Skocz do zawartości
m3iaz

[Instrukcja] Ringi LED na tylnej klapie - POPRAWIONE

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś w Łodzi widziałem ciekawy patent. Otóż jadący przede mną srebrny passat z Sieradza w sedanie, co prawda nie miał dodatkowych ringów, ale uwaga, w lampach zewnętrznych wyłączoną miał zewnętrzną pozycję, czyli nie świeciła mu na czerwono dioda dwukolorowa.

Migacz tylko został, a pozycję z hamulcem pełniła żarówka, którą wyłączamy dla efektu ringów czyli środek zewnętrznej lampy.

Dla tych co nie chcą bawić się w instalację ringów w lampach wewnętrznych polecam, bo wyglądało to rzeczywiście bardzo ciekawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam sie powoli do ringów w klapie, teraz pytanie poco wiercić otwory skoro są fabrycznie wywiercone w lampach ??

 

DSC_0301.jpg

 

Tylko teraz pytanie diody 3mm czy 5 mm ?? i jeszcze jedno czy mogę zastosować diody 12v bez lutowania dodatkowych oporników ??

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten temat od poczatku to bedziesz wiedzial wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy mogę zastosować zamiast rezystorów mocy Filtr CAN ?? Zero grzania się itp. z tego co wiem to takie filtry idealnie się sprawują Link przykładowy do takiego ustrojstwa http://sklep.motohid.pl/pl/p/Adapter-LED-HB3-HB4-9005%2C9006-XL-Przeciwmgielny-Corner-Kasownik/1043 Końcówki zawsze można pozmieniać

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pod tą czarną taśmą to co się skrywa w tym "filtrze CAN", zadałeś sobie pytanie ?

jak chcesz to rezystory mocy w instrukcji też możemy nazywać filtrem CAN i będzie dokładnie to samo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiejszym sposobem jak widzę będzie poprostu dołożenie diód i podpięcie się pod zewnętrzne oświetlenie postojowe zastosowanie regulowanego rezystora (ustawienie odpowiedniej mocy ledów pod lampy zewnętrzne), mam sedana wiec nie będzie problemu, nie widzi mi się wiercenie otworów w karoserii pod rezystor :(

 

Ta juz mam koncepcję, podpinam się pod zewnętrzne oświetlenie postojowe stosuje regulorany rezystor ustawiam taką samą moc świecenia led jak w zewnętrznych lampach, dokładam przekażnik który będzie sterowany światłami stopu

 

ppp.jpg

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się Twój schemat;):D

 

nie wiem po co ten rezystor regulowany.

Ale z jednym muszę się z Tobą zgodzić;) Podłączenie do przewodów lamp w błotniku wydaje się być najprostszym rozwiązaniem. Takie samo napięcie - można łatwiej wyregulować barwę świecenia, nie ma potrzeby stosowania rezystorów dużej mocy, czy "filtrów CAN" (jak niektórzy nazywają) - komputer nie wykryje błędu bo pobór prądu tych diod jest znikomy:)

 

a jak ktoś chce mieć swiatlo stopu to przekaźnik wydaje się być rozsądnym posunięciem tylko skurczybyk strasznie cyka jak przełącza stany;) no ale chyba nikt nie będzie stał za samochodem i nasłuchiwał jego melodii;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rezystor regulowany z tego względu że jak kupie ultrajasne diody led i podłącze je pod oświetlenie zewnętrzne postojowe to będą świeciły pełną mocą (chyba że prąd już jest obniżony na światłach postojowych przez bordnez) chciałem tym rezystorem wyregulować moc świecenia diód do zewnętrznych lamp :) co do przekażnika to można zastosować miniaturowy przekaźnik typu https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item/ngnpa5dc12v/22071/21509 NGNPA5DC12V tutaj tego klikania nie usłyszysz, pobór diód nie będzie większy jak 10W, 0,83 A

 

Co do filtrów CAN ;p nie wiem jak to działą ale montując xenony typu HID wywalał mi błąd spalonej żarówki, wystarczyło wpiąć w obwód kondesator, co załatwiło sprawę, myślałem że takie coś załatwi sprawę i tutaj, napisałem dlatego o filtrze can (nie musicie się już tak nabijać :mlotkiem)

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram!

Sam eksperymentowałem z różnymi rezystorami dla uzyskania jednolitej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fajny ten przekaźnik;) przetestuje;))

co do tego filtra CAN to nie był to kondesator bo w obowdzie prądu stalego kondesator to rozwarcie. Więc był tam rezystor;))

Jak widzimy marketing jest skuteczny, ja tutaj sie z nikogo nie nabijam ale chwyt marketingowy idealnie zadziałał. Teraz wyobrazić sobie w ilu rzeczach łapiemy się codziennie;)

napięcie zasilania lampy w błotniku to 9V w przypadku swiatla postojowego/pozycyjnego (jak kto woli).. diody w barwie czerwonej które kupujesz czy też kupisz mają napiecie zasilania 1,9V i pobierają 0,02A (20mA). Więc łatwo sobie można wyliczyć jaki rezystor zastosować aby barwa była identyczna jak w lampach głównych. Ja do wyliczeń przyjmowałem 12V. bo jak wiadomo one z pełną mocą nie świecą, dopiero gdyby ktoś światła hamowania czy tez przeciwmgłowe tam wrzucił to wtedy zasilanie musi być na poziomie 12V. Diody najlepiej złączyć 4 w szereg plus rezystor też szeregowo aby spadek napięcia na rezystorze był możliwie najmniejszy dzięki czemu będzie na nim mniejsza strata mocy a zarazem mniej będzie się grzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend jak czas pozwoli to zabieram się do roboty :)

 

Załatwione :) Rezystory 560 Ohm 0,6 W każdy, wszystkie nóżki tak poskręcałem że diody paliły sie bez lutowania, na sam koniec oczywiście wszystko jeszcze polutowałem, efekt jest taki że święcą idealnie jak ringi zewnętrzne :)

 

10811455_799511436756654_139428877_n.jpg

Edytowane przez SZYLO
Aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam pytanko, jest gdzieś dostępny wzór płytki pod diody PLCC2, te oryginalne z lamp?

 

Chciałem zrobić sobie ringi, jednak żeby zaprojektować płytkę musiałbym zdjąć lampę, rozebrać ją, pobrać wymiary itd., a nie mogę zostać bez auta ;/

 

Ewentualnie poratuje mnie sam rozstaw ledów, wystarczy mi do zaprojektowania.

 

Dołączam się do prośby. Poda ktoś średnicę zewnętrzną i wewnętrzną płytki do ringów? Będę wdziędzny :zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mały aktual, jeżeli ktoś chce mieć ringi wewnętrzne jako stopy to nie potrzeba przekaźnika wystarczy użyć diode zenera na +posojowe i + stop :) i wszystko śmiga, po wciśnięciu stop zapala się środek a w wew. lampach robi się jaśniej bez zwiększenia mocy światła postojowego w zewnętrznych ringach. Dodam jeszcze że w sedanie podłączenie sie pod zewnętrzne światła jest banalnie proste, zajeło mi to 1,5 h :)

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

W lampie w klapie jest 20 ledów plcc4, rozmieszczone na okręgu o promieniu 41.4 mm co 18stopni.

Średnica płytki o ile dobrze pamiętam to 90mm, i wew. 68 mm.

 

Jeśli chodzi o wykorzystanie ringu jako światła stopu, to nie potrzeba żadnych przekaźników, wystarczą diody, zwykłe prostownicze, żadne zenera.

Dołączam schemat połączenia, w takim układzie środek lampy jest martwy, zewnętrzna część świeci się normalnie jako postojówka, a w momencie wciśnięcia hamulca rozjaśnia się jako STOP.

Analogicznie można to wykonać do ringów w klapie, wg. mnie najlepszy efekt :)

 

StopRing.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a jak ktoś chce mieć swiatlo stopu to przekaźnik wydaje się być rozsądnym posunięciem tylko skurczybyk strasznie cyka jak przełącza stany;) no ale chyba nikt nie będzie stał za samochodem i nasłuchiwał jego melodii;)

 

za samochodem to pewnie cisza jest, ale w środku gnojek "cyka" jak świerszcz w okresie godowym, z tego powodu po kilku zabawach z różnymi przekaźnikami i próbami wyciszenia ustrojstwa... pozbyłem się świateł stopu i też jest piknie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam :)

 

zwykłe prostownicze, żadne zenera.

 

[ATTACH=CONFIG]125601[/ATTACH]

 

Dokładnie tak, napisałem zenera a chodziło mi o prostownicze a dokładnie takie 1N5400 50V 3A są naprawdę bardzo tanie i bardzo łatwo dostępne :)

DSC_0459.jpg

 

Jesczcze jedno piszecie ze na swiatłach tylnich postojowych jest 9 V jest to błędna informacja, sprawdzałem miernikiem i jest tam 2.80 V, dodam jeszcze że miernik jest na 100% sprawny

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę mi powiedzieć czy takie ringi moge podlaczyc pod lampy na błotnikach(zewnętrzne) i będzie wszystko ok http://www.ebay.pl/itm/281556247721?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 I na jakim kleju zlozyc ponownie lampy. Lub kto i za ile by mi zamontowal na forum takie ringi.dzieki.

Edytowane przez toma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, czy to tylko u mnie nie widać żadnych zdjęć dołączonych do opisu wykonania ringów ze strony pierwszej?

U mnie jest sam opis... ale zdjęć żadnych nie ma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety zdjęcia znikły z zewnętrznego serwera autora wątku dlatego ich nie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności