Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Tez miałem problem z dużym spalaniem. Układ dolotowy był nieszczelny była dziura w miejscu łączenia z przepustnica . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B_O_N_K dzięki za odpowiedź, oleju dolać pod korek tak jak piszą? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dolewać tyle że aż zacznie wyciekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze zmianą biegów po jeździe na autostradzie (czyli > 120km/h przez przynajmniej kilkanaście minut), wchodzą bardzo topornie, trzeba używać dużo siły. W innych przypadkach biegi wrzuca się opuszkiem palca.

 

Auto jest po przekładce (automat -> manual), więc jest nowy olej w skrzyni, nowe sprzęgło, nowa dwumasa (stara jest skrzynia i wysprzęglik). Co może być przyczyną? Dobita skrzynia (ale jeśli tak, to czy nie dawałoby to innych objawów?)? Może coś jeszcze innego? Będę wdzięczny za pomysły, bo mechanicy wymiękają (jeden zrzuca winę na innego mechanika, drugi na części itd.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A olej w skrzyni taki jak producent zaleca może po rozgrzaniu coś się dzieje nie tak z nim(złe parametry)...ew sprawdź wysprzęglik czy nie przepuszcza płynu czy nie cieknie lub się nie poci...czasami jest podobny efekt gdy wysprzęglik się zapowietrza lub przepuszcza płyn...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to niestety mogę właśnie tylko na słowie mechanika polegać, dlatego zastanawiam się czy nie kupić tych 3l i wymienić tak czy siak na własną rękę. Co do wysprzęglika, to wręcz chciałbym aby to było to, bo koszt części śmieszna w porównaniu do sprzęgła/dwumasy/skrzyni, ale jak to zapowietrzenie zweryfikować? Płynu nie ubywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro płynu nie ubywa to powinno wszystko grać jest szczelna pompka...ja bym tam zlał olej a przy okazji zobaczysz czy może jakieś syfy opiłki się pokażą może co się przyciera...

Ps.czy wszystkie biegi ciężko wchodzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystkie chodzą ciężko. Czy test w postaci sprawdzenia czy na wyłączonym silniku biegi wchodzą równie ciężko coś da? Jutro będę jechał akurat autostradą i chciałem coś takiego sprawdzić (na MOJĄ logikę wykluczy to właśnie wszystkie elementy działające przy obrotach: sprzęgło, dwumasę, wysprzęglik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź ten olej w skrzyni. Sprzęgło dobrze odpowietrzone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamawiam olej i klucz, po wymianie napiszę czy coś pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Mam Passata B5 2.8 4motion, kod silnika AQD i wywala mi ciągle błąd czujnika położenia wałka rozrządu zespół 2. Chciałbym się dowiedzieć która to jest strona silnika stojąc przed maską. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy. Mam Passata B5 2.8 4motion, kod silnika AQD i wywala mi ciągle błąd czujnika położenia wałka rozrządu zespół 2. Chciałbym się dowiedzieć która to jest strona silnika stojąc przed maską. Pozdrawiam.

 

Kolego zespół 2 - stojąc przed maską to po prawej stronie (zobacz oznaczenie na pokrywie zaworów, bedzie 4,5,6 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś z Was blokady wałków rozrządu? Wymiana mi sie szykuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego zespół 2 - stojąc przed maską to po prawej stronie (zobacz oznaczenie na pokrywie zaworów, bedzie 4,5,6 )

Dzięki!;) A czy utrata mocy i problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogą być objawami uszkodzenia tego czujnika? Dodatkowo z tego co się orientowałem to jego wymiana nie jest skomplikowana, wystarczy zdjąć pokrywę rozrządu. Czy dobrze myślę? Nie jestem też pewien ale wydaje mi się, że taki używany czujnik będzie pasował również od innych oznaczeń silnika.

Edytowane przez hakirim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiada ktoś z Was blokady wałków rozrządu? Wymiana mi sie szykuje :)

 

Oczywiście że posiada ;) Mam blokadę wałków jak i wału korbowego jak coś to mogę Ci pożyczyć :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dzięki!;) A czy utrata mocy i problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogą być objawami uszkodzenia tego czujnika? Dodatkowo z tego co się orientowałem to jego wymiana nie jest skomplikowana, wystarczy zdjąć pokrywę rozrządu. Czy dobrze myślę? Nie jestem też pewien ale wydaje mi się, że taki używany czujnik będzie pasował również od innych oznaczeń silnika.

 

Mogą wystąpić takie objawy choć nie muszą, a jeśli chodzi o sam czujnik to może pasować od innego oznaczenia silnika. Ważne jest żeby był ten sam nr katalogowy na czujniku :)

Edytowane przez Kris_GT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście że posiada Mam blokadę wałków jak i wału korbowego jak coś to mogę Ci pożyczyć

 

Ooo, fajnie by było :) Mam do Ciebie 100 km co daje razem 400. Mógłbym zamówić do Ciebie kuriera, tylko bys spakował :) Jak Ci pasuje to odezwę się na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie mojego silnika AMX. Mam paska juz ponad rok i dobrze się sprawuje na LPG chodzi wzorowo. Co do mocy nie można powiedzieć zbiera się 200 moment. Pozdrawiam :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ooo, fajnie by było :) Mam do Ciebie 100 km co daje razem 400. Mógłbym zamówić do Ciebie kuriera, tylko bys spakował :) Jak Ci pasuje to odezwę się na PW

 

RozrzadV6-cz2.jpg

RozrzadV6-cz1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej w skrzyni (był jak bagno, czyli mechanicy zrobili mnie w ch...) i odpowietrzyłem sprzęgło.

Efekt? Szumy niemiłosierne i wzrost obrotów przy zmianie biegów (noga od pedału gazu daleko). WTF? Skrzynia na śmieci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]133328[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133329[/ATTACH]

 

Dzięki.

Rozrząd wymieniony. Obyło się bez problemów choć poległem przy spasowaniu zderzaka :D Układ ładnie się odpowietrzył, wlałem nowy płyn i wreszcie jest 90 C po wymianie termostatu ;)

Stary pasek wygląda dobrze, rolki i pompa wody były oryginalne z logo audi, termostat też.

Wymieniany był z tego co pamiętam przy 100 tys ( historia ASO ) , teraz ma 210 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności