miminek
-
Liczba zawartości
28 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O miminek
- Urodziny 27.06.1982
Informacje osobiste
-
Imię
Andrzej
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Warszawa
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
-
Rok produkcji
2004
-
miminek obserwuje zawartość → [B5] Przeróbka automata na manual.
-
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Kojarzycie może jak pozbyć się na stałe natrętnej kontrolki katalizatora? Pojawia się notorycznie błąd, którego żaden mechanik nie potrafi ogarnąć (bez wymieniania połowy auta na ślepo), a nie ma żadnych dodatkowych problemów np. spalania czy spalin (wczoraj były mierzone na stacji). Usuwać co parę dni przez VAG już mi się odechciało... -
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Wymieniłem olej w skrzyni (był jak bagno, czyli mechanicy zrobili mnie w ch...) i odpowietrzyłem sprzęgło. Efekt? Szumy niemiłosierne i wzrost obrotów przy zmianie biegów (noga od pedału gazu daleko). WTF? Skrzynia na śmieci? -
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Zamawiam olej i klucz, po wymianie napiszę czy coś pomogło. -
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Tak, wszystkie chodzą ciężko. Czy test w postaci sprawdzenia czy na wyłączonym silniku biegi wchodzą równie ciężko coś da? Jutro będę jechał akurat autostradą i chciałem coś takiego sprawdzić (na MOJĄ logikę wykluczy to właśnie wszystkie elementy działające przy obrotach: sprzęgło, dwumasę, wysprzęglik). -
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Co do oleju to niestety mogę właśnie tylko na słowie mechanika polegać, dlatego zastanawiam się czy nie kupić tych 3l i wymienić tak czy siak na własną rękę. Co do wysprzęglika, to wręcz chciałbym aby to było to, bo koszt części śmieszna w porównaniu do sprzęgła/dwumasy/skrzyni, ale jak to zapowietrzenie zweryfikować? Płynu nie ubywa. -
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Mam problem ze zmianą biegów po jeździe na autostradzie (czyli > 120km/h przez przynajmniej kilkanaście minut), wchodzą bardzo topornie, trzeba używać dużo siły. W innych przypadkach biegi wrzuca się opuszkiem palca. Auto jest po przekładce (automat manual), więc jest nowy olej w skrzyni, nowe sprzęgło, nowa dwumasa (stara jest skrzynia i wysprzęglik). Co może być przyczyną? Dobita skrzynia (ale jeśli tak, to czy nie dawałoby to innych objawów?)? Może coś jeszcze innego? Będę wdzięczny za pomysły, bo mechanicy wymiękają (jeden zrzuca winę na innego mechanika, drugi na części itd.). -
Dołączę się do tematu, czy macie pomysł co może być przyczyną drgań na wolnych obrotach w 2.8 lpg/pb (na obu telepie identycznie czyli odpadają np. wtryski)? Wymieniłem sprzęgło i dwumasę, świecę też. Poduszki nie wyglądają źle... może są po prostu za twarde?
-
Dla potomnych dodam, że nie jest to regułą. Ja mam realne 240 tys. przebiegu ale... przez ok. 20 tys. km był zamontowany hak. To + debil za kółkiem, który z przyczepą jeździł ciągle na D (automat ciągle redukował mu z 5 na 4/3) spowodowało, że skrzynia padła.
-
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
A oleju Ci nie przybywa, nie ma białego dymu po odpaleniu? -
Nikt Ci takiej gwarancji nie da. Olej jednak trzeba wymieniać wszędzie (ważne, aby na odpowiedni) i wg mnie, jak ktoś mówi "olej jest już tak syfiasty, że jego wymiana zaszkodzi", to pierdzieli. Racjonalnie (z punktu widzenia fizyki/mechaniki) proszę o wyjaśnienie. Jeśli faktycznie było na tyle dużo opiłków, że filtr ich nie wyłapał, to warto dodać dodatek ceramizujący do automatycznej skrzyni biegów, który naprawi ubytki. Zapoznaj się z: http://forum.vw-passat.pl/threads/112505-Jakie-s%C4%85-normy-VW-na-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-OA4-%28GQQ%29?p=1716498&viewfull=1#post1716498
-
Oni tak już mają. Słyszałęm że jest taki gość, niby czołówka tej części europy w automatach, który robi kapitalki skrzyń za 7000-8000 zł nawet jak spalona jest jedna tarcza i można by się zmieścić w 1000 zł. Wiadomo, że nie masz sprzętu, który ledwo co wyjechał z fabryki i że masz np. 50 000 km spokoju, ale też nie warto tworzyć sobie na siłę problemy. A przy aucie 16 letnim to tak na upartego trzeba by wszystko wyremontować/wymienić - myślisz, że jak byś z silnikiem pojechał do serwisu motorów, to nie radziliby Ci robić generalki? Bo przecież gładź cylindryczna "już nie ta", uszczelka pod głowicą się poci itd.
-
Jeśli skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów, wrzucania D (z P), to wg mnie jest w dobrej kondycji. Jestem po przekładce i generalnie nic dobrego z tego nie wyszło. Ja na twoim miejscu wymieiłbym olej i dodał rewitalizant EX120 do automatycznych skrzyń biegów (43 zł).
-
Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
miminek odpowiedział gino9 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Gra nie warta świeczki - taka operacja wyniesie Cię przynajmniej 3000 zł (na oko, bo sam silnik to min. tysiak, a nigdy nie wiesz w jakim jest stanie), a uwierz mi że te 2,8 ma 193KM tylko przy wyjeździe z fabryki (za to spalanie ma "fabryczne" - min. 10l PB w mieście). Lepiej zczipować tego turboklekota do 110-120KM lub poszukać innego auta (ja jestem po przekładce automat manual i generalnie żałuję że się w to wbijałem, bo koszt ogromny, prawie 2 miesiące bez auta i jest daleko do ideału). -
Spalanie nie jest "już" problemem, bo mam to auto od 3 miesięcy, miałem w tym czasie przekładkę i byłem przekonany że spalanie na poziomie 1,5l/h jest bardzo wysokie (mam inne auto z silnikiem 2.8, co prawda w VR, ale spala 0,9l/h), jednak niedawno ktoś mi tu napisał, że takie spalanie jest normą. Nie mniej, wydaje mi się, że brakuje mu mocy w porównaniu do tego mojego drugiego auta - jest co prawda dużo lżejsze (leon), ale mimo wszystko wydaje się że te 193KM w manualu powinny się lepiej zbierać. Katalizator wytnę, pozostaną tylko obawy o badanie techniczne...
-
Trochę nie w temacie z tymi katalizatorami, ale jeszcze dopytam. Bo piszesz, że w tym samym silniku wycinałeś - a był zapchany? Bo ponoć przy tym przebiegu są dwie opcje - albo jest zapchany i wtedy da to fajny efekt, albo się wypalił - czyli tak jakby go już nie było i też nie ma czego sprzedawać = kasa w błoto.