Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Podłączę się do tematu z pytaniem. Passat B6 "climatic" czyli manualna ale na potencjometry nie grzeje prawa strona.

Czy w tym wydaniu również jest kilka silniczków od nastawy klap, czy tylko jeden. Zaglądałem za schowek po przeszukaniu forum ale nie znalazłem z prawej strony. Czuć zmianę nastawy temperatury ale tylko od strony kierowcy, czy obstawiać nagrzewnicę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, z góry przepraszam za odpowiedz w tym temacie ale jest pochodny mojego pytania a sam nie wiem jak założyć niwy temat, jestem tutaj nowy także proszę o wyrozumiałość. Kupuje passata b6 i po spawdzeniu wyposażenia zobaczyłem ciekawa pozycje, czy jest to webasto? (Powinno być zdjęcie) dodam tez ze w opcjach wyposażenia pisze ze jest drugi akumulator. Ok nie moge dodać zdjęcia z telefonu także cytuje "PARKING HEATER AND VENTILATION PW9"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to może być, że jak auto porządnie przegonie , to grzeje ( oczywiście najpierw jedna strona tzn od kierowcy) a potem od pasażera (tu zawsze jest zimniejsze powietrze niż od strony kierowcy) , jak tylko jadę delikatnie lub na luzie to nie grzeje.

Jak podjadę pod dom ,delikatnie, (na liczniku 90 st.) i przegazuję auto to zaczyna grzać????

Co to możne być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Mam podobny problem tzn. Lewa strona kierowcy działa poprawnie, prawa nie grzeje prawie wcale nawet na HI . Jestem już po diagnozie vag i jest problem z prawym czujnikiem temperatury pokazuje cały czas jedną dziwną wartość 87,4. Chodzi o ten czujnik temp. Za parownikiem wygląda że jest uszkodzony. Jak się do niego sprawnie dostać? Czy trzeba ściągać całą konsolę? Może ktoś już tam grzebał i wie co i jak? Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy układ chłodzenia odpowietrza się poprzez korek zbiornika płynu, czy jest jakiś zawór???

Dzisiaj zadziałało ogrzewanie prawidłowo, tzn po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło grzać po obu stronach , potem znowu parę kilometrów i chwilowy postój i ogrzewanie przestało grzać, przegazowałem auto i znowu grzeje.

Wiem, wiem muszę zrobić diagnostykę komp.na którą chwilowo nie ma czasu.

Może coś komuś przyjdzie do głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie.Dzisiaj kolejne spostrzeżenia. Jadą autostradą z większą prędkością, po ok 100km pasek poinformował mnie że brak płynu chłodzącego. Szybki postój, korek w górę powoli i poziom na swoim miejscu . Nic nie wyleciało płynu, potem dalej w drogę i dalej na szybka jazda i było ok. Teraz poziom jest ok.

Dzisiaj dopiero po 20 km zaczęło grzać i to przy większych prędkościach. Na trasie grzało jak trzeba.

Może to jednak zapowietrzony układ.

Dopiero w przyszłym tygodniu będę u mechanika i coś więcej wiedział ale może coś Wam przyjdzie do głowy. Jutro powrót i zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie i Panie.Dzisiaj kolejne spostrzeżenia. Jadą autostradą z większą prędkością, po ok 100km pasek poinformował mnie że brak płynu chłodzącego. Szybki postój, korek w górę powoli i poziom na swoim miejscu . Nic nie wyleciało płynu, potem dalej w drogę i dalej na szybka jazda i było ok. Teraz poziom jest ok.

Dzisiaj dopiero po 20 km zaczęło grzać i to przy większych prędkościach. Na trasie grzało jak trzeba.

Może to jednak zapowietrzony układ.

Dopiero w przyszłym tygodniu będę u mechanika i coś więcej wiedział ale może coś Wam przyjdzie do głowy. Jutro powrót i zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

 

Jak powiesz mechanikowi że ginie Ci od czasu do czasu ogrzewanie (zapowietrza się), i wciąga płyn że aż w zbiorniczku brakuje a po odkręceniu wraca do właściwego stanu to odpowie Ci że zaczynają się problemy z uszczelką pod głowicą... Ja kiedyś miałem podobnie, jak dobrze podeptałem to chłodne powietrze z kratek, jak odpuściłem to ogrzewanie po chwili wróciło. Ciśnienie w zbiorniczku za duże miałem. Czasami aż upuścił korek i było mokro pod zbiornikiem. Pojeździłem tak jeszcze pół roku ale bez gazowania i zrobiłem uszczelkę przy wolnym terminie. Od tego czasu żadnego problemu. Po prostu przerdzewiała uszczelka i zaczęła przepuszczać. Widać ktoś wcześniej nie wymieniał płynu co dwa lata albo dolewał zwykłą wodę z płynem. To tylko uszczelka, wieczna nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się obawiam najbardziej. Wiemy jakie są orientacyjne koszty wymiany uszczelki i trzeba przy tym planować głowicę.

Chociaż to ostateczność, najpierw trzeba porządnie odpowietrzyć układ.Potem diagnostyka VAG i będzie więcej wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to się przydarzyło w AFNie. B5 trzeba było odpowietrzyć przy nagrzewnicy ale B6 nigdy nie odpowietrzam, wlewam ile ma być, pochodzi trochę , otworzy termostat i odpowietrzy się sam. Mała traska, ostygnie korekta płynu w zbiorniczku i już zero dolewki i odkręcania korka przez 1,5 roku. Tak jest u mnie i wszystko działa i grzeje, mam też webasto, a musiałem płyn spuszczać jak chłodnicę klimy wymieniałem. Vagiem sprawdzisz jedynie czy Ci się termostat nie zacina i nie gotuje Ci się płyn... ale to i na wskaźniku byś widział. Lepiej podjedź do kogoś kto by sprawdził zawartość gazów w zbiorniczku płynu. Coś tam dolewają albo dosypują i płyn zmienia kolor jak będą spaliny w płynie. Poczytaj o tym na necie może więcej się dowiesz. Co do głowicy to nie tylko uszczelka pod głowicę, ale i pokrywy, kolektorów, pompy vacum czy nawet oringi pompek itd... Są chyba nawet komplety uszczelek pod remont głowicy. Kolega ma teraz też problem akurat z B5FL AVB , robił małe dolewki płynu od miesiąca, z tydzień temu wymieniał rozrząd z pompą wody itp.. w starym płynie widzieliśmy czarne drobinki "czegoś" a zbiorniczek zaczyna mieć czarny osad ( mikro ziarenka ) wydawało mi się że to sadza. Dzisiaj dzwonił że już co chwilę ma komunikat że płynu za mało, po święcie będzie u siebie ściągał głowicę bo już coraz gorzej jest. Ciśnienie takie że pod zbiornik wszystko wywala jak tylko szybciej pojedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie pocieszasz mnie kolego. Tak sobie to tłumaczyłem( jak Ty to tłumaczysz) ze jak przegazuję to rośnie ciśnienie i zaczyna grzać (i to błąd) , ale z drugiej strony wmawiałem sobie "nie znasz się ,więc pewnie to nie to".

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz go gazować na postoju i wszystko będzie ok, dopiero podczas jazdy kiedy dobrze turbo doładuje to zaczynają się przedmuchy, po mieście spokojnie jadąc nic się może nie dziać w początkowym stadium. Co do obiegu to jak mniej powietrza w układzie to wyższe obroty silnika = wyższe obroty pompy wodnej i przegonią powietrze. Posprawdzaj wszystko dookoła tak jak mówisz i na końcu sprawdź ten test na zawartość spalin w układzie wodnym. To nie musi być jakiś blok czy głowica pęknięta, sama uszczelka mogła się tylko skończyć. Ogólnie przy planowaniu głowicy zawsze jest robiony test jej szczelności i nie zapomnij go zrobić. Chyba że będziesz ją planował w jakimś "garażu" co nie mają pojęcia o teście szczelności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i chyba koniec przygody z ogrzewaniem, Dzisiaj wracając z Tarnowa wjeżdżając na A4 zaskoczył mnie komunikat "brak płynu chłodzącego"

Szybka diagnoza i faktycznie w zbiorniku zero. (dzisiaj rozmawiając z kolega odkręciłem korek na w pół goracym silniku i płyn podszedł do połowy zbiornika , poszło ciśnienie, co u znajomego w Toyocie nie było takiego zjawiska, po tej operacji za 2 godziny wyruszyłem w trasę)

Miałem przy sobie trochę płynu potem jeszcze zakup 5L płynu i 10L wody destylowanej i szybka dolewka i wielki dylemat czy wjeżdzać na autostradę czy jechać drogami lokalnymi.

Wybrałem A4. Po jakim czasie znowu komunikat i dolewka i tak 5 razy na 200 km. Jechałem 90 km/h, temp. silnika maksymalnie wzrosła do 110stC.

JEstem umówiony na diagnostykę ,ale tu już chyba idzie sie spodziewać najgorszego.

Na drugiej dolewce zauważyłem ze płyn leci z okolicy za/pod puszką z DPF, leje na kolektor wydechowy , ale dokładnego wycieku nie widziałem. Czy jest tam jakiś waż od chłodzenia???

Nie wie m na co można liczyć u mechanika ale jak te koszta będą duże......to ja się chyba rozstaję z moim paskiem........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za / pod puszką DPF jest zdaje się chłodniczka spalin EGR. To jest na wysokości bloku - dużo niżej niż głowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadę właśnie na kanał i spróbuję zaobserwować co to za ustrojstwo cieknie.

A jeśli to ta nieszczęsna chłodniczka EGR to jakieś sugestie co to wymiany jakies porady, czy warto używkę czy nową . Zapodajecie jakies pomysły. Może ktoś to robił. Jakie koszta itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a poradzicie coś na mój problem, kilka postów wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś b6 słabo grzało i tyrkotało pod deską rozdzielczą z okolic radia ,moim zdaniem też też są te nie szczęsne silniczki jedna z większych bubli vw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Panowie, mam problem z ogrzewaniem w passacie b6 2.0tdi z klimatyzacją dwustrefow, nie grzeje prawa strona tzn najpierw jest wszystko ok po jakimś czasie leci coraz chłodniejsze powietrze, z lewej wszystko ok. Błędów brak, czujniki pokazują właściwą temperaturę, adaptacja klapek zrobiona, silniczek v159 sprawdzony, nawet ręcznie ruszałem cięgnami od klap, dalej leci zimne powietrze. Czy ktoś ma pomysł co dalej sprawdzać

 

CZesc - czy poradziles sobie z problemem? Bo ja mam dokladnie to samo, climatronic dwustrefowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś kojarzy co to może być gdy słychać cały czas jak coś terkocze za deską podczas włączonego zapłonu, ale wyłączonego nawiewu? Ogrzewanie działa, tylko wiecznie coś tam cicho chrobocze. Błędów na vcds brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ktoś kojarzy co to może być gdy słychać cały czas jak coś terkocze za deską podczas włączonego zapłonu, ale wyłączonego nawiewu? Ogrzewanie działa, tylko wiecznie coś tam cicho chrobocze. Błędów na vcds brak.

Tyrkolą te nieszczęsne silniczki które ustawiają nastawy klap, będzie tak tyrkolić aż do momentu puki się nie spieprzy przerabiałem to w golfie 5 a to to samo co passat jeżeli chodzi o klimę i ogrzewanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mi również nie działa ogrzewanie ale tylko po stronie pasazera u kierowcu normalnie grzeje, Błędow w VCDS brak jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności