Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam 2.5 ale powiem jak jest u mnie , mierzona z termostatu to 94st po zatrzymaniu lub jazda w korku 99 nie więcej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo proszę o odpowiedź użytkowników silników 2,5 v6 tdi. Koledzy zlitujcie się
Prawidlowa to kolo 90C +-2C. Poza tym na forum audi poczytaj. Tam wiecej jest tych silnikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, też muszę wymienić termostat na dniach tylko mam problem - waham się pomiędzy wahlerem a varnetem. tego pierwszego nie ma na intercars'ie a drugi jest i to o połowę tańszy. i nie wiem czy szukać gdzieś wahlera po allegro czy kupować varneta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No powiem tyle: jak trafisz. W Passacie założyłem Wahler'a i jest OK od lat. Gdy miałem Golfa III to na szybko założyłem Vernet'a i jest OK do dzisiaj (kolega nim jeździ). Jeszcze inni polecają tylko oryginał z ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile u Was biorą za wymianę termostatu mechanicy? bo w moim 1.6 ahl niestety sam sobie nie poradzę - zbyt utrudniony dostęp zarówno od góry jak i od dołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam mały problem z nagrzewaniem się mojego passata. Podczas jazdy (miasto, trasa) wskazanie temp. na liczniku to ok 87 stopni, zatrzymam się na chwilę (auto odpalone) wskazówka na liczniku spada do ok 70-80 stopni. Objawy odwrotne jak przy uszkodzonym (cały czas otwartym) termostacie, czujnik temp. sprawdzony jest ok. błędów nie ma, możliwe że licznik ma winę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem temperatura dochodzi do 90 potem spada do zera i tak w kółko termostat wymieniony, czujnik również

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik ori? vcds pokazuje jakieś błędy?

nie napisałeś jak szybko ta temperatura opada. nagle czy powoli, 'naturalnie'?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo w moim 1.6 ahl niestety sam sobie nie poradzę - zbyt utrudniony dostęp zarówno od góry jak i od dołu

Da radę samemu wymienić termostat w 1.6 AHL, ale wymaga to sporo cierpliwości i mocnego postanowienia... Wymieniłem termostat po poluzowaniu i przesunięciu alternatora (i zdjęciu paska oczywiście) i przy zastosowaniu klucza z łamanym przegubem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Objawy odwrotne jak przy uszkodzonym (cały czas otwartym) termostacie,
Wlasnie to typowe objawy walnietego termostatu.

 

Pojezdzij z wylaczonym ogrzewaniem to zobaczysz, ze temp na postoju juz ci szybko spadac nie bedzie.

 

---------- Dodano o 22:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:58 ----------

 

witam mam podobny problem temperatura dochodzi do 90 potem spada do zera i tak w kółko termostat wymieniony, czujnik również
Kanal 45 climatronica - podglad temp. silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie to typowe objawy walnietego termostatu.

 

Pojezdzij z wylaczonym ogrzewaniem to zobaczysz, ze temp na postoju juz ci szybko spadac nie bedzie.

 

Miałem już walnięty termostat w golfie 4 i właśnie było na odwrót, jazda temp ok 70 stopni a na postoju 90. Gadałem też z mechanikiem i stwierdził to samo. W dzień zrobię tak jak radzisz ustawię temperaturę nawiewu na LO i zobaczymy co będzie.

Dodam jeszcze że przy dzisiejszych temp. otoczenia (4,5 stopni) to opadanie ("naturalne" nie jakieś mega szybkie) wskazówki było minimalne, do 80 stopni.

 

 

Browar dla kolegi Jericho :564: zrobiłem tak jak poradził, termostat wymieniony i jest bajka, po rozgrzaniu cały czas trzyma 90 stopni.

Edytowane przez _MARCIN_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja w swoim pasku miałem kiedyś tak,że po długiej jeździe temp. wskazywała 50st. na zegarze,po czy nagle wskakiwała na 90 st.,gdzie po chwili spadała na sam dół.Wymieniłem czujnik i teraz jest tak,że temp. wskakuje max. na 70st.Nie ma skoków ale nie osiąga 90 st.Teraz czy winę ponosi termostat czy może czujnik nie taki jaki powinien być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz czy winę ponosi termostat czy może czujnik nie taki jaki powinien być?
Na to pytanie z pozycji siedzącego po drugiej stronie "drutu", bez możliwości zdiagnozowania własnoręcznie Twojego auta, nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Na Twoim miejscu podczas pracy silnika obserwował bym metodą dotykową :) temperaturę węża, doprowadzającego płyn do chłodnicy . Jeśli po kilku minutach od uruchomienia silnika wąż ten będzie letni/ciepły, to z dużym prawdopodobieństwem można przypuszczać, że termostat nie jest(a powinien być) całkowicie zamknięty i przepuszcza płyn. Należy go wymienić.

Jeśli natomiast, wyczuwalne jest zdecydowane ciepło węża ale dopiero po kilku kilometrach przejechanego odcinka lub po ładnych kilkunastu minutach auta, nie będącego w ruchu z załączonym silnikiem, a wskazana temperatura nadal 70 st., to przypuszczać należy niesprawność czujnika.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przez to,że któraś z tych dwóch rzeczy szwankuje,auto może więcej palić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy przez to,że któraś z tych dwóch rzeczy szwankuje,auto może więcej palić?
Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyczepię się do wątku.

Mam Passata b5 1.9 TDI 110 km automat. Temperatura w moim pasku dochodzi do 90 stopni, lecz po chwili spada do ok 80-85, jeżeli trzyma się go na obrotach to znowu podejdzie do 90, spada również przy włączeniu klimy chociażby na 1 bieg przy temp LO. Zauważyłem też, że czasem coś się dzieje z klimą, ponieważ jak ustawi się na 25 stopni to leci zimno, a na 26 stopniach już ciepło, również zdarza się, że na 18 stopniach grzeje. :help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperatura w moim pasku dochodzi do 90 stopni, lecz po chwili spada do ok 80-85, jeżeli trzyma się go na obrotach to znowu podejdzie do 90, spada również przy włączeniu klimy chociażby na 1 bieg przy temp LO.
Termostat na poczatek do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Może ktos mi doradzi co mam zrobić sprawdzić czy wymienić?

3mies temu wymieniłem czujnik temperatury i termostat-czujnik jakiś szwajcarski sygnowany audi wv a termostat vernet było wszystko ok ale jakieś miesiąc temu wstawiłem gaz i jest problem auto w mieście łapie temp max 75 stopni na trasie wychładza się do 50 stopni po przejechaniu 40km temperatura na vagu 75stopni a po zmieżeniu temp.w zbiorniczku pokazało 57 stopni przewód na dole od termostatu jest zimny lub lekko ciepły Vag błędów nie pokazuje

proszę o jakąś poradę bo niemam pojęcia czy to padł nowy termostat czy czujnik ale ten chyba pokazał by błąd na vagu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano sprawdz vagiem temperaturę w silniku 01 i na wskaznikach 17 . Termostat raczej będzie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz w warunkach kuchennych sprawdzić obecny termostat. Niezbędny będzie termometr do 100*C. Co do wymiany polecane w kolejności (jakości): oryginał, Wahler, Vernet ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności