam nadzieję, że w trosce o nasze zdrowie każdy z Was zadba o swoje TDI

Pozdrawiam,

Szymon

 

 

 

A Gó....o kolego u mnie przyczyną była wygięta korba an drugim cylindrze . I co według Twoich metod bym G.....o zdiagnozował ......

 

Więc nie doi końca jest tka jak piszesz przyczyn może być wiele ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego patrz pkt 1. bo to robota nie dla amatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Leży EGR - na postoju olej ścieka do kanału dolotowego i po rozruchu po prosty zostaje spalony

 

W jaki sposób niesprawny zawór EGR może powodować ściekanie oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam taki problem o ile to problem gdyż po odpaleniu auta np dzis było 1.5 stopnia auto trzyma obroty około 1000 ( po przejechaniu 2 km juz ma normalne obroty ) i czuć wyraźniej ze chodzi głośniej , słychać tak jakby delikatnie szklanki no i para z rury to chyba normalne zjawisko ale ta para delikatnie śmierdzi . Płynu nie ubywa z zbiorniczka . Po paru km juz nie dymi . I także po odpaleniu autem minimalnie trzęsie ( nie wiem czy to cos ma wspólnego ale mam do wymiany dwumase ale ona jeszcze mocno nie daje po sobie znaków ) . Jest takie delikatne i to chwilkę trzęsie ( ( sekund trzęsie a pózniej nie i trzęsie i znowu nie ) ale te trzęsienie jest minimalnie odczuwalne . Tylko boje sie ze jakos głośniej chodzi i ten klekot który po przejechaniu trochę ustaje . Nie wiem czy wtrysk CR pasa czy to normalne objawy na zimnym ? Czy moze szklanki do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic ci się nie dzieje. Zmieniałeś ostatnio rozrząd? To że chodzi głośniej to też normalne jak lejesz jakąś zupę typu castrol lub podobne. Olej się rozgrzewa robi się rzadszy to i tłumienie mniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniony w 2011 r i dopiero ma na nim przejechane 25 tys km . Nie wiem czy juz po 4 latach kwalifikuje sie do wymiany . A z castrolem masz racje :/ mam na nim przejechane dopiero 5 tys km ale chyba wymienię na motula za 5 tys km .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek po 5 latach tak czy tak powinno się wymienić

Po co komu diesel który robi 6kkm rocznie? :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja go kupiłem w wrześniu 17 i juz przejechałem 6 tys km wiec to poprzedni właściciel którego znam nie jeździł za dużo . Wiec za rok rozrząd do wymiany ?

 

A pytanie z innej beczki . Co byście wybrali : wymianę dwumasy z sprzęgłem i wysprzeglikiem za 350 zł u Janusza rzemieslnictwa mechanicznego czy w ASO 450 zł gdzie mówią ze takie wymienny to dla nich rzecz codzienna ? Warto dołożyć 100 zł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak co poradzicie ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak co poradzicie ? :)

 

Jak u Pana Janusza rzemieślnika to na 100% ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie w miejscowości dobrego mechanika chyba nie ma :/ każdy tylko kombinuje ... Wiec chyba dopłace 100 zł i zrobię w ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No u mnie w miejscowości dobrego mechanika chyba nie ma :/ każdy tylko kombinuje ... Wiec chyba dopłace 100 zł i zrobię w ASO

 

No to ja myślę że w takiej sytuacji nie ma co oszczędzać, szczególnie że dwumasa to droga inwestycja, a były przypadki na forum bujania się z reklamacjami na gwarancji u prywaciarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ASO daje gwarancje jesli zlecam im sama usługę wymiany a części sam dostarczę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dają gwarancję, kawę i dwie kanapki z serem ....

Chłopie zadzwoń se do ASO i zapytaj. Twoja wiara w to, że solucję na każdy twój problem znajdziesz na forum jest naprawdę budująca, ale litości ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega z okolic. Prawnie, Aso napewno musi dać gwarancję odnośnie usługi. Natomiast, na pewno nie weźmie odpowiedzialności za części, które im dostarczysz. Innymi słowy, jeżeli dwumas padnie i nie będzie do wina np. nieprawidłowego montażu to nic nie zyskasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne rozumiem . Cóż ale wole troszkę dołożyć siana i mieć zrobione dobrze :) a kolega discples poleca jakiegoś mechanika z Bp znającego sie dobrze na b6 ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności