Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

no wymieniłem koledzy i dolny wąz robi sie ciepły dopiero jak wyłacze ogrzewanie i zaczynam go troche gazowac a wczwsie jazde jest zimny

 

---------- Post added at 10:32 ---------- Previous post was at 10:31 ----------

 

czy poprostuu jak jest zimno na dworzu to on podczas jazdy nie puszcza na duzy obieg ?

 

---------- Post added at 10:36 ---------- Previous post was at 10:32 ----------

 

i koledzy i czy na malym obiegu powino pompowac ztego małego wezyka co wchodzi do zbiorniczka bo u mnie to nie zabardzo

 

---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:36 ----------

 

kolego chmielo a mogłbys sprawdzic jak na rozgrzanym silniku u ciebie sa wszystkie weze cieply i plyn w zbiorniczku bo te same silniki mamy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aniabie

Witam

Mam pytanko odnośnie temperatury silnika. Temperatura utrzymuje się na poziomie 90 stopni przez cały czas jak silni jest nagrzany jedynie gdy jadę drogą w dół przez odcinek min 2 km i hamuję silnikiem to temperatura nieznacznie spada do ok 88 stopni. Gdy skończę hamować silnikem temperatura po chwili wraca do 90 stopni. Jest to normalne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. VAGiem sprawdzisz dokladniej. Pewnie termostat za bardzo sie otwiera.

Mialem to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanko odnośnie temperatury silnika. Temperatura utrzymuje się na poziomie 90 stopni przez cały czas jak silni jest nagrzany jedynie gdy jadę drogą w dół przez odcinek min 2 km i hamuję silnikiem to temperatura nieznacznie spada do ok 88 stopni. Gdy skończę hamować silnikem temperatura po chwili wraca do 90 stopni. Jest to normalne ?

 

Jeśli stopnie podajesz z wskaźnika, to wiedz, że on pokazuje wszystko między ok 75stopni a 110 stopni jako 90, więc jeśli Ci spada z 90 to masz poniżej 75, co oczywiście wskazuje na termostat, który powinien otwierać się dopiero przy 87 i dzięki temu utrzymywać ok 90 stopni (prawdziwe, a nie wskaźnikowe). Prawdziwą temp odczytasz, tak jak kolega wyżej napisał vagiem lub wciśnij na klimatroniku na raz econ, zmniejszenie temperatury i zmniejszenie prędkości wiatraka, następnie klawiszami zmniejszenie bądź zwiększenie temp przejdź na kanał 45 i tam będziesz miał prawdziwą temp chłodziwa. Gwarantuje, że się zdziwisz porównując ze wskazaniami licznika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - u mnie temperatura oscyluje w granicach 87 (jazda z górki) do 97-100 st jazda pod górkę lub 95-96 jazda ze stałą prędkością lub na luzie. Termostat miałem wymieniany 3 razy (1 raz w aso wraz z pompą wody) i dalej to samo, więc ten typ chyba tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lub wciśnij na klimatroniku na raz econ, zmniejszenie temperatury i zmniejszenie prędkości wiatraka, następnie klawiszami zmniejszenie bądź zwiększenie temp przejdź na kanał 45 i tam będziesz miał prawdziwą temp chłodziwa
W TDI ten nr nie dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No proszę Cię, a ja to niby co mam, jak nie TDI. Były w B5 wersje klimatronika, że miały tylko 44 kanały i nie wiem czy tam to było na innym kanale, czy wogóle nie było, ale większość ma ponad 45 kanałów i działa to nie zależnie od silnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inny problem po przejechaniu 15 km mam około 90 stopni, wjeżdzam w niezakorkowane miasto temperatura delikatnie spada. Po zatrzymaniu spada o dwie grubości wskazówki (silnik pracuje na jalowym biegu). Climatronic ustawiony na 22 stopnie w trybie econ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak w kółko ciągle to samo-TERMOSTAT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że termostat. Ja też tak miałem a wystarczy nie całe 40 zł i nie całą godzinkę roboty a ulga natychmiastowa. Spalanie także się deczko zmniejszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No proszę Cię, a ja to niby co mam, jak nie TDI. Były w B5 wersje klimatronika, że miały tylko 44 kanały i nie wiem czy tam to było na innym kanale, czy wogóle nie było, ale większość ma ponad 45 kanałów i działa to nie zależnie od silnika
Hmmm. W innym temacie bylo to poruszane, ale nie przypominam sobie, zeby ktokolwiek posiadajacy TDI PD mial 45 kanalow i mogl sprawdzic na climatronicu temp silnika. Co innego w wersjach beznynowych przed FL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u siebie sprawdzałeś? Sprawdź i się przekonasz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ponad 70 kanalow i na 45 odczytam temp silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra 45 kanalow jest, ale temp nie odczytasz.

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=370440&postcount=51

Widocznie u Ciebie jest jeszcze inaczej, w każdym razie w znanych mi poliftowych TDI działa i póki nie miałem zmienionej harakterystyki wskaźnika temperatury na desce, to mi się to przydawało. Teraz to jest zbędne, bo wskaźnik pokazuje dokładnie taką samą temperature jak klimatronik i na reszcie jest jak powinno być:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zapodajcie jakies fotki z ta temp na climatronicu odpowiadajaca temp na zegarach oraz z tymi 70 kanalami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię ;)

Edit:

No to zamieszczam parę zdjęć na życzenie. Robione telefonem i co nie które podczas jazdy, więc przepraszam za jakość, ale niestety stojąc to na wzrost temp czekałbym wieki, natomiast jadąc temp wzrasta bardzo szybko i nie ma czasu na zatrzymywanie się i robienie zdjęcia ;) Ale idee można zobaczyć, to co klimatronik pokazuje to i wskaźnik pokazuje-w oryginale klimatronik sobie, a wskaźnik sobie, sprawdzcie sobie kiedyś, nie dość, że wskaźnik pokazuje wszystko z przedziału 75-110 jako 90 to jeszcze oszukuje wcześniej, pokaże np sześćdziesiąt kilka stopnie, a w rzeczywistości będzie to pięćdziesiąt...

Acha i uprzedzam pytanie, że nie mam TDI-owszem mam, a tylko full fis jest z benzyny bo się trafił za śmieszne pieniądze, to czemu nie-obrotek do 7 tyś mi nie przeszkadza, skoro i tak wskazuje poprawnie ;)

DSC00456.jpg

DSC00450.jpg

DSC00451.jpg

DSC00452.jpg

DSC00453.jpg

DSC00457.jpg

DSC00458.jpg

DSC00459.jpg

DSC00460.jpg

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze kilka fotek:

DSC00468.jpg

DSC00470.jpg

DSC00474.jpg

DSC00476.jpg

DSC00478.jpg

DSC00477.jpg

DSC00436.jpg

DSC00437.jpg

DSC00444.jpg

DSC00446.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W poście

http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...4&postcount=22

zamieściłem wykresy temperatury przed wymianą termostatu i po. Czy tak to ma wyglądać? mam jakieś mieszane uczucia.

może wahać się ale max +5,-2 stopnie, czyli górny zakres trochę wyższy tyle że w tych temperaturach na dworze to raczej +-2 stopnie. Moim zdaniem coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności