tomascor Zgłoś #1301 Napisano 22 Listopada 2013 Nie mam 2.5 ale powiem jak jest u mnie , mierzona z termostatu to 94st po zatrzymaniu lub jazda w korku 99 nie więcej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1302 Napisano 24 Listopada 2013 Bardzo proszę o odpowiedź użytkowników silników 2,5 v6 tdi. Koledzy zlitujcie sięPrawidlowa to kolo 90C +-2C. Poza tym na forum audi poczytaj. Tam wiecej jest tych silnikow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrzyk31 Zgłoś #1303 Napisano 25 Listopada 2013 Panowie, też muszę wymienić termostat na dniach tylko mam problem - waham się pomiędzy wahlerem a varnetem. tego pierwszego nie ma na intercars'ie a drugi jest i to o połowę tańszy. i nie wiem czy szukać gdzieś wahlera po allegro czy kupować varneta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1304 Napisano 25 Listopada 2013 No powiem tyle: jak trafisz. W Passacie założyłem Wahler'a i jest OK od lat. Gdy miałem Golfa III to na szybko założyłem Vernet'a i jest OK do dzisiaj (kolega nim jeździ). Jeszcze inni polecają tylko oryginał z ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrzyk31 Zgłoś #1305 Napisano 26 Listopada 2013 a ile u Was biorą za wymianę termostatu mechanicy? bo w moim 1.6 ahl niestety sam sobie nie poradzę - zbyt utrudniony dostęp zarówno od góry jak i od dołu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_MARCIN_ Zgłoś #1306 Napisano 11 Grudnia 2013 Witam. mam mały problem z nagrzewaniem się mojego passata. Podczas jazdy (miasto, trasa) wskazanie temp. na liczniku to ok 87 stopni, zatrzymam się na chwilę (auto odpalone) wskazówka na liczniku spada do ok 70-80 stopni. Objawy odwrotne jak przy uszkodzonym (cały czas otwartym) termostacie, czujnik temp. sprawdzony jest ok. błędów nie ma, możliwe że licznik ma winę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy0105 Zgłoś #1307 Napisano 11 Grudnia 2013 witam mam podobny problem temperatura dochodzi do 90 potem spada do zera i tak w kółko termostat wymieniony, czujnik również Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #1308 Napisano 11 Grudnia 2013 czujnik ori? vcds pokazuje jakieś błędy? nie napisałeś jak szybko ta temperatura opada. nagle czy powoli, 'naturalnie'? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rashid Zgłoś #1309 Napisano 11 Grudnia 2013 bo w moim 1.6 ahl niestety sam sobie nie poradzę - zbyt utrudniony dostęp zarówno od góry jak i od dołu Da radę samemu wymienić termostat w 1.6 AHL, ale wymaga to sporo cierpliwości i mocnego postanowienia... Wymieniłem termostat po poluzowaniu i przesunięciu alternatora (i zdjęciu paska oczywiście) i przy zastosowaniu klucza z łamanym przegubem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1310 Napisano 11 Grudnia 2013 Objawy odwrotne jak przy uszkodzonym (cały czas otwartym) termostacie,Wlasnie to typowe objawy walnietego termostatu. Pojezdzij z wylaczonym ogrzewaniem to zobaczysz, ze temp na postoju juz ci szybko spadac nie bedzie. ---------- Dodano o 22:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:58 ---------- witam mam podobny problem temperatura dochodzi do 90 potem spada do zera i tak w kółko termostat wymieniony, czujnik równieżKanal 45 climatronica - podglad temp. silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_MARCIN_ Zgłoś #1311 Napisano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Wlasnie to typowe objawy walnietego termostatu. Pojezdzij z wylaczonym ogrzewaniem to zobaczysz, ze temp na postoju juz ci szybko spadac nie bedzie. Miałem już walnięty termostat w golfie 4 i właśnie było na odwrót, jazda temp ok 70 stopni a na postoju 90. Gadałem też z mechanikiem i stwierdził to samo. W dzień zrobię tak jak radzisz ustawię temperaturę nawiewu na LO i zobaczymy co będzie. Dodam jeszcze że przy dzisiejszych temp. otoczenia (4,5 stopni) to opadanie ("naturalne" nie jakieś mega szybkie) wskazówki było minimalne, do 80 stopni. Browar dla kolegi Jericho zrobiłem tak jak poradził, termostat wymieniony i jest bajka, po rozgrzaniu cały czas trzyma 90 stopni. Edytowane 13 Grudnia 2013 przez _MARCIN_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #1312 Napisano 4 Marca 2014 Witam Ja w swoim pasku miałem kiedyś tak,że po długiej jeździe temp. wskazywała 50st. na zegarze,po czy nagle wskakiwała na 90 st.,gdzie po chwili spadała na sam dół.Wymieniłem czujnik i teraz jest tak,że temp. wskakuje max. na 70st.Nie ma skoków ale nie osiąga 90 st.Teraz czy winę ponosi termostat czy może czujnik nie taki jaki powinien być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #1313 Napisano 4 Marca 2014 (edytowane) Teraz czy winę ponosi termostat czy może czujnik nie taki jaki powinien być?Na to pytanie z pozycji siedzącego po drugiej stronie "drutu", bez możliwości zdiagnozowania własnoręcznie Twojego auta, nie ma jednoznacznej odpowiedzi.Na Twoim miejscu podczas pracy silnika obserwował bym metodą dotykową temperaturę węża, doprowadzającego płyn do chłodnicy . Jeśli po kilku minutach od uruchomienia silnika wąż ten będzie letni/ciepły, to z dużym prawdopodobieństwem można przypuszczać, że termostat nie jest(a powinien być) całkowicie zamknięty i przepuszcza płyn. Należy go wymienić. Jeśli natomiast, wyczuwalne jest zdecydowane ciepło węża ale dopiero po kilku kilometrach przejechanego odcinka lub po ładnych kilkunastu minutach auta, nie będącego w ruchu z załączonym silnikiem, a wskazana temperatura nadal 70 st., to przypuszczać należy niesprawność czujnika. Edytowane 4 Marca 2014 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #1314 Napisano 4 Marca 2014 A czy przez to,że któraś z tych dwóch rzeczy szwankuje,auto może więcej palić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #1315 Napisano 5 Marca 2014 A czy przez to,że któraś z tych dwóch rzeczy szwankuje,auto może więcej palić?Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychuoxi Zgłoś #1316 Napisano 5 Marca 2014 Witam. Przyczepię się do wątku. Mam Passata b5 1.9 TDI 110 km automat. Temperatura w moim pasku dochodzi do 90 stopni, lecz po chwili spada do ok 80-85, jeżeli trzyma się go na obrotach to znowu podejdzie do 90, spada również przy włączeniu klimy chociażby na 1 bieg przy temp LO. Zauważyłem też, że czasem coś się dzieje z klimą, ponieważ jak ustawi się na 25 stopni to leci zimno, a na 26 stopniach już ciepło, również zdarza się, że na 18 stopniach grzeje. :help Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1317 Napisano 6 Marca 2014 Temperatura w moim pasku dochodzi do 90 stopni, lecz po chwili spada do ok 80-85, jeżeli trzyma się go na obrotach to znowu podejdzie do 90, spada również przy włączeniu klimy chociażby na 1 bieg przy temp LO.Termostat na poczatek do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1972 Zgłoś #1318 Napisano 30 Marca 2014 Witam Panowie Może ktos mi doradzi co mam zrobić sprawdzić czy wymienić? 3mies temu wymieniłem czujnik temperatury i termostat-czujnik jakiś szwajcarski sygnowany audi wv a termostat vernet było wszystko ok ale jakieś miesiąc temu wstawiłem gaz i jest problem auto w mieście łapie temp max 75 stopni na trasie wychładza się do 50 stopni po przejechaniu 40km temperatura na vagu 75stopni a po zmieżeniu temp.w zbiorniczku pokazało 57 stopni przewód na dole od termostatu jest zimny lub lekko ciepły Vag błędów nie pokazuje proszę o jakąś poradę bo niemam pojęcia czy to padł nowy termostat czy czujnik ale ten chyba pokazał by błąd na vagu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #1319 Napisano 30 Marca 2014 Rano sprawdz vagiem temperaturę w silniku 01 i na wskaznikach 17 . Termostat raczej będzie do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1320 Napisano 31 Marca 2014 Możesz w warunkach kuchennych sprawdzić obecny termostat. Niezbędny będzie termometr do 100*C. Co do wymiany polecane w kolejności (jakości): oryginał, Wahler, Vernet ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach