Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem, wiec jeśli mój post nie spełnia regulaminu to proszę o korektę!

Przez kilka dni czytałem forum na temat passat 2.8 fl b5 ponieważ byłem zainteresowany takim samochodem. Niestety rejestracja na forum sie przedłużała wiec nie mogłem nic pisać. Tak czy siak passat juz jest na moim podwórku, 2,8 v6, 2002 r, 4 motion, automat, sedan, na liczniku 136 tyś km, alcantara, solar szyberdach, duża navi, xenon, jeden własciciel w DE, oryginalne alu 16 plus koła z oponami zimowymi też 16 na stalowych felgach.Dzisiaj wziąłem próbne tablice i wreszcie mogłem pojechac na przegląd. Samochód chodzi równo, prowadzi się dobrze, automat chodzi bez zastrzeżeń. Na przeglądzie amory, zawieszenie , spód auta ok, spalone tylko żarówki z przodu postojowe. Chce go oddac do jakiegos mechanika na przegląd. Chce zalac do niego motul 5w40 i zmienic rozrząd to na początek. Może ktos mi doradzi co jeszcze powinienem sprawdzic???

 

 

PS podczas uruchamiania silnika pokazuje sie informacja jetz service! Czy oznacza to cos konkretnego ? np wymiana oleju?

Edytowane przez p.chmurzynski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas uruchamiania silnika pokazuje sie informacja jetz service! Czy oznacza to cos konkretnego ? np wymiana oleju?

 

Tak. Poprostu ją skasuj

 

 

Może ktos mi doradzi co jeszcze powinienem sprawdzic???

 

Czy silnik nie ma wycieków, odkręć dolną osłonę i sprawdź czy nie jest mokro. Jak nie to ( to fajnie ) idź do góry i sprawdź z tyłu silnika. Możesz także sprawdzić stan oleju w tylnym moście i mechanizmie różnicowym. Przy wymianie rozrządu wymień termostat,pompe wody i opasek wielorowkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

 

juz byłem w warsztacie bo niestety sam tego nie bede mógł zrobić, pytałem także o wymiane rozrzadu i innych rzeczy a wiec:

 

pas rozrz 175

pasek alt 75

rolka prowadz 153

rolka nap. 207

napinacz 332

jakis drugi napinacz do sprawdz 149 !!

pompa 290

termostat 85

plyn ok 80

usługa 450-500

kilmatyzacja 190

filtr kabinowy 54

wymiana oleju 40

filtr oleju bosch 46

filtr powietrza bosch 39

olej mój motul 5w30

co powiecie na te ceny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceny jak ceny, wszystko uzależnione od producenta podzespołów i marży sklepu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadaczy i znawców 2,8 v6

Przymierzam sie do poszukiwań vw passat 3bg 2,8 4x4 kombi. 2004-2005 tip-tronic.

Moje pytanie do was, silniki ATQ, APR, AMX, AQD, ALG czyli wszystkie jakie były montowane w 3bg, któreś są wiecej awaryjne? o jakim oznaczeniu wybrać?? zacząłem czytać pierwsze 2-strony ale ponad 200 zajmnie troche czasu i nie wiem czy znajdę odpowiedź która mnie interesuje. Czy wersję usa omijać z daleka czy wręcz przeciwnie?? Gdzieś kiedyś czytałem że były montowane różne skrzynie 4 i 5 biegów to prawda?? czy 4 biegi tyczyły sie wersji 3B? Autami jezdże dość długo i zależy mi na tym aby był to jak najmniej awaryjny model/egz. Czy wersje 4motion i Synchro różniły sie wersją przeniesienia napędu?? I ostatnie ogólne pytanie czy napęd 4x4 torsen vw i audi to te same stałe napędy??

z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy ale przeczytałem wiele stron z tego wątka.

Z tego co wyczytałem to passat b5 fl ma blachy ocynk, 4motion to identyczny napęd quatro torsena z audi,powinno sie omijac wersje usa, a jesli chcesz troche pojezdzic to powinno sie kupic auto z jak najmniejszym przebiegiem. Jesli chodzi o skrzynie automat to prawdopodobnie silnik jest mniej umeczony jak i napędy. Może sie mylę ale takie wyciągnąłem wnioski ze wszystkich komentarzy. Ceny na alledrogo oscyluja koło 10 a 13 tysiecy zł. Ja kupiłem w niemcowni rok 2002 z przebiegiem 136 tys km i zapłaciłem 3500 , plus opłaty to daje juz 17500, wiec sam widzisz co to musza byc za klamoty jesli opłącone mozna juz kupic za 12 tysiecy. Do tego wszystkiego musze jeszcze zmienic rozrząd płyny itd wiec wyjdzie 20. To tylko moje zdanie które moze byc nieobiektywne, opisałem sytuacje na swoim przypadku

 

 

ps zeby miec jako taki pogląd wejdz na mobilede i zobacz na ceny

Edytowane przez p.chmurzynski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się co do ceny,za 10000tysi to raczej do doinwestowania autko kupisz.Ja jestem właścicielem paska od niecałego roku moja historia wygląda podobnie jak opisujesz czyli....Zakup auta z holandi(przez komis) 7500zł,opłaty jakieś 1000zł,niepamiętam....inst gazowa 2800zł,wymiany wachaczy,uszczelnianie silnika,wymiany rozrządu,nowa chłodnica,nowe sprzęgło(bez dwumasy)itp. 5500zł,nowe opony geometria 1200zł,wymiana szyby przedniej 400zł,teraz w kartoniku czekają nowe poduchy pod silnik po 160zł sztuka SWAG-a...więcej nie pamiętam ale by się znalazlo jeszcze...także jak ktoś mi da 20.000zł to sprzedaje od ręki....hahahhahaha.

Dodam że przejechałem 25000 tysięcy km,przebieg obecny to 262.000 km.auto w manualu.

Edytowane przez sylwek_gsii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za inf.

Chyba będę musiał rozszerzyć zakres rocznikowy poszukiwań ze wzgledu na dość małą ilość takich wersji

Dalej nie wiem o jakim oznaczeniu silniki ominąć czy wszystkie są tak samo bezawaryjne\awaryjne? Poza wersją usa

Napiszę co ustaliłem jak gdzieś błąd proszę o poprawienie inf.

W 3bg tipy byly tylko 5biegowe zmyliły mnie w sieci wersje multi, ale te byly w tych latach tylko a audi

Wersje 4motion guarrto synchro xdrive itp. To tylko nazwy handlowe jak jest silnik wzdłużny to jest torsen.

Czy napęd torsen audi vs vw z tych samych lat produkcji to ten sam nadęd? Raczej tak, ale prosiłbym o potwierdzenie jakiegoś mechanika.

 

Trochę nie pokolei ale.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie filtra paliwa, mianowicie gdzie się on znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od spodu auta w okolicach progu, jeśli mnie pamięć nie myli, od strony pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Powiedzcie ileż ten mój pasio może posiadać czujników poziomu paliwa...? Bo ni cholerę nie mogę rozkminić...:) dwa czy trzy?

 

Jeśli się nie mylę to jeden. W jednej części zbiornika masz pompę a w drugiej czujnik :)

 

Na schemacie jest jeden czujnik :)

Edytowane przez Kris_GT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do pompy dochodzą dwa przewody to nie będzie czujnika, jeśli cztery to jest czujnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Etka pokazuje 2 czujniki i pompę paliwa, przynajmniej tak to wygląda i taki jest opis jak się najedzie na poszczególne elementy na rysunku (oczywiście w programie) ;)

Zbiornik paliwa 4Motion.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź co do filtru paliwa BONK. Kolejne jest takie, bo oglądałem ten filtr i patrząc w necie są 2 typy tych filtrów albo taki gdzie z dwóch stron wężyk jest montowany na gwint albo takie (te tańsze) co są tylko nasuwane na szlaufik, bez żadnych gwintów. Przykład: http://e-katalog.intercars.com.pl/?search=filtr%20paliwa%20passat%20b5%202.8&utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=filtr%20paliwa%20passat%20b5%202.8&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/1713181313130-0_450_905_906-O5728-filtr-paliwa.html.

Chyba kupię taki sam jak jest u mnie, chociaż z takimi dziwnymi filtrami się nie spotkałem, ale ciekawe jest to, że są 2 inne typy do tego samego samochodu. Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa? No takie, że miałem problemy z odpalaniem na zimnym silniku, szarpanie osłabiona moc na beznynie (gaz ok). Przekręcając rozruch łapie tylko na sekundę zapłon a dalej sobie można kręcić wieczność już nie złapie. No i w końcu stało się tak, że nie mogę odpalić ani używać auta na benzynie. Szukając problemu natknąłem się na rozpięty szlaufik od podciśnienia na zaworku zwrotnym (strzelam , że to zwrotny ale nie wiem). Połączyłem to do kupy ale lipa. Nic to nie dało. Czy owy zaworek mógł się uszkodzić i to może być przyczyną, że na benzynie nie chce pracować? Próbowałem w różnych konfiguracjach przestawiałem go stronami ale nic to nie dało. Odpalając auto na beznynie na ciepłym silniku odpala na 2-3 sekundy po czym obroty sukcesywnie się obniżają i gaśnie. Nie nie pomaga dodanie gazu. Dodam, że odpalając na gazie wszystko jest ok tak jak i sama praca silnika. Jeździ normalnie. Dajcie jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić. Mechanik twierdził, że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu, który pokazała po podłączeniu kompa, ale wymieniłem ten czujnik na używany oryginalny, odpiąłem klemy na pół h i nic to nie dało. Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam, że odpalając na gazie wszystko jest ok tak jak i sama praca silnika. Jeździ normalnie. Dajcie jakiś pomysł co mogę jeszcze sprawdzić. Mechanik twierdził, że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu, który pokazała po podłączeniu kompa, ale wymieniłem ten czujnik na używany oryginalny, odpiąłem klemy na pół h i nic to nie dało. Pomocy!

Kolego wymień filtr paliwa a później zmierz ciśnienie na listwie wtryskowej, bo może to być padająca pompa paliwa. Co ma czujnik wałka skoro na gazie chodzi ok. Pewnie zapisał się jakiś błąd po odpięciu czujnika i tak wisiało do wizyty u mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniony. Zero zmian. Odryłem jeszcze jedną rzecz, że podczas jazdy na gazie przełączam na benzynie to tak jakby nie przyśpiesza oraz jedzie swoje ale jak tylko dodam gazu to przestaje jechać, po kilku minutach jazdy na benzynie już myśłałem, że wszystko ok pomimo, że dalej jest przymulony i szarpie na obrotach między 1 a 2k, ale wreszcie się da jechać na benzynie, jednak jak postał zimny to dalej to samo co przed wymianą filtra. Dzięki za pomoc i prosiłbym jeszcze o podpowiedź jak zmierzyć te ciśnienie? Nie dysponuję żadnym przyrządem do takich pomiarów, może da się to zrobić mniej więcej na oko? Jeżeli chodzi o ten czujnik to dwa razy byłem na kompie i wywalało go kilka sekund po kasowaniu go. Wymieniłem ten czujnik ale nic się nie zmieniło, jednak na kompie nie byłem.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za pomoc i prosiłbym jeszcze o podpowiedź jak zmierzyć te ciśnienie? Nie dysponuję żadnym przyrządem do takich pomiarów, może da się to zrobić mniej więcej na oko? Jeżeli chodzi o ten czujnik to dwa razy byłem na kompie i wywalało go kilka sekund po kasowaniu go. Wymieniłem ten czujnik ale nic się nie zmieniło, jednak na kompie nie byłem.

 

Tylko zegarem podpinając go pod listwę wtryskową zmierzysz ciśnienie. Dodatkowo sprawdzić kompem czy coś nie generuje błędów. Jeśli powracał po kasowaniu to jest to usterka stała, ale może być winna instalacja a nie sam czujnik (przetarty bądź skorodowany przewód). Prawidłowe ciśnienie w układzie to 3,5 bara natomiast z odłączonym podciśnieniem 4.0 bary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie obędzie się bez mechanika... A szkoda. Zajadę na kompa zobaczę czy dalej wywala ten czujnik po jego wymianie. A komputer pokaże, że układ paliwowy/pompa jest niesprawna? Czytałem też o regulatorze ciśnienia paliwa, że mógł paść, Objawy tak jakby pasują. Gdzie go szukać? Mam nadzieję, że nie przy baku.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Edytowane przez hakirim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A komputer pokaże, że układ paliwowy/pompa jest niesprawna? Czytałem też o regulatorze ciśnienia paliwa, że mógł paść, Objawy tak jakby pasują. Gdzie go szukać?

 

Komputer może nie pokazać niesprawności bo pompa chodzi tylko najprawdopodobniej jest za niskie ciśnienie, ale może i być regulator. Znajduje się on na listwie wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten regulator, jest na wierzchu samym. Wymienię na jakiś oryginał używkę i dam znać. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności