limak8 Zgłoś #1 Napisano 15 Września 2009 Niedawno wymieniałem turbo na nową i zauważyłem że z przewodu olejowego (doprowadzającego olej do turbiny) delikatnie sączy się olej (od góry). Dowiedziałem się że pomiędzy turbo a przewodem powinna znajdować się miedziana podkładka. Nie pamiętam abym miał coś takiego u siebie więc może dlatego sączy się olej. Czy ktoś zna rozmiary tej podkładki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #2 Napisano 15 Września 2009 rozmiar nie znam ale w serwisie kosztuje coś koło 2 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
limak8 Zgłoś #3 Napisano 15 Września 2009 teraz patrzę na zdjęcie z ETKA i tam nie widać miedzianej podkładki czy tam coś powinno być (chodzi mi o silnik AFN)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2009 ja w swoim avf-ie mam na stozek i niema zadnej podkladki jak maz tez na stozek to moze masz peknieta rurke ja ostatnio odkrecalem ta rurke i niestety byla tak zapieszona ze sie ukrecila i musialem wymienic na nowa to moze twoja tez lekko pekla albo krzywo wsadziles Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
limak8 Zgłoś #5 Napisano 15 Września 2009 Znalazłem informację że to dość częsta przypadłość AFN. Koszt przewodu olejowego to ok 150PLN w ASO więc bez tragedii ale pracy sporo. Najchętniej poczekałbym do następnej wymiany oleju czyli 6000km (mam jeszcze dwie inne rzeczy do zrobienia i nie ukrywam że chciałbym zrobić wszytsko za jednym razem). Czy jest jakiś sposób na "doszczelnienie" tego na jakiś czas? Jakaś pasta uszczelniająca itp, itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #6 Napisano 15 Września 2009 W turbinę jest wkręcany króciec z miedzianą podkładką - zespół 4a na tym rys. z ETki - podkładka to nr 3, a przewód olejowy wkręcany jest w ten króciec i tu uszczelnienie jest tylko stożkowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
limak8 Zgłoś #7 Napisano 15 Września 2009 W moim przypadku olej cieknie pomiędzy przewodem olejowym a jego końcówką (na schemacie będzie to pomiędzy 12 a przewodem 9). Z tego co widzę miedziana podkładka występuje pomiędzy turbiną a krućcem. Tam nic nie cieknie. Czy brak tej podkładki może mieć wpływ na mój wyciek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #8 Napisano 16 Września 2009 Czy brak tej podkładki może mieć wpływ na mój wyciek?Nie, jeśli poprawnie zlokalizowałeś wyciek, to nie. Może przy wymianie turbo przewód olejowy był odginany i teraz nie ułożył się poprawnie (no chyba że jest pęknięty), lub coś podeszło pod uszczelnienie. Spróbuj go wykręcić, wytrzeć do sucha i wkręcić z powrotem. Tylko uważaj, tam jest drobny gwint, żebyś go nie uszkodził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #9 Napisano 27 Maja 2010 jest jakies lekarstwo na to? bo po czyszczeniu turba zaczelo mi cieknac miedzy przewodem olejowym a jego końcówką, im mocniej dokrecam tym, bardziej cieknie dopiero co wymianialem olej a juz mam na minimum... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #10 Napisano 29 Maja 2010 widze ze zainteresowanie tematem jest spore... ale poradzilem sobie, polalem koncowke srodkiem do czyszczenia silnikow i ruszalem nią z 5 minut, po odpaleniu nie cieklo, jutro zobacze na dluzszej trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2010 Podepnę się pod temat bo właśnie przy wyciąganiu turbinki urwał mi się przewód olejowy, o którym tu mowa. Nie dało rady odkręcić. I teraz pytanie jak go wymienić? tzn. wymacałem ręką że pomiędzy silnikiem a grodzią jest on zamocowany pewnie na klamerce(?) jak przy turbinie, ale jest to akurat pod vacum-pompą i dojście jest marne. Jak więc go najłatwiej wymienić bo chyba pompy nie trza ściągać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2010 Nie trzeba ściągać, ale "zabawy" z przykręceniem tego mocowania jest co nie miara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2010 Przerabiałem to 3 miechy temu musiałem wymienić ten przewód bo go sam urwałem przy odkrecaniu od turbo koszt 145 zł w ASO skoda bo nie ma zamienników zabawy jest co nie miara lusterko w łapkę klucz nasadowy 10 i heja jest co robić.Powodzenia pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2010 No dobra dziś się tym zajmę, a czy ściągać tą plastikową rurę, która idzie od EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@rcin86 Zgłoś #15 Napisano 2 Czerwca 2010 U mnie podobnie, poci się minimalnie między nakrętką a przewodem a w konsekwencji obudowa od turbiny jest trochę zapocona , pytanie czy cos się może stać jeżeli będe z tym tak jeździł ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #16 Napisano 2 Czerwca 2010 (edytowane) No dobra dziś się tym zajmę, a czy ściągać tą plastikową rurę, która idzie od EGR? Ja ściągałem bo jest lepszy dostęp. U mnie podobnie, poci się minimalnie między nakrętką a przewodem a w konsekwencji obudowa od turbiny jest trochę zapocona , pytanie czy cos się może stać jeżeli będe z tym tak jeździł ?? Jeśli nie ubywa z dużo oleju to można jeździć, byleby nie okazało się że rurka pęknie na trasie i zatrze się turbina i silnik. Edytowane 2 Czerwca 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek 1 Zgłoś #17 Napisano 2 Czerwca 2010 Witam, ja poradziłem sobie z tym inaczej. Jak się urwała ta rurka do turbinki obciołem ją na jakieś 10cm i pojechałem do hydrauliki siłowej tam facet dorobil mi za max 40zł węzyk z kolankiem i bez problemu teraz śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #18 Napisano 2 Czerwca 2010 Odkręciłem ten wąż i jakoś poszło, teraz czekam na nową rurkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramon_chapter Zgłoś #19 Napisano 4 Czerwca 2010 a co z olejem?nie wycieka jak sie wykreci ten przewód?czy trzeba olej spuszczać najpierw?bo zauwazyłem dzisiaj plame oleju pod autem i okazało sie , ze cieknie własnie z tego przewodu tzn z nakretki góra wycieka olej:wsciekly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 4 Czerwca 2010 a co z olejem?nie wycieka jak sie wykreci ten przewód?czy trzeba olej spuszczać najpierw?bo zauwazyłem dzisiaj plame oleju pod autem i okazało sie , ze cieknie własnie z tego przewodu tzn z nakretki góra wycieka olej olej nie wycieka jak się wykręci przewód! Ja taki przewód kupowałem za 20zł na szrocie, był od innego silnika więc trzeba było go trochę ponaginać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach