Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Panowie, jeszcze jedno pytanie. Co sądzicie o tych nowych przepisach przeglądowych ? Ci którzy pozbyli sie DPF nie przejdą przeglądu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla pierwszego pola max wartosc (wg specyfikacji) to 175ml. Co ile Ci sie wypala filtr, masz jakies problemy z nim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Panowie, jeszcze jedno pytanie. Co sądzicie o tych nowych przepisach przeglądowych ? Ci którzy pozbyli sie DPF nie przejdą przeglądu ?

 

Podobne przepisy są w innych krajach UE, tam samochody bez filtrow przechodzą przeglądy to pewnie i u nas będzie to samo. Problem może być z popsutymi autami, które kopcą ponadnormatywnie jak stare jelcze, czy na niektórych stacjach gdzie przeglądy robią tzw. szeryfowie, bo oni mogą po złości nie przybić stempla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla pierwszego pola max wartosc (wg specyfikacji) to 175ml. Co ile Ci sie wypala filtr, masz jakies problemy z nim?

 

Problemów nie mam. Auto jedzi na długich trasach(90% autostrady w niemczech). Po czym rozpoznam że filtr się wypala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powinna być jakaś kontrolka że zaczyna się proces wypalania. W moim BLS jedyne objawy to ciut głośniejsza praca i jest bardziej czuły na podał gazu - mocniej szarpie przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Niestety u mnie nawet obroty się nie podnoszą. Ostatnio udało mi się trafić na dopalanie gdy miałem że sobą vcds. Zacząłem logować i pierwszy raz widziałem jak rośnie temperatura i jak spadają cyferki chyba od sadzy. Gdy doszło do 0 to jeszcze przez 2 min.proces trwał, później skasował się przebieg i czas od ostatniego odbytego procesu. Wygląda to ciekawie, ale przydałaby się kontrola na desce, aby bezmyślnie nie przerywać procesu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zdecydowalem sie na zakup zamiennika DPF, moj jakis syczący jest podczas przyspieszania... jak go mechanik wymontował to w srodku cos sie przewala... jakby cos sie urwalo... o dziwo błędow nie mam. no ale kupilem zamiennik - 1600 zł podobno do mojego 4motion bedzie pasował. w piatek bede wymieniał razem z nowym EGR.

Czy trzeba w komputerze jakos skasowac wartosci starego DPFa ??? czy nic sie nie rusza... samochod sam zakuma ? bardzo prosze o odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ECU jest procedura ktora sie uruchamia po wymianie filtra, kasuje zapelnienie ktore pamieta sterownik. Jak juz grzebiesz to wymien czujnik roznicy cisnien G450.

Filtr masz od JMJ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaa czyli przy wymianie filtra i czujnika bedzie gitara. Dzieki !!!!

Filtr mam podobno pod 4motion gdzie wszyscy mi mowili ze nie ma zamiennikow do mojego auta.

A jedynie firma k4 - e-tlumiki.pl elegancko odpisali mi na maila. Maja i ma dzialac dlugo i bezproblemowo. Gwarancja 2 lata bez limitu km. 1600 zl z przesylka.

W aso dokupilem uszczelki za 60 zl bo i egr wymieniam. A ten czujnik drogi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jedynie firma k4 - e-tlumiki.pl elegancko odpisali mi na maila. Maja i ma dzialac dlugo i bezproblemowo. Gwarancja 2 lata bez limitu km. 1600 zl z przesylka.

 

Oni maja te filtry z JMJ, jaki model kupiles? Ja mam takie srednie doswiadczenia z JMJ, w skrocie dopiero 4 filtr jako tako pasuje a i tak mu jeszcze troche brakuje do idealu - musze to dokladnie zbadac jeszcze. U mnie w A3 8P Quattro straszne jaja byly z dopasowaniem czegokolwiek co maja.

 

A ten czujnik drogi ??

 

Jakies ~250zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie modele sa ? Napisalem im vin i model auta i ze chce dpf :) i taki wyslali. Paczke nawet nie rozpakowalem do konca. Widze ze za mala rura, bo u mnie dlugasna oryginal. Napisali ze moja musze uciac i do tej dopasowac za pomoca obejmy.... Ale zanim to zrobie tak jak mowisz... Dopasuje czy jest ok. Bo wciaz nie wierze w to ze bedzie tip top :) napisali ze bedzie ja 10000% pasowal. Montaz w piatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czujnik jest przy dpfie ? Znajde go bez problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kontaktowalem sie z najpierw z e-tlumiki, kupowalem po numerze czesci z ETKI (bo na DPFie nabity numer to calkiem inna historia), wyszlo ze bedzie pasowal JMJ1114. Przyszedl okazuje sie ze rura za krotka i calkiem inaczej wyprofilowana. Wymienili mi na JMJ1113 ktory juz musi pasowac, problem ten sam. Rura faktycznie dluzsza ale dalej za krotka, rura wyprofilowana inaczej niz w poprzednim i inaczej niz w oryginale.

 

Filtr zwrocilem, nawiazalem kontakt bezposrednio z producentem. Zaproponowali zrobienie DPFu na wzor mojego oryginalnego. Wyslalem swoj filtr, po 2 tygodniach dostalem nowy (swoj oryginalny rowniez zwrocili).

 

Na oko w nowym (trzecim) filtrze rura wyprofilowana byla podobnie, ale przy montazu okazalo sie ze czujnik temperatury przed filtrem jest w takim miejscu ze wychodzi na kolektorze, rurki od mierzenie roznicy cisnien sa duzo bardziej oddalone od filtra w zwiazku z czym tez wadza o kolektor - nie dalo rady tego zalozyc.

 

Po kontakcie z producentem, wymienili mi filtr na inny (czwarty) ktory faktycznie da sie zamontowac, ale tez nie jest tak dobrze. Wejscie do DPFa jest zrobione z cienszej blachy niz w ORI, wiec musialem podgiac obejme laczaca DPF i turbo. Inaczej jest tez wyprofilowana rura, w ORI jest bardziej splaszczona zaraz za DPFem, tutaj jest troche bardziej okragla - czasami slychac jakby jakies drzenie. Wydaje mi sie ze splaszczenie wlasnie za DPFem jest dosc kluczowe z racji tego ze u mnie jest minimalny luz (ciezko to wogole ocenic) pomiedzy DPFem a oslona polosi i stad tez dochodzi ten dzwiek - to musze jeszcze dokladnie zbadac przez weekend.

 

Ogolnie drugi raz to nie wiem czy bym sie zdecydowal na DPF z tej firmy, licze na to ze uda sie to drzenie jakos ogarnac. Jak nie to bede musial kombinowac zeby to jakos poprawili.

Jak juz teraz jestem prawie na ukonczeniu meczenia sie z DPFem to przestaje sie dziwic co niektorym ze wola usunac niz wymienic.

Duzy plus w tym ze wszystko sam zrobilem, takze nie musialem sie bujac z mechanikami i tym ze auto musialoby stac u kogos 2 tygodnie rozkrecone.

 

Jakby co chetnie sluze rada. :)

 

A czujnik jest przy dpfie ? Znajde go bez problemu ?

 

Dasz rade, jaki tam u Ciebie jest silnik? Bo o ile sie nie myle to w pozniejszych modelach montowali chyba 2 czujniki cisnienia.

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cfgb, jutro bym kupil czujnik w aso...

 

A co do dpfa... Ty chyba nie masz passata ? Po opisie ? U mnie wymieni mechanik....najwazniejsze to wymienic egr ktory mam nowke oryginal. Roboty u mnie w 4 motion na pol dnia. Jesli tylko nie podpasuje dpf choc odrobine to nie zakladam i oddaje: moj jeszcze pochodzi pewnie troche bo problemow z nim nie mam... Jedynie na czipie powiedziano mi ze juz na wykonczeniu ale ze rownie dobrze 50 tys zrobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty chyba nie masz passata ? Po opisie

 

A3 2.0 TDI 170KM Quattro.

 

Ja bym nie kombinowal ze spawaniem rury itp, tymbardziej ze zgodnie ze sztuka powinienes uciac przy plecionce. A jak trafisz ze zlym profilem w okolicach oslony polosi to wg mnie nie za bardzo bedzie jak to dopasowac. Powodzenia. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie pisales ze masz a3... Sorka.

 

Dokladnie... Ja najpierw z ziomalem moim mechanikiem dopasuje wszystko jak nalezy. Nie bedzie jak oryginal to oddam w pi z du :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizejszyn

 

No i nic a nic nie pasuje. Nie mam co sie rozpisywac po prostu calkiem inne go wno....

Odeslalem.

 

I jestem w du pie bo nie chce zakladac egr nowy a stary dpf ktory ledwo zipie....

 

Rozbiora mi i wysle dpf na regenerejszyn.... Bez auta kilka dni i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć kolego jakąś fotkę obu filtrów, aby było widać jakich różnic można się spodziewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aktualizejszyn

 

No i nic a nic nie pasuje. Nie mam co sie rozpisywac po prostu calkiem inne go wno....

Odeslalem.

 

I jestem w du pie bo nie chce zakladac egr nowy a stary dpf ktory ledwo zipie....

 

Rozbiora mi i wysle dpf na regenerejszyn.... Bez auta kilka dni i tyle.

 

Tak tez myslalem, ze tez bedziesz mial problem. Nie wiem jaka regeneracje masz na mysli ale jesli mowisz ze w Twoim obecnym DPFie cos lata, to mozliwe ze masz uszkodzony wklad, jesli tak to wklad masz do wymiany - raczej sie nie da tego zregenerowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka dpfa, byłem u mechanika który powiedział że wystarczy pocisnąć na autostradzie. Czy takie "przepalenie" bez aktywowania go przez kabel vag ma jakiś sens ? Mam Polo TDi 1.4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności