Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka panowie przeczytalem caly ten watek i nie znalazlem swojego problemu mianowicie u mnie jest tak samochod z climatronikiem 2 strefowym zauwazylem ze grzeje lepiej jak jest teperatura 70 stopni silnika niz jak jest dogrzany na dodatek cos jest nie tak z ta temperatura poniewaz tak jak dzis w krakowie bylo ok -10 stopni i jechalem samochodem zeby bylo mi cieplo w kabinie musialem miec wlaczone ogrzewanie na 29.5 stopnia a jak zmniejszylem o 2 stopnie to szlak trafial cale cieplo nagle roznica kolosalna dodotkowo czujnik temperetury zewnetrznej wskazuje 58 stopni ciepla nie wiem czy ma to cos wspolnego czy jest to jeden czujnik czy nie ale mam tez bmw e46 i tam jak sie nagrzeje silnik w taki dzien zimny jak dzis to przy 20stopniach ustawionych w kabinie nie da sie usiedziec jest cieplutko a tu nic pomozcie jesli wiecie cos na ten temat bo aito mam od tygodnia a tyle juz problemow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemka panowie przeczytalem caly ten watek i nie znalazlem swojego problemu mianowicie u mnie jest tak samochod z climatronikiem 2 strefowym zauwazylem ze grzeje lepiej jak jest teperatura 70 stopni silnika niz jak jest dogrzany na dodatek cos jest nie tak z ta temperatura poniewaz tak jak dzis w krakowie bylo ok -10 stopni i jechalem samochodem zeby bylo mi cieplo w kabinie musialem miec wlaczone ogrzewanie na 29.5 stopnia a jak zmniejszylem o 2 stopnie to szlak trafial cale cieplo nagle roznica kolosalna dodotkowo czujnik temperetury zewnetrznej wskazuje 58 stopni ciepla nie wiem czy ma to cos wspolnego czy jest to jeden czujnik czy nie ale mam tez bmw e46 i tam jak sie nagrzeje silnik w taki dzien zimny jak dzis to przy 20stopniach ustawionych w kabinie nie da sie usiedziec jest cieplutko a tu nic pomozcie jesli wiecie cos na ten temat bo aito mam od tygodnia a tyle juz problemow

Na początek zacznij od wymiany czujnika temperatury zewnętrznej.

Masz klimatronik i jego działanie jest zależne od temperatury zewnętrznej (czytaj: od wskazania czujnika temperatury zewnętrznej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiesz moze gdzie go moge znalesc ten czujnik...? wydaje mi sie ze powinien byc gdzies za swiatlami przeciwglowymi z przodu w tych okolicach kratek w zdezaku ale nie wiem zebym nie rozbieral nie potrzbnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauwazylem ze grzeje lepiej jak jest teperatura 70 stopni silnika niz jak jest dogrzany

 

Zapewne wiesz, że wiele B6 ma ogrzewanie elektryczne, które działa tylko chwilę po uruchomieniu silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze mowiac nie wiedzialem wlasnie mnie to dziwilo ze zaraz po przyjsciu do samochodu np ze sklepu po jakis 30 min od jazdy samochodem odrazu bilo cieplo a pozniej juz nie dzieki za informacje teraz zostal jescze problem tego dziwnego ogrzewania ze 29.5 stopnia cieplo a 3 stopnie mniej i juz leci zimne powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie sie znajduje czujnik temperatury zewnetrznej w passacie b6 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cz.temp..jpgCzujnik temperatury zewnętrznej znajduje się za kratką w przednim zderzaku, pod tablicą rejestracyjną, w rogu po stronie kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo Fedwo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Strus

Witam wszystkich. Ja mam jeszcze inny problem.. Przeczytałem już chyba wszystko i powoli głowa mi od tego pęka, lecz chcę to naprawić.. Albowiem nie działa mi ogrzewanie, nieważne na ile ustawię stopni w cliamtronicu i tak leci cały czas zimne powietrze. Zrobiłem test błędów i nic mi nie wykazało. Wszystko dobrze, już nawet rozkręciłem dzisiaj deskę od dołu, tam gdzie jest schowek od strony pasażera. Sprawdziłem na załączeniu zimne/ciepłe czy zmienia się pozycja linek. Wszystko sprawne. Jednakże zauważyłem, że nic nie dzieje mi się z klapką od strony silnika, ta od nawiewu bodajże powietrza. Powinna się ona zamykać na ciepłe powietrze i zimne, mam rajcę? jest tam taki mały silniczek od strony pasażera pod nogami, nic tam się z nim nie dzieje, wydaje mi się, że jest uszkodzony, ale gdy zauważyłem iż muszę resztę rozkręcić by do niego dojść po prostu się trochę zdenerwowałem i wszystko skręciłem bo zaraz muszę jechać do pracy.. Czy możecie mi jeszcze coś doradzić? Jeżeli nie to chyba pojadę jutro do kogoś na sprawdzenie komputerem.. znowu 100wka pójdzie hehe.. Dziękuję za odpowiedź:)

 

 

Przed pracą spróbowałem jeszcze raz i ukazał mi się błąd 4FA. Jak dobrze wyczytałem to właśnie jest do błąd tego silniczka, który otwiera te klapki pod filtrem kabinowym. Jednakże u innych pomogła niby regulacja na ustawienia fabryczne, jednakże u mnie to on w ogóle nie reaguje na nic. Czyżby uszkodzony?

Edytowane przez Strus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowym użytkownikiem i prosze o pomoc. Mam problem z moim passatem b6 1.9 nie grzeje lewa strona od pasażera a od kierowcy dmucha gorącym powietrzem silniczki działąja łopatki sie otwierają pomówcie! Dowiedziałem sie że może być częściowo zanieczyszczona chłodniczka nagrzewnicy i mam pytanie czy są jakieś preparaty na te oczyszcenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak był cyrk z ogrzewaniem po jednej stronie, to właśnie miałem problem z silniczkiem sterowania klapy. Climatronik można dobrze testować vagiem... można podejrzeć co się dzieje z silniczkami klapek podczas normalnej pracy, od tego bym zaczął, chyba że jesteś pewny że to nie klapki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadam passat b6 i brak w nim ogrzewania od strony pasażera wszystkie silniczki chodzą czy noże być zapcgana nagrzewnica ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem forumowicze!

Mnie też dopadł problem z ogrzewaniem. Otóż w okolicy dźwigni zmiany biegów wieje zimne powietrze prawie centralnie na kolano kierowcy:( cała konsola środkowa łącznie z dwoma schowkami jest zimna i nic nie wieje na tył auta. Cała reszta jest OK, po odpaleniu silnika szybko mam ciepłe powietrze z innych nawiewów. Robiłem test climatronica i wyszło i0 i0. Ma ktoś pojęcie co mogło się spierd...?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może ktoś podpowie w czym tkwi usterka, albo w czym robię błąd w ustaleniu jej przyczyny, proszę o podpowiedź. U mnie jest brak ogrzewania po stronie pasażera (wieje chłodne powietrze niezależnie od nastawionej temperatury).

 

Z obserwacji wygląda to następująco:

1. Od strony kierowcy wszystko ok, jest nawiew ciepły i zimny zgodnie z zadaną temperaturą na potencjometrze.

2. Od strony pasażera (niezależnie czy jest włączony tryb Dual) zawsze jest chłodne powietrze, bez różnicy jaka jest nastawiona temperatura potencjometrem.

3. Jak ustawię ogrzewanie na max i prędkość nadmuchu na max (wyłączony tryb dual/włączony tryb dual) to: z wszystkich nawiewów po lewej stronie samochodu leci gorące powietrze, a z wszystkich nawiewów po prawej stronie samochodu leci chłodne powietrze.

 

Z informacji jakie przeczytałem na forum wykonałem testy i mam takie wnioski:

1. Nagrzewnica jest OK (wąż zasilający i powrotny jest gorący).

2. Po ręcznym wykonaniu testów cilmatronika na wyświetlaczu napisy iO.

3. Wyciągnąłem schowek i po obserwacji silników i cięgien wygląda, że nic nie budzi zastrzeżeń tj. przy przekręceniu pokrętła temperatury ciepłe/zimne widać jak cięgno silnika otwiera i zamyka klapkę.

4. Po rozgrzaniu silnika zacząłem sprawdzać jak działa układ przełączania nadmuchu ciepłe/zimne powietrze po stronie pasażera i po ustawieniu temp. na LO leci zimne powietrze, a przy nastawieniu temp. na HI leci gorące powietrze (silnik zamyka i otwiera klapę).

5. Po wykonaniu jazdy próbnej efekt jest ten sam tj. z nawiewów po stronie pasażera leci tylko chłodne powietrze.

6. Po podłączeniu pod vag k+can commander v3.6 program nie wyświetla błędów (po wciśnięciu Read DTCs w sterowniku "44 Climatronik/Klima-Halbautomatik").

 

climatronik_2.jpg

 

Proszę o informację w jaki sposób wykonać pełny test climatronika za pomocą vag k+can co jeszcze należy sprawdzić w celu ustalenia usterki (może po czasie któryś czujnik temp. pokazuje złe wskazania?). Auto kupiłem używane i przy rozkręcaniu widzę, że ktoś już przede mną zaglądał do elementów nagrzewnicy.

climatronik.jpg

climatronik_1.jpg

Edytowane przez flassh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałem o podobnym problemie u mnie.Mam wrażenie,ze tylna ścianka schowka niezbyt szczelnie przylega do króćca nawiewu (chłodzenia schowka) i tamtędy zasuwa zimne do kabiny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zdemontowanym schowku zaślepiłem wąż z nadmuchem chłodnego powietrza do schowka i na pewno mogę to wykluczyć. Dzisiaj wykonałem test climatronika VCDSem i również zero błędów.

 

Odkręciłem serwomechanizm i dźwignia klapy przesuwa się bez dużych oporów w pełnym zakresie, przy szybkich ruchach słychać jak coś się przesuwa wewnątrz nagrzewnicy. Ręcznie zablokowałem dźwignię w pozycji nadmuch ciepłego powietrza i po jeździe próbnej jest dalej to samo :kwasny

 

Więc elektronika jest OK i dźwignia klapy się przesuwa to pozostaje już tylko rozkręcanie całej deski... demontaż części nagrzewnicy... i sprawdzenie od środka czy coś nie jest uszkodzone :wmorde

 

Posiadacie może opis demontażu deski i nagrzewnicy, albo zdjęcia - jak do tego się zabrać ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiadacie może opis demontażu deski i nagrzewnicy, albo zdjęcia - jak do tego się zabrać ???

 

do zdjęcia deski musisz zdemontować:

 

cały tunel środkowy, climatronic, radio, wszystkie dekory ozdobne dechy, licznik, kierownice, pająka pod kierownica, schowek pasażera, schowek kierowcy, osłony nad nogami, slupki A, schowki koło awaryjnego. Ogólnie aby wyjąć dechę musisz wszystkie elementy z niej wykręcić. Moga zostać tylko kratki nawiewu

 

decha jest przykręcona 9 śrubami, jedna jest za licznikiem, po bokach dechy sa 2, od spodu schowka pasażera 2 i po drugiej stronie 2.

odłączasz poduchę pasażera, czujniki temp w bocznych nawiewach, wtyk czujnika nasłonecznienia .

Gdy będziesz miał wszystko odkręcone dechę zdejmujesz (ciągniesz) w stronę tyłu auta, jest osadzona na dwóch ślizgach na podszybiu kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z ogrzewaniem, otóż jak nastawię na 21 C to z ze wszystkich nawiewów leci lodowate powietrze.

Jak nastawię na 25 C to po stronie pasażera gorące, po stronie kierowcy zimne, z nawiewów na tylną kanapę również zimne.

Jednak jak trochę pojeżdżę i jest na HI to leci ciepłe po stronie kierowcy.

 

Ręczny test klimatyzacji pokazuje i0 i0 (czyli wszystko ok)

 

Proszę o pomoc, co może być przyczyną?

Edytowane przez pawelryb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Miałem szczęście, kolega podłączył kompa skasował błąd i ogrzewanie działa jak należy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności