Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wyskoczyło mi coś takiego po wciśnięciu zamkniętego nawiewu i AC.

 

Wiecie może co to może znaczyć?

 

2013-02-08 16.41.01.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redial

Cześć, mam podobną sytuację opisaną parę postów wyżej tzn. grzeje lewa strona samochodów, a prawa bardzo słabo (góra leci ciepłe powietrze, a na nogi pasażera zimne)... zrobiłem adaptację silników i to nic nie pomogło. Z wykonanych pomiarów zastanawiam się czy któryś z czujników temperatury nie jest uszkodzony. w załączeniu zdjęcia. Co może być nie tak?

 

2.jpg

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, mam podobną sytuację opisaną parę postów wyżej tzn. grzeje lewa strona samochodów, a prawa bardzo słabo (góra leci ciepłe powietrze, a na nogi pasażera zimne)... zrobiłem adaptację silników i to nic nie pomogło. Z wykonanych pomiarów zastanawiam się czy któryś z czujników temperatury nie jest uszkodzony. w załączeniu zdjęcia. Co może być nie tak?

 

Na pierwszym zdjęciu 25 st. C w porównaniu do pozostałych temperatur wydaje się zawyżona... ale na drugim zdjęciu przy wyświetleniu temp. widać, że lewa strona słabiej grzeje.

 

Moja sugestia:

- sprawdzić poziom płynu chłodniczego (dolać do max),

- sprawdzić czy przewody wodne zasilający/powrotny nagrzewnicy w kabinie mają tą samą temp. (dostęp po ściągnięciu osłony przy pedale gazu),

- wyjąć silnik klapy reg. temp. ciepłe/zimne od strony pasażera, przeczyścić potencjometr (lub wymienić na nowy), sprawdzić oporność potencjometru miernikiem/omomierzem,

- przeprowadzić adaptację klap (nastawy zerowe).

 

Powinno pomóc. Sprawdź jeszcze czy przy nastawieniu temp. na 20-22 st. C z nawiewów leci gorące oraz czy przy zmianie temp. na 26-28 (i na max) jest gorące pow. w wszystkich nawiewach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę się do tematu. Mam taki problem, że w passacie b6 lewa strona grzeje prawidłowo ale prawa w ogóle nie reaguje na zmiany - nawet na ustawieniu high leci zimne powietrze z każdego nawiewu. jakie mogą być koszty naprawy, niekoniecznie w serwisie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z ogzrewaniem, gdy ustawiam temp. np 26stopni to leci zimne powietrze, gdy ustawie HI to jest gorące. Gdy sprawdzałem klime ( strzałka + ECON), po lewej stronie mam 71 a po prawej 00. Co najlepiej zrobić, sprawdzić jeszcze? Czy juz silnik regulacjii klap do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem dość zbliżony do tego powyżej , U mnie jadąc na 5-biegu prędkością ok115km/h jest wszystko ok , jak tylko zmienię na 6-tke po 15 min temperatura silnika skaczę powyżej 100 C. W zbiorniczku pokazuje się nadmiar płynu i brak ogrzewania i dziwne dżwięki do przelewającej się wody w nagrzewnicy.

Wczoraj wymieniałem rozrząd wraz z nową pompą i jest to samo.Podkreślę ze tak już przejechałem ponad 8000km. Korek wody tez nowy.Brak oznak na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ,

Może zapowietrzony ? albo inne porady ?

Passat 2.0TDI 140

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko otóż u znajomego w passacie (B6 combi BMP 2007) występuje problem taki że jak nastawi ogrzewanie na HI w samochodzie jest sauna a jak spróbuje zmniejszyć odrobinkę to zaczyna lecieć zimne powietrze, ogólnie są dwa stany gorąco na HI i zimno na pozostałych ustawieniach. Po podpięciu vaga jest tylko błąd czujnika jakości powietrza

 

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 3C0-907-044.lbl

Oznaczenie elementu: 3C0 907 044 BT HW: 3C0 907 044 BT

Komponent i/lub wersja: ClimatronicPQ46 122 0707

Kodowanie:

Kod serwisu: WSC 00000 000 00000

VCID: 74EDA74117E55BB8354

Znaleziono 1 b31d:

 

01592 - Czujnik jakooci powietrza (G238)

014 - wadliwy

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 01101110

Priorytet b3edu: 3

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 215

Przebieg: 192515 km

WskaYnik czasu: 0

Data: 2000.00.00

Czas: 14:58:47

 

Robiąc Test Elementów Wykonawczych z obszaru silników sterującymi klapami temperatury nie dobiegają żadne niepokojące odgłosy a po zmieniających się parametrach na vagu wydaje się że wszystko chodzi w porządku.

Zrobiliśmy drugie podejście do tematu doczytawszy że ten czujnik odpowiada tylko za sterowanie obiegu zewnętrznego, tak więc nie wpływa na problem.

Po dokładnym sprawdzeniu tzn. po podpięciu się kompem i obserwacji na vcds co robi silniczek klapy temperatury przy próbie regulacji wygląda to tak: silniczek ustawiony na grzanie (HI) to co widać że silnik osiągnął graniczne położenie, zaczynam zmniejszać temperaturę na wyświetlaczu pulpitu samochodu wyświetlana zostaje coraz to mniejsza temperatura, a na parametrach na vcdsie żadnej reakcji dopiero po zjechaniu na LO widać że silniczek ustawił się w drugiej skrajnej pozycji, to samo tyczy się lewego i prawego silniczka. I teraz moje pytanie czy to problem z potencjometrem, że silniczek zostaje wysterowany i nie daje sygnału o jego położeniu??? Tak czy owak po świętach będziemy zagłębiać wgłąb tematu na pewno zaczniemy od sprawdzenia czy z pulpitu jest wysterowanie na silniczki, jak będzie to będziemy dobierać się do silniczków.

Dodam jeszcze że czujniki temperatur podają podobne wartości więc to raczej nie ich wina.

 

 

PS. Dziś z racji chwili czasu zabrałem się do roboty i dobrze że jako pierwszą czynność wykonałem sprawdzenie parametrów jakie pokazuje VCDS i się okazało że czujnik temperatury wewnętrznej pokazuje 80oC :), nie wiem jak ja tego nie zauważyłem wcześniej :cenzura. Jako że samochód musiał już jeździć na wczoraj został zakupiony panel z używki i sterowanie wróciło do normy.

I jeszcze jedno pytanko czy ktoś może się orientuje czy taki czujnik można kupić ???

Edytowane przez owojtas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzis nastapil u mnie problem z klimatyzacja... w trybie auto nie wieje jak zawsze z kratek, tylko slysze gluchy dzwiek z okolic schowka pasazera. Jak przelaczam na recyrkulacje powietrza, wszystko dziala jak trzeba... w trybie auto nie wieje z zadnej kratki, nawet po nacisnieciu przycisku na nogi itp.

zauwazylem, ze jak wlaczam wsteczny i zaczynam cofac to wszystko zaczyna dzialac, przy jechaniu do przodu przestaje wiac...

 

W czym lezy problem? jak go rozwiazac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

dzis nastapil u mnie problem z klimatyzacja... w trybie auto nie wieje jak zawsze z kratek, tylko slysze gluchy dzwiek z okolic schowka pasazera. Jak przelaczam na recyrkulacje powietrza, wszystko dziala jak trzeba... w trybie auto nie wieje z zadnej kratki, nawet po nacisnieciu przycisku na nogi itp.

zauwazylem, ze jak wlaczam wsteczny i zaczynam cofac to wszystko zaczyna dzialac, przy jechaniu do przodu przestaje wiac...

 

W czym lezy problem? jak go rozwiazac?

Ponawiam pytanie.Co jest nie tak, mam identyczne obiawy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie nie dmucha na centralnym panelu (czyli na przód) i dochodzą jakieś dźwięki spod konsoli. Jak dam na max-a to tak jakby dmuchało i przestawało ale gdzieś w środku pod panelem klimatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z ogrzewaniem w swoim Passacie B6 1.9 TDI. Żeby osiągnąć temperaturę 90 stopni to muszę około 15 minut jeździć, a gdy tą temperaturę osiągnie to powietrze jest niezbyt ciepłe gdy ustawię ogrzewanie na maxa HI. Ktoś pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z ogrzewaniem w swoim Passacie B6 1.9 TDI. Żeby osiągnąć temperaturę 90 stopni to muszę około 15 minut jeździć

 

przy takim mrozie na włączonym ogrzewaniu, bez webasto, diesla jest ciężko rozgrzać.

 

Co do ogrzewania to nie wiem. U mnie padły kiedyś silniki (a raczej potencjometry) regulujące klapki w climnatroniku to miałem podobne objawy. Z jednej kratki leciało ciepłe powietrze, z drugiej zimne. Jak zmniejszyłem temperaturę na LO i potem znowu na HI to potencjometr zaskakiwał i już było wszystko dobrze. Spróbuj tak zrobić, ale myślę że to nie jest problemem w Twoim przypadku. Oczywiście jak nie masz rozgrzanego silnika to grzać nie będzie. Taki urok diesli. Ja mojemu zasłoniłem kratę na grilu aby się szybciej rozgrzewał w obecne mrozy. Podejzrewam że u Ciebie wszytko jest ok, tylko że jak na niedogrzanym silniku zaciągasz powietrze o temp. -15*C to nie ma bata żeby ono miało na kratkach temperaturę +80*C przy silnym nadmuchu.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie, mam problem z ogrzewaniem w passacie b6 2.0tdi z klimatyzacją dwustrefow, nie grzeje prawa strona tzn najpierw jest wszystko ok po jakimś czasie leci coraz chłodniejsze powietrze, z lewej wszystko ok. Błędów brak, czujniki pokazują właściwą temperaturę, adaptacja klapek zrobiona, silniczek v159 sprawdzony, nawet ręcznie ruszałem cięgnami od klap, dalej leci zimne powietrze. Czy ktoś ma pomysł co dalej sprawdzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Panowie, mam problem z ogrzewaniem w passacie b6 2.0tdi z klimatyzacją dwustrefow, nie grzeje prawa strona tzn najpierw jest wszystko ok po jakimś czasie leci coraz chłodniejsze powietrze, z lewej wszystko ok. Błędów brak, czujniki pokazują właściwą temperaturę, adaptacja klapek zrobiona, silniczek v159 sprawdzony, nawet ręcznie ruszałem cięgnami od klap, dalej leci zimne powietrze. Czy ktoś ma pomysł co dalej sprawdzać

 

Jeśli masz VAG albo jakiś inny kabel diagnostyczny to można się połączyć po CANie i zobaczyć jaka temperaturę wykrywa czujnik i co się dzieje z klapkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz VAG albo jakiś inny kabel diagnostyczny to można się połączyć po CANie i zobaczyć jaka temperaturę wykrywa czujnik i co się dzieje z klapkami.

 

Witam

Ten sam problem. Lewa strona grzeje, prawa chłód. Wymieniony silniczek klapy z prawej strony numer katalogowy 3C0907511R, zrobiona adaptacja klap, sprawdzone czujniki temperatury jednak bez zmian. Jak z prawej chłodziło tak chłodzi. Dopiero determinacja pracownika warsztatu mechanicznego znalazło przyczynę braku ogrzewania z prawej strony, który rozebrał całą deska rozdzielcza aby wyciągnąć nagrzewnicę i jest przyczyna. Powodem braku ogrzewania z prawej strony to zatkana nagrzewnica. Jest tam jedna nagrzewnica do strony prawej i lewej. Sterowanie ciepłym powietrzem odbywa się przy pomocy dwóch klap. Jej typ to DENSO DRR32005. Nowa nagrzewnica została kupiona za cenę 325 złotych + przesyłka w wysokości 16 zł. Dodać należy, że demontaż nagrzewnicy do masakra. Jutro odbieram samochód z warsztatu i będę się cieszył przyjemnym ciepłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam jeszcze inaczej, z nawiewów leci ciepłe powietrze chociaż nie jakieś gorące a przy ustawieniu na HI powinno takie być. Jadąc jednak po trasie a tak najczęściej jeżdżę auto nie jest w stanie się odpowiednio nagrzać przy temperaturach ujemnych. Jest tak po styku, ledwo ciepło. Ewidentnie dostaje się do auta zimne powietrze szczególnie jak robię ostry zakręt to aż zawieje chłodem w kabinie. Jadąc na wprost również da się odczuć te zimne powiewy- to jakby takie zderzenie dwóch frontów ciepłego i zimnego i każdy żyje swoim życiem;p. Niemal napewno to leci też gdzieś spod schowka.

Po mieście natomiast jest lepiej bo nagrzewa się jak trzeba chociaż ostatnio jakby również miał z tym problem z 2-3 razy.

Co to za licho?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałbym się dołączyć do wątku. Posiadam VW B6 1.8 TSI. Samochód jest po dużym przeglądzie:

- rozrząd, uszczelka pod głowicą, pompa wody, płyny, oleje, czynnik chłodzący w klimatyzacji...

Przegląd robiłem w nieautoryzowanym warsztacie. Przed przeglądem miałem problem z ogrzewaniem a objawiał się tak że im bliżej prawej strony (pasażera) to powietrze wychodzące z nawiewów było zimniejsze. Oprócz powyższych wymian sprawdzone zostały klapki, nagrzewnica oraz termostat. Temperatura silnika utrzymuje się na poziomie 90 stopni i węże od nagrzewnicy są ciepłe. Mechanik u którego byłem powiedział mi że to może być coś ze sterowaniem dodatkowej pompki obiegu wody umieszczonej w dolnej części silnika zaraz za zderzakiem. Sprawdził tą pompkę (na krótko) i wtedy powietrze z nawiewów było gorące. Gdy podłączył ją z powrotem do sterowania pompka pracuje przez około 30 sekund po odpaleniu samochodu a później się wyłącza.

 

Bardzo proszę o pomoc, czy to może być sterownik climatronica, może jakiś czujnik nie daje sygnału na tą pompkę wody, a może ona tak powinna pracować?

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem ze odgrzewam temat ale mam problem. Wymienialem ostatnio tunel srodkowy, i poprawialem luty na dodatkowej grzalce wnetrza po zlozeniu wszystkiego w calosc nie dziala mi ogrzewanie. Nadmuch jest ale pokretlo temp nic nie zmienia. Blad dodatkowej grzalki znikl, innych bledow brak. Wszystkie wtyczki do panelu klimatica podlaczone. Klima manualna jakies pomysly co moglem zrobic nie tak? Czy przypadkiem zle luty mogly cos polaczyc w elektronice i ta dodatkowa grzalka ma wplyw na ogrzewanie reczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z lewej strony ciegien nie widzialem bo chyba jest potencjometr a z prawej tak bo regulacja szyby>nogi>front dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności