Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Zauwazylem, ze ostatnio chwile (30s-1min) po odpaleniu zimnego silnika wskazowka temp pokazuje rowne 50C. Wraz z dalsza jazda temp. po paru kilometrach zaczyna rosnac powoli do 90C i tak zostaje. Auto nagrzewa sie bez zmian. Jak dlugo u was wskazowka temp lezy ponizej 50C??

 

Tydzien temu przeprowadzilem pomiary VAG i wyszlo mi, ze wskazaniu G2 i G62 w miare sie pokrywaja (2-3C roznicy) rosnac rowno od ok 0C do ok 90C.

Spalnie mam troche wieksze od jakiegos roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatm mam passata b3 18 benz lpg i jak jade to po jakims czasie mam teperature okolo 110 stopni i nie spada a powinna byc 90 stopni z tego co wiem. i mozecie mi napisac gdzie sie znajduje termostat, czujnik oleju i wody jak jest najlepiej zdjecia by sie przydaly zgory wszystkim dzieki

 

 

poczytaj :http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724 zwracaj uwagę w jakim dziale/temacie piszesz //Majcin

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

wracając z trasy nie zauważyłem jak temperatura podskoczyła do 130 stopni (silnik 1.9 AVB 101KM). oczywiście zatrzymałem się, pochodził chwilę na wolnych obrotach, sprawdziłem wentylator - chodził oczywiście. niestety jak ruszyłem dalej, temperatura znowu podskoczyła do 130 stopni. i tak zrobiłem ponad 200km. może ktoś pomoże zdiagnozować usterkę.

z góry dziękuję.

Edytowane przez sylwek41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat ??? Czujnik temperatury ??? Sprawdzić VAG'em, czy oba czujniki (ten na wskaźnik i ten do ECU pokazują to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc. niestety, żaden z mechaników nie odbiera dzisiaj telefonu. będę musiał poczekać do jutra i sprawdzić, tak jak napisałeś.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

niestety, diagnoza z termostatem była nie trafiona. po wymianie termostatu, dość że auto dalej się grzeje, to jeszcze padło ogrzewanie. mechanik, który to robi, nie ma pomysłu, co to może być. przebąkuje coś o pompie wody. drastyczniejsza diagnoza, to pęknięta głowica. węże wychodzące od głowicy, są gorące, natomiast te dolne, pomimo temperatury na zegarze powyżej 100 stopni, mają po 30 stopni. może ktoś pomoże to zdiagnozować .?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeśli nie termostat, to może faktycznie pompa wody nie tłoczy. Ale bywały przypadki, że nowy termostat był uwalony. Jaki założyłeś (oryginał, Wahler, Vernet)? Można jeszcze zrobić próbę bez termostatu. Jeśli wtedy będzie się grzał, to chyba jednak coś z głowicą. No ale jeszcze układ może być gdzieś przytkany. Niestety, ale to tylko domysły i propozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

niestety, diagnoza z termostatem była nie trafiona. po wymianie termostatu, dość że auto dalej się grzeje, to jeszcze padło ogrzewanie. mechanik, który to robi, nie ma pomysłu, co to może być. przebąkuje coś o pompie wody. drastyczniejsza diagnoza, to pęknięta głowica. węże wychodzące od głowicy, są gorące, natomiast te dolne, pomimo temperatury na zegarze powyżej 100 stopni, mają po 30 stopni. może ktoś pomoże to zdiagnozować .?

 

Wygląda to bardziej na pompę lub przytkany układ... trzeba zacząć jaką temperaturę ma w czasie grzania np. chłodnica i wąż od termostatu. Co do ogrzewania... po prostu jest zapowietrzony i dokąd termostat nie puści a pompa nie przepchnie to grzania nie będzie. Ciekawe czy próbował kolega przed wymianą termostatu włączyć ogrzewanie w środku na fula i czy dało to coś ... diesla tak da się schłodzić.

 

Zacznie kolega od temperatury chłodnicy i węża wychodzącego z termostatu, obserwując przy tym temperaturę silnika.

 

A tak na marginesie ... kiedyś robiłem taki myk aby sprawdzić pompę wody... w obieg mały tuż za pompą włączyłem pompę elektryczną i włączyłem ją i już wiedziałem czy pompa ok czy nie... koszt był zerowy... tyle że to robiłem w fordzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kowalo15

Temperatura powinna być nie inna jak 90 ,termostat do wymiany nic innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperatura powinna być nie inna jak 90 ,termostat do wymiany nic innego.
To fakt, jak węże nie puchną od ciśnienia i nie wywala płynu przez korek, to termostat do weryfikacji. Koledzy już pisali, że nowe też bywają zwalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzany był również bez termostatu,niestety nic nie dało.Mechanik w optymistycznym wariancie przewiduje wymianę pompy wody.Twierdzi,że może wirnik w pompie oberwało i nie puszcza.Pesymistyczny wariant to pęknięcie głowicy.Mam nadzieję,że to nie głowica.Podjechał też gościu octawią z tymi samymi objawami,więc czyżby dwie głowice padły?

 

---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:42 ----------

 

aha,jeszcze jedno.Płyn sadzi do zbiornika wyrównawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

wracając z trasy nie zauważyłem jak temperatura podskoczyła do 130 stopni (silnik 1.9 AVB 101KM). oczywiście zatrzymałem się, pochodził chwilę na wolnych obrotach, sprawdziłem wentylator - chodził oczywiście. niestety jak ruszyłem dalej, temperatura znowu podskoczyła do 130 stopni. i tak zrobiłem ponad 200km. może ktoś pomoże zdiagnozować usterkę.

z góry dziękuję.

Spotkało mnie dokładnie to samo - ja jednak nie katowałem silnika tylko telefon do "PZU AutoPomoc" i dalej podróż na lawecie - koszt 0PLN.

U mnie padła pompa wody - ukręciły sie łopatki. Przy okazji zmieniłem od razu rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, parę dni temu przejechałem około 150km i nagle zauważyłem, że temperatura silnika jest na zero po czym powoli zaczyna rosnąc do około 70-80 stopni. Było tak aż dojechałem do domu .Co to może być. Czy mogę jeżdzić caly czas przy takiej usterce.

pozdrawiam i czekam na radę zanim pojadę do pseudofachowców, którzy wymienią mi pół silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na uszkodzony termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być czujnik temperatury, ja też miałem takie dziwne wskazania, termostat był wymieniany niedawno, przez 2 dni pojeździłem z takimi wahającymi się wskazaniami, potem podłączyłem Vaga i wywaliło błąd czujnika(okresowe zwarcie czy coś podobnego). Czujnik wymieniony-wskazania temp. wróciły do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę jeżdzić caly czas przy takiej usterce.

Odpowiedz na twoj problem jest w tym temacie. Przeczytaj go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem w kropce.

 

Jestem po wymianie dwóch termostatów - pierwszy vernet, drugi VW group i dalej to samo czyli, auto się zagrzewa i nie przestaje się nagrzewać.

 

Temperatura robocza to ok 96-99st. Jadąc po górkę lub przyspieszając chociażby do 100kmh na 4 biegu, robi się 101 st.

 

Węże na górze gorące i chłodnica od góry gorąca, a dolny wąż i dolna część chłodnicy zimna.

 

Byłem u mechanika i twierdzi, że nie wie co jest grane.

 

Układ jest dobrze odpowietrzony, w aucie jest ciepło, a robi się gorąco, gdy temp. jest w okolicach 96-99. Na VAG pokazuje temp. o 1 stopień mniejszą.

 

Mam kolejny termostat kupić (trzeci) czy coś mogę jeszcze sprawdzić, bo robi się nieciekawie, w szczególności, że nadchodzi powoli wiosna, wtedy nie będę miał 100* ale 110 albo i więcej, a auta nie chce zniszczyć :(

 

Dziękuję za sugestie i odpowiedzi.

 

Gregor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ideally, a czujnik / czujniki temp. sprawdzałeś. Powiem, że ciężka sprawa. Jak się przegrzewa silnik to zawsze pierwsza diagnoza to termostat, ale ten element możemy wyeliminować. Może brak obiegu (pompa padła), może układ zatkany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam kolejny termostat kupić (trzeci) czy coś mogę jeszcze sprawdzić, bo robi się nieciekawie, w szczególności, że nadchodzi powoli wiosna, wtedy nie będę miał 100* ale 110 albo i więcej, a auta nie chce zniszczyć
moze chlodnica nie drozna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czujnik temperatury wymienialem (byl niebieski a teraz jest zielony), ale byl wymieniany tylko ten przy chlodnicy, a wiem, ze jest jeszcze jeden, za silnikiem i tego nie wymienialem.

 

Pompa chyba nie powinna paść. Dodając gazu ładnie leci w zbiorniczku, a na luzie się sączy powoli. Rozrząd wraz z pompą wymieniany w ASO jakieś 27tys. km temu.

 

Jeśli chodzi o układ to nie wiem czy jest zatkany, nie ma żadnego syfu w zbiorniczku, no ale w samym układzie to co innego.

 

Jutro lub pojutrze powinienem mieć termometr elektroniczny (od -50 do +150C), więc sprawdzę temp. w zbiorniczku i ten pierwszy termostat w garnku, gdy będę go gotować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności