Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mogłby mi ktoś pomóc ???

 

Witam nie dawno kupiłem passata b5 2.8 v6 4 emotion i mam problem przy ruszaniu , mianowicie gdy wrzucie 1 słychać takie chrobotanie gdy staram się ruszać i gdy już jadę podkreślam że bieg wchodzi płynnie , zdaża się to dość czesto ale nie zawesze a gdy np ruszam z dwojki to to nie wystepuje, podczas odpuszczenia gazu gdy auto się toczy na 1 nic nie słychać dopiero jak dodam gaz ... Czasami przy szybszym zebraniu zakrętu słychać to też na dwójce CO TO MOŻE BYĆ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest manual rozumiem?

Umiejsców to chrobotanie bo tak nie dojdziemy co to może być, musisz napisać jakie to chrobotanie, gdzie jest, i czy zawsze przy ruszaniu czy np na skręconych kołach itp.

Ale jeśli w przednim kole i na skręconej kierownicy to ja bym sprawdził przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to manual ...

Chrobotanie jest gdzieś w okolicy silnika bardziej po prawej stronie , z początku też obstawiałem że to przegub ale na skręconych kołach i na zaciągniętym ręcznym próbowałem ruszyć i nic nie słychać żeby trykotał ... Dzieje się tak tylko na pierwszym biegu przy ruszaniu powyżej 1 tyś obrotów , gdy hamuję silnikiem na jedynce nic nie słychać dzieje się tak zawsze gdy tylko dodam gazu , zauwazyłem też że np gdy zbieram rondo szybciej np na 3 biegu to też lekko zachrobocze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis idealnie pasuje do przegubu. U mnie się sypie przegub (wiem na 100% że to on) i objawia się to dokładnie jak opisujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale np skręciłem koła na max zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć i nie nie trykocze dopiero jak wkręce go na obroty to jest tak jak wspomniałem wcześniej ... Przegub przeskakuje trochę inaczej przynajmniej tak mi się wydaje .... Byłem dziś u mechanika powiedział mi że to tryb od jedynki po świętach jadę to wymieniać ... Powiedział mi że da się wymienić tylko ten jeden trybik zobaczymy czy to to czy na prawdę przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skąd chrobotanie na trzecim biegu na rondach jeśli to tryb od pierwszego biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ?:D biegi w skrzyni wchodza idealnie , chyba że to coś z mechanizmem różnicowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie!

Nie chcialem tworzyc nowy watek, wiec pisze tu. Mam sytuacje:

Wymienilem katalizatory (dwa). Po wymianie po dynamicznej jezdzie auto przerywa ( nie pali na wszystkich cylindrach). Po tym wymienione swiece, przewody, czujniki polozenia walkow rodzadu. W dalszym ciagu to samo, czyli po dynamicznej jezdzie nie pali na wszystkich garach. Jak sie jezdzi spokojnie to wszystko jest dobrze. Ktore parametry mozna sprawdzic VAGiem zeby dojsc do rzeczy co jest? Czy to moze pompa VACU?

Dziekuje.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam ze katalizatory wstawione od jakiegos Fiata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam ze katalizatory wstawione od jakiegos Fiata

 

To może być przyczyna choć nie musi. Katalizator jest wyliczony pod konkretny przepływ spalin i chyba nawet jest róznica diesel/benzyna.

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/katalizatory/jtlkr

 

Ja wyciąłem i jeździ tak samo a i dźwięk ładniejszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć
Przegub przeskakuje trochę inaczej

 

Przegub nie przeskakuje tylko podpracowane kulki chromolą w koszu. A zaciągnięcie ręcznego to niby co ma Ci dać? tym bardziej że u ciebie też chyba jest stały napęd 4x4?

Jedyna rozsądna próba to skręt kół i ostre ruszenie z miejsca.

Wymienilem katalizatory (dwa).
Dodam ze katalizatory wstawione od jakiegos Fiata

 

Ja też obstawiał bym katalizatory. Po prostu sondy sczytują błąd i silnik wpada w tryb awaryjny.

 

 

Ja wyciąłem i jeździ tak samo a i dźwięk ładniejszy

 

Ja też mam wycięte + przelotowy wydech i chodzi pięknie i równo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Probowałem ruszyć z miejsca na skręconych kołach i nie słychać takiego standardowego trykotania jak przy przegubie , niekt nie spotkał się jeszcze z takim przypadkiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz różne opony pozakładane , albo jedna jest uszkodzona i mechanizm różnicowy albo torsen chrobocze. Tez miałem jakieś takie dziwne pukanie i okazało się że jedna opona była uszkodzona i przez nią problemy. Może brzmi to niedorzecznie , ale po wymianie opon jak ręką odjął , a już mi chcieli pół samochodu wymieniać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony mam wszystkie takie same ;] ponadto były zmienione a na wcześniejszych też to występowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może czy do wymiany napinacza paska osprzętu trzeba demontować cały zderzak i chłodnice czy można to jakoś prościej zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow z forum i prosze o pomoc poniewaz moj passat odmawia mi posluszenstwa a moj mechanik rece rozklada co to za przyczyny Ok wiec do rzeczy wszystko jest na benzynie ok 2 tys obrotow faluja obroty wogole silnik sie trzesie i po przelaczeniu na gaz jest ok wymienione swiece kable wporzadku przelozylem od znajomego i tez objawy bez zmian prosze o podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiecie może czy do wymiany napinacza paska osprzętu trzeba demontować cały zderzak i chłodnice czy można to jakoś prościej zrobić ?

 

Skrzynia - tylko pierwszy bieg elementy nie do wymiany mam to samo jak dopadłem sie w zimę do 4x4 ja tak jeżdżę od 2 lat i słucham stukania na pierwszym biegu - pozostaje Ci jeszcze wymiana skrzyni 800-1000 może będzie w lepszym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegow z forum i prosze o pomoc poniewaz moj passat odmawia mi posluszenstwa a moj mechanik rece rozklada co to za przyczyny Ok wiec do rzeczy wszystko jest na benzynie ok 2 tys obrotow faluja obroty wogole silnik sie trzesie i po przelaczeniu na gaz jest ok wymienione swiece kable wporzadku przelozylem od znajomego i tez objawy bez zmian prosze o podpowiedzi

 

Skoro to występuje tylko na benzynie to szukałbym przyczyny w tym kierunku pompa paliwowa, wtryskiwacze itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedział że należy gaz doprowadzić do ładu - pewnie adaptacja rozjechana - daj fotkę spod maski to od razu będzie wiadomo.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok postaram sie zrobic fotke jutro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności