Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
3-4bieg, ok2800obr, nie szybciej niż 70km/h :-)

 

Ale jesli DSG to na +/- i rura ,pozatym na 4 aby miec 2800 lub 3000 to trzeba jechac 90-100km/h . 70km/h na 4 to nie realne aby bylo wtedy 2800-3000 tys.obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
70km/h na 4 to nie realne aby bylo wtedy 2800-3000 tys.obr.

 

3bieg, 2800-3000obr, nie szybciej niż 70km/h nieważne czy DSG czy manual :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tadeusz

Serdeczne dzięki za zaproszenie. Przykro mi, że nie mogłem z niego skorzystać. Zawsze chodzi o ten czas. Być może przyszłość coś zmieni i uda mi się z Wami spotkać. Z fotek wynika, że dużo tracę. Pozdrawiam wszystkich uczestników. Zdrowia!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przypuszczam ze teraz sie prawdy od Was dowiem co z moim dpf jest nie tak

Log (0 - 068,067)

 

bardzo dziwne sa te wartosci ujemne nierozumie tego dzis bylem swiadkiem jak filtr sie czyscil temperatura skoczyla do ponad 700stop. i wartosc z bloku 075 w okienku 3 zaczela spadac wiec oczyscil sie do 0% i operacja sie zakonczyla ale w bloku 070 byl same zera czy to jest ok ??

Edytowane przez sebastian1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Mnie dopadł DPF.

 

Miałem wymieniane szklanki z panewkami + wałek rozrządu + wymiana oleju, 2 dni po odebraniu z warsztatu wyskoczyła kontrolka DPF i komunikat na komputerze, ale bez kontrolki świec :) pojechałem na obwodnice 3 bieg - 3tys obrotów - 5km i kontrolka zgasła, po 3 dniach znowu to samo - wyskakuj kontrolka - 3 bieg - 3tys obrotów - po ~6km zgasło. Podłączyłem pod VAG'a wszystko gra, żadnych błędów filtr zapełniony w 1,2%, dzisiaj znowu wyskoczył, 3bieg - 3tys obrotów tym razem auto zaczęło kopcić jak KAMAZ na biało-niebiesko, zaśmierdziało porządnie plastikiem i kontrolka zgasła... no ale sądze, że to normalne nie jest. Na VAGów żadnych błędów nie ma, jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
3bieg, 2800-3000obr, nie szybciej niż 70km/h nieważne czy DSG czy manual

 

Mam DSG i o manualu tu sie nie wypowiadalem ,ale raczej tak mi sie wydaje ,ze to ja opisywalem pierwszy ,ze przy DSG na 3 i tak okolo 3000tys obr ,to wtedy 70km/h ,przez 10-11 km.

 

Opisywalem moj sposob na DPF . A ty kolego czesto gesto ,piszesz cos typu " cos masz nie tak " . Poczym na pytanie juz nie raczysz odpowiadac tu czy PW . Oj nieladnie ,sam tego doswiadczylem i to w tym watku . Popisalem popisalem ,a ty kolego sloganik i cisza .

 

Jak nie pamietasz to znajde i ci uzmyslowie .

 

---------- Post added at 19:12 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

 

Po wymianie czujnika należy zrobić adaptację.

 

Jak czytalem tu ,to wszyscy wymieniaja i nic nie robia , nawet blad poprzedniego ginie sam bezwiednie i po podpieciu kabla go nie ma . Mi po wymianie na nowy G450 ,za trzecim odpaleniem check engin przestal sie palic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak jest w końcu z adaptacją czujnika różnicy ciśnień trzeba robić czy nie jedni piszą że sam się zaadaptuje inni że trzeba ? mam 3czujnik i nadal świeci jak go się adaptuje vcds ? u mnie wszedł w trym awaryjny raz udało mi się wypalić ale powróciło dalej nie chce się wypalić odkryłem że po odpięciu czujnika wychodzi z trybu awaryjnego wypalanie jest przeprowadzane bardzo często natomiast po podpięciu czujnika dalej powraca tryb awaryjny tak że jak ktoś jest w drodze i go złapie tryb awaryjny może spróbować lepiej tak niż męczyć się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacji czujnika się nie robi, natomiast można zresetować licznik popiołu np. po ręcznym czyszczeniu lub wymianie dpf.Robi się to w silniku > Coding II -> 30605 następnie wyłączyć zapłon na minutę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem czujnika różnicy ciśnień przerabiałem.kupiłem nowy i wystarczy tylko przełożyć(różnią się trzy pierwsze cyfry ale to jest to samo) i po sprawie.żadnej adaptacji(za adaptację ludzie chyba uważają kasowanie błędów ??).niestety po założeniu nowego nic się nie zmieniło więc włożyłem stary(nowy do sprzedania gdyby ktoś potrzebował).dalej miałem błąd 008194 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold P2002 - 006 - Short to Plus.więc zabrałem się za wypalanie awaryjne(opisałem to stronę wcześniej.u mnie przy podanych w instr. obrotach i prędkości nie mogłem dostać 700 at. na turbinie a jedynie 300 parę) i po sprawie.jeżeli rzeczywiście masz uszkodzony czujnik to tylko podmianka ale spróbuj najpierw wypalania awaryjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, jak długo mogę jeździć po wyskoczeniu kontrolek od dpf i spirali świec. Gdzie w Krakowie można się zgłosić na naprawę dpf-a (poza aso).Znacie może dobry warsztat (Kraków) jeśli chodzi o vw?

Edytowane przez zico122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jak długo mogę jeździć po wyskoczeniu kontrolek od dpf i spirali świec

 

Wszystko w twoich rekach ,roznica jest taka, ze teraz mozesz wymienic ******** ,a potem calego DPF-a ,albo go wywalac z koniecznosci . Wplyw ma na to tez co ile to tam ci sie wypala wedle twojej jazdy (drogi/styl).

 

natomiast można zresetować licznik popiołu np. po ręcznym czyszczeniu lub wymianie dpf

 

To konieczne aby bylo liczone od poczatku ,od 0 zaolejenie DPF-a .

No a G 450 to tylko przelot niewyuczajacy sie na pamiec niczego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adaptacji czujnika się nie robi...

 

W funkcjach prowadzonych w VASie jest opcja adaptacji czujnika różnicy ciśnień i za każdym razem gdy się go wymienia powinno się przeprowadzić adaptację...

 

Ja wymieniam kilka DPFów tygodniowo więc radze troche posłuchać kogoś z większym doświadczeniem w tej dziedzinie a nie negować to co wcześniej wielokrotnie napisałem.

 

Wymieniasz czujnik - robisz adaptacje

Wymieniasz DPF - wymieniasz czujnik - robisz adaptacje

 

Jak Cie nie stać zmień samochód na tańszy.

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wypalaniu oczywiście nieudanym wpisałem 30605 tak jak radził kolega i wyskakuje login code not accepted by controller you will have to turn the ingnition off for a white before trying again error22 conditions not correct or request seguence error a kolego KMINK co z tą adaptacją czujnika robi się czy nie jak tak to jak zaadaptować czujnik różnicy ciśnień w vcds?

Edytowane przez DARECKI84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
co z tą adaptacją czujnika robi się czy nie jak tak to jak zaadaptować czujnik różnicy ciśnień w vcds?

 

W vcds pewnie adaptacji nie ma , a jesli juz vasem to co tam sie adaptuje ,cisnienie jego wartosci .Moim zdaniem czujnik nowy czysty i kropka . NIech kolega kmink rozpisze sie w temacie i bedzie wiadomo czy to warto. Bo nikt raczej tu po wymianie tego nie robi ,i to nie z racji braku kasy ,tylko z powodu blachosci i zbednosci takiej adaptacji .Poprostu wymiana i juz jest OK .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić wartości w grupie 067 przed adaptacja i po adaptacji.

 

Producent nie wprowadził tej funkcji bo mu się nudziło i nie jest to tylko wymysł VW takie adaptacje wykonuje się Mazdzie, Fordzie, Oplu i jeszcze kilku innych markach. Jest to ważne aby cały algorytm funkcjonował jak należy a zapamiętany offset czujnika różnicy ciśnień nie powodował żadnych zakłóceń w funkcjonowaniu całego układu.

 

Nie chcesz mieć problemów to wykonuj naprawy zgodnie z odpowiednimi procedurami, które nie zostały wymyślone z nudów...

 

Swego czasu czasu pracowałem jako Instrument Engineer w firmie sejsmicznej(oil and gas industry) miałem do czynienia z elektroniką wartą kilka mln dolarów, gdzie wszystkie naprawy, wymiany i konserwacje przeprowadzało się zgodnie z procedurami, zawsze wszystko potem funkcjonowało jak należy, nigdy nie trzeba było powtarzać całej akcji i szukać ponownie usterki czy zastanawiać godzinami gdzie się popełniło błąd...

 

Nie ważne co naprawiamy/wymieniamy i ile to jest warte, zawsze należy postępować zgodnie ze sztuką.

 

W Polsce to nie są standardy, zawsze sie znajdzie ktoś kto będzie się uważał za mądrzejszego i będzie ignorował to co bedzie mu sie wydawało głupie i niepotrzebne...

 

 

Podobnie jest przy chipowaniu auta...są proste zasady...

 

1. Logujemy

2. Hamujemy

3. Chipujemy(tutaj tez są odpowiednie, niepisane reguły)

4. Logujemy

5. Hamujemy

 

itd w zależności od ilości potrzebnych korekt

 

Ja staram się przestrzegać pewnych zasad, bo nie nienawidzę tracić czasu na niepotrzebne diagnostyki, korekty, poprawy...wolę od razu zrobić wszystko jak należy :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oferty komercyjne proszę umieszczać w dziale giełda. Panowie handlowcy/właściciele/pracownicy firm, tutaj sobie pomagamy, w sposób amatorski, być może nawet i półprofesjonalny, rozumiem również waszą ciężką pracę w celu zarobienia na ZUS, odprowadzenia VAT i pochodnych, ale to jest forum tematyczne i nie róbcie tego typu komercyjnych wpisów właśnie tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Proponuję sprawdzić wartości w grupie 067 przed adaptacja i po adaptacji

 

Gdyby ktos wymienial G450 to niech sprawdzi jak ma czym .

W poscie poprzednim widac co jest w 067 ,jakas temperatura i chyba tyle ,naewt nie cisnienie .

 

---------- Post added at 00:55 ---------- Previous post was at 00:52 ----------

 

Producent nie wprowadził tej funkcji bo mu się nudziło i nie jest to tylko wymysł

 

Producent wprowadza wiele wynalazkow i malo wtedy mysli o portfelu klienta ,raczej o swoim wlasnym .No i kiedy obecny wlasciciel VW przyjdzie po nowego VW ,ich cel to zaraz po gwarancji starego.

 

No VW mogli tez wiecej odnosnie DPF wprowadzic kontrolek ,informacji tylko jakos nie interesowalo ich to ,bo wtedy mniej by wymieniali tych puszek ,a tak nieswiadomym czesciej grozi zapchanie .Wcale ich nie obchodzily warunki drogowe w innych krajach . Te auta sa robione pod ich rynek ,drogi . No chyba ,ze nasze drogi az tak odstaja od europejskich .

 

Nie widzimisie bylo wprowadzenie kol zebatych z plasteliny , mechanizmu napedu pompy oleju ze slynnym zabierakiem . Jak widac producent czesto sie myli i to z samym materialem na czesci ,a co mowic o elektronice.

 

 

Jest to ważne aby cały algorytm funkcjonował jak należy a zapamiętany offset czujnika różnicy ciśnień nie powodował żadnych zakłóceń w funkcjonowaniu całego układu.

 

Co rozumiesz pod pojeciem offset ? Jakis zapas ,czy MAX-MIN roznicy cisnienia .

 

 

Jak wytlumaczysz ,ze umnie po wymianie sam check engin zgasl ,bledu po podpieciu kabla nie ma ,a akcja wypalania odbywa sie po identycznej ilosci km wedle mojej jazdy .

No i najlepsze ,akcja co 325km ,wymiana czujnika byla przed kolejna akcja km widoczne (maly licznik,nic na oko) . Teraz nie pamietam dokladnej liczby ,ale przy wymianie dajmy nato do akcji wedle licznika brakowalo 120km ,po wymianie dokladnie po tej ilosci km 120 do liczby stale wystepujacych akcji 325 . Normalnie nastapila akcja i odbywa sie cyklicznie .

 

Jakie sa objawy braku adaptacji ,skoro ja u siebie nie widze niczego dziwnego ?

 

---------- Post added at 01:26 ---------- Previous post was at 01:06 ----------

 

Nie chcesz mieć problemów to wykonuj naprawy zgodnie z odpowiednimi procedurami, które nie zostały wymyślone z nudów...

 

Fajna procedura producenta - wymienic cala kolumne kierownicza za 5000 ,podczas gdy wystarczylo wymienic sama blokade za 400 .

 

No fajnie tylko gdzie w tych naprawach mowa o padajacych kolach ,pompach paliwa ,pompowtryskiwaczach ,blokadach kolumny kierowniczej ,zabierakach ,paliwie w oleju przy DPF .

 

Wystarczy sie stosowac do wskazan producenta ,wymian okresowych . Olej co 15, filtr powietrza co 90000 lub 6 lat ,filtr paliwa 90000,filtr climy 60000 lub 2 lata .

 

Swego czasu czasu pracowałem jako Instrument Engineer w firmie sejsmicznej(oil and gas industry) miałem do czynienia z elektroniką wartą kilka mln dolarów, gdzie wszystkie naprawy, wymiany i konserwacje przeprowadzało się zgodnie z procedurami, zawsze wszystko potem funkcjonowało jak należy, nigdy nie trzeba było powtarzać całej akcji i szukać ponownie usterki czy zastanawiać godzinami gdzie się popełniło błąd...

 

No tak tylko pomiedzy elektronika w aucie ,a no nie wiem na platformie wiertniczej jest roznica tych mln dolarow . No i za takie ceny to oni tam napewno nie oszczedzali na materialach ,liczac ze ktos za dwa lata przyjdzie i wyda tyle samo znowu na cos podobnego .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

...szary jesli w twoim pasku akcja odbywa sie cyklicznie co 325 km to znaczy ze masz cos nie tak i komputer niezczytuje z czujnikow zapchania tylko zlicza wedlug przebiegu a ze kontrolki ci zgasly to tylko swiadczy o tym ze czujnik byl walniety i teraz niejest ... a w poscie wyzej jak to napisales to niejest jakas tam temeratura tylko temperatura za i przed filtrem dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jesli w twoim pasku akcja odbywa sie cyklicznie co 325 km to znaczy ze masz cos nie tak i komputer niezczytuje z czujnikow zapchania tylko zlicza wedlug przebiegu

 

Nie no pewnie tak to nie ma ,ze komp zlicza wedle przebiegu . Mi sie wydaje ,ze na to sklada sie kilka czynnikow takich jak . Styl jazdy ,drogi lub km ,predkosci ,czego wiecej miasto trasa , jakosc ON ,oleju i pewnie jakies inne jeszcze . Jesli tam gdzie latam sytuacja na drogach sie nie zmienia ,a ja raczej drog nie zmieniam i jakos cyklicznie latam tymi samymi . To dlatego wydaje mi sie ,ze akcja moze odbywac sie cyklicznie co tyle samo km . Czyli ja pokonujac te same drogi w jakims tam cyklu ,zapewniam podobne warunki dla DPF i wtedy podobnie to wychodzi przy akcji . Napewno jak ktos pomyka trasa po 100 czy 200km cyklicznie ze sporymi predkosciami to pewnie ilosc km od akci bedzie wieksza . Ja tylko na swoim przykladzie ,stwierdzam mozliwosc wylapania cyklicznosci akcji ,w odniesieniu do danego auta i kierowcy ,oraz tych czynnikow wczesniej opisanych .

 

Poprostu wydaje mi sie ,ze zapchanie wystepuje w podobnych odleglosciach w danym przypadku i ze to realne . Oczywiscie wszystkich pod to podstawic sie nie da .Powiem ci wiecej takich akcji cyklicznych bylo juz ze 20 od wymiany oleju ,bo od wtedy tego pilnuje . Przez prawie dwa lata nie palily mi sie kontrolki DPF-a ,a przeciez od poczatku swiadom jak to jest z tym DPF-em to nie bylem jak teraz .

 

Roznica jaka widze to ,kiedy jest tak 50/50 miasta i tasy to cykl ma 325-328km ,ale jak sporo miasta ,jazda przy temp plynu mniej niz 90 ,czeste gaszenie i odpalanie ,niewielkie ilosci km ,postoje /korki . To cykl wypada z rytmu ,tak jest obecnie ,ze wystapila akcja po 145km i kolejna 125km . No i wtedy maly licznik zle wskazywal .

 

---------- Post added at 01:05 ---------- Previous post was at 01:00 ----------

 

kontrolki ci zgasly to tylko swiadczy o tym ze czujnik byl walniety i teraz niejest

 

Check engin zgaslo samo ,a myslalem ze bez kabla nici . No i myslalem ,ze blad w kompie pozostanie ,a bez kabla wykasowac sie nie da .Jednak wszystko zniknelo ,skoro czujnik sprawny to co tu wiecej .... Skoro czujnik podawal bledne dane ,a nowy podaje dobre to co tu jeszcze adaptowac . Moge sie na tym nie znac ,ale nie widze co tu mozna jeszcze zrobic .

 

---------- Post added at 01:14 ---------- Previous post was at 01:05 ----------

 

a w poscie wyzej jak to napisales to niejest jakas tam temeratura tylko temperatura za i przed filtrem dpf

 

OK ,temp. te badaja czujniki inne niz G450 ,pozatym on bada cisnienie a nie temp. Normalnie nie widze zwiazku , to co by tam mialo sie w tych temp.pozmieniac po adaptacjach . Dlamnie to tamte czujniki badaja temp. i kropka a G450 cisnienie . Czyli co po adaptacji G450 temp. pospada czy wzrosnie ,raczej bedzie odpowiednia do fizycznej prawdy niz inaczej wzgledem G450 przeklamujac realne temp....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności