Skocz do zawartości
dax6

Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego biały dym oznacza uszczelke pod głowicą wy*****ą

zimny diesel przy odpaleniu dymek puści to fakt

a czarny dym to rzeczywiście walnięta turbina lub lejące wtryskiwacze (albo zły kat wtrysku lub wiele innych po*****ych rzeczy jak to w dieslu bywa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego dax6 ja mam podobny problem,Jak odpale swojego paska to puszcza mi chmura bialego dymu,ktory jest nie do zniesienia.Dym ten jest strasznie gryzacy nie do wytrzymania,az szczypie w oczy!!!!! ,szczerze powiedziawszy zauwazylem to krotko po wymianie rozrzadu,niby mechanik ustawial mi vagiem wszystko.Sam wiem,że tak nie moze byc mialem kilka diesli,ale z takim przypadkiem nie mialem do czynienia.Niedlugo wybieram sie na czyszczenie EGR i calego ukladu dolotowego,zobaczymy czy to cas pomoze.Dodam jeszcze ze tez stosowalem srodek STP do czyszczenia wtryskiwaczy i nic nie pomoglo.Pompki mam w normie,pracuja w przedziale takim jakim powinny czyli od -2.8m/g do +2.8m/g.Kolego dax6 jesli usunoles usterke,bylbym wdzieczny o rade!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B5FL 1.9TDI 131KM miałem podobny problem...

Okazało się, że zalało SERWO. Jak zachowuje się pedał hamulca?

Czy w oleju masz "masło"? Nie ma co go płukać, wylać, zalać na nowo i koniecznie nowe serwo, u mnie plukali olejem, a zabawa nie jest tania. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ze nic mi sie nie dzieje zadne kontrolki mi sie nie swieca ,autko pali na dotyk,nie traci mocy wszystko chodzi jak w zegarku,pedal hamulca tez,nie wiem co jest,grane tak mnie dobija juz ten smrod i na dodatek te gryzace w oczy spaliny.Nie do zniesienia.Mam nadzieje ze kolega dax6 usunal usterke i sie podzieli tym w czym tkwi usterka.Chyba ze jest ktos kto przerabial juz ten problem.No nie mam juz sil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem od jakiegoś czasu dymienie na biało, może nawet o lekkim niebieskim zabarwieniu, jak dym z papierosa. Było to i w zimie i w lecie. Nigdy nie wąchałem tego dymu, wielokrotnie po odpaleniu cofałem w tą chmurę i nic nie czułem, okna były oczywiście pozamykane, to skąd miałem czuć. Czasami aż mi głupio jak zostawię niezłą chmurkę na parkingu;) Również czekam na diagnozę któregoś z szanownych kolegów;) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niebiesko siwy dym przy zapaleniu autka i podczas jazdy to często oznaka zajechanej turbiny ale z tym sie wiaze spadek mocy itd hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dym jest bardziej biały niż niebieski, i to tylko chwilkę po odpaleniu, podczas jazdy nie ma. Ostatnio sprawdzałem z kumplami przy ostrym butowaniu czy kopci, to zostawia tylko lekkiego bączka ciemnego, więc chyba norma. Spadku mocy raczej nie ma, ale dzisiaj mi się drugi raz zaświeciła pomarańczowa kontrolka oleju, chyba poziom ostrzegawczy. Juz raz dolewałem jakieś dwa miechy temu, bo też była ta kontrolka. Nie podoba mi się to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie jakiś fachura, czy mam sie udać do mechanika, czy nie muszę się tym martwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to czujnik tempetatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. Mój samochód również po odpaleniu na zimno dymi. Dym jest koloru białego, szarego i wyraźnie czuć spalinami. Auto do tego bierze olej(ok. 0.8l na 9tys. km), przebieg to 133tys. km. Nie wiem czy te dwie sprawy są ze sobą w jakiś sposób powiązane. Wcześniej miałem passata b5fl 1.9 tdi(131 km) i samochód nigdy nie dymił przy odpalaniu ani nie brał oleju, a miał przejechane 220tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, od jakiegoś czasu dymi po odpaleniu przez jakieś 10-15 sekund na bialo, to nie para wodna. Wtryski ok, turbo tez (nie ma spadku mocy), nie bierze oleju. Ktoś rozwiązał ten problem?

 

(Wymieniałem EGR i dalej to samo, jest po przegladzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem od 3 miesiecy,nikt nie wie co sie dzieje.Auto kopci na bialo jakby sie palilo (BIALY DYM GRYZACY I CZUC NIEPRZEPALONY ON) Wiec to nie PARA WODNA. Zmienilem pompe wtryskowa,turbine,wtryski,-dalej to samo.Mam to auto od roku i nic takiego wczesniej sie nie dzialo wiec nie uznaje tego za norme. Do tego silnik sie telepie,jak zlapie ok 90 stopni C to kopcenie mija ale dalej sie trzesie.Wczesniej mialem 15lat Jetta "jedynka" 1.6 Diesel i nigdy nie kopcila na bialo Jak ktos ma pojecie co to? PROSZE O POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszyscy piszą o białym dymie przy odpalaniu i różne diagnozy piszą a zasada dla diesla jest jedna

 

najważniejsza sprawą w dieslu jest

 

ciśnienie na cylindrach około 30 do 50 bar jak będzie 28 bar to tragedi jeszcze niema ale może dymić i nierówno pracować na zimnym silniku ( nie mylić ze stopniem sprężania)

 

przyczyną może być zużyty silnik, cylindry, pierścienie ,zawory ,uszczelka pod głowicą

 

kąt wyprzedzenia wtrysku zależny od budowy silnika około 5* do 15*

źle ustawiony kąt to ciężko zapalający silnik , mulno wkręcający się i dymiący na biało lub agresywnie wkręcający z charakterystycznie twardą pracą (metaliczną)

 

sprawdzić i ustawić odpowiedni kąt dla danego silnika

 

wtrysk paliwa wyregulowany na odpowiednie ciśnienie około 80-250 bar z dobrą końcówką (nie lejącą)

gdy wtrysk leje to znaczy nie rozpyla paliwa na mgiełkę tylko sika małymi kroplami

to na zimnym silniku nie spala całej dawki paliwa tylko część a reszta paliwa paruje wytwarzając charakterystyczny biały dym

gdy się rozgrzeje to zanika ten efekt ponieważ wzrasta temperatura i spala całość

ale gdy się zrobi zimniej na dworze to będzie tylko gorzej , ciężko uruchamiający się silnik nie równa praca dymienie na zimnym silniku

 

sprawdzić i wyregulować wtryski na odpowiednie ciśnienie dla danego silnika lub wymiana na nowe

 

 

można samemu sprawdzić vagiem np.

kąt wtrysku czy dawki paliwa na dany cylinder (wyższa dawka oznacza że coś jest nie tak , komputer zwiększa dawkę by silnik pracował równo

 

ogólnie mówiąc jeśli zadymi przy zimnym silniku przez około 5 - 9 sek. to sygnał że coś się dzieje ale jeszcze tragedi niema

a jeśli dymi dłużej to już się robi niebezpieczne dla silnika ponieważ nie spalone paliwo w komorze może spalać się nie kontrolowanie i może dojść do wypalenia tłoków , zaworów lub uszczelki ,

zdarza się to przy dłuższych trasach 100km - 300km czy więcej kilometrów ciągiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ogólnie mówiąc jeśli zadymi przy zimnym silniku przez około 5 - 9 sek. to sygnał że coś się dzieje ale jeszcze tragedi niema

a jeśli dymi dłużej to już się robi niebezpieczne dla silnika ponieważ nie spalone paliwo w komorze może spalać się nie kontrolowanie i może dojść do wypalenia tłoków , zaworów lub uszczelki ,

zdarza się to przy dłuższych trasach 100km - 300km czy więcej kilometrów ciągiem

 

No to ja wlaśnie mam tak.... około 10 sekund, to nie para wodna. Silnik nie telepie, chodzi równo, brak spadków mocy, wtryski były sprawdzane i żaden nie zalewa. Na PD ustawia się kąt wtrysku?

 

Aha, dodam jeszcze że dzieje się tak tylko przy porannym rozruchu i to nie zawsze, w ciągu dnia jak odpalam to nie ma takiego zjawiska wogóle

 

Proszę o opinie osób które rozwiązały ten problem bo domysły to ja też jakieś tam snuję, ale nie chce wymieniać wszystkiego po kolei, prędzej sprzedam auto niż wsadze w niego 10 tys.

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszyztkich :) podepne sie pod temat bo mam ten sam problem. Od jakiegos czasu passat zaczal mi stasznie dymic niezaleznie czy samochod jest cieply czy zimny. zostawiam za soba gryzacy bialy dym.Nie ukrywam ze jest to strasznie dolujace jak wszyscy przechodnie w tym male dieci wytykaja mojego paska palcami.Stanie na swiatlach to juz wogole porazka wszystkie samochody na skrzyzowaniu sa osnute bialym dymem wydobywajacym sie z mojego passata.Patrzylem ostatnio na EGR i widac wyraznie ze jest caly w oleju.Macie jakies sugestie co to moze byc? Auto zaraz po odpaleniu nie kopci po odczekaniu kilku minut pojawia sie delikatny dymek ktory tak naprawde nie jest jescze dokuczajacy w miare lapania temperatury i zedniecia oleju auto wympszcza coraz wiekszy dym :/ Po ruszeniu nie widac juz nic kompletnie procz bialego smierdzacego dymu.Myslicie ze to turbina jest przyczyną? Niedawno zatarly mi sie kierownice w turbinie efektem czego bylo przeladowanie być moze poszly uszczelniacze na turbinie i auto spala olej razem z dieslem.Sam juz nie wiem gdzie szukac prosze o jakies podpowiedzi.Pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory że nie pomogę ale masz jeszcze gorzej niż my, bo u nas dymi tylko przez kilka sekund po odpaleniu, u mnie nie zależnie od pory dnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak na razie problem rozwiązała wymiana świec żarowych. Pomimo że wymieniałem w listopadzie zeszłego roku to nie grzały 2 i jedna słabiutko, ale nie wiem czy problem zniknął bo jak na razie mam 3 poranne odpalenia za sobą.

 

Kolego WLODAR999, jeśli podcieka Ci EGR to znaczy że jest do wymiany, ja właśnie jestem po wymianie. EGR ma za zadanie obniżać związki tlenków azotu w spalinach, ale czy przez ten zawór Ci dymi to raczej chyba wątpliwe (ale EGR wymieniaj). Co do dymienia na biało przez cały czas to musisz poczytać kolegę który pisał wcześniej o możliwych usterkach, sprawdzaj olej bo jak bierze to niedobrze, poza tym możesz sprawdzać wtryski i turbo albo uszczelkę pod głowica, jest wiele możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sedris, sprawdzałeś sposobem podawany na forum (już nie pamiętam gdzie) tzn. włączenie świecy i jak się nie zrobi żółta w ciągu 10sek. to jest do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sedris, sprawdzałeś sposobem podawany na forum (już nie pamiętam gdzie) tzn. włączenie świecy i jak się nie zrobi żółta w ciągu 10sek. to jest do wymiany?

 

Dałem do majstra i na VAGu wyszło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passat stoi juz u mechanika poszły 2 wtryski i turbina do regeneracji.Jak zrobie bede was informował czy dymienie ustało.Mam nadzieje ze owa dolegliwosc skończy się na wymianie wtryskw i turbiny :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności