Skocz do zawartości
dax6

Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze , jeszcze nigdy nie widziałem w moim pasku białego dymu podczas wypalania DPF-a. Czasami specjalnie patrze w lusterko wsteczne, czy nie leci dymek i czysto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze , jeszcze nigdy nie widziałem w moim pasku białego dymu podczas wypalania DPF-a. Czasami specjalnie patrze w lusterko wsteczne, czy nie leci dymek i czysto.

 

ja też nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jumper

mam ten sam problem choc zaczyna sie dopiro przy temperaturze okolo 50 i zanika przy okolo 80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szukałem ale nic tak sprecyzowanego jak u mnie nie widziałem.

 

Podczas odpalania tylko na zimnym silniku po dłuższym odstanie np z rana przez chwilkę przydymia na niebiesko/biało . Turbina regenerowana jakieś 8k km temu. Raz wziął litr oleju pózniej przestał brać, teraz po 6000km wziął tak z 1/4 miarki . Świece wymienione kilka dni temu. Wszystkie 4 . Dymil na zimnym wczesniej tez . Uszczelki pod pompowtryskiwaczami były robione i pompa olejowa sprawdzana... Co myślicie o tym?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też chętnie się dowiem bo i u mnie takowe objawy się pojawiły w ostatnim czasie.... mogą to być pompowtryski? ostatnio jeden niebezpiecznie zbliżył się do wartości -1.00 mg/str. dymek ma zapach ropy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dymek ma zapach ropy.

Witam

Miałem coś podobnego w b5 AHU śmierdzi bo się nie spala a nie spala się bo potrzebuje powietrza u mnie uciekało nieznacznie a po jakimś czasie zaczęło gwizdać VAG nie znalazł błędu, wymiana świec tez nic nie dała. Po zagrzaniu dolot powietrza się uszczelniał i przestał kopcić i śmierdzieć. Niby błahostka ale nikt się nie pokusił o sprawdzenie takich duperelek jak filtr powietrza , rury dolotowe czy uszczelka pod kolektorem :) Naprawa mojemu kowalowi zajęła 20 min wziął 5 dych i problem zniknął. Oczywiście nie wykluczam, że ktoś ma poważniejszy problem, mi udało się, że był to tylko drobiazg. Przejechałem autkiem ponad 200 tys, kupiłem jak na liczniku miał 168 :jasne czyli łącznie mógł mieć ponad 500 tys i hulał jak zły jak na 90 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawel35

Witam wszystkich. Posiadam Audi a4 b7 2.0 tdi 140km silnik BPW. Zacznę od początku. Po wycięciu DPF auto zaczęło dymić. Ale wcześniej też chyba dymiło tylko filtr trzymał( tak to sobie tłumaczę) póżniej korba wyszła bokiem, kupiłem silnik z przebiegiem 107000km,silnik pracuje ok,ale na zimnym silniku czekając na zielone światło zauważyłem w lusterku biały dym,jakby sie auto paliło(dzieje sie tak tylko wtedy kiedy mam bieg D,kiedy wrzuce N przestaje dymić. Stwierdziłem ,że to wina pompowtryskiwaczy, wiec je zregenerowałem-koszt 2800 zł za cztery sztuki. Dalej to samo. Chciałem jeszcze dodać,że podczas jazdy na rozgrzanym silniku przy wyprzedzaniu dymi na czarno. Już nie wiem gdzie szukać pomocy,wszystko zrobione i dalej kopci. Zaznaczam,że to chyba nie para wodna jak koledzy wyżej opisują,ponieważ temperatura na zewnątrz jest ponad 25 stopni C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co było przyczyną wycięcia DPF - usterka ? Czy ubywa płynu chłodniczego, oleju ? Czy "ma kopa" ? Zrobiłbym na twoim miejscu logi w VCDS i wrzucił do działu analizy logów. Jeśli posiadasz kabelek to tutaj masz jak na tacy jak się to robi z wyjaśnieniem http://forum.vw-passat.pl/threads/137372-Instrukcja-wykonania-log%C3%B3w-VAG-COM-VCDS oraz http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. \czy doszedł ktoś do tego co jest przyczyną kopcenia na biało przy rozruchu na zimnym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie przyczyną był wygięty jeden korbowód :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek jakim cudem Ci sie korba wygiela? Rozumiem jakby pekla ale wygiela sie?? ;|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie koszta tego korbowodu ??a to kopciło ci inno z ranna przy rozruchu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korba się wygięła prawdopodobnie przy tym jak turbo strzeliło podczas jazdy . Używka 120 zł z wysyłka z allegro jak dobrze pamiętam

 

Kopcił jak był zimny lub temp na zewnątrz była niska na początku to było lekkie kopcenie i koniec z czasem musiał się rozgrzać żeby przestał kopcić jakiś czas temu potrafił nawet przy 60-70 stopniach wody kopcić po remoncie zero dymka

Edytowane przez bartekzks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale u mnie za uważam kopcenie tylko z rana jak autko postoi (dymienie bardzo intesywne). Turbina była robiona,płyn chłodniczy sprawdzałem chyba zostanie mi jechać na kompa podpiąc i to nie wiadomo czy cos pokaże?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś u mechaniora sprawdził na kompie wtryski powiedział ze wszystko wporzo (idealnie parametry) i że nie ma się do czego doczepic także już sam nie wiem a dym jak był tak jest!!a na forum ani odzewu także zostaje tak jezdzic z myślą ze jest wszystko ok niby :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówił ze wątpi że cos z wtryskami bo by kopcił na ciemno,a co do uszczeliaczy to sam nie w sumie nic o tym mówił.A jak idzie sprawdzic czy są do wymiany,czy poprostu je sie wymienia bez żadnych oznak.dzięki łukasz za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do dyskusji! 14.300 km zrobione na oleju bez dolewki, płyn chłodniczy cały czas trzyma krechę, świece wymienione. Auto raz na 20-30 odpaleń przy niższych temperaturach dłużej kręci, ale za każdym razem puszcza bąka biało-niebieskiego. Dodam gazu 3-5 razy do 1.500 obrotów i chmura na luzie znika. Ruszam na 1 i 2 biegu i leci z wydechu to samo... 2 lub 3 razy odkręcę gaz na 1'ce i 2'ce i cholerny dym znika. Mechanik sugeruje mi ustawić kąt wtrysku. Serwis VW/Audi Bimar (dawny Palmowski) Olsztyn mówi żeby przyjechać do nich i sprawdzą wydajność wtrysków. Ktoś z kolegów z województwa w-m ma interfejs i swoim fachowym okiem rzuci na logi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesta usterka to wiązka do pompek pod pokrywą zaworów jest już stwardniała i duża rezystancja powoduje nieprawidłowe otwarcie wtrysku przy rozruchu do tego małe nieszczelności na oringach do do weży doładowania powietrza , zdażają się nieszczelności pompy tandemowej przepuszcza olej do ropy lub odwrotnie biały dym przy odpaleniu i gryzący smród jest ewidentnym objawem nie spalenia mięszanki paliwowopowietrznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt ustawienia kąta wtrysku??jakie parametry??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności