Łysyy Zgłoś #4021 Napisano 7 Maja 2015 Witam, przymierzam się do zakupu passata B5 Fl 2.8 v6 i teraz pytanie do was, chodzi mi o awaryjność tego motoru, zalecany olej, wytrzymałość tiptronica czy lepiej z manualem znalezc, tak wiem ze jest to rarystas.No i oczywiscie koszty serwisu tego pojazdu tj. Zawieszenie, bardziej chodzi mi o tylne, bo jest tam napęd i nie ma belki. I takie jakies ciekawostki, bo w sumie nic tak zwięzłego nie ma, bo przeważnie ktoś się o jakies duperele pyta i w sumie tamtu zbytnio zwięzłego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4022 Napisano 7 Maja 2015 Witam wszystkich. To mój debiutancki post na tym forum i mam nadzieję, że nie ostatni.Rzecz w tym, że nie jestem jeszcze użytkownikiem Passata 2.8 V6 4x4, lecz do takowego z coraz większym zdecydowaniem się przymierzam. Nie jest to post na zasadzie pytania "jakiego Passata kupić", bo pojazd już mam upatrzony, tylko kłopot w tym ... że nikogo nie znajduję, kto by mi powiedział coś dobrego o tym pojeździe ponad to, że jest komfortowy, dobrze się zbiera i trzyma drogi, a co najważniejsze świetnie brzmi :-) Do rzecz - mam upatrzonego Passata 2.8 V6 4x4 Highline rocznik '99 z przelotem 235 000 km (udokumentowane w ASO 232 z lipca 2014, sprawdzane po VINie u zaznajomionego dealera, pojazd od lutego jest na parkingu w Polsce). Chcę się dowiedzieć, jakich kosztów rocznie muszę się spodziewać, jeśli planuję jeździć max 15 000 km rocznie raczej na trasie. Koszty paliwa mnie nie interesują, a klocki/tarcze nie wliczam do tych kosztów. Raczej nie mam ciężkiej nogi. Wiem, że do zrobienia mam od razu rozrząd, bo ostanio był wymieniany przy 134000 km. Piszę tego posta w tym temacie, ponieważ sądzę, że tutaj spotkam się z dużo szybszą i odpowiedzią. Jeśli mały "off topic" wybaczcie, ale nie widzę w swojej ocenie lepszego miejsca na forum do tego zapytania. Pozdrawiam A kto Ci powie jakie koszta ? Utrzymanie jak każdego passata ( spalanie Cię nie interesuje ) Zawieszenie, układ hamulcowy taki jak w każdym innym oprócz tyłu. Olej do mostu raczej tylko na dolewkę chyba że chcesz wymienić ale nie ma sensu. Mi dwa razy padło uszczelnienie półosi z tyłu. Inny układ wydechowy a więc katalizatory, tłumiki x2. Silnik lubi olej lecz nie musi brać. Uszczelnienie silnika tez wymaga kontroli, często sie poci. Przeczytaj ten temat i wszystkiego się dowiesz. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, przymierzam się do zakupu passata B5 Fl 2.8 v6 i teraz pytanie do was, chodzi mi o awaryjność tego motoru, zalecany olej, wytrzymałość tiptronica czy lepiej z manualem znalezc, tak wiem ze jest to rarystas.No i oczywiscie koszty serwisu tego pojazdu tj. Zawieszenie, bardziej chodzi mi o tylne, bo jest tam napęd i nie ma belki. I takie jakies ciekawostki, bo w sumie nic tak zwięzłego nie ma, bo przeważnie ktoś się o jakies duperele pyta i w sumie tamtu zbytnio zwięzłego nie ma. Przeczytaj ten wątek, wszystkiego się dowiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolar1636 Zgłoś #4023 Napisano 8 Maja 2015 Witam. Czy ma ktoś u siebie w autku świece Denso K20TT? Są dość tanie i chciałem zapytać czy dają rade przy LPG. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4024 Napisano 8 Maja 2015 Witam.Czy ma ktoś u siebie w autku świece Denso K20TT? Są dość tanie i chciałem zapytać czy dają rade przy LPG. pozdrawiam Ja miałem ale po kilku dniach wyjąłem i założyłem NGK. Z tego co pamiętam to mi dziwnie silnik pracował i założyłem Denso ale bez poprawy. Kupiłem dopiero przewody WN i w dobrej cenie świece NGK i założyłem komplet. Okazało się że miałem walnięte 3 przewody WN. Świece pewnie były OK ale nie chce mi się wymieniać. Leżą i czekają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolar1636 Zgłoś #4025 Napisano 8 Maja 2015 Też mam na uwadze wymianę przewodów. Pytam o te świece bo są dość tanie i się nadają ponoć do tego auta. Chciałem zacząć właśnie od tego. Coś zaczyna się dziać przy jeździe na wolnych obrotach i wysokim biegu. Jak dodaje gazu to czasem zaczyna pooszarpywać i po chwili jak skrzynia zredukuje bieg to już jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4026 Napisano 12 Maja 2015 W intercarsie świece bosh kosztują 9 zł, a dedykowane do LPG tej samej firmy 20 zł. Panowie, ponawiam swoje pytanie - jakie macie spalanie na wolnych obrotach (biegu jałowym) bez włączonej klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #4027 Napisano 12 Maja 2015 W intercarsie świece bosh kosztują 9 zł, a dedykowane do LPG tej samej firmy 20 zł. Panowie, ponawiam swoje pytanie - jakie macie spalanie na wolnych obrotach (biegu jałowym) bez włączonej klimy? Ja mam 1,6-1,7 l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4028 Napisano 12 Maja 2015 Ja mam 1,6-1,7 l/h Super... ja mam tak samo, a od dwóch miesięcy (od 3 mam auto) walczę z przyczyną wysokiego spalania (przeczyszczona przepustnica, przepływomierz, wymienione świece...) i wydałem kilkaset złotych na naprawę czegoś, co nie jest zepsute Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #4029 Napisano 12 Maja 2015 Super... ja mam tak samo, a od dwóch miesięcy (od 3 mam auto) walczę z przyczyną wysokiego spalania (przeczyszczona przepustnica, przepływomierz, wymienione świece...) i wydałem kilkaset złotych na naprawę czegoś, co nie jest zepsute Niestety, tak czasem jest że się szuka przyczyny tam gdzie jej nie ma a za te kilkaset złotych byś miał ze 2 zbiorniki wachy, ale człowiek zawsze chce żeby jego autko chodziło perfekcyjnie i zrobi wiele by tak było:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysio1494 Zgłoś #4030 Napisano 16 Maja 2015 Ja z kolei chciałbym wiedzieć czy warto przekładać 1.9 tdi (90) na 2.8. Które elementy obejmuje wymiana? Tylko nie atakujcie mnie za taki pomysł, brakuje jednak pod nogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4031 Napisano 18 Maja 2015 Gra nie warta świeczki - taka operacja wyniesie Cię przynajmniej 3000 zł (na oko, bo sam silnik to min. tysiak, a nigdy nie wiesz w jakim jest stanie), a uwierz mi że te 2,8 ma 193KM tylko przy wyjeździe z fabryki (za to spalanie ma "fabryczne" - min. 10l PB w mieście). Lepiej zczipować tego turboklekota do 110-120KM lub poszukać innego auta (ja jestem po przekładce automat manual i generalnie żałuję że się w to wbijałem, bo koszt ogromny, prawie 2 miesiące bez auta i jest daleko do ideału). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysio1494 Zgłoś #4032 Napisano 18 Maja 2015 (edytowane) Ogólnie szukałbym jakiegoś dawcy, można dostać za ok. 3000zł. Zawsze przełoże jeszcze cosdo siebie a bude można pociąć i jakieś tam części pogonić żeby sie troche zwróciło. Mam zrobionego na ok 120 kucy ale przydałoby sie więcej, a ze sprzedażą auta nie jest łatwo Edytowane 19 Maja 2015 przez krzysio1494 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #4033 Napisano 20 Maja 2015 Cześć mam kłopot mam nadzieję, że pomożecie, a mianowicie ubywa mi płynu chłodniczego z silnika od strony kierowcy, ostatnio rozebrałem tył tzn, prepustnicę wyjąłem, wymieniłem wężyki do jej chłodzienia, przeciściłem przepustnicę, węże od nagrzewnicy ok, wymieniałem opaski i węże do gazu, i nadal leci. Wstawiłem auto do mechanika z bezsilności i mnie załatwił, powiedział po 2 dniach że nie ma czasu tego zrobić (wiem najlepiej zmienić mechanika, ale dylemat odwieczny na jakiego ?) powiedział mi tylko, ze musze od spodu wyjąć półoś całą, zdjąć osłonę aluminiową przegubu wew. i tam będę widział jakieś węże i prawdopodobnie gdzieś tam leci, na pewno wiem z której strony, ale mam pytanie czy faktycznie będzie dostęp po tym co on mówi, dobierał się ktoś może od spodu do tego?Mogę jeszcze dodatkowo nadkole zdjąć. Sąsiad ma podnośnik warsztatowy i mogę bez problemu sobie go umieścić na podnośniku i się "bawić" pytanie mam podstawowe, o czymś trzeba pamiętać aby wymontować półoś? Proszę o szybką pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #4034 Napisano 20 Maja 2015 A oleju Ci nie przybywa, nie ma białego dymu po odpaleniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Surkey Zgłoś #4035 Napisano 20 Maja 2015 Sprawdz czy zbiorniczek wyrównawczy nie jest popękany ja tak miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #4036 Napisano 20 Maja 2015 A oleju Ci nie przybywa, nie ma białego dymu po odpaleniu? Temat uszczelki pod głowicą wyelimowany, czuć jak śmierdzi spalony płyn i leci pod auto Sprawdz czy zbiorniczek wyrównawczy nie jest popękany ja tak miałem. Zbiorniczek już wymieniałem , jest suchy, gdzieś pod spodem auta od strony kierowcy, mechanik mówił, że wchodzą tam 2 węże. Dzisiaj się za to biorę napisze jak rozwiąże problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
de_never Zgłoś #4037 Napisano 20 Maja 2015 Pytanie za 1000 pk, Co ma sprzęgło do wypadania zaplonów? Silnik 2.8 AQD. Bieg jałowy trzymany na 1200- 1500 obrotow. Gdy mam sprzeglo puszczone to slychac wypadanie zapłonow z tłumika i telepnie buda wtedy kiedy slychac wypadniety zaplon. Gdy tylko wcisne sprzeglo przestaja wypadac zaplony. Zglupialem. Co ma piernik do wiatraka? Dodam - slychac to perfidnie z tlumika. Przykladalem uho, slychac "puf" i dmucha mocniej spalinami w ucho. Gdy tylko wcisne sprzeglo - objawow brak. Chodzi rowniutko. Obciazalem auto klima nawiewami, swiatlami i to samo. Sprzeglo wcisniete- wypadaja, puszczone nie wypadaja, bledow na kompie zero. Wypadniete zaplony sa niereguralne. Ponawiam pytanie, co ma przeglo do zaplonow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #4038 Napisano 25 Maja 2015 Znalazłem przyczynę i naprawiłem, urwał się kruciec od węża nagrzewnicy z tyłu silnika. Ciężko się go wymieniało, przyczyną była uszkodzona poduszka pod silnikiem i szarpało podczas zmian. Wymieniłem jedną poduszke ale troszkę jeszcze szarpie, na wolnym czasie biorę się za drugą stronę i wymienie tak zapobiegawczo, sprawdzę też poduszki pod skrzynią. Teraz nie mam takich szarpnięć skrzyni przy zmianie z biegu 2 na 1, wtedy odczuwałem dość mocne szarpnięcia. może jeszcze z drugiej strony jest uszkodzona. Dzięki za pomoc. Układ zalany odpowietrzony i najważniejsze suchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baaaartus Zgłoś #4039 Napisano 1 Czerwca 2015 Panowie, gdzie się znajduje korek wlewu oleju do skrzyni i tylnego mostu? Skoro piszą że nie trzeba koniecznie wymieniać to chociaż chciałbym uzupełnić ewentualne braki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #4040 Napisano 1 Czerwca 2015 W skrzyni - z boku od strony kierowcy w niedalekiej odległości od przegubu/półośki, klucz - duży imbus. W moście - od strony pasażera, trzeba odkręcić aluminiową osłonkę półosi alby mieć dojście, klucz - niewielki, łatwo ukręcający się torx. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach