Surkey Zgłoś #4001 Napisano 12 Kwietnia 2015 Cześć mam pytanie jakie skrzynie manualne 6 biegowe pasują do naszych passatów ? Chodzi mi o kod skrzyni a 2 pytanie wie ktoś jakie oznaczenia ma skrzynia 5 manualna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #4002 Napisano 13 Kwietnia 2015 Witam. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem włączania się ESP przy gwałtownym przyśpieszaniu na 2 biegu przy obrotach 3000-4500? Nie ma uślizgu kół, nic go nie ściąga, jak wyłączę ESP to wszystko hula jakby nigdy nic... Elektryka, coś z napędem? Nie wiem od czego zacząć, bo komputer nie widzi żadnych błędów. Proszę o pomoc i z góry dziękuję, Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat4ever Zgłoś #4003 Napisano 14 Kwietnia 2015 Panowie, czy Passaty B5 2.8 wychodziły z mocą 224 konie ? czy jedynie 193/194 koni ? Znalazłem coś takiego i brak na ten temat informacji w necie: http://allegro.pl/volkswagen-passat-b5-fl-2-8v6-4x4-224km-i5259538408.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #4004 Napisano 14 Kwietnia 2015 224KM z tego co wiem to była opcja w vr6. V6 ma 193KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bob82 Zgłoś #4005 Napisano 15 Kwietnia 2015 Witam mam problem z dziwnymi wibracjami podczas jazdy, występuje uczucie jakby nie wyważone koło(kołysanie autem).Układ zapłonowy ok (przerobiony na fajkocewki, świece nowe)wibracje są odczuwalne podczas jazdy ze stałą prędkością najbardziej do 2tyś obrotów, nwystarczy dodać delikatnie gazu i wszystko ok.odczuwalne na Pb i lpg ,(na gazie bardziej wyczuwalne)na wolnych równo pracuje.zauważyłem że najbardziej trzęsie gdy jest zimny silnik.błędów brak, lpg ponownie zestrojenie na podstawie korekt benzynowych.mechanik rozkłada ręce.proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4006 Napisano 15 Kwietnia 2015 Witam mam problem z dziwnymi wibracjami podczas jazdy, występuje uczucie jakby nie wyważone koło(kołysanie autem).Układ zapłonowy ok (przerobiony na fajkocewki, świece nowe)wibracje są odczuwalne podczas jazdy ze stałą prędkością najbardziej do 2tyś obrotów, nwystarczy dodać delikatnie gazu i wszystko ok.odczuwalne na Pb i lpg ,(na gazie bardziej wyczuwalne)na wolnych równo pracuje.zauważyłem że najbardziej trzęsie gdy jest zimny silnik.błędów brak, lpg ponownie zestrojenie na podstawie korekt benzynowych.mechanik rozkłada ręce.proszę o pomoc A przy dużych prędkościach jest ok? Tak ok 140 na przykład? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4007 Napisano 15 Kwietnia 2015 Witam.Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem włączania się ESP przy gwałtownym przyśpieszaniu na 2 biegu przy obrotach 3000-4500? Nie ma uślizgu kół, nic go nie ściąga, jak wyłączę ESP to wszystko hula jakby nigdy nic... Elektryka, coś z napędem? Nie wiem od czego zacząć, bo komputer nie widzi żadnych błędów. Proszę o pomoc i z góry dziękuję, Pozdrawiam. Wszystkie opony masz takie same tj. Rozmiar, wysokość bieżnika, model na jednej osi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bob82 Zgłoś #4008 Napisano 16 Kwietnia 2015 A przy dużych prędkościach jest ok? Tak ok 140 na przykład? Nigdy nie jechałem na zimnym silniku 140 więc nie wiem ale powyżej 2tyś obrotów jest spokój.na ciepłym też jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #4009 Napisano 16 Kwietnia 2015 Wszystkie opony masz takie same tj. Rozmiar, wysokość bieżnika, model na jednej osi? Tak, opony praktycznie nowki, przejechane z 10kkm, wszystkie 4 sztuki identyczne. Po przelozeniu kol przod na tyl to samo sie dzieje, w sobote zaloze inny komplet zeby sprawdzic. W poniedzialek jade do elektryka i bedzie sprawdzal wszystkie czujki abs, i co tylko mu do glowy wpadnie, bo tez zbytnio nie wie jak to ugryzc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #4010 Napisano 16 Kwietnia 2015 Witam.Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem włączania się ESP przy gwałtownym przyśpieszaniu na 2 biegu przy obrotach 3000-4500? Nie ma uślizgu kół, nic go nie ściąga, jak wyłączę ESP to wszystko hula jakby nigdy nic... Elektryka, coś z napędem? Nie wiem od czego zacząć, bo komputer nie widzi żadnych błędów. Proszę o pomoc i z góry dziękuję, Pozdrawiam. jak mróga kontrolka od esp przy gwałtownym ruszaniu to działa wtedy ASR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4011 Napisano 18 Kwietnia 2015 Ile Wam pali ciepły silnik na wolnych obrotach (włączone światła i nic poza tym)? U mnie licznik pokazuje 1,5 - 1,8 l/h, a to chyba coś sporo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekvw89 Zgłoś #4012 Napisano 19 Kwietnia 2015 jaki wlać olej do silnik a 300 tys przebieg, 50tys na gazie, teraz jest castrol 10w40 i na zimnym przy odpalaniu coś dzwoni i po 1sek cisza jakby suchy był może coś gęstszego wlać?? co polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4013 Napisano 19 Kwietnia 2015 Nie "lecz" pryszcza pudrem (i przy okazji nie powielaj najgłupszego w historii motoryzacji mitu pt. "im bardziej zużyty silnik, tym gorszy olej"), tylko jedź do porządnego mechanika na diagnostykę. Ew. dolej do oleju cerateca/ceramizera/xeramica - to nigdy nie zaszkodzi, a bardzo często pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #4014 Napisano 19 Kwietnia 2015 jaki wlać olej do silnik a300 tys przebieg, 50tys na gazie, teraz jest castrol 10w40 i na zimnym przy odpalaniu coś dzwoni i po 1sek cisza jakby suchy był może coś gęstszego wlać?? co polecacie? zmień castrol bo to syf . I zalej koniecznie pełny syntetyk, a dzwoni pewnie napinacz łańcucha rozrządu w jednej z głowic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4015 Napisano 22 Kwietnia 2015 Ratujcie Panowie - szarpnięcie/uderzenie przy zmianie biegów - można coś z tym poradzić, czy po prostu tak już jest w tym modelu lub skrzynia / napęd umierają? Auto po przekładce z automatu na manual, nowe sprzęgło i koło zamachowe. Wymienione przeguby wewnętrzne półosi. Na automacie było szarpnięcie, ale tylko przy zmianie z 5 na 4 bieg i z P na D (po tym można wnioskować, że to nie kwestia napędu, no chyba że uznać że te biegi były jakoś w automacie zapięte). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Surkey Zgłoś #4016 Napisano 23 Kwietnia 2015 Witam, gdzie można dostać tulejki do dolnego wachacza na tylnią oś bo czeka mnie wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4017 Napisano 2 Maja 2015 przy zakupie mojego egzemplarza i podczas jego oględzin poprzedni właściciel zasugerował że ten silnik ma coś takiego że na zimnym jego rozruchu np po dłuższym postoju, po nocy lub kiedy ostygnie to na chwilę na około 30 sekund włącza się jakiś wentylator podobny do dźwięku odkurzacza i że to jest normalne\przyjąłem to do wiadomości i przejeździłem z tym prawie miesiąc ale ostatnio oddałem auto na rutynowy przegląd do warsztatu specjalizującego się min. w takich silnikach i okazało się że owy wentylator włączał się na zimnym silniku przez to że czegoś tam brakuje lub nie jest coś do końca w silniku podłączone(przepraszam z góry za takie wyjaśnienia ale odbierała auto z warsztatu żona:luka i tak mi to przekazała) i ten wentylator został odłączony-- teraz przy zimnym silniku nie ma "odkurzacza" ale z kolei jest inny dźwięk mianowicie teraz przez chwilę jest tak jakby ktoś nagle przygazował... z racji długiego weekendu mogę do tego warsztatu podjechać dopiero w poniedziałek ale mnie to nie pokoi więc może doświadczone osoby w tym silniku mogli by się wypowiedzieć na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #4018 Napisano 2 Maja 2015 pewnie chodzi o system SAI czyli secondary Air injection czyli system powietrza wtórnego, ma on za zadanie podgrzać katalizatory w pierwszych minutach pracy silnika aby złapały jak najszybciej optymalną temperaturę pracy. Ale ten system tzw odkurzacz nie powinien być aż tak głośny, dla normalnego użytkownika nie powinien być aż tak słyszalny ( siedząc w kabinie) a masz jakieś błędy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4019 Napisano 4 Maja 2015 pewnie chodzi o system SAI czyli secondary Air injection czyli system powietrza wtórnego, ma on za zadanie podgrzać katalizatory w pierwszych minutach pracy silnika aby złapały jak najszybciej optymalną temperaturę pracy. Ale ten system tzw odkurzacz nie powinien być aż tak głośny, dla normalnego użytkownika nie powinien być aż tak słyszalny ( siedząc w kabinie) a masz jakieś błędy ?? a może ten system być odłączony bo mi tak zrobili i zastanawia mnie z kolei odpalanie auta po tym fakcie - głośnie\j odpala na zimnym silniku po prostu?? jakiś czas temu zapaliła się kontrolka od silnika ale po odłączeniu aku już się nie zapaliła a w tym warsztacie nie podłączyli mojego auta pod komputer więc na razie nic nie wiem o ewentualnych błędach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SKL Zgłoś #4020 Napisano 6 Maja 2015 Witam wszystkich. To mój debiutancki post na tym forum i mam nadzieję, że nie ostatni. Rzecz w tym, że nie jestem jeszcze użytkownikiem Passata 2.8 V6 4x4, lecz do takowego z coraz większym zdecydowaniem się przymierzam. Nie jest to post na zasadzie pytania "jakiego Passata kupić", bo pojazd już mam upatrzony, tylko kłopot w tym ... że nikogo nie znajduję, kto by mi powiedział coś dobrego o tym pojeździe ponad to, że jest komfortowy, dobrze się zbiera i trzyma drogi, a co najważniejsze świetnie brzmi :-) Do rzecz - mam upatrzonego Passata 2.8 V6 4x4 Highline rocznik '99 z przelotem 235 000 km (udokumentowane w ASO 232 z lipca 2014, sprawdzane po VINie u zaznajomionego dealera, pojazd od lutego jest na parkingu w Polsce). Chcę się dowiedzieć, jakich kosztów rocznie muszę się spodziewać, jeśli planuję jeździć max 15 000 km rocznie raczej na trasie. Koszty paliwa mnie nie interesują, a klocki/tarcze nie wliczam do tych kosztów. Raczej nie mam ciężkiej nogi. Wiem, że do zrobienia mam od razu rozrząd, bo ostanio był wymieniany przy 134000 km. Piszę tego posta w tym temacie, ponieważ sądzę, że tutaj spotkam się z dużo szybszą i odpowiedzią. Jeśli mały "off topic" wybaczcie, ale nie widzę w swojej ocenie lepszego miejsca na forum do tego zapytania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach