Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Mam do was pytanie. chodzi mi o ta blaszke w turbinie widac ja na rysunku 1 przy tym wirniku od spalin. ona mi lata cala i jak jezdze to przy 2tys do 2.5tys obrotow odzywa sie co z nia zrobic zeby tego odglosu nie bylo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padło koło dwumasowe wyrwało kawał żelastwa z obudowy ale silnik cały

już wymieniłem na sztywne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest problem w golfie u kolegi z turbiną z VNT bo zaczęła puszczać olej.

Czy czyszczenie jej, wymiana uszczelki lub jakiś zestaw naprawczy da radę załatwić ten problem? Czy może tylko regeneracja? na VAGu żadnych błędów i świszcze ładnie. Jakie najrozsądniejsze wyjście z takiej sytuacji ??? dzięki za opinie

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie pozostaje tylko regeneracja. Jak zamierza kolega tym jeździć to niech pilnuje poziomu oleju, ale im wcześniej zajmie się tą turbiną tym bezpieczniej, bo jak turbina puści już na dobre to może się okazać, że jest po zawodach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam do was pytanie. chodzi mi o ta blaszke w turbinie widac ja na rysunku 1 przy tym wirniku od spalin. ona mi lata cala i jak jezdze to przy 2tys do 2.5tys obrotow odzywa sie co z nia zrobic zeby tego odglosu nie bylo?

U mnie też tab blacha ciągle dzwoni i nie wiem co zrobić z nią ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał tofana

Dzięki za porady / każde będą cenne przy następnej próbie.

Na dzień dzisiejszy największy kłopot to zdobycie owych śrubek - odpytałem wstępnie firmy regenerujące z czego tylko jedna się odezwała z informacją o braku takiej możliwości - gdyż sprzedają całe komplety części zamiennych. /wiadomo co to za interes sprzedaż 3 śrubek .... ale może jednak ktoś odsprzeda nawet używane.

Masz tutaj małe zdjęcia poglądowe

na czerwono zaznaczone to czego potrzebujesz razem z numerem katalogowym.

 

Czyli potrzeba 3 szt śrub M4x20mm z łbem typu Torx T20

 

 

 

 

 

 

---------- Post added at 01:28 ---------- Previous post was at 01:06 ----------

 

EDIT:

 

tutaj masz linka z możliwością kupna takich śrubek w wersji Inox czyli nierdzewne.

Skoro Inox to zapewne stal nierdzewna tzw kwasówka czyli odporna na temperaturę, kwasy zasady, sole i inne ekstremalne warunki jakie panują we wnetrzu suszarki.

 

https://www.elfaelektronika.pl/elfa3...item=48-425-19

 

Czy mógłby ktoś kto będzie w najbliższym czasie czyścił suszarkę zwymiarować łeb tej śrubki ? W sprzedaży są różne wysokości w tego typu śrubach :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mógłby ktoś kto będzie w najbliższym czasie czyścił suszarkę zwymiarować łeb tej śrubki ? W sprzedaży są różne wysokości w tego typu śrubach

 

Jeśli chcesz to moge otworzyć swoją starą turbinę i narysować rysunek techniczny z wymiarami tych małych śrubek. Ale to może jutro, jeśli wyrobię się z robotą ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 11:05 ----------

 

Jeśli chcesz to moge otworzyć swoją starą turbinę i narysować rysunek techniczny z wymiarami tych małych śrubek. Ale to może jutro, jeśli wyrobię się z robotą ...

 

Kurcze - no było by super !

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie prośba, proszę o informację czy pomiędzy częścią gorącą turbo a zimną jest jakaś uszczelka ?. Tzn. czy za wiatraczkiem w obudowie gorącej na trzpieniu znajduje się uszczelka czy jakaś szczelnie przylegający pierścień ?, Planuje zalać turbinkę na aucie środkiem do rozpuszczania nagaru a potem to wypuścić i przedmuchać. Czy ktoś już tego próbował ?. Nie idzie zdemontować turbo dlatego tak kombinuje. Kierownice chodzą tylko jest jeden punk w którym haczą i przeładowuje mi turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest pierścień uszczelniający żeby olej nie przedostał się do części gorącej taka metalowa podkładka, bo pomiędzy gorącą a zimną wirnik jest smarowany. Nie możesz zdemontować turbo?? Z auta nie możesz ściągnąć? otworzyć turbo?czy te 3 śrubki trzymające łopatki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie odważyłbym się wlać nic co potencjalnie mogłoby zareagować z uszczelnniaczami na wirniku | Poczytaj o zassaniu oleju silnikowego przez turbinę w przypadku rozszczelnienia ( ew. zobacz filmik na YT z rozbiegania się tdi - masakra)

 

Nie idzie zdemontować turbo
A gdzie natrafiłeś na problem ? Zawsze można znaleść warsztat który "da radę".

 

Jeśli chcesz to moge otworzyć swoją starą turbinę i narysować rysunek techniczny
Kamil ! czekam na rysunek :) bo bez niego sine za robotę nie wezmę. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o takich patentach jak czyszczenie turbiny na samochodzie, ale jakoś nie jestem przekonany do słuszności tego zabiegu i czy to cokolwiek pomoże. Wg mnie czyszczenie tą metodą nie usunie przeszkody, która blokuje Ci kierownice. Ja czyściłem papierem ściernym chyba 2000 a potem 2500 (wszystko na mokro w nafcie, albo ropie) i powiem szczerze, że napracowałem się mimo wcześniejszego odmoczenia. Także biorąc pod uwagę to co sam myślę i co napisał tofana po pierwsze wydaje mi się, że to nie ma sensu, a po drugie trochę strach, chociaż nie sądzę, że polecą uszczelniacze. Poza tym musiał byś wlać ten preparat tak, żeby cała część gorąca była zalana, a potem jeszcze płukać... a i tak nie wypłuczesz. Lepiej oddać auto do mechanika, żeby ściągnął Ci suszarkę i poczyścić samemu. Tyle ode mnie - powodzenia w działaniach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją turbawke na początku czyściłem na aucie dało to chwilke spokoju ale nie na długo. Najlepszym sposobem jest wyciągnięcie turbiny na stół nie ma tam dużo roboty 7 śrub, zasilanie i powrót oleju. Ja swoją też czyściłem papierkiem ściernym tylko że taką małą miniszlifierką drobniutkim papierem a potem powierzchnie po którym chodzą łopatki wypolerowałem oczywiście z pastą do polerki, jak narazie śmiga ciekaw jestem jak długo.

 

Zastanawia mnie jeszcze fakt gdzie można kupić nowe kierownice turbo, widziałem gdzieś taki zestaw do regeneracji i tam było ale ceny nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie jeszcze fakt gdzie można kupić nowe kierownice turbo

Były jakiś czas temu na "aledrogo" za 299,- akurat do mojej suszarki - ale na 99,99% made in china / Garrett nie robi żadnych czaści zamiennych do turbin w moim silniku na 100% - uruchomił program "stara za nową" ale cena i tak jest zaporowa ;)

 

Nie zapomnijcie proszę zwymiarowć łba śruby torx T20 jednej z trzech która trzyma kierownice. Będe wdzięczny jeśli ktoś będzie rozbierał na dniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się z pytaniem do kolegów....lukas2087 i lukasz_683

 

Ja też mam problem z tą blachą...Dzisiaj w końcu udało mi się zbić muszle z "gorącej" strony i od razu odkryłem co tak dzwoni cały czas (a już miałem sprężarkę za trupa :taksobie ) Moje spostrzeżenie jest takie że ta podkładka jest dociskana muszlą i powinna być "błoga cisza" a tu wychodzi ze sobie lata pod wirnikiem :dupablada Ma ktoś pojęcie o co z tym biega???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po czyszczenu chociaż u mnie niebyło notlaufów od 2lat zdecydowałem sie że poczyszcze ja i rozbiorę okazało się że turbawa nie jest zasyfiała jak na fotach innych kolegów gdzie widać szlam był tylko delikatny nagar zero luzu osiowego i wzdłużnego jedyne co urwałem to zapinke od sztangi i musiałem dorobić coś podobnego z aluminium ale dałem rade zapinke zamówie w ASO i zamontuje od dołu powinno dać rade zaoszczedziłem 300zł a robiłem kluczami Einhell pewnie robione przez chińskie rączki ale dały rade zawieche też nimi robiłem także jestem za czyszczeniem jeśli stan suszarki niema luzów a jeśli ma to regeneracja dzięki za cenne wskazówki autora tematu mnie zajęło to cały dzień od 10tej walczyłem z górną śrubą od mocowania turbo do kolektora musiałem użyc przecinaka ale poszło nowe śruby miałem zakupione wcześniej , kolejnym problemem była 13tka od wspornika turbo ale też poszło o 20tej byłem po robocie ogólnie sporo pracy ale satysfakcja i zadowolenie że udało się samemu powalczyć jest bezcenna hehe Pozdrawiam i polecam zabieg jeśli łapiecie notlaufy teraz mój pastor ciągnie jak dobra laska :):) nigdzie niemogłem dostać zawleczki ciegna turbiny może ktoś ma to chetnie kupię prosze pisac na Pw dzięki

Edytowane przez Robcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zapomnijcie proszę zwymiarowć łba śruby torx T20 jednej z trzech która trzyma kierownice. Będe wdzięczny jeśli ktoś będzie rozbierał na dniach.
To chyba te śrubki https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=48-425-19 ja dowiedziałem się że orginał ma nr.cześci wg katalogu 1102-015-630:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łeb tej z elfaelektroniki jest (inny) zbyt płaski z tego co pamiętam - maja także inne modele tej samej śrubki - ale bez dokładnego wymiaru i zakupu nie podejde do kolejnej demontażu bo nie będę miał tyle czasu żeby potem szukać ( chcę zakupić wszystko wcześniej ) Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mnie chyba czeka czyszczenie

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=103575

ale sam raczej sie za to nie wezme... brak odpowiednich narzedzi i "chyba" wystarczajacej wiedzy... :D robil bym to 1 raz :D jest ktos z Bydgoszczy lub okolic kto byłby w stanie pomoc z tym moim wiatrakiem... na mechanika szkoda mi kasy (wole widziec co tam siedzi, troche sie pobrudzic ale zrobic to "samemu") a poza tym znalesc teraz uczciwego mechanika graniczy z cudem... podpowie mi ktos cos???

cos takiego znalazlem :D

http://www.techmot.pl/

Edytowane przez aDICK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale sam raczej sie za to nie wezme... brak odpowiednich narzedzi i "chyba" wystarczajacej wiedzy... robil bym to 1 raz

 

Dasz rade - wszystko jest na forum, ja też pierwszy raz to robiłem... i nie ostatni, bo poległem na ostatniej śrubce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności