paveli Zgłoś #61 Napisano 6 Października 2010 a u mnie podobnie, dymi na biało jak jest zimny, na razie okazało się że mam zamontowane 2 pompowtryski od 170 KM silnika, a powinny być od 140 konne, "mechanicy" delikatnie się pomylili (u poprzedniego właściciela), mam nadzieje że jak już będę 140 konne to dymienie ustanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #62 Napisano 6 Października 2010 a u mnie podobnie, dymi na biało jak jest zimny, na razie okazało się że mam zamontowane 2 pompowtryski od 170 KM silnika, a powinny być od 140 konne, "mechanicy" delikatnie się pomylili (u poprzedniego właściciela), mam nadzieje że jak już będę 140 konne to dymienie ustanie jakie masz oznaczenie silnika że zamontowali od 170KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paveli Zgłoś #63 Napisano 7 Października 2010 książkę mam w samochodzie ale z tego co pamiętam to silnik BKP, nawet po numerze vin widać że silnik jest 140KM także sam nie wiem na jakiej podstawie włożyli od 170kM, swoją drogą jestem ciekaw jakie to ma konsekwencje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #64 Napisano 7 Października 2010 z literką D widzę że są droższe i bardziej chodliwe a mieli dostępne z M w dobrej cenie to zamontowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #65 Napisano 10 Października 2010 Kontynuuję wątek, dymienie na zimny nie ustało i zmiana świec żarowych nie pomogła. Ciężko zdiagnozować co jest nie tak, wtryski podobno ok, świece żarowe wymienione, może to wina padającego turbo? Auto ma moc, turbo działa, jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #66 Napisano 15 Października 2010 Napisze wam od siebie na pocieszenie ze czeka mnie niestety remont silnika regeneracja turbny+ wymiana głowicy+ 2 pompki+ wymiana pierscieni koszta około 5 tys.Nie wiem czy pomoge wam w jakikolwiek sposob bo przy wymianie tylu czesci sam nie bede wiedział co tak naprawde miało najwiekszy wpływ na to ze samochod przestał kopcic.Przyznam szczerze ze nie tego się spodziewałem po samochodzie za grubo ponad 20 tys.Chyba kolejnym moim autem bedzie egzemplarz za kwote ktorą przeznaczam teraz na remont...zenada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidzio21 Zgłoś #67 Napisano 17 Października 2010 Koledzy popieram tego forumowicza ja mam podobny problem z moim pasikiem mam 19 AWX i jak teraz temperatura rano spada poniżej zera rano odpala bez żadnych problemów ale kopci na biało czuć nie przepalony On i na dodatek silnik zaczyna lekko rzucać dodaje gazu jest ok. I oczywiście jak jest ciepło jest wszystko w ok.mam pytanie czy ktoś miał taką przypadłość i jak sobie z nia poradził bo temat jest podobny ja też mam PD.Proszę o pomoc.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #68 Napisano 20 Października 2010 Ja tak jak mówiłem, świece wymienione i na zimnym zakopci kilka razy na biało aż w lusterku wstecznym widac. Wtryski są ok, szczelność IC i rur ok, EGR wymieniony, silnik pracuje równo i bez utraty mocy, oleju niby nie bierze (po przeglądzie na dystansie 2000 km nie stwierdziłem ubytku), kopci mi szczególnie jak zbliżam się do 2000 obr/min, czyli wydaje mi się że może to być turbina. Nie wiem co to może być... dawidzio21, wydaje mi się że w twoim wypadku do wymiany są świece żarowe, wymień i zobacz, jak nie pomoże to test wtrysków na VAGu rób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #69 Napisano 20 Października 2010 Z tego co widze przyczyn moze byc kilka.Szkoda tylko ze wsyztko sprowadza sie do błądzenia.Moj pasior nadal w warsztacie.Sedris mysle ze w twoim przypadku to moze byc turbo skoro kopcenie zaczyna sie od 2 tys czyli od momentu w ktorym zaczyna tłoczyc turbina byc moze puszcza olej ale to tylko chipoteza.Musiał bys wyjąc turbine i dac komus kto sie na tym zna niech oceni w jakim jest stanie.Moja suszarka tez chodzila pozornie normalnie ale po wyjeciu okazalo sie ze nienadaje sie juz do niczego innego jak tylko do regeneracji.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #70 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Dobra, problem dalej mam ten sam, dymi jak zimny, spalany olej Podsumuję: - Czyściłem Turbo i nic (i wymieniałem olej, po wymianie przez 3 tyg. był spokój, turbo w świetnym stanie - mechanik mówił że długo pożyje i napewno to nie w tym problem) - Na VAGu wtryski ok, nie zalewają, nie mam błędów silnika - Egr wymieniony - Wymieniony wąż podciśnienia - Wymiana rozrządu z regulacją kąta wtrysku - Świece żarowe wymienione Głowica jest ok, płyn chłodniczy nie spierdziela, wymieniłem a poprzedni sprawdzany i jest bez śladów oleju. Odpala dobrze, dymi nawet jak temp. jest dodatnia. Czy ktoś z Was chłopaki myśli że to może być wina uszczelniaczy gniazd zaworowych, bo taki mi pomysł chodzi po głowie? No i zawory mogą być przyczyną, ale nie równo by odpalał... A może uszczelka pod głowicą? *Jak zauważyłem oleju troszke ubywa, na 6 tys km około 80-100 ml Edytowane 29 Marca 2011 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #71 Napisano 19 Kwietnia 2011 A może świece w ogóle nie działają ze względu na walnięty czujnik temperatury, ja właśnie borykam się z podobnym problemem u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #72 Napisano 24 Kwietnia 2011 A może świece w ogóle nie działają ze względu na walnięty czujnik temperatury, ja właśnie borykam się z podobnym problemem u siebie Świece wymieniałem i brak poprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #73 Napisano 24 Kwietnia 2011 Paweł, koledze chodziło o czujnik temp nie o świece Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #74 Napisano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) Paweł,koledze chodziło o czujnik temp nie o świece Czujnik działa ok, nie ma błedów na kompie, przed wymianą świec nie paliły 2. Teraz grzeją wszystkie. Nawet gdy temperatura jest +18 st i odpalam po nocy pierwszy raz to dymi. Problem z głowicą wykluczam, płyn nie przedostaje się do oleju (i odwrotnie). Zastanawiam się nad zaworami, uszczelniaczami zaworów, ktoś obadał już przyczynę porannego białego dymienia? Czy ktoś wymieniał uszczelniacze zaworowe? Da radę zrobić to bez ściągania głowicy? Koszty? Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #75 Napisano 26 Kwietnia 2011 Jeśli były by to uszczelniacze to byłby specyficzny zapach palonego oleju silnikowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #76 Napisano 27 Kwietnia 2011 Jeśli były by to uszczelniacze to byłby specyficzny zapach palonego oleju silnikowego No i właśnie taki zapach jest, tylko około 10 sekund od odpalenia silnika, jak wskazówka temp. się ruszy to już nie kopni. Czyli faktycznie to uszczelniacze mogą być? Chyba nie opłaca się robić samych uszczelniaczy, nie? No bo ściąganie głowicy, planowanie, nowa uszczelka to już koszty, może lepiej czekać aż uszczelka padnie? Jak radzicie Panowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #77 Napisano 27 Kwietnia 2011 Witam Chciałbym się przyłączyć do tematu Moje objawy: - Na zimnym silniku (na dworze 15*C i wiecej) dymi na biało i dym jest gryzący. - zanim nie złapie tem. nie utrzymuje równych obrotów tylko lekko falują co też czuć - przy 1800obr./min słychać trochę głośniejszą pracę silnika:/ Czy to normalne?? W moim przypadku nie zauważyłem ubytku oleju, płynu chłodniczego ani wielkich przedmuchów po wyciągnięciu bagnetu. Pytania do Was. Jak sprawdzić świece Vagiem i jak sprawdzić czy wtrzyski nie leją ?? W którym bloku podana jest temperatura płynu chłodniczego bo on rzeczywiście może być przyczyną Jak ktoś dojdzie do przyczyny będzie wielki:) Pozdrawiam i czekam na jakieś rady:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #78 Napisano 27 Kwietnia 2011 No i właśnie taki zapach jest, tylko około 10 sekund od odpalenia silnika, jak wskazówka temp. się ruszy to już nie kopni. Czyli faktycznie to uszczelniacze mogą być? Chyba nie opłaca się robić samych uszczelniaczy, nie? No bo ściąganie głowicy, planowanie, nowa uszczelka to już koszty, może lepiej czekać aż uszczelka padnie? Jak radzicie Panowie? Można wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #79 Napisano 27 Kwietnia 2011 Można wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy ! A zawory i prowadnice zaworowe w razie czego też bez ściągania głowicy? Jak tak to robię, bo w sumie turbo oblepia się tym szlamem a już raz czyściłem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #80 Napisano 28 Kwietnia 2011 Nie no zaworów nie wyjmiesz przy wymianie uszczelniaczy zawory trzeba oprzeć o tłok lub przytrzymać sprężonym powietrzem od strony świecy. Ten szlam który masz w turbinie jest z odmy i nie ma nic wspólnego z uszczelniaczami. Jak chcesz się go pozbyć z turbiny to musisz wyczyścić cały układ dolotowy i ew. pomyśleć o separatorze mgły olejowej ale z tym to różne są opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach