maxdax Zgłoś #161 Napisano 8 Lipca 2010 tak ale róznie by to występowało np podczas jazdy pod górkę czy zjazd z niej (a wystepuje to tylko w tych okreslonych obrotach) Proponuje jeszcze sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia ewentualnie wymienić wszystkie na nowe, z biegiem czasu rozwarstwiają się wewnątrz, zatykając przekrój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vodzu413 Zgłoś #162 Napisano 8 Lipca 2010 No to coś mi się pokręciło z tymi momentami :pardon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #163 Napisano 8 Lipca 2010 Ja u siebie zaczolbym od przyjzenia sie tym slabym bipom. Jak co niektorzy sugeruja moga byc przyczyna klopotow z ukladem paiwowym. Stad moje pytanie czy moze to byc pompa vacum? Ta w bagazniku przeczyszczona ale nie to nie znaczy,ze juz jest z nia wszystko ok moze miec jakos zuzyte lopatki lub cos w tym stylu. Czy praca tej pompki jest jakos zwiazana ze spalaniem czy podaje paliwo pod stalym cisnieniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #164 Napisano 9 Lipca 2010 tak ale róznie by to występowało np podczas jazdy pod górkę czy zjazd z niej (a wystepuje to tylko w tych okreslonych obrotach) I ja mam kolego unperson dokładnie takie objawy można powiedzieć z tą górką i pod górkę (wtedy drgania są bardziej odczuwalne niż przy jeździe po prostej drodze) tylko że musi być w tym zakresie jak pisałem wcześniej około 1600- 2300, co wy na to?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jszk Zgłoś #165 Napisano 10 Lipca 2010 Pozwolę sobie coś tu dorzucić od siebie w temacie silników PD. Po przeczytaniu całego wątku pozostaje w zasadzie jedyna rzecz powodująca szarpanie na stałych niskich obrotach. Wg mnie jest to nierównomierne dawkowanie paliwa przez pompowtryski. Zakładając, że któryś pompowtrysk po prostu leje niewielką ilością paliwa mimo zamknietego zaworu otrzymamy taki efekt. Ponieważ "uboczna" dawka paliwa jest niewielka, zakłóca równomierność pracy silnika jedynie przy małych dawkach, czyli przy malych prędkościach obrotowych i przy stałym, niewielkim obciążeniu. - Na wolnych obrotach tego nie ma bo komputer wprowadza korekcje dawek celem wyrównania tych obrotów. Powyżej 1300-1400 obr korekcji juz nie ma. - Na zimnym silniku problemu też nie ma bo mamy większe dawki paliwa i dawka "zakłócająca" ma na nie niewielki wpływ. Mam ten sam problem w swoim pasku. Wymieniać pompek mi się nie chce bo problem na razie jest znikomy, a pompki drogie. Na jesień będę robił duzy przegląd to sobie przy okazji w ultradźwiękach je wykapię, zobaczymy czy coś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sławek b55 Zgłoś #166 Napisano 14 Lipca 2010 Witam was wszystkich mam kurcye dosc moj passacik mnie troche osłabia bo podobnie jak wam drodzy koledzy około 2000 rpm cos sie muli szarpie wymieniłem przepływke na nowa sprawdziłem egr i tez wszystko niby ok mechanicy magicy mowili mi o tych przyczynach albo jeszcze inni o wymianie akumulatora ale jeden powiedzia ze w b5 po lifcie z poczatku produkcji wystepuje problem ze sterownikiem silnika i to moze byc przyczyna koledzdy ratujcie bo juz nie wiem co robic acha i jeszcze jedno czy moge uzyc innego sterownika tzn o innych numerach w celu sprawdzenia czy to jest przyczyna szarpania i mulenia pozdrawiam i czekam na odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #167 Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) Na jesień będę robił duzy przegląd to sobie przy okazji w ultradźwiękach je wykapię, zobaczymy czy coś pomoże... Koniecznie daj znać czy czyszczenie ultradźwiękami przyniosło efekt. Mechanik u którego serwisuje auto też wskazał wtryskiwacze. Dodał też, że ultradźwięki powinny pomóc, ale głowy nie daje Edytowane 14 Lipca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #168 Napisano 15 Lipca 2010 Szarpanie występuje tez w przypadku nieszczelnosci w dolocie.Ostatnio mialem dosc pokazną dziurę w "esce"za dmuchawką. Syczało ale moc drastycznie nie spadła. Co więcej - wartosci doładowania przy tescie dynamicznym tez wypadały niezle. Auto poszarpywało ale tylko przy okazji leciutkiego dodawaia gazu.To tak gwoli podpowiedzi dla kogokolwiek:gwizdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GBLS Zgłoś #169 Napisano 19 Lipca 2010 Witam Od razu zaznaczam, że to moja pierwsza wypowiedź na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Miałem podobne objawy - poszarpywanie przy stałej prędkości. Mam swojego Passacika od niedawna i pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy - pompowtryski. Pojechałem na diagnostyke - odchylenia w normie. Jednak co sie okazało? EGR był masakrycznie zasyfiony. Po wyczyszczeniu go problemy ustały :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #170 Napisano 21 Lipca 2010 Witam, Wlasnie wracam z ASO, auto jest po diagnostyce do wymiany oslony przegobow 589 zl a sam przeglad 280. Ale nie w tym rzecz, auto bylo sprawdzane min pod katem tego szarpania,w serwisie pokazali mi kartki z opisem przypadlosci i mozliwymi przyczynami i rozwiazaniami. Pierwszy powod,ktory zreszta wystapil u mnie to sterownik silnika sprawdzali to tak,ze odlaczyli egr i ustapily szarpania. I dokladnie tak bylo w opisie odlaczyc zawor recylkulacji spalin jezeli szarpanie nie wystepuje wymienic sterownik silnika (koszt w aso ponad 500 zl) Druga mozliwosc to zuzyte oringi wtryskow poniewaz mnie to nie dotyczylo nie wczytywalem sie w to az tak dokladnie w kazdym razie czynnosci ktore przy tym wystepuja sa czasochlonne min bada sie cisnienie paliwa, pompe podwujna itd wszystkiego nie pamietam bo tylko raz na to rzucielm okiem. W zwiazku z tym,ze u mnie po odlaczeniu egr szarpanie ustalo zastanawiam sie czy rzeczywiscie od razu trzeba wymieniac sterownik, czy tez mozna je jakos przeprogramowac lub tez wystarczy po prostu przeczyscic, tak jak pisze kolega powyzej egr? Poza tym czy orientujecie sie ile ewentualnie kosztuje uzywka i czy mozna stosowac sterownik z nowszych modeli niz moj (2001), skoro jak ktos juz w tym temacie pisal, passaty po liftingu z poczatkowej produkcji maja z tymi steronikami problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #171 Napisano 21 Lipca 2010 koszt w aso ponad 500 zl coś kolego pochrzaniłes i to grubo z ta kwotą .... w ASO sterownik (mam na myśli ECU) to koszt ponad 1500-2000zł chyba, że masz na myśli jakiś inny sterownik (bo to troche dziwne czemu nie wymienić EGR tylko ECU) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #172 Napisano 21 Lipca 2010 (edytowane) Oj tak pokrzanilem o jedno zero tylko 5000 z kawalkiem (bo to troche dziwne czemu nie wymienić EGR tylko ECU) I to bardzo dziwne i takie wlasnie pytanie zadalem, padla odpowiedz,ze skoro tam tak jest napisane to tak nalezy zrobic.Powiem wam tak po przeanalizowaniu w domu co tak naprawde otrzymalem za te 280 wydanych zlotych to jedyne co pewne to to ,ze do wymiany sa oslony przegubow i naciag rozrzadu jest ok. Reszta bardzo nie pewna, tlumik ponoc rezonuje srodkowy,ale to nie bylo tak zdecydowane za tym,ze to nie siatka ma przemawiac to,ze nie jest okopcona. Po odlaczeniu egr okazuje sie,ze do wymiany jest sterownik silnika, ja wyciagne ten egr i przeczyszcze jak radzi kolega w poscie powyzej jak przestanie szarpac to podjade i zapytam za co ja do k..y nedzy zaplacilem 210 zl bo tyle wlasnie kosztowala diagnostyka przyczyn szarpania. Edytowane 21 Lipca 2010 przez gustdelf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #173 Napisano 24 Lipca 2010 (edytowane) padla odpowiedz,ze skoro tam tak jest napisane to tak nalezy zrobic hm, jako inżynier z wykształcenia, nie widzę w tej diagnozie najmniejszego uzasadnienia "skoro tam tak jest napisane to tak nalezy zrobic" przeciez to bzdura poparta niewiedzą, a "fachowiec" z owego ASO zapewne sam nie wie o co biega, EGR i ECU to jak Mars i Jowisz ... Dobrze kolego uważasz, najpierw wyczyść EGR i może PD (jak dasz radę) a nad wymianą ECU grubo bym się zastanowił. Reasumując: IMHO soft ewentualnie sam sterownik może mieć wadę wpływającą na poszarpywanie, ale napewno ona nie objawia się poprzez EGR. Daj znać jak posżło tobie dalej. Pozdrawiam PS ASO najpierw czyta nasze wątki, a potem udają mądrych na warsztacie tyle, że sami żadko potrafia trafić w dychę. Edytowane 24 Lipca 2010 przez unperson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver1811 Zgłoś #174 Napisano 24 Lipca 2010 ja bym sprawdził czujnik połozenia iglicy jezeli to silnik szarpie na obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość snajper Zgłoś #175 Napisano 2 Sierpnia 2010 Witam, mam ten sam objaw delikatne poszarpywanie przy statycznej jezdzie dodatkowo pomiędzy 1600-2000 obrotów na luzie tez wibruje silnik. Jestem właśnie po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasą - komplet sachs. Wymieniłem profilaktycznie bo jeżdżę z przyczepą. Wiec przy tym objawie można sobie odpuścić dwumase bo kompletnie w tym temacie nic to nie zmienia Czekam z niecierpliwością aż komuś uda się w końcu ustalić przyczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #176 Napisano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Coraz bardziej przekonuje się, że to kwestia błędu sterowania silnikiem ECU. Pytanie czy to jest wada całej serii sterowników, czy może usterka podczas programowania przypadkowych egzemplarzy... Mam pomysł: Może sprawdźmy jakie mamy numery sterownika - może coś wykluczymy czy problem występuję w jakiś konkretnych sterownikach... - co Wy na to? Dziś sprawdzę i podam numery części. Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #177 Napisano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Dzis wysłałem oficjalny list do VW Polska i VW Germany, zobaczymy czy uzyskamy jakąkolwiek pomoc. przybliżona treść listu: Zwracam się w swoim imieniu oraz osób, które mają poważny problem odnośnie silnika w Passacie B5 podam linki do forum w ktorym to opisujemy : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57712 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=423&highlight=wymiana+alternatora problem występuje jedynie w ścisłej grupie silników po roku 2001, po wnikliwych diagnozach uważamy, że jest to wada fabryczna która ujawnia się po paru latach użytkowania tychże silników. Jednoznacznie kierujemy prośbę, o interwencję w tej kwestji oraz wystąpić o jej usunięcie poprzez ASO PL UWAGA: otrzymałem od VW Polska stosowny dokument, który należy wypełnić i odesłać celem weryfikacji i rozpatrzenia tej usterki przez VW. Udostęnię ten dokument wyłącznie AKTYWNYM użytkownikom mającym taki sam problem poszarpywania. (proszę, pisać na priv podając swój adres e-mail). Razem jest szansa, że coś się ruszy. PS drogą tajemną uzyskałem informację iż nie jest to dwumasa !!!, problem znają w ASO ale nie wolno im udzielać żadnych informacji, dowiedziałem się "między wierszami", że jest to problem softowy sterownika silnika, prawdopodobnie zużywanie się silnika przy niezmiennym (nadal fabrycznym jak do nowego silnika) sofcie, rozkalibrowywuje całość i stąd efekt tych poszarpywań - ale nie mogę oficjalnie potwierdzić tych danych, bo ludzie boją się o pracę. Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez unperson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #178 Napisano 4 Sierpnia 2010 Unperson - dobra robota :ok Co by nie było, to chciałbym prosić Was o to, żebyśmy wkleili jakie numery sterowników posiadamy w naszych autach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #179 Napisano 5 Sierpnia 2010 Dzis wysłałem oficjalny list do VW Polska i VW Germany, zobaczymy czy uzyskamy jakąkolwiek pomoc. przybliżona treść listu: Zwracam się w swoim imieniu oraz osób, które mają poważny problem odnośnie silnika w Passacie B5 podam linki do forum w ktorym to opisujemy : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57712 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=423&highlight=wymiana+alternatora problem występuje jedynie w ścisłej grupie silników po roku 2001, po wnikliwych diagnozach uważamy, że jest to wada fabryczna która ujawnia się po paru latach użytkowania tychże silników. Jednoznacznie kierujemy prośbę, o interwencję w tej kwestji oraz wystąpić o jej usunięcie poprzez ASO PL UWAGA: otrzymałem od VW Polska stosowny dokument, który należy wypełnić i odesłać celem weryfikacji i rozpatrzenia tej usterki przez VW. Udostęnię ten dokument wyłącznie AKTYWNYM użytkownikom mającym taki sam problem poszarpywania. (proszę, pisać na priv podając swój adres e-mail). Razem jest szansa, że coś się ruszy. PS drogą tajemną uzyskałem informację iż nie jest to dwumasa !!!, problem znają w ASO ale nie wolno im udzielać żadnych informacji, dowiedziałem się "między wierszami", że jest to problem softowy sterownika silnika, prawdopodobnie zużywanie się silnika przy niezmiennym (nadal fabrycznym jak do nowego silnika) sofcie, rozkalibrowywuje całość i stąd efekt tych poszarpywań - ale nie mogę oficjalnie potwierdzić tych danych, bo ludzie boją się o pracę. Prawdopodobnie nie uda mi się dopiąć do was z moim problemem... Jak byś mógł kolego to wyślij mi treść listu na pw to prawdopodobnie pozbieram ludzi z takimi silnikami jak u mnie i wypadło by też napisać taką "odezwę" do VW... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #180 Napisano 5 Sierpnia 2010 Jak byś mógł kolego to wyślij mi treść listu na pw to prawdopodobnie pozbieram ludzi z takimi silnikami jak u mnie i wypadło by też napisać taką "odezwę" do VW... podaj e-mail to wyślę ten dokument, który należy wypelnić i odesłać do VW PL. ja już swój wysłałem. Czym więcej nas to zrobi tym wieksze są szanse, że zrobia akcję serwisową. Początek jest dobry :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach