Jump to content
Gorzała

Passat W8 opinie użytkowników

Recommended Posts

Tak samo pisali o silniku w ukladzie W ze to pomylka motoryzacji,a po paru latach jak zastosowaly go Bugatti,Bentley GT,Audi A8,VW PANTHEON i w Golfie W12 wszyscy sa zachwyceni.... zostawiam to bez komentarza

Tylko że wszystkie wymienione marki należą do VW, więc tak naprawdę to nadal VW się trzyma swojej koncepcji, a nie inni ją zaczęli używać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko że wszystkie wymienione marki należą do VW, więc tak naprawdę to nadal VW się trzyma swojej koncepcji, a nie inni ją zaczęli używać :)

To raczej vw podpatrzył i rozwija czyjąś koncepcje :) Pierwsze vr stosowała Lancia, w vw jedynie rozwijają ten typ dalej, i nowy r36 pokazuje, że wcale to głupia jednostka nie jest, a niedługo pewnie w12 na bazie r36 powstanie.

Jeśli z takiej kombinacji wyjdzie im 500-550 KM, to phaeton czy bentley z takim silniczkiem byłby ciekawą alternatywą dla s8 lub s-klasy AMG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To raczej vw podpatrzył i rozwija czyjąś koncepcje Pierwsze vr stosowała Lancia, w vw jedynie rozwijają ten typ dalej, i nowy r36 pokazuje, że wcale to głupia jednostka nie jest, a niedługo pewnie w12 na bazie r36 powstanie.

Jeśli z takiej kombinacji wyjdzie im 500-550 KM, to phaeton czy bentley z takim silniczkiem byłby ciekawą alternatywą dla s8 lub s-klasy AMG.

Żeby nie było, ja w żadnym razie nie kwestionuje zalet tej jednostki ;] Historii motoryzacji też na tyle nie znam, żeby wiedzieć takie szczególy :D Widzisz, doedukowałes mnie trochę :] Nie miałem osobiście styczności z takimi silnikami, ale domyślam się, że muszą dawać duuuuużo frajdy z jazdy. Dobra, koniec OT :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

samochód mam prawie od 2 lat i sprawuje sie bez kłopotów ...suuuuuper wóz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest toxic4

aby zrozumiec o co tu naprawdę chodzi musze wyjasnic podstawową przyczyne techniczną.otoz jesli juz komus naprwade grzeje sie w8 to napewno jest to auto sprofanowane tanią instalacją gazową (bo na takie auto musi cie stac),albo ma duzy przebieg.najczesciej jest to przyczyna prozaiczna, ktora moze dotknac kazde auto nie tylko w8, a chodzi tu o stan techniczny katalizatorow,ktore w w8 umieszczone sa niedaleko glowic i wobec tego podatne sa na przetopienie a w dalszym ciagu niedroznosc.auto z utrudnionym odprowadzaniem spalin zawsze sie grzeje a najprosciej mechanikowi skasować za naprawe glowicy i wymiane uszczelki nie dotykając owych elementow.operacja polega jedynie na wymianie katalizatorow na nowe-bron boze nie usuwac,gdyz zakloci to prace sond lambda.

a jezeli juz ktos ma naprawde takie klopoty to oczywiscie znowu chodzi tu o katalizatory, ale problem tez jest niewielki.auto wyposazone jest w system wprowadzania powietrza chłodzącego katalizatory tuż po odpaleniu kiedy to auto chodzi na bogatszej mieszance-czyli po jej spaleniu wyzszej temp.czynnosc polega na sprawdzeniu czy dziala kompresor powietra umieszczony tuż obok prawego przedniego koła.prace slychac wyraznie (odgłos jak wentylator) pompa pracuje ok.1 min i sie samoczynnie wylacza.powietrze z pompy kierowane jest do kolektora wydechowego za pomoca 2 zaworow cos w rodzaju egr.zawory sterowane sa podcisnieniem z ukladu obok zborniczka wyrownawczego.pomiedzy tymi niby egr-ami jest zawor z membranką przepuszczająca w jedna strone, ten zawor moze ulec niedroznosi i nie podnosza sie wowczas te egr-y.operacja polega na wymianie zaworku lub zastąpienie rurką.no i wymien jeszcze katalizatory na nowe i po zawodach.

pozdrawiam

toxic4

p.s. I nie piszcie juz wiecej totalnych bzdur o nieistniejących wadach fabrycznych wspaniego silnika jakim jest w8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, wujo miał 3 latka paska W8. Kupił go z 190 tysiącami na szafce, sprzedał z prawie 400. Auto oprócz rozpadnięcia skrzyni biegów (automat skrzynia) i problemów z elektroniką wyposażenia (głupiejący centralny, problem z nagłośnieniem, coś tam się działo w zegarach) - mówił, że gdyby nie jakość wnętrza, to by go nie sprzedawał. Niestety jakość materiałów była kiepska i auto po prostu się zużyło wewnątrz. Co nie zmienia faktu, że auto w rękach znajomego jeździ po dziś dzień i ma nakulane około pół bańki.

Wiem, że ja osobiście nie miałem, ale przytaczam zdanie osoby z rodziny, no i dość dobrze znałem ten wóz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niestety jakość materiałów była kiepska i auto po prostu się zużyło wewnątrz.

w ciekawych aukcjach zamieściłem link do W8 2004 rok przebieg 420 tyś, a wnętrze eleganckie i nie zniszczone jak na ten przebieg.

także wuj jeździł głównie po mieście i niezbyt dbał o auto, albo miało jeszcze większy przebieg.

że auto w rękach znajomego jeździ po dziś dzień i ma nakulane około pół bańki.

sam widzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli bym mial okazje to zamienilbym mojego 2.5 v6 tdi na W8.Pierwszy i ostatni diesel,no chyba ze po 60-tce. Nie obrazam posiadaczy diesli,po prostu kazdy ma prawo do wlasnej opinii. Pozdrawiam forumowiczow.:kumple

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

O Passacie W8 się nie wypowiem, natomiast wypowiem się na temat tego artykułu.

SpeedCorner jest częścią SpeedZone (swojego czasu dołączanego do pisma CD-Action), pracowałem tam pewien czas i powiem tak - niejaki "HMP" wyleciał stamtąd z hukiem, wpadał tylko czasem żeby na publicznym forum wyzwać redaktora naczelnego od "pi**" itd.

Jego zakompleksienie motoryzacyjne wychodziło na każdym kroku.

VW nienawidził - ot tak po prostu :) Chociaż kto wie czy nie wzięło się to stąd, że to ja go posiadam - kiedy on auta nie posiadał wcale.

Ogólnie oszczędźcie sobie czytania tego frustrata bo jego wiedza opierała się na imaginacjach zawistnego nastolatka...

A koło W8 nigdy w życiu nawet nie stał.

Także internetowe artykuły - macie przykład na jakim są poziomie :)

Edited by Matee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem passata W8 przez dwa miesiace jest to najlepszy sam . jaki do tej pory mialem gdyby nie to zużycie paliwa koszmarnie duze , a za instalacje gazową chcieli odemie prawie 5 tys ale pod wzglendem wyposazenia i komfortu poprostu the best

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to spalanie realnie w Twoim przypadku wyglądało?

Napisz jak przy spokojnej jeździe się kształtowało a jak przy ciężkiej nodze.

I jeszcze jedno, niech mi ktoś powie - jest szansa znaleźć jakiś przyzwoity używany egzemplarz W8? Chodzi mi o taki, w którym elementy mechaniczne, silnik, sprzęgło etc. są w takim stanie, że tuż po zakupie nie trzeba wyłożyć kilku tysięcy złotych na naprawy.

Da się?

Jeśli tak - to ile realnie to auto powinno kosztować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak to spalanie realnie w Twoim przypadku wyglądało?

Napisz jak przy spokojnej jeździe się kształtowało a jak przy ciężkiej nodze.

I jeszcze jedno, niech mi ktoś powie - jest szansa znaleźć jakiś przyzwoity używany egzemplarz W8? Chodzi mi o taki, w którym elementy mechaniczne, silnik, sprzęgło etc. są w takim stanie, że tuż po zakupie nie trzeba wyłożyć kilku tysięcy złotych na naprawy.

Da się?

Jeśli tak - to ile realnie to auto powinno kosztować?

spalanie oscylowało w granicach 16-18 litrów przy bardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu ale sam naprawde super a W8 z tego co wiem wszystkie wychodziły z pełnym wypos. skóra alkantara bixenony noi 4 rurki z tyłu robia wrazenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W8 to bardzo dobry samochod. Tak dobry, ze dzisiaj w nocy ukradli mi go w Chorzowie.

 

Jesli ktos widzial, to bede bardzo wdzieczny za informacje.

 

Pozdrawiam

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

W8 piękna maszyna a z manualną skrzynią biegów to już marzenie :super:

 

A co do kradzieży czegokolwiek, to ja nie rozumiem takich ludzi...

Człowiek zapiernicza całe życie aby coś z tego życia mieć, a tu ci przyjdzie taki :cenzura: i ci podpier... (bo tego inaczej nie można nazwać) twoją ciężko zarobioną własność :[. Takiego tylko dorwać i jaja w wrzątku wyparzyć... Przepraszam za OT

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam w8 z manualem, to co myslalem ze bedzie atutem stalo sie zmora:taksobie, padlo sprzeglo, nic w tym dziwnego gdyby nie to ze zeby wyjac sprzeglo trzeba wyciagnac silnik, skrzynie i wszystko porozpinac:). Ok rozumiem, malo tego jezdzi, nikt projektujac te auto nie pomyslal o tym, ze kiedys trzeba bedzie je wymienic:). Sprzeglo nie pasuje od niczego innego, katalog IC proponuje s4 bi turbo jednak nie przejdzie:). Sprzeglo mozna sobie zamowic w salonie ale cena tarczy hamulcowej przód 1700 pln wydaje sie duza promocja przy cenie sprzęgła:). Postanowilem ze sie nie poddam i wymyslilem sobie lepszy scenariusz, mechanik wydlubal mi sprzęgło z dociskiem i zestaw powędrował do Radzikowskiego, zastanawialem sie chwile nad spiekiem jednak ponowna wymiana calego zestawu za ok 40000 km skutecznie mnie odstraszyla od tego rozwiazania. Docisk zostal odnowiony a tarcza dostala organiczna zbrojona okladzine:serducho., pełen optymizmu pomyślałem ze warto było by coś zrobić z dwumasowym kołem i tu był błąd:((, śruby mocujące zamach do walu są tak cienkie ze nie da się ich wykręcić i ukręcają się główki. Sruby sa do dostania tylko w salonie i kosztują 7 pln, zjeździłem wszystkie miejsca, nie ma możliwości zakupy takiej śruby, zamowilem wiec w salonie VW i czekam tydzień (tyle życzą czekać jak zamawia się cześć z Niemiec czyli srube), jak zmontuje dam znać jak będzie się wszystko sprawowało, można w ten sposób zaoszczędzić sobie duuuzo $$$$ i jeździć na wzmocnionym zestawie:)

aha ostatnio poszukując śruby natchnolem się na Pana który przedstawil się jako "fachowiec" od w8 twierdzi ze przy przebiegu ok 200000 tłok wywala dziurę w bloku, wiec jakie macie przebiegi w w8, czy to może być prawda:)?

edit: dobry silnik do w8 to koszt ok 10tys:(

 

 

 

co do zakupy w8, są u nas w kraju dobre w8 jednak ceny czesci zabijaja np. tarcze przod ok 1500-1700 pln/szt.

sprzeglo: lepiej nie mowic:)...

Edited by Karolu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupując auto tego typu z takim przebiegiem trzeba mieć na uwadze by odłożyć drugą kupkę $$$ na niespodziewane wydatki. Rarytasy niestety kosztują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam w8 z manualem, to co myslalem ze bedzie atutem stalo sie zmora:taksobie, padlo sprzeglo, nic w tym dziwnego gdyby nie to ze zeby wyjac sprzeglo trzeba wyciagnac silnik, skrzynie i wszystko porozpinac:). Ok rozumiem, malo tego jezdzi, nikt projektujac te auto nie pomyslal o tym, ze kiedys trzeba bedzie je wymienic:). Sprzeglo nie pasuje od niczego innego, katalog IC proponuje s4 bi turbo jednak nie przejdzie:). Sprzeglo mozna sobie zamowic w salonie ale cena tarczy hamulcowej przód 1700 pln wydaje sie duza promocja przy cenie sprzęgła:). Postanowilem ze sie nie poddam i wymyslilem sobie lepszy scenariusz, mechanik wydlubal mi sprzęgło z dociskiem i zestaw powędrował do Radzikowskiego, zastanawialem sie chwile nad spiekiem jednak ponowna wymiana calego zestawu za ok 40000 km skutecznie mnie odstraszyla od tego rozwiazania. Docisk zostal odnowiony a tarcza dostala organiczna zbrojona okladzine:serducho., pełen optymizmu pomyślałem ze warto było by coś zrobić z dwumasowym kołem i tu był błąd:((, śruby mocujące zamach do walu są tak cienkie ze nie da się ich wykręcić i ukręcają się główki. Sruby sa do dostania tylko w salonie i kosztują 7 pln, zjeździłem wszystkie miejsca, nie ma możliwości zakupy takiej śruby, zamowilem wiec w salonie VW i czekam tydzień (tyle życzą czekać jak zamawia się cześć z Niemiec czyli srube), jak zmontuje dam znać jak będzie się wszystko sprawowało, można w ten sposób zaoszczędzić sobie duuuzo $$$$ i jeździć na wzmocnionym zestawie:)

aha ostatnio poszukując śruby natchnolem się na Pana który przedstawil się jako "fachowiec" od w8 twierdzi ze przy przebiegu ok 200000 tłok wywala dziurę w bloku, wiec jakie macie przebiegi w w8, czy to może być prawda:)?

edit: dobry silnik do w8 to koszt ok 10tys:(

 

 

 

co do zakupy w8, są u nas w kraju dobre w8 jednak ceny czesci zabijaja np. tarcze przod ok 1500-1700 pln/szt.

sprzeglo: lepiej nie mowic:)...

mam w8 z manualem, to co myslalem ze bedzie atutem stalo sie zmora, padlo sprzeglo, nic w tym dziwnego gdyby nie to ze zeby wyjac sprzeglo trzeba wyciagnac silnik, skrzynie i wszystko porozpinac. Ok rozumiem, malo tego jezdzi, nikt projektujac te auto nie pomyslal o tym, ze kiedys trzeba bedzie je wymienic. Sprzeglo nie pasuje od niczego innego, katalog IC proponuje s4 bi turbo jednak nie przejdzie. Sprzeglo mozna sobie zamowic w salonie ale cena tarczy hamulcowej przód 1700 pln wydaje sie duza promocja przy cenie sprzęgła. Postanowilem ze sie nie poddam i wymyslilem sobie lepszy scenariusz, mechanik wydlubal mi sprzęgło z dociskiem i zestaw powędrował do Radzikowskiego, zastanawialem sie chwile nad spiekiem jednak ponowna wymiana calego zestawu za ok 40000 km skutecznie mnie odstraszyla od tego rozwiazania. Docisk zostal odnowiony a tarcza dostala organiczna zbrojona okladzine., pełen optymizmu pomyślałem ze warto było by coś zrobić z dwumasowym kołem i tu był błąd, śruby mocujące zamach do walu są tak cienkie ze nie da się ich wykręcić i ukręcają się główki. Sruby sa do dostania tylko w salonie i kosztują 7 pln, zjeździłem wszystkie miejsca, nie ma możliwości zakupy takiej śruby, zamowilem wiec w salonie VW i czekam tydzień (tyle życzą czekać jak zamawia się cześć z Niemiec czyli srube), jak zmontuje dam znać jak będzie się wszystko sprawowało, można w ten sposób zaoszczędzić sobie duuuzo $$$$ i jeździć na wzmocnionym zestawie

aha ostatnio poszukując śruby natchnolem się na Pana który przedstawil się jako "fachowiec" od w8 twierdzi ze przy przebiegu ok 200000 tłok wywala dziurę w bloku, wiec jakie macie przebiegi w w8, czy to może być prawda?

edit: dobry silnik do w8 to koszt ok 10tys

 

 

 

co do zakupy w8, są u nas w kraju dobre w8 jednak ceny czesci zabijaja np. tarcze przod ok 1500-1700 pln/szt.

sprzeglo: lepiej nie mowic...

Wymieniałem sprzęgło robota 8 godzin , nie trzeba wyciągać silnika(wypięty wydech i skrzynia). Sprzęgło koszt 800(LUK Sachs) zł .Tarcze zamiennik 900 zł szt .A ten fachowiec to ma dziurę w głowie. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek W8 uzytkowalem przez miesiąc. Tyle, ze anglik. Przez ten czas nawet nie jęknął a lekko nie mial.

Jedynce co to zmienilem olej - problem byl troche z filtrem ale odzalowalem i kupilem z ASO.

W trasie z francji - bo tam z Anglii przyplynal promem oprocz spalania (16) litrow w trasie nic sie nie dzialo. Spalanie bylo takie bo predkosc mala nie byla - 160-180km/h z tempo wlaczonym.

 

niestety byl problem ze sprzedaza tego, bo wiekszosc chce z gazem i w ogole zeby auto palilo tyle co TDi...

A mial ksiazke, trzy kluczyki etc.

W koncu poszedl na czesci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche odkopie temat.Po mercedesie znow wrocilem do passata ;P, bo stara milosc nie rdzewieje.Trafilem na pieknie utrzymanego sedana z 2-litrowym AZM,ale niestey mialem przyjemnosc przejechac sie W8 z automatem i nowy nabytek bedzie musial cieszyc juz kogos innego.Szukam wlasnie sedana z W8 w automacie wiec interesuje mnie sprawa awaryjnosci tych aut i podstawowe sprawy na jakie warto spojrzec zanim sie go kupi.Troche czasu minelo od ostatnich wpisow wiec i forumowe 8-mki tez troche przejechaly.Pytanie glownie do tych,ktorzy nadal je maja i nimi jezdza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy