mati Zgłoś #101 Napisano 27 Lutego 2015 (edytowane) Niestety zdjęcia znikły z zewnętrznego serwera autora wątku dlatego ich nie widać mam zapisaną 1 stronę na kompie ze zdjęciami --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------- EDIT -------------------------- ponieważ zdjęcia zaginęły a wielu forowiczów dopytuje się o tenże temat, to postanowiłem troszkę go odświeżyć no i oczywiście dodać brakujące fotki. post pozostanie w starej formie żeby zachować historię natomiast nowe uwagi i spostrzeżenia będą wyraźnie zaznaczone w tekście. dodatkowo przeskalowałem zdjęcia żeby nie przeciążać forum. na każde z nich można kliknąć żeby zobaczyć pełny rozmiar dodatkowo - lutowanie na pająka ma wielką wadę. po pewnym czasie użytkowania luty, bez względu na to jak dobrze zrobione by nie były, puszczają. jeśli mi czas pozwoli (bo jak zauważyliście jestem ostatnio na forum okazjonalnie) to opracuję wersję na laminacie i przy użyciu elementów powierzchniowych. ------------------------------------------------------- jak obiecałem tak robię na chwilę obecną jest jeszcze mały problem ze spalona żarówką ale dążę do rozwiązania i jak tylko znajdę to dopiszę je w tym poście. PROBLEM ROZWIĄZANY - informacje dalej instrukcja rozbierania klapy dotyczy kombi (nie miałem dostępu do sedana ale różnice pewnie niewielkie). w sedanie jest jeszcze prościej przez wzgląd na brak plastików a jedynie trzeba zdemontować materiałowe wyciszenie a teraz do rzeczy... materiały potrzebne do wykonania: - 40 LED ultra jasnych czerwonych 5 mm (20 na lampę) - 40 rezystorów do zabezpieczenia LED 680 Ohm - 2x (1) rezystor 100 Ohm 10W (niektóre podania piszą o 10 Ohm 10W ale widziłem też 10 Ohm 25W) drugi rezystor wymagany jest do likwidacji błędu spalonej żarówki występującym w niektórych wersjach softu bortnet'z-a lub jeśli chcemy mieć te ringi jako stopy - pin do bortnet'z - nie znam oznaczenia - do likwidacji błędu spalonej żarówki - ok 5-6 m przewodu wystarczy 1 mm² ale grubszy tez nie zaszkodzi - ok 1 m przewodu 1,5 mm² - klej - ja zastosowałem przezroczysty poxipol - izolacja - rurki termokurczliwe - śruby 5mm z nakrętkami lub nity 5mm - kawałek blaszki do zamocowania rezystora (u mnie śledź od komputera) - polecam również wcześniejszy zakup prawej lampy od anglika. da to później lepszy efekt nie ma konieczności zakupu lampy od anglika. wystarczy od światła wstecznego. po rozklejeniu wystarczy przełożyć wsad. WAŻNE!!!! LAMPY OD SEDANA I KOMBI RÓŻNIĄ SIĘ NIE TYLKO ZEWNĘTRZNYM KSZTAŁTEM ALE I WSADEM!!!! - opcjonalnie pasta termo przewodząca (jak do procesorów) narzędzia: - młotek - żartowałem - śrubokręt płaski w miarę cienki i szeroki - lutownica i cyna (no i oczywiście brak kaca ) - obcinaki - kombinerki (płaskoszczypy) - torx (gwiazdka) do wykręcania wkrętów z klapy (w moim zestawie było napisane że to nr 20) - wiertarka (wkrętarka) - wiertło 5mm (najlepiej jeszcze 9mm) - klucz 8 mm a jeśli nity to i nitownica - klucz 10 mm (najlepiej nasadka, przedłużka i grzechotka) - klejarka i klej gumowy na ciepło - multimetr z pomiarem oporu (zwarcia) i napięcia do 20V - komputer i VAG lub człowiek z takowym dostępnym - opcjonalnie zasilacz 12V do sprawdzenia czy wszystko śmiga uwagi ogólne: - wszystkie kable przed zlutowanie najpierw pobielić - po każdym kroku lutowania sprawdzić multimetrem czy nie ma zwarć - przed sklejeniem lampy jeszcze 3 razy wszystko sprawdzić - poxipol jak już złapie to tak łatwo nie odpuszcza... - dla początkujących elektroników - lutownica nie służy do przenoszenia cyny a jedynie do rozgrzewania materiału (a na rozgrzanym materiale topi się cyna...). inaczej skutkuje to tzw. "zimnym lutem" a chyba wszyscy wiedzą co to znaczy. - jak zaczynają się trząść ręce to 20 min przerwy nikomu nie zaszkodzi... wykonanie: krok 1 - demontaż + rozklejanie lamp demontaż lamp jest względnie prosty. zamocowane są na 2 nakrętki 10mm do których jest dostęp pod zaślepkami do ew. wymiany żarówek. lampy trzymają się dosyć mocno na samych uszczelkach więc trochę siły trzeba przyłożyć żeby je zdjąć. rozklejanie - ta czynność wymaga najwięcej spokoju i uwagi więc można sobie łyknąć wcześniej nerwosolek. do rozklejania najlepiej użyć płaskiego śrubokręta. rozklejanie zaczynamy od najostrzejszego narożnika, delikatnie i przez cały czas kontrolując co się dzieje pod szkłem. jeśli coś się dzieje nie tak to najlepiej przejść w inne miejsce i kontynuować proceder. ja najpierw rozkleiłem swoją starą lampę od przeciwmgłowego żeby przećwiczyć temat a dopiero potem zabrałem się za pozostałe lampy. rozklejone lampy: lampy które mają tylko białe klosze nie mają dodatkowego odbłyśnika co daje nam miejsce na wpakowanie naszej elektroniki do środka. ci którzy nie zamierzają kupować lampy od anglika będą musieli wywalić ten dodatek (i tak zbędny jeśli będą już diody). jak pisałem w nagłówku - nie ma potrzeby kupować lampy od anglika krok 2 - wiercenie i lutowanie po wyciągnięciu interesującego nas elementu zabieramy się za dziurkowanie wiercimy od strony odbłyśnika wiertłem 5 mm. wiertło po paru dziurach nam się trochę nagrzeje co skutkuje lekkim topieniem się plastiku i efektem bąbla po drugiej stronie otworu. żeby go zlikwidować najlepiej użyć wiertła 9 mm (może być od 7mm do 9mm bo 10-ka ma już mało miejsca) i zrobić tylko małą fazkę od środka. przewiercona czerwona lampka: zabieramy się za przygotowanie diodek i lutowanie. trzeba pamiętać o polaryzacji diod. polaryzacja jest oznaczona na 2 sposoby: jest nacięcie na podstawie łebka diody oraz jedna z nóżek jest trochę dłuższa. schemat ideowy połączenia diód: ja wszystkie ustawiłem dłuższą nóżką (i nacięciem) na zewnątrz lampy. założone i zlutowane: jak widać połączenie bez rezystorów zrobiłem po zewnętrznej stronie. jest tam mniej miejsca i rezystorki jeśli nawet wejdą to może być ciasno. następny krok to przylutowanie rezystorków. skracamy nóżki na diodach i rezystorkach po jednej stronie i lutujemy do kupy. teraz rurki termokurczliwe i wolne nóżki też zlutowujemy. oczywiście zawsze sprawdzając multimetrem czy nie ma zwarcia. na koniec trzeba przylutować 2 przewody do podpięcia lampy i przetestować multimetrem na zwarcie a później można podłączyć do zasilacza 12V lub akumulatora w naszym aucie. dla prawej lampy przewody powinny mieć po ok 1,5 - 2 m a dla lewej wystarczy 20-30 cm (później i tak będą w aucie skracane). miejsce przylutowania kabli wybieramy tak żeby po przełożeniu przez otwór w lampie nie przeszkadzały w ponownym złożeniu wszystkiego razem. przylutowane rezystorki: zlutowane, otermokurczone i prawie gotowe do złożenia: jeśli wszystko jest ok i działa to można położyć cienką warstwę (jeśli jest za gruba to nie złożymy) kleju gumowego żeby zabezpieczyć układ przed wilgocią i zwarciami. ja jeszcze dodatkowo żeby sprawdzić układ podłączyłem go do 12V na ok godzinę żeby sprawdzić czy się rezystory za bardzo nie grzeją. teścik: krok 3 - klejenie i przygotowanie rezystora dodatkowego polecam przezroczysty poxipol. jeśli macie inny lepszy klej to droga wolna... wracając do poxipolu. na jedną lampę wychodzi dokładnie cała oryginalna pacułka kleju. ja za pierwszym razem użyłem za mało i musiałem na biegusiu dorabiać. najlepiej nakładać klej od górnej części lampy i szczególnie przyłożyć się do narożników. UWAGA!!! klej dosyć szybko zastyga więc akcja expresowa. nie da się wyłączyć kontroli spalonej żarówki. owocuje to zaświeceniem się podłączonych świateł na ok 5 sek a później już tylko ciemność... żeby oszukać układ dodaje się równolegle do układu opornik mocy. w moim przypadku 100 Ohm 10 Wat. nie ma co się rozpisywać - do nóżek rezystora dolutowujemy 2 przewody po 20 cm 1,5mm i izolujemy luty żeby nie robiły przypadkowego zwarcia. można od razu dorobić sobie z kawałka blaszki mocowanie. dodatkowo - drugi rezystor mocy przygotowujemy tak aby z jednej strony był przylutowany pin do bortnet'za a z drugiej wystarczająca ilość przewodu aby podpiąć go do punktu masy. jeśli lampy będą odseparowane poprzez podciągnięcie do klapy dodatkowego przewodu, to 2-gi rezystor przygotowujemy dokładnie tak jak 1-szy gotowe lampy - zaczerpnięte z vwvortex krok 4 - rozbiórka klapy zaczynamy od odkręcenia torxów. są 4 w klapie - 2 pod schowkiem na trójkąt i po jednym pod obydwoma uchwytami do zamykania klapy. potem energicznym ruchem odrywamy plastik od blachy. uwaga na element zachodzący na górną część klapy (szary plastik pod którym jest światło stopu). oba plastiki są dobrze spasowane a w miejscu połączenia jest mały zatrzask po obu stronach który trzeba odpiąć. oczywiście jak się mocno szarpnie to się sam wypnie położenie śrub: po zdjęciu plastiku zakładamy lampki i prowadzimy przewody. krok 5 - połączenie wszystkiego na klapie schemat ideowy połączenia wszelkich przewodów i rezystora zaczerpnąłem z vwvortex mocowanie rezystora dodatkowego należy zrobić jak najdalej od wszelkich plastikowych elementów ponieważ grzeje się dosyć mocno i jest to normalne (na vwvortex gościowi "przepłynął" przez plastik w klapie). ja dodatkowo w miejscu styku z blachą klapy pociągnąłem warstwę pasty termo przewodzącej dla lepszego odprowadzenia ciepła. zamocowałem go za pomocą nitów wcześniej wiercąc dziurki w klapie. mocowanie rezystora: najlepiej wstępnie połączyć wszystko w/g schematu bez lutowania i przeprowadzić test połączenia włączając tylne światło przeciwmgłowe ( a najlepiej niech ktoś włączy a samemu obserwować lampy). jeśli jedna strona nie świeci to tam zamieniamy kable. jeśli obie nie świecą to j.w. dla obu. jeśli po paru sek zgaśnie i wyskoczy spalona żarówka to rezystor nie jest podpięty... można też włączyć wsteczny i zobaczyć czy obie żarówki będą świecić (to dla tych którzy zmienią lampę na białą). jak wszystko jest ok to ładnie wszystko lutujemy i izolujemy taśmą samo wulkanizującą. kilka zdjęć mojego okablowania: ps. uważni pewnie zauważyli że po drugiej stronie też mam założony rezystor. to na przyszłość gdybym żarówki cofania wymienił na białe LEDowe otóż przydał się do czego innego kiedy zakładałem kamerę cofania i miałem wiązkę od klapy na wierzchu, dołożyłem dodatkowy przewód którym poprowadziłem sygnał drugiego przeciwmgłowego i odseparowałem lampy od siebie. w efekcie kiedy zapalam postojowe tylko z jednej strony (manetka kierunkowskazu bez zapłonu) świecą się prawidłowo tyko te ringi które powinny. teraz zakładamy plastik z klapy zwracając uwagę na połączenie z szarym plastikiem i prawidłowe położenie zapinek. krok 6 - kodowanie mam anglojęzycznego VAG-COMa (VCDSa) więc w takiej wersji znam kodowanie. bity i bajty będą takie same a jedynie zmieni się opis w pomocniku kodowania. 1. włączenie pozycyjnych na przeciwmgłowych - BYTE 10 ja wprowadziłem wstępnie wartość 0A (binarnie 00001010) co odpowiada 10% mocy świecenia. wartość ta może być dla każdego auta inna i trzeba ją wprowadzić eksperymentalnie. testujemy przez przekręcenie włącznika świateł na pozycyjki (oczywiście jeśli jest tryb skandynawski to wystarczy włożyć kluczyk na pozycję zapłon). najlepiej testować w nocy 2. wyłączenie wewnętrznych świateł w zewnętrznych lampach j.w. tylko że BYTE 9. ustawiamy na 00. jest to funkcja która włącza stopy jako pozycyjne. wyłączenie daje efekt 2 ringów. 3. włączenie przeciwmgłowego jako stopu - opcjonalnie bo jest problem zaznaczamy bit 4 na BYTE 21. ringi świecą pełną mocą razem ze stopami. niestety po włączeniu tej opcji zapala się kontrolka spalonej żarówki i jak do tej pory jeszcze nie doszedłem o co chodzi. niestety wyłączenie zimnej diagnozy nic nie zmienia !!!!ROZWIĄZANIE PROBLEMU SPALONEJ ŻARÓWKI!!! od niektórych forowiczów dostałem informacje że mimo nie włączania przeciwmgłowych jako stopy, pojawia się ostrzeżenie o spalonej żarówce. mimo tego ringi świecą. po dogłębnej analizie okazało się że bortnet'z pokazuje błąd żarówki która nawet nie jest podłączona/przewidziana w naszej instalacji. jest żarówka prawa-przeciwmgłowa tylna. temat został rozwiązany poprzez podłączenie rezystora mocy do odpowiedniego złącza na bortnet'z-ie. na poniższym diagramie jest to pin 3 na złączu C: można podłączyć przygotowany pin z rezystorem bezpośrednio do tego złącza lub pociągnąć do klapy oddzielny przewód którym zasili się prawy ring (oczywiście wtedy w klapie musi być założony 2-gi rezystor). dodatkowo w kodowaniu można (nie jest to wymagane bo nic specjalnego nie wnosi poza porządkiem) włączyć aby świeciły się oba przeciwmgłowe. nie pamiętam w tej chwili gdzie to jest ale kojarzę że w okolicy 3-4 byte. parę słów na koniec nieistotne w tej chwili ale pozostawiam resztę starego opisu ze względów historycznych kupiłem lampy od auta amerykańskiego z zamysłem wykorzystania diod ale obwód jest rozbudowany na tyle że jest to bez sensu. dla elektroników dodam że wszystkie diody są w szeregu i wysterowane są dodatkowo przez przetworniczkę. a wszystko na SMD... za dużo zabawy. napisałem że instrukcja jest niekompletna ze względu na problem z ustawieniem ringów jako stop oraz nie zrobiłem jeszcze zdjęć jak to wygląda (najlepiej w nocy). instrukcja jest bo obiecałem, że będzie wczoraj a do założenia w zupełności wystarczy ale pewnie jutro zostanie uzupełniona o pozostałe informacje. do moderatorów: wykorzystałem pare zdjęć (3 szt.) które nie są mojego autorstwa. nie powinno być problemu ale jeśli są jakieś zastrzeżenia to je usunę ew. przerobię. dodatkowo proszę o przyklejenie tematu lub połączenie z istniejącym wątkiem o ringach. do wszystkich: starałem się ale przepraszam za ew. błędy ortograficzne... mam zdiagnozowaną dysleksję... ale chociaż jestem piękny ---------------edit 1 odnośnie białych lamp na lewą stronę------------------ wpadłem na genialny pomysł. lampę i tak trzeba rozkleić i tak więc może być prawa lampa (standardowa do cofania) a wkład można spokojnie przełożyć do fabrycznej. co nam to daje? szukamy na allegro najtańszej lampy cofania i jedziemy z koksem. niezły jestem co? ostatnia poprawka... jest różnica... nie wiem czy zależy to od rocznika czy od producenta lamp ale znalazłem na allegro różne lampy. w etce nie ma rozróżnienia więc przed zamówieniem najlepiej dokładnie obejrzeć przez otwór na wymianę żarówki jaką lampę się ma i taką samą (tylko białą) zamówić... ---------------edit 2 to na co wszyscy czekali------------------ efekt końcowy. odpuściłem sobie funkcję stopów. jakbym nie kodował sterownika to ciągle dostaję "spaloną żarówkę" a uwierzcie mi że przerobiłem chyba wszystkie opcje.. zresztą na vwvortex nikt nie proponuje takiej opcji a jedynie jest wspomniane że takie coś jest i taki daje efekt... wyłączyłem wewnętrzną część lamp głównych (stopy) bo w/g mnie efekt jest dużo lepszy. same postojówki stopy: przeciwmgłowe: cofania: jak widać efekt jest niezły. na żywo dopiero wymiata... ------------------------Edit 3 postojowe tylko na jedną stronę-------------- dzisiaj w związku z zamiarem instalacji LEDayLine zauważyłem pewien problem. w momencie kiedy chcemy zostawić nasze autko w ciemnym miejscu na postojówce tylko z jednej strony nasze ringi zachowują się dosyć dziwnie (albo i nie). w momencie przełączenia manetki kierunkowskazu w prawo załącza się tylko zewnętrzny prawy ring. kiedy przełączymy w lewo zapala się zewnętrzny lewy i oba wewnętrzne. podejrzewam że wynika to z tego iż w pasku przeciwmgłowy jest po lewej i jakby domyślnie powinien zaznaczyć również lewą stronę. sprawę załatwiłoby wykorzystanie światła wstecznego jako przeciwmgłowe i z niego wysterowana by była prawa strona jednak nie zamierzam rezygnować z wstecznych więc olałem sprawę. tak czy inaczej zostaliście ostrzeżeni Edytowane 6 Marca 2015 przez mati 1 post razem ze zdjeciami niech ktoś przeniesie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duudek Zgłoś #102 Napisano 28 Kwietnia 2015 Witam czy ktoś z was robi takie ringi? Jaki to jest przybliżony koszt? Z tym że interesuje mnie tylko pozycja i kierunek. Mam ringi z zewnętrznych lamp ale są za duże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #103 Napisano 13 Maja 2015 (edytowane) Witam, jakie są zastosowane diody smd w zewnętrznej lampie, chodzi mi o światło stopu , bodajże jest tam 16 diód smd ale jaki rodzaj ?? ps. po przeczytaniu kilku stron stwierdzam że są to diody PLCC2 Edytowane 14 Maja 2015 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #104 Napisano 21 Czerwca 2015 (edytowane) Jako że zmieniłem bordnetz 3C na 3AA musiałem coś zmienić w tylnych światłach ponieważ w pasacie b7 światła Stop są zintegrowane ze światłami pozycyjnymi, przy włączeniu kierunkowskazu i hamulca robiła się mała kaszanka w tylnej lampie Zrobiłem taki projekt własnej roboty, gdzie przy włączonych światłach postojowych i włączeniu kierunkowskazu, zapala się dioda kierunku a gaśnie dioda postojowa, efekt jest taki że światło kierunkowskazu jest znowu żółte a nie różowe ! Co nam będzie potrzebne : - 2 przekaźniki 5 pinowe (ja wykorzystałem stare przekaźniki z bordnetz 3c0) - cyna, kalafonia, lutownica - wtyki żeńskie - 4 piny żeńskie do wtyczki tylnej lampy - 4 piny męskie gniazda lampy tylnej - 4 diody prostownicze np. 1N5400 - 1m przewodu 0,5 mm2 Oczywiście piny do kostek można pominąć, wystarczy rozciąć kable i polutować wszystko. Ja pin 4 wtyczki tylnej lampy wykorzystałem jako światło postojowe 2 bordnetz 3AA, normalnie w pinie 4 jest światło stopu Lutujemy wszystko jak na zamieszczonym schemacie Po zakończeniu lutowania wygląda to mniej więcej tak : Zasada jest prosta, przy włączonych pozycyjnych przekażnik na stykach 3 i 4 przewodzi prąd, gdy tylko włączymy kierunkowskaz przekaźnik rozwiera styki 3 i 4 i światła pozycyjne lub stopu gasną a dioda kierunkowskazu świeci. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #105 Napisano 22 Czerwca 2015 Nie mogłem się powstrzymać i przy okazji cofania też zaledowałem A jakiej żarówki ledowej użyłeś do światła cofania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #106 Napisano 30 Września 2015 Bordnetz z 3C na 3AA powiadasz a nie przypadkiem Bordnetz CCM na Bcm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger86_2006 Zgłoś #107 Napisano 20 Października 2015 Witam wszystkich Chciałbym u mnie zrobić ringi tylko żeby w zewnętrznych światłach były kierunki... a w klapie tylko dołożyc czerwony ring. Czy ring musi mieć oporniki? i czy jak zakoduję żeby na zewnętrznej świecił się ring to czy będe miał błąd na kompie? Bo widzę, że niektórzy coś robią z przeciwmgielną. A ja tak jak pisałem. Chcę tylko ring dołożyć w klapie reszta wszystko tak jak orginał. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tobi71 Zgłoś #108 Napisano 21 Października 2015 Witam kolego "roger86_2006", niema żadnego problemu aby w taki sposób działały u Ciebie ringi jak opisujesz. Najlepszym sposobem na podłączenie dodatkowych ledów bez konieczności podpinania oporników i dodatkowych przewodów (demontaż plastików, osłon, boczków) jest podpięcie lamp pod oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Najłatwiejszy sposób, najmniej roboty i wszystko działa cacy jak w zegarku. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #109 Napisano 27 Października 2015 ja mam pytanie, niby proste ale chciałbym się upewnić, a tu duże grono tych co rozbierali lampy.. już wcześniej pisałem w innym temacie, że ze 3-4 miechy temu miałem wjazd w tył co między innymi skończyło się masakrą tylnej klapy. Razem z mechanikiem udało się kupić całą tylną klapę uzbrojoną w kolorze mojego z rocznego passata, który miał przygodę przodem.. z tego wszystkiego po fakcie okazało się, że klapa jest OK tyle tylko, że z anglika, czyli czerwone przeciwmgielne mam nie po lewej, a po prawej stronie, a białe cofania odwrotnie, nie było sensu jechać oddawać bo klapa kupina na giełdzie pod Poznaniem, a ja z W-wy, kolejny dowód żeby wszystko sprawdzać, a nie wierzyć handlarzowi na słowo, i tak jeżdże od paru miechów. Pytanie brzmi czy po rozklejeniu lamp da się zamienić same środki, czy muszę szukać wersji do europejczyka. Pewnie przy okazji demontażu/zamiany z rozpędu skończy się to ringami ale wcześniej chciałbym wiedzieć jak wyżej, da się to zrobić z obecnymi lampami czy nie? A na zakończenie tekst sprzed paru dni na przedłużeniu dowodu rejestracyjnego: Diagnosta: (pokapował się od razu jak sprawdzał światła) przekładka z anglika Ja: Nie D: składak? Ja: nie skąd, baba mi ostatnio w tył wjechała i musiałem na biegu naprawiać, w serwisie robili na ubezpieczenie bezgotówkowo i nawet przy odbiorze nie zauważyłem, że odwrotnie światła w klapie..... Diagnosta: No tak, jak centrala VW robi takie przekręty ze składem spalin w silnikach, to nic dziwnego że i serwisy VW też swoje mniejsze przekręty tłuką............ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #110 Napisano 27 Października 2015 Pytanie brzmi czy po rozklejeniu lamp da się zamienić same środki, czy muszę szukać wersji do europejczyka. Da się zamienić same środki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #111 Napisano 27 Października 2015 Da się zamienić same środki Dzięki, czyli kase na lampy mogę przeznaczyć na ringi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger86_2006 Zgłoś #112 Napisano 4 Listopada 2015 Witam kolego "roger86_2006", niema żadnego problemu aby w taki sposób działały u Ciebie ringi jak opisujesz. Najlepszym sposobem na podłączenie dodatkowych ledów bez konieczności podpinania oporników i dodatkowych przewodów (demontaż plastików, osłon, boczków)jest podpięcie lamp pod oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Najłatwiejszy sposób, najmniej roboty i wszystko działa cacy jak w zegarku. Pozdrawiam. No to co napisałeś to napewno się sprawdzi ale w kombi A ja mam sedana I jeszcze jedno pytanie... Czy robiąc ringi trzeba dawać do nich oporniki czy wystarczy 20 ledów na lampe i bedzie śmigać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #113 Napisano 5 Listopada 2015 dodam od siebie, że opcja podłączania pod lampkę rejestracyjną nie jest najlepszym rozwiązaniem. Barwa świecenia będzie inna niż w lampach w błotniku. Pisałem to już kiedyś. Napięcie zasilania tylnych świateł postojowych to około 9v. A lampka podświetlenia tablicy rej. to 12V:) Czy robiąc ringi trzeba dawać do nich oporniki czy wystarczy 20 ledów na lampe i bedzie śmigać? Musisz sobie obliczyć na papierku jak to zrobić aby się nie spaliło:) Jaki sposób połączenia diod ? szeregowy? równoległy? Napięcie pracy diody czerwonej to 1.9V. Zależy do czego chcesz to podłączyć? do akumlatora? wrzucić swoje paluszki? poczytaj sobie ten temat jest sporo informacji:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krydziu Zgłoś #114 Napisano 18 Grudnia 2015 Panowie mam problem. Podłączyłem wszystko wg schematu i mam błąd spalonej żarówki. 00988 - Lamp for Brake Light; Right (M10) 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 34 Mileage: 140094 km Time Indication: 0 Date: 2005.09.13 Time: 31:63:63 Freeze Frame: ON Voltage: 10.65 V ON ON OFF OFF OFF Podpowiecie Co teraz mam zrobić zeby się go pozbyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #115 Napisano 18 Grudnia 2015 Wg jakiego schematu? Cos musiales skopac. Bo ten blad swiatla prawego hamulca nie pojawia sie normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krydziu Zgłoś #116 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Może nie schematu a instrukcji Nie wiem o co chodziło ale odkręciłem i przykręciłem jeszcze raz rezystor ten w klapie bagażnika i wszystko się uspokoiło. błąd zginął sam, ale dziwne jest to że te ledy mi działają nawet jak on nie jest podłączony, i nie wariuje nic gdy na postoju dam kierunek w lewo czy w prawo tak jak pisałeś w "Edit 3 postojowe tylko na jedną stronę". Dziś jednak po odpaleniu silnika znów zapalił się błąd, po 10 sek znika sam i tak w kółko. Spróbuję z tym rezysorem 10 ohm 25W jak się bedzie zachowywać układ. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Krydziu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #117 Napisano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Może nie schematu a instrukcji ... i nie wariuje nic gdy na postoju dam kierunek w lewo czy w prawo tak jak pisałeś w "Edit 3 postojowe tylko na jedną stronę"... Chodzi o użycie dźwigni kierunkowskazu bez włączonego zapłonu. Gdy kluczyk masz w kieszeni i włączysz lewy kierunek zapali się pozycja z lewej strony i ... dodatkowo oba ringi z klapy, jak przełączysz na prawy kierunek włączysz tylko pozycje z prawej - klapa i jej ringi będą "martwe" ) - - - - - aktualizacja - - - - - Przeczytałem cały wątek chyba kilka razy Wszystkie pomysły są fajne ale mam następny: 1) W lampach zewnętrznych wyłączę środek pozycji - powstanie ring 2) Zastosuję dwa światła wsteczne (też miałem najechanie i dostałem klapę z anglika z lampami a moje lampy nie ucierpiały - mam 2 kpl.) 3) Wykonam ring ale tylko w lewej wewnętrznej lampie i tylko z funkcją przeciwmgłowego światło na 100%. Dlaczego jedno przeciwmgielne - może się mylę ale w przepisach jest by było jedno po lewej stronie wtedy inni kierowcy mają szansę zobaczyć STOP i przy mocnej mgle najpierw zobaczą jedną lampkę (powinno być odpowiednio daleko)a gdy wyłonią się "pozycyjne to wiadomo że jest się naprawdę blisko poza tym jedno wystarczająco oślepia - ale się rozpisałem ) Mam pytanie techniczne - jaki rezystor dać na 5 diod bo to da 9,5V (cztery takie zbitki dadzą 20szt) i jaki by oszukać CAN - byłbym wdzięczny za policzenie bo elektronikiem nie jestem a zasilanie chcę wziąć z przeciwmgielnego - a może VCDS`em zmniejszyć moc świecenia to bym nie dawał rezystorów... tylko tego na oszukanie CAN`a...? I tu pojawia się dodatkowe pytanie : Czy można zmniejszyć moc przeciwmgielnego VCDS`em i jak tak to gdzie? Edytowane 26 Grudnia 2015 przez konrad.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #118 Napisano 4 Stycznia 2016 Czy ktoś mi może podpowie, czy lampy zewnętrzne w wersji EU i USA są takie same ? Czy w USA nie ma przeciwmgłowego ? Chodzi mi o lewy tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #119 Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Takie same kształtem. USA nie ma światła przeciwmgłowego w lampie w klapie (ma 2x cofania) a w lampie w błotniku nie ma migacza pomarańczowego tylko czerwony. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Bimbasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #120 Napisano 4 Stycznia 2016 Podziękował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach