Skocz do zawartości
Barth

Dziwny objaw podczas st jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem napinacz paska alternatora i sprzęgło kierunkowe alt.

 

Trochę już pojeździłem od wymiany i mogę stwierdzić,

że napinacz i sprzęgło nie powodują drgań, ale może je potęgować.

 

 

Teraz po wymianie jest odczuwalnie lepiej, ale to

nie jest rozwiązanie problemu, bo poszarpuje nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może by tak zgłośić to do urzędu praw konsumenta ???

czym dłużej czytam, tym bardziej nabieram przekonania

że to jakaś wada fabryczna, która wychodzi tylko w pewnej grupie

bardzo podobnych technicznie silników

 

Pamiętam różne inne akcje np. Fiat kiedyś wymieniał przewody paliwowe w sienach

 

może warto podjąć taką akcję i napisać do szanownego VW PL ???

ASO sobie nie radzą to niech zaprzęgną "specjalistów-twórców"

Gdyby się udało przeforsować taki problem, kupa kaski by została w kieszeni

no i problem by zniknął

... a to już grube argumenty ...

Edytowane przez unperson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie miałem ten sam problem poszarpywania w przedziale obrotów 1700 do 2000 obr/min robiłem chyba juz wszystko co tylko możliwe czyszczenie turbiny nowa przepływka podmieniane zawory n75 n18 z innego samochodu nowy zawór EGR wężyki nowe wtyczki na pompowtryskach sprawdzone korekcja idealna pedał przyspieszenia sprawdzony u mnie narazie ustało po odpięciu zaworu n18 który steruje zaworem EGR jak odpiołem wtyczkę przestało szarpać podepne szarpie a na vagu nic nie wskazywało by żle działał ten zawór niewiem dlaczego tak jest narazie jezdze z odpietą wtyczką ale wyłacze ten zawór programowo w sofcie podobno da rade i bedzie spokój spróbujcie odpiąć wtyczke czy u was bedzie tak samo i podzielcie sie wrażeniami pozdrawiam KUBA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód zaczał mi szarpac w zasadzie w niedługim czasie po zakupie tj w listopadzie zeszłego roku. Mechanik sprawdzał połączenia na pompkach ale to nic nie pomogło.

Samochód był niby utrzymany wiec nie wymieniałem zadnych filtrów itp. Był to mój pierwszy diesel wiec dopiero się uczyłem o co "kaman". Wtedy też podjechał do mnie kumpel paskiem tyle ze 110 zeby zmienic filtr paliwa. Oglądnałem ten filtr i zauważyłem że jest tam jakiś odkręcany koreczek. Po analizie stwierdziłem że musi on być do spuszczania wody z filtra. Patrzę pod mache mam to samo. Odraz spuściłem syf. O dziwo samochodem przestało szarpać. Następnego dnia zakupiłem nowy filterek i aż do zeszłego tygodnia nie wiedziałem co to szarpanie. Przejechałem około 15 tyś na nowym filtrze. Powtózyłem operacje spuszczenia osadu, filtra nie wymieniałem bo 15 tys to chyba za wczesnie - silnikiem przestało zrywać.

Dodam iż tankuję jedynie na firmowych stacjach orlen, Bp, shel no i od czas do czasu NESTE.

Pozdrawiam i życzę aby każdemu w ten prosty i bezkosztowny sposób udało się rozwiązać problem z szarpaniem samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis odebralem samochod z serwisu diesla w miasteczku gdzie pracuje, wymienili mi rolke ze sprzeglem na alternatorze i nowa srube do napinacza bo jadac zmienic ta rolke nie dojechalem bo 300m przed serwisem urwalo srube napinacza, narazie jest ok, diagnostyka kompem silnika nic nie wykazala oprocz bledu czujnika cieczy chlodzacej ale to nie ma raczej nic wspolnego z szapraniem. Wlasciciel serwisu powiedzial ze z autopsji wie i na 99% trzeba wyregulowac pompowtryski co kosztuje u nich 244zl +50 za podpiecie kompa i ma byc ok, w razie nie pomoze powiedzial ze nie wezmie za regulacje ani grosza:) jak tak to spoko pojade i sprawdze ten mit ale to dopiero za kilka dni bo kolejka do serwisu dluuuga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyregulowac pompowtryski

 

a czy pompowtryski nie reguluje się wyłącznie w przypadku demontażu/montażu ???

Uważam, że chce Ciebie naciągnąć. Bankowo chce oblukać wtyczki od PD... heh cwaniaczki warsztatowe.

 

Poza tym kolego to nie ten wątek, i nie ten problem. My nie mamy problemu z altkiem.

Edytowane przez unperson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś z narzekających że mu poszarpuje wymienił dwumas? JA myślę że tu tkwi problem. I wcale dwumas nie musi się odzywać przy odpalaniu czy gaszeniu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym kolego to nie ten wątek, i nie ten problem. My nie mamy problemu z altkiem
wiem, ale glownym moim problemem jest wlasnie szarpanie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ktoś z narzekających że mu poszarpuje wymienił dwumas?

 

heh... aż się boję pomyśleć

każdy z nas pewnie chce uniknąć tej bardzo nie taniej naprawy

ale w podobnym wątku, ktoś to wymieniał i nic to nie dało (chociaż niekoniecznie musiał mieć ten problem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze nowa dwumasa może w bardzo wydajny sposób

pochłaniać te poszarpywania, ale nie musi być tym samym

winna ich powstawianiu.

 

 

Wymianę dwumasy odkładam na czas kiedy się totalnie rozleci.

Na pewno samo poszarpywanie mnie do tego nie zmusi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jak takie coś się działo to byl to przyśpieszacz dawki w pompie wtryskowej i kosztowalo to 500 zl za wyczyszczenie i wymiene uszczelek i za ustawienie dawki przez komputer. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. U mnie jak takie coś się działo to byl to przyśpieszacz dawki w pompie wtryskowej i kosztowalo to 500 zl za wyczyszczenie i wymiene uszczelek i za ustawienie dawki przez komputer. Pozdrawiam

 

 

Niestety u nas nie ma pompy wtryskowej tylko pompowtryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie powodem szarpania był - lużny wtyk pierwszego wtrysku (jak już wcześniej pisano ),przechodzenia w stan awaryjny i twardy pedał hamulca- lużny kruciec pompy vacum - ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc

Zakladalem o tym samym problemie osobny watek ale teraz sie podepne. U mnie objawy sa identyczne. ciezka mi dojsc do przyczyny gdyz zima mialem kilka przygod z autem min. zabraklo mi paliwa i dosc dlugo go krecilem,zeby podjechac poo dystrybutor na resztkach, wymienialem map sensor i przeplywomierz oraz mialem wode w kabinie po stronie kierowcy (anglik). w kazdym razie teraz autko szarpie tak jak tutaj to opisujecie. Wklejalem logi i wyszlo,ze sa slabe bipy, zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna? Jak sprawdzic czy popmka wstepna podaje prawidlowe cisnienie paliwa? Czy slabe bipy moga byc skutkiem niedomagania pompy vacum? Ktos pisal,ze to kolo dwumasowe a skoro tak jak to potwierdzic lub wykluczyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem dzisiaj z Austrii, posprawdzałem sobie to poszarpywanie. Na pewno nie jest to wina paliwa, jak ktoś mi sugerował. Tankowałem tamtejsze paliwo, zmian w zachowaniu silnika nie zauważyłem. Poszarpywanie, bardzo regularne jest w zasadzie w zakresie 1500-2200 obr/min. Najbardziej szarpie przy 1800 obr/min na trzecim biegu. Nie jest to kwestia jeżdżenia na zbyt niskich obrotach - w zakresie 1100-1500 obr/min, na silnik zachowuje się prawie normalnie, właściwie nie czuć szarpania. Czy to dwumas? Być może, ale jakoś bardziej obstawiam elektronikę. Bo niby dlaczego akurat szarpie w pewnym zakresie obrotów, przy pewnym niewielkim wciśnięciu pedału przyspieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to dwumas? Być może, ale jakoś bardziej obstawiam elektronikę. Bo niby dlaczego akurat szarpie w pewnym zakresie obrotów, przy pewnym niewielkim wciśnięciu pedału przyspieszenia.
Bo wtedy silnik ma największy moment obr w pewnym przedziale obr który musi przenieść na koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo wtedy silnik ma największy moment obr w pewnym przedziale obr który musi przenieść na koła.

Zdawało mi sie że największy moment osiąga przy 2900rpm? Ale wracając do tematu, czy to nie jest tak, że dwu-mas pierwotnie jest w jakiś tam sposób wyważony , jak każde koło i pokrewna rzecz która się kręci ( o ile dwu-mas się kręci :) ). W momencie, jak jest już popękany, to wyważenie traci i przy określonych obrotach "bije" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był taki sam problem. Poszarpywanie w przedziale obrotów 1600 do 2200. Nazwałem to czkawka gdyż było czasami bardzo subtelne i ledwo wyczuwalne. Czyściłem przeplywke,pompę paliwowa( w zbiorniku). Doszedłem ze to coś z egr ponieważ gdy go odpiąłem problem znikał. Zamieniałem zaworki n18 z n75, czyściłem egr i nic nie pomogło. Ostatecznie doszedłem nieszczelności w układzie intercoolera( pęknięty gumowy łącznik). Objawy bardzo dziwne i bardzo mylne z tym egr-em, ale widocznie za mało czystego powietrza w kolektorze dolotowym i silnik się przydławil. Aha i jak się blokował to kopcił mocno na czarno. Może to komuś pomoże bo ja walczyłem kilka dni. Robiłem log i nic, żadnych błędów. Do zdiagnozowania zdjąć przewód podciśnienia z egr (oczywiście wyskoczy wtedy błąd: problem z emisja):fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdawało mi sie że największy moment osiąga przy 2900rpm? Ale wracając do tematu, czy to nie jest tak, że dwu-mas pierwotnie jest w jakiś tam sposób wyważony , jak każde koło i pokrewna rzecz która się kręci ( o ile dwu-mas się kręci ). W momencie, jak jest już popękany, to wyważenie traci i przy określonych obrotach "bije" .
w dwu-masie są sprężyny które spinają dwie masy wirujące, (tarcze) pod wpływem przebiegu zużywają się i nie maja takiej elastyczności/sprężystości jak nówka sztuka.

 

Co do mom obrotowego:

Silnik AVB ma max mom. obr 250. przy 1900 obr/min

Silnik AWX ma max mom. obr. 285 przy 1750 obr/min

Silnik AVF ma max mom. obr.310 przy 1900 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo wtedy silnik ma największy moment obr w pewnym przedziale obr który musi przenieść na koła.

 

tak ale róznie by to występowało np podczas jazdy pod górkę czy zjazd z niej (a wystepuje to tylko w tych okreslonych obrotach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności