Jump to content
Gorzała

Passat W8 opinie użytkowników

Recommended Posts

Guest BaryW8

Jestem uzytkownikiem Passata W8 2004r kombi z automatyczna skrzynia biegow. Autem przejechalem ponad 40tys km aktualny przebieg ok 190tys km. Auto bylo po pierwszym wlascicielu (Szwajcar) z pelna dokumentacja w ksiazce oraz w bazie VW.

Glownie jezdzilem Peugeotami z tej prostej przyczyny,ze Ojciec od wielu lat ma serwis tej marki, glownie diesle,ale doswiadczylem rowniez Passata B5FL 2002r 2.5TDI 163KM (bylem bardzo zadowolony z charakterystyki zawieszenia dlatego wrocilem do B5FL. Z silnikiem 2.5TDI tez nie mialem najmniejszych problemow, uzytkowalem 3lata ,przyjaciel zmusil mnie do sprzedania on uzytkowal kolejne 3lata bez problemow)

Przed zakupem W8 auto sprawdzilem dokladnie w serwisie VW a pozniej u Ojca wiec nie kupilem kota w worku.

Jest wiele osob,ktore kupuje auta a pozniej pisza posty ,ze po 3miesiacach...i rozne takie. Moim zdaniem szkoda troche czasu na tego typu opinie poniewaz nie sa miarodajne.

W8 uzywam codziennie na dojazdy do pracy oraz trasa kazdy weekend autostrada wiec predkosci sa na prawde rozne.

Srednie spalanie jest na poziomie 11l-12l/100km. Predkosc 160-180km/h to ok 13,5l. Przy predkosciach do 100km/h miescimy sie spokojnie w 10l wiec uwazam ,ze to b.dobry winik jak na moc,mase,naped 4x4. Kupilem glownie ze wzgledu na zawieszenie oraz dzwiek W8, codziennie sie usmiecham ruszajac to sie nigdy nie zmieni ;-) chyba ,ze znajde zadbany W12 to moj usmiech bedziej jeszcze szerszy ;-). Generalnie auto za wyjatkiem standardowych czesci eksploatacyjnych jest bezobslugowe. Oczywiscie jest 2x wiecej oleju, swiec, elementy zawieszenia sa wieksze,mocniejsze wiec sa troche drozsze,ale nie jest to kosmiczna roznica dla tych ,ktorzy wiedza jak,gdzie szukac czesci w dzisiejszych czasach, wszystko jest dostepne jak do innych modeli passata. Biorac pod uwage ,ze teraz kazdy diesel jest czuly na paliwo oraz ,ze wiekszosc ma problemy z turbinami,wtryskami etc jestem pewny ,ze W8 jest tansze w utrzymianiu mimo troche wiekszego spalania. Nie oszukujmy sie ,ze nowe,mocne diesle pala 6l/100km takie rzeczy to tylko w reklamach ;-). Silnik W8 pracuje bardzo cicho i rowno a automat jest bardzo dobrze zsynchronizowany i nie zyluje silnika. Przegrzewanie to bzdura, silnik jest cieply ze wzgledu na ilosc zelastwa,ale nic nie peka u mnie jak i u kilku znajomych,ktorzy uzytkuja rowniez W8 a nie jestesmy emerytami ;-)

Polecam bo to cichociemne auto na full wyposazeniu, 4x4 dziala super , mysle ,ze jak ktos madrze kupi to mozna za 20k-23kpln jezdzic bardzo dobrym autem. Ja polecam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie noszę się z zamiarem zakupu W8. Dziś przyjechało ze Szwajcarii. Z tego co udało mi sie dowiedzieć smsowo od kumpla to auto z prywatnych rąk, z 2001 roku z przebiegiem 149 000, kolor niebiesko-granatowy, Variant, automat, felgi i wydechy standard, środek szara skóra, fotele profilowane Recaro z alcantarą, drewno, ciemne szybki-oryginalnie, trójramienna kierownica, niestety, ale chyba nie ma duzej navi. Ostatni przegląd przy 133 000. Wszystkie wpisy w książce z ASO. Mocno sie zastanawiam, bo zainwestowałem sporo kasy w B5, którym na chwilę obecną lata moj ojciec i trochę szkoda byłoby go sprzedawać. Natomiast nie ukrywam, że dość mocno kusi ten W8. W sobotę jadę go obejrzeć. Juz się nie mogę doczekać. Powiedzcie na co powinienem szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie. Jakieś bolączki auta? Rozrząd sie robi jak jest na łańcuchu?

Edited by Panasonix82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej jedyne co nie wytrzymuje to skrzynia automat, pozatym wszystko bez zadnych problemow wymiala oleju w silniku regularnie i kompletnie nic sie nie dzieje .Pare opstow wyzej masz forum W8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej jedyne co nie wytrzymuje to skrzynia automat, pozatym wszystko bez zadnych problemow wymiala oleju w silniku regularnie i kompletnie nic sie nie dzieje .Pare opstow wyzej masz forum W8.

 

to chyba nie zagotowales jeszcze głowic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
to chyba nie zagotowales jeszcze głowic :D

 

A z tego co wiem to nie jest wada fabryczna, tylko brak elementarnej wiedzy użytkownika na temat tego konkretnego silnika oraz nie trzymanie się zaleceń producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kupiłem, cena była naprawdę super, zawieszenie super, dzwięki z komory silnika super, skrzynia perfect, auto nosiło normalne ślady użytkownia, ale tarcze i klocki do wymiany + opłaty, jakieś tam drobne ryski i inne drobnostki odstraszyły mnie. Czekam dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie kupiłem, cena była naprawdę super, zawieszenie super, dzwięki z komory silnika super, skrzynia perfect, auto nosiło normalne ślady użytkownia, ale tarcze i klocki do wymiany + opłaty, jakieś tam drobne ryski i inne drobnostki odstraszyły mnie. Czekam dalej...

 

Z takimi drobnostkami to ze świecą szukać :doh

Share this post


Link to post
Share on other sites
tarcze i klocki do wymiany + opłaty, jakieś tam drobne ryski i inne drobnostki odstraszyły mnie
Jak będziesz taki strachliwy to nic nie kupisz :doh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jestem nowy na forum i dopiero się zagłębiam. Ale mam pytanie do użytkowników W8 :) Czy drugi raz byście kupili ten samochód?Noszę się z zamiarem zakupu w8 i szukam, ale jak narazie to ciężko coś konkretnego znaleźć (interesuje mnie tylko sedan)...

 

p.s. Czy jest ktoś na forum co profesjonalnie doradza przy zakupie auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, od pewnego czasu również zastanawiam się nad zakupem Passat W8 variant z automatem. Obecnie posiadam już drugiego passata b5 (oba variant, oba 1.8 125KM, pierwszy w gazie). Niestety pierwszego rozbiłem :(. Wcześniej posiadałem jeszcze VW Polo i Golfa III. Jestem wielbicielem marki i ogólnie grupy VAG. Jak do tej pory żaden z passatów mnie nigdy nie zawiódł a swego czasu bywało żę robiłem dość sporo kilometrów (ok 5tyś miesięcznie). Teraz jeżdżę już zdecydowanie mniej dlatego myślę że W8 byłoby dobrym wyborem jako drugi samochód w domu i moje oczko w głowie :). Pod uwagę brałem jeszcze 2.8 V6 bo tak podpowiadał rozsądek jednak serce krzyczy W8... ;). Nie chciałbym jednak wydawać majątku na ciągłe naprawy oraz chciałbym dalej mieć pewność żę jeśli będę o niego dbał to passat mnie nigdy nie zawiedzie. I tu rodzi się kilka pytań do posiadaczy tego pięknego i wyjątkowego auta:

 

1) jak wygląda sprawa rozrządu (z tego co wiem to są to 2 łańcuszki??) co ile producent zaleca wymianę i jaki koszt kompletnej wymiany??

2) co ile km należy się liczyć z wymianą tarcz i klocków (wiadomo że auto jest dość ciężkie i pewnie zużywają się szybciej niż w zwykłym passacie)

3) częste usterki ??

4) jaki olej najlepszy?? (ponoć auto lubi się grzać?? )

5) czy może ktoś posiada instrukcję obsługi W8 w wersji elektronicznej bo niestety nie mogę znaleźć po polsku

6) czy warto zakładać gaz (i tu znowu pojawia się temat przegrzewającego się silnika wiadomo że gaz ma wyższą temp. spalania czy instalacja LPG nie narazi go jeszcze bardziej?? chociaż kilka już takich widziałem w LPG), auto co prawda byłoby drugie w domu jednak niestety używane codziennie na dojazdy do pracy 5,5km w jedna stronę, raz w miesiącu trasa ok 150km i może raz w roku trasa ok 2tyś km chociaż zawsze będzie do wyboru drugi samochód.

7) no i oczywiście na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie W8??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Co do W8 mam takiego od ponad 5 lat ma nalatane 270tys. km i jeździ prawie bez awaryjnie. Miałem problemy z katalizatorami, które zostały usunięte i do tego zrobiony jest program żeby to działało. Drugą awarią był nastawnik zmiennych faz, który trzeba było zdemontować i po wyczyszczeniu jeździ dalej. Oczywiście pomijam takie rzeczy jak naprawy czysto eksploatacyjne, czyli zawieszenie, hamulce itp. Ja jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

Ad.1. Producent mówi, że rozrząd jest wieczny i is ego nie wymienia. Przesłanką do zmiany łańcuchów jest ich hałasowanie przy odpalaniu zimnego silnika.

Ad.2. Moje tarcze starczyły na 50tys. km, ale jeżdżę dość agresywnie.

Ad.3. Padające skrzynie automatyczne i zatykające się katalizatory.

Ad.4. Ja leje Motula 5w30. A co do grzania się silnika to jak ma sprawne katalizatory to się nie będzie przegrzewać.

Ad.6. Gaz według mnie warto założyć tylko trzeba wybrać odpowiedniego gazownika i nie oszczędzać na montażu.

Ad.7. Przede wszystkim na to czy silnik chodzi równo i czy nie wydaje jakiś podejrzanych dźwięków. Na płynność zmiany biegów automatu ma nie szarpać i nie przeciągać biegów. No i warto spojrzeć na tarcze hamulcowe z przodu czy nie są do wymiany bo ich koszt jest dość wysoki. I na ogólny stan samochodu czy wygląda na zadbany, czy jest kompletny i czy wszystkie elementy wyposażenia działają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yasiu

I właśnie o taka konkretną odpowiedz mi chodziło :) SUPER BARDZO DZIĘKUJĘ :) czyli ogólnie z autem nie jest tak źle jak niektórzy straszą. Wcześniej już też gdzieś czytałem że problem przegrzewającego się silnika to głównie problem z katalizatorami, tyle że tam było napisane że nie można ich usunąć ale widzę że jednak jest to możliwe co mnie cieszy :) Zmartwiła mnie trochę automatyczna skrzynia :( myślałem że do takiego silnika to właśnie automat byłby lepszy... Jeśli można to chciałbym jeszcze tylko wiedzieć gdzie można zrobić program po usunięciu katalizatorów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Program zrobią ci w wiekszosci firm od chip- tuningu ja robilem we wrocku w ecuproject. Cala zabawa polega na wylaczeniu sond za katami. A skrzyni nie ma sie co bac jej naprawa wycjodzi chyba nawet tamiej niz zmiana sprzegla z dwumasą w manualu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i chyba rozwiałeś moje wszystkie wątpliwości :) z ciekawości rozglądałem się ile orientacyjnie kosztują przednie tarcze i ceny od 350 do ok 1000zł/szt (tyle że te za 350 pewnie są kiepskie ale nawet jeśli miałoby to być to 1000zł/szt nie jest to część którą będę wymieniał kilka razy w roku wiec jeszcze do akceptacji). Czekam również na wycenę instalacji z serwisu w którym zakładałem gaz do poprzedniego Passat i byłem z nich bardzo zadowolony, no a później pozostaje tylko szukać jakiegoś ładnego egzemplarza :) jeszcze raz BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak dokladnie Yasiu napisal ,mija mi 7 lat z W8 i nic sie nie dzieje .Mi serwis wymienil skrzynie na gwarancji 5 Lat temu i wszystko gra.Pilnowac serwisowania lac i jezdzic .Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jak dokladnie Yasiu napisal ,mija mi 7 lat z W8 i nic sie nie dzieje .Mi serwis wymienil skrzynie na gwarancji 5 Lat temu i wszystko gra.Pilnowac serwisowania lac i jezdzic .Pozdrawiam

 

ile płaciłeś za tą skrzynie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ile płaciłeś za tą skrzynie?

 

Skrzynie wymieniali mi na gwarancji, ja zaplacilem 15%reszte doplacil serwis wtedy to ich wyszlo w przeliczeniu na zl. troche ponad 20,000 zlotych. :glaszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc, ja miałem passata W8 4x4 w kombi i sprawowało się świetnie, szczególnie w zimę jak wyłącza się kontrolę trakcji :) Jeśli chodzio awaryjność to auta są wytrzymałe, napewno bardziej niż zwykły passat. Silnik 4 litrowy cieżko jest zajechać, ma łańcuch rozrządu więc koleny koszt odpada. Ja wymieniałem w swoim cały wydech, i zakładałem sportowe zawieszenie. Miałem go w automacie. Jeśli zależy Ci na komfortowej jezdzie to polecam taką skrzynie, jeśli chcesz poszaleć to raczej manualną skrzynie wybierz, co oczywiscie nie oznacza ze w automacie nie da się bączka zrobić.... :) Jeśli chodzi o konieczne naprawy, to musiałem wymienic chłodnice bo przeciekała, koszt wymiany to około 400 zł za używaną razem z montażem. No i takie drobne konserwacyjne naprawy trza było robić, w końcu nowego passata W8 nie kupujesz... Nie mam go juz bo musiałem sprzedać, ale wspomnień nikt nie zabierze, jak Cię stać to kupuj śmiało, pamiętaj zeby dużo filmów nakręcać :D hehe

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Koszt instalacji około 4500-5000zł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy