Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

cześć Bartek, wiem że to dość dawno pisałeś, ale możesz mi podpowiedzieć/wytłumaczyć jak zrobić w passku z 4motion napęd na przód lub tył??

 

Mysle że kolega pisał o innym aucie niż passat B5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Panowie miałbym prośbę abyście zajrzeli pod maskę i zobaczyli gdzie podłączony jest ten wężyk podciśnieniowy. Rozpiął mi się a nigdzie nie mogę znaleźć gdzie był wetknięty. Przez to strasznie syczy pod maską no i wiadomo, że to powinno być na miejscu. 3 zdjęcia poniżej.

http://i58.tinypic.com/vqtlc3.jpg

http://i58.tinypic.com/65psh3.jpg

http://i60.tinypic.com/14bud8w.jpg

 

Nikt nie potrafi pomóc?

 

Mam jeszcze inne pytanko. Jako, że sypie mi się automat przed pojechaniem do fachowca chciałbym sam spróbować zrobić co się da tzn. skontrolować stan oleju (dolać), poczyścić wszystkie kostki od sterowników itp. wszystko co mogę zrobić w domowych warunkach, dlatego chciałbym wiedzieć gdzie szukać kostek/wpięć od skrzyni biegów, słyszałem, że gdzieś pod nogami pasażera coś jest a także pod spodem samochodu ale nie mam pojęcia gdzie szukać tych wtyczek. Mam dostęp do kanału, więc jak ktoś by był uprzejmy napisać mi co mogę jeszcze zrobić sam (słyszałem też, że coś przy lewarku) to byłbym bardzo wdzięczny. Chodzi mi o:

1. Jak dolać ten olej do skrzyni? (olej mam zgodny ze specyfikacją VW)

2. Gdzie znajdują się wszystkie wtyczki związane ze skrzynią biegów od sterowników itp. wiązki kabli.

3. Co jeszcze mogę zrobić sam?

 

Byłbym bardzo wdzięczny na odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Posypała mi się skrzynia, na 1 biegu wyje jak głupia i tdo tego jeszcze "chrupie"...

Czy nie orientuje się ktoś gdzie można zregenerować manualną skrzynię biegów? Ewentualnie czy nie obiła się komuś o uszy skrzynia na sprzedaż do silnika AMX?

Pozdrawiam.

 

Mam to samo naprawa 1 biegu to koszt kolo 500 pln mozna wymienić z 2.5TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem u siebie w drzeniem calej budy podczas jazdy.

Zaczęło się od tego że w czwerwcu przy około 120 km/h zaczynał wpadac w drganie samochod przy 130 juz odpuszczalo, na warsztacie stwierdzili ze to wina kol a w szcegolnosci tylnego lewego (zadne inne nie wpadalo w drgania na podnosniku). Felgi wszystkie wyprostowalem opony sa ok wrzucilem drugi komplet i zaczal wpadac w wibracje przy 100 km/h.. Wszystkie przeguby sa niby w porzadku, wal rowniez i polosie, mowia ze prawdopodobnie moze byc wina skrzyni, w tej chwili tak drzy auto ze nie da sie jechac i nikt nie wie o co chodzi. Pomocy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze uczyli, żeby w takich sytuacjach zawsze zaczynać od kół. Napisałeś kolego, że sprawdziłeś - ale tak dla porządku zapytam: czy sprawdziłeś też opony pod kątem guzów? Nie wiem czy sprawdzając koła korzystałeś z wyważarki, ale nawet jeżeli ona pokazuje, że koło jest wyważone to gdy opona ma guza wyważarka tego nie wykaże. Czasami niewielki guz potrafi dużo namieszać. Obejrzyj jeszcze opony pod kątem zużycia bieżnika - jeżeli będą małe miejsca gdzie wyraźnie widać mniejszą ilość bieżnika znaczy to, że opona w tym miejscu ma guza i będzie wtedy auto zachowywało się tak jak opisujesz.

Wał, półosie, przeguby czy skrzynia moim skromnym zdaniem nie powodowałyby takiego zachowania się samochodu. Oczywiście niewykluczone, że się mylę ;) Uważam tylko, że zanim przejdzie się do szukania poważnych usterek należy na 100% wyeliminować te najbardziej oczywiste ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam problem u siebie w drzeniem calej budy podczas jazdy.

Zaczęło się od tego że w czwerwcu przy około 120 km/h zaczynał wpadac w drganie samochod przy 130 juz odpuszczalo, na warsztacie stwierdzili ze to wina kol a w szcegolnosci tylnego lewego (zadne inne nie wpadalo w drgania na podnosniku). Felgi wszystkie wyprostowalem opony sa ok wrzucilem drugi komplet i zaczal wpadac w wibracje przy 100 km/h.. Wszystkie przeguby sa niby w porzadku, wal rowniez i polosie, mowia ze prawdopodobnie moze byc wina skrzyni, w tej chwili tak drzy auto ze nie da sie jechac i nikt nie wie o co chodzi. Pomocy!!!

 

 

Zaczął bym od sprawdzenia poduszek silnika skrzyni i mostu. Miałem podobne objawy u siebie ale tylko przy pewnej prędkości trzęsło i po wymianie poduszki silnika która wyglądała podejrzanie wszystko się uspokoiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kolami wszystko w porządku. Auto sprawdzałem na jeszcze dwóch innych kompletach felg i caly czas to samo. Ale mysle ze znalazłem rozwiązanie. Mechanik nie zauważył ze jednak przegub wewnętrzny ma luz. Jutro ma przyjść nowy i sie wszystko okaże :)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja walczę z wibracjami 4motion od lutego tego roku :(

sprawdzone i wykluczone koła, tarcze, piasty OK. (dwa komplety nowych opon na prościutkich felgach;) )

wymienione dwie poduszki silnika

wymieniony jeden przedni wew. przegub ponieważ miał niewielki luz

wymieniona przednia półoś ponieważ lekko wibrowała na podnośniku

wał jak nowy( nowa podpora, jeden przegub i wyważanie)

przy okazji zrzucania wału wymieniona naderwana przednia metalowo-gumowa tuleja mostu

wszystko oczywiście na nowych częściach

i co..............??????

i dalej to samo!!!!!!!

teraz szukam mostu, ponoć on może być również odpowiedzialny za wibracje (diagnoza kolejnego mechanika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mam kolego to samo co Ty. Teraz jestem po wymianie wszystkich poduszek i dalej to samo. Jutro jade sprawdIc piasty. Mechanicy rozkladaj ręce.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A Tobie tez wibruje tylko przy jakiejś określonej prędkości? Jeszcze słyszałem ze to moze być mechanizm różnicowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem piastt i tarcze i wszystko jest ok. A auto drzy nadal i w sumie tez nie zawsze czasami przy 120 sie jechac nie da a czasmi do 160 go rozpedze i nic a pozniej jak spuszcze noge z gazu to w przedziale od 130 do 110 km/h auto znowu wpada w drgania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drgania u mnie były po zakupie, na kompie był błąd cewki, po wymianie temat ucichł. Proponuje podpiac pod kompa czy nic nie ma. Jeżeli cewka zacząć od oczyszczenia pinów kostki cewki można delikatnie przygiąć by lepiej zwierały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem drgania wymiana poduszek pod skrzynią pomogła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało pocieszające dla innych ale mam to samo. Niby była tylna tylna lewa opona zząbkowana, wymiana opon i podmiana felg też oczywiście nic nie dało. Ostatnio remontowałem skrzynię, zaczęła wyć i rozleciały się prawie łożyska. Teraz skrzynia ok a wibracje przy 120-130 są strasznie denerwujące. Na zimnym samochodzie prawie nie wyczuwalne ale po kilku kilometrach jest już nie ciekawie. Wymieniałem tarcze bo przy hamowaniu wibracje były większe ale pomogło to prawie nic. Teraz jeżdżę aż coś się rozleci bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo sie zaczelo od tylnego lewego kola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KUCZLAW... wydaje mi się że mógł pisać właśnie o b5/b5fl. jest to możliwe. na forum audi a6 jeżdżą takie cuda na kiju ;) (quattro na tył) ;)

Edytowane przez pablo2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączam sie do was którzy maja drżące passaty czy ktoś z podlaskiego poleci mi mechanika który mi poszuka tych objawów i nie zrujnuje kieszeni u mnie dwa komplety opon tarcze wymienione skrzynia sprawdzona poloski i przeguby tez. Co dalej robić zakres wibracji 130 do 160 czuć aż na pedale gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i ja dołączę :D

 

Auto mam 2 lata i jest tak z tego co kojarzę od zawsze. Wibracje mam delikatne, az tak nie przeszkadzają w jeździe. Są powyżej 110 km/h o ile dobrze pamiętam, widać po kierownicy jak drży i ręce na niej.

Nic z tym nie robię, nie pogarsza się. Dwa komplety opon mam nowych i to samo. Tarcze z przodu wymienione i bez różnicy. Mam do wymiany tarcze tył ale już widzę ze nie pomoże ;)

 

Jak zdejmę nogę z gazu na chwilkę i z powrotem przyspieszę mam wrażenie że jest ok przez chwilę. Jeżeli to by się potwierdziło to wychodzi na jakąś awarię układu napędowego. Wał, most, przeguby ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio powierzchownie przegladal mi auto znajomy mechanik i bez ściągania oslon z tylnich przegubów wewnętrznych stwierdził ze nie ma tam smaru albo jest stary który nie ma juz swoich właściwości. Jutro będę to sprawdzal dokladnie moze to bedzie to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności