ideally Zgłoś #601 Napisano 9 Marca 2010 Termometr już mam i sprawdziłem ten pierwszy termostat przy gotowaniu. Okazał się dobry. Choć na początku otwierał się przy 92, to po wyjęciu i ponownym włożeniu już pzy 87,5* się otwierał. Włożyłem dziś termometr to zbiorniczka wyrównawczego (auto wyłączyłem) - temp. 86*. Włączyłem go i gazowałem. Temperatura - 78-84-86, termostat otworzył się i włączyło się visco dziwne. Oczywiście tylko na luzie i gazując w okolicach 2200rpm uda się otworzyć termostat, nigdy więcej. I o co tu chodzi? Na klimatroniu pokazywało wówczas ok 95-96, potem 98*. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #602 Napisano 9 Marca 2010 Witam mam podobny problem nie grzeją mi górne i dolne węże wspomnę że, [pompa wymieniona razem z rozrządem, płyn nowy g12, czujnik temperatury wymieniony bo był zwalony, termostat wymieniony chyba nie potrzebnie bo tak samo jest na nowym termostacie ,ogrzewanie ma super podłączyłem kompa wczoraj i temperatura na wolnych obrotach wzrosła do 86,4 i wyżej za chiny ludowe nie poszło czy tak to ma być kiedy się ten drugi obieg załączy czy tylko w upały? Dzisiaj po przeganiałem paska na wysokich obrotach przyjechałem do garażu dotykam węże górny od chłodnicy zimny co jest grane.Wy też tak macie w AVF .Dzięki pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #603 Napisano 11 Marca 2010 I o co tu chodzi? Na klimatroniu pokazywało wówczas ok 95-96, potem 98*. a moze o to ze płyn w zbiorniczku nie bierze bezpośrednio udzialu w obiegu wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #604 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) Byłem dziś w Seacie ASO i stwierdzili, że pompa wody do wymiany bo aż się płyn trochę pieni gdy dodaje się gazu. Nic oczywiście się nie gotuje, ani nie ma bąbli. Ponadto, na obrotach słabo pompuje. Pompa była wymieniana 08.2008 przy 180tys, a teraz jest 207tys. wiec dziwne. Chcą 500zł za wymianę z pompą, ale dzwoniłem do Poznania skąd kupiłem auto i o dziwo jest jeszcze na gwarancji. Dziwne, że przed kupnem tego nie zauważyli. Umówiłem się na wtorek na wymianę, pod warunkiem, że ich zdaniem będzie to to samo, bo jak to różnie bywa, jedni stwierdzą usterkę, a inni jeszcze twierdzą, że jest dobrze. PS: doszedł mi błąd, który był wykasowany, ale był w jakby głębszej pamięci: P1128, rząd 1, adaptacja mieszanki (mult.), mieszanka zbyt uboga; sporadyczna. Przepływomierz wymieniany niecałe 2 tyg. temu. Auto dziś znowu stało się mułowate, ale check się nie pali. Na benzynie i lpg tak samo chodzi, na 2 nawet piska nie puszczę W Seacie mówili mi, że być może sonda mi pada. Do tego fotkę za 200zł i 4 punkty mi przysłali - co za pech Edytowane 11 Marca 2010 przez ideally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #605 Napisano 11 Marca 2010 No jak piana, to czarno to widzę -czytaj- głowica / uszczelka No ale obym się mylił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioi Zgłoś #606 Napisano 13 Marca 2010 Witam mam passata b5 1.9 tdi 110, mam taki problem że temperatura podczas jazdy na wskaźniku jest na pierwszej kresce, dodatkowo ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym i wentylator chłodnicy załancza się odrazu po odpaleniu samochodu(nie wiem czy odrazu ma sie załanczać), czy wie ktoś może co to może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #607 Napisano 13 Marca 2010 Przede wszystkim zlokalizuj wyciek. A co do wiatraków to załączają się zaraz po włączeniu zapłonu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioi Zgłoś #608 Napisano 13 Marca 2010 A co z temperaturą silnika, nie będzie to zepsuty termostat i przez to jest niska temperatura i ubywanie płynu? Bo z tego co czytałem na forum to chyba tak może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #609 Napisano 13 Marca 2010 termostat nie ma nic wspólnego z ubywaniem płynu. Owszem on może być też uszkodzony ale nie musi. Zauważ że u ciebie cały czas kręci sie wentylator czyli chłodzenie jest wymuszone bez względu na temp. silnika. Najpierw je zatrzymaj. Możesz odłączyć kostkę od termowłącznika, przy okazji sprawdź czy nie jest to zmostkowane aby właśnie się kręciły cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #610 Napisano 13 Marca 2010 Dobrzy ludzie, powiedzcie czy u Was zaraz po odpaleniu zimnego silnika wskazowka temp ustawia sie na rowne 50C, czy przez pierwsze pare km lezy sobie te 2-3mm pod 50C?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ebirah Zgłoś #611 Napisano 13 Marca 2010 Witam Od kilku dni mam dziwny problem z chłodzeniem paska.Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na 1 pozycję (nie odpalenie)załanczają mi się obydwa wentylatory na chłodnicy(2 bieg szybszy).Po odpaleniu nagrzewa się normalnie ale po zatrzymaniu (wyłączenie silnika) wentylatory pracują pełną parą przez ok 5 minut nawet po przejechaniu 100m od rozruchu( latem ok ale teraz ) spalanie też drastycznie wzrosło . Po diagnozie vag mam zbyt duże napięcie na czujniku temperatury. W etce sprawdzałem (W8) mam dwa czujniki temperatury o symbolu 06A 919 501 (czarne) , jeden przy pompie wodnej drugi na wężu przy chłodnicy . Który czujnik odpowiada za wentylator chłodnicy .Czujnik wymieniłem (ten na wężu przy chłodnicy) ale problem pozostał szykuję się do wymiany 2 czujnika (na wężu przy pompie wodnej ) . Kontrolka temperatury działa ok .Jeżeli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #612 Napisano 16 Marca 2010 Nawiązując do poprzednich wątków, a m.in. do #604: Właśnie wróciłem z Poznania z ASO po wymianie pompy wody oraz dodatkowo termostatu, bo twierdzili, że mój (drugi zresztą vw group) otwierał się za późno. Za nic nie zapłaciłem, bo powiedzieli, że auto cały czas u nich było serwisowane to nic nie policzą. Wszystko fajnie. Pytam się i jak teraz. A oni, że na luzie jest 95-96 stopni, a po dodaniu gazu maleje do 90st, hmm. Pytanie czy byli na jeździe próbnej - NIE. Nie było potrzeby skoro w warsztacie wszystko jest dobrze. A i ten nowy oryginalny termostat otwiera się ,ale trzeba troszkę poczekać, bo, jak to powiedział pan z aso, przy tych temperaturach to normalne. Więc kluczyki i w drogę. Pierwsze parenaście kilometrów w miarę ok, nie przekraczao 98 st, spadało do 96-94-93 st. Po 30-40km 99-100st (oczywiście na klimatroniku = vag), a tak to podczas jazdy 95-96-98-99 i tak w kółko. Oczywiście na luzie chwile (może z minutkę) pogazowałem, spadła temperatura do 93, ale termostat jeszcze sięnie otworzył No więc już nie chciało mi się zatrzymywać więcej i tak dotarłem do domu. Mam nową pompę i nowy termostat i dla mnie jest to samo, może ciut lepiej o 1-2 st, ale czasami jest identycznie. Co ja mam o tym myśleć, skoro pan z ASO VW Rzepecki-Mroczkowski twierdzi, że to normalna temperatura pracy silnika, a nawet 105 stopni. Nie mogę się doczekać ciepłej wiosny, a wtedy to chyba zagotuję passata Ech... PS: jedyne co fajne, to to, że umyli mi ładnie auto po naprawie i się lśni Naprawa - 16:30-20, więc trochę się naczekałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #613 Napisano 16 Marca 2010 Nawiązując do poprzednich wątków, a m.in. do #604: A czujniki temperatury podmieniałeś? Możesz miec źle dobrany czujnik i pokazuje ci taką temperaturę. Ponadto nie widzę żadnego zwiazku z tym, że nadmierne grzanie się silnika ma wpływ na to, ze na dwójce nie możesz zapiszczeć. Masz LPG - może instalacja jest nieszczelna - listwa, mikser...itp. Błąd P1128: - regulator ciśnienia paliwa - zawory wtryskowe i szczelnosć układu - pompa paliwa - szczelnosć układu zasysania - szczelność układu wydechowego - szczelność przewodów podciśnieniowych - szczelność układu obiegu powrotnego powietrza To tyle na poczatek. Miałeś to wszystko sprawdzane? Wywala jakieś błędy jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #614 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Błędów już nie wywala, sprawdzali. To były błędy tymczasowe. W każdym bądź razie, czujniki były sprawdzane przez nich i są w porządku, przy najmniej tak mi powiedzieli. Do do mocy, to próbowałem nie na lpg tylko na benzynie, więc gdzieś wówczas się podziała tam moc. Dziś jechałem i ładnie przyspieszał, choć nie próbowałem 'puszczać piska', bo szkoda mi auta. Skoro byłem w aso i stwierdzili, że jest w porządku, bo termostat się w końcu otwiera (co to znaczy w końcu?) - bo takie panują teraz temperatury na zewnątrz. Termostat i pompę mogę już chyba wykluczyć, skoro mam parę godzin temu nowe założone. Najgorsze jest to, że wentylator się nie załączy, dopóki termostat nie puści, dziwne to rozwiązanie.. Co do lpg, niedawno był założony i trochę się do nich najeździłem zanim dałem im spokój. Wszystko jest szczelne, sprawdzane, idealnie dobrana mapa, żadnych problemów, na benzynie chodzi identycznie, więc tylko się cieszyć, że jest taniej (54zł =275km, dziś). Edytowane 16 Marca 2010 przez ideally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #615 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Niech te czujniki sprawdzi ci ktos inny - byle nie z ASO. Będziesz miał odnośnik -czy ktoś inny powie ci to samo. W kwestii termostatu podobnie - niejeden już był przypadek, ze dopiero przy trzecim czy czwartym razie - trafiło się na dobry termostat. Skoro pokazuje ci na klimie około 100 stopni a termostat otwiera się za późno - to nic innego się nie wymyśli. Ponownie termostat - lub wymiana czujnika temperatury - jednego i drugiego. Jak sprawdzić termometrem temperaturę płynu i porównasz ja z temperatura na klimie i na VAG-u - wtedy będziesz wiedział - gdzie tkwi przyczyna. Jeśli czujniki pokazywać będą zbliżoną temperaturę do termometru - to winny termostat lub zapchany układ (nagrzewnica bądź chłodnica). Jeśli czujniki pokażą sporą odchyłkę - czyli szacując - coś około 10 stopni - to wina czujników. Może to ci coś pomoże przy sprawdzeniu czujnika : Edytowane 16 Marca 2010 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #616 Napisano 17 Marca 2010 Piszesz "Jak sprawdzić termometrem temperaturę płynu i porównasz ja z temperatura na klimie i na VAG-u - wtedy będziesz wiedział - gdzie tkwi przyczyna." Pisałem o sprawdzaniu temperatury w zbiorniczku w poście #601 "Włożyłem dziś termometr to zbiorniczka wyrównawczego (auto wyłączyłem) - temp. 86*.Na klimatroniu pokazywało wówczas ok 95-96, potem 98*." Czy na tym polega spradzanie temperatury płyn chłodzącego? Co do czujnika trudno będzie mi to zrobić, bo trzeba mieć urządzenie, ale zobacze co się da zrobić, bo nie wiem czy jakikolwiek mechanik będzie chciał wyciągać czujnik, sprawdzać, a potem ew. go wkładać z powrotem i bawić się w odpowietrzanie układu. G62 jest za blokiem silnika o ile się nie mylę? (w 1,8t awt) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #617 Napisano 17 Marca 2010 Nie czytałem wszystkich twoich postów, bo mam obcięty transfer i mułowato mi net chodzi - tak więc napisałem co wiedziałem :bry2 Sądzę, że jednak czujnik na silniku przekłamuje. A co do sprawdzenia czujnika - to wystarczy zwykły omomierz G62 - tak. Ale w którym miejscu jest drugi czujnik, to nie pamiętam w tym momencie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #618 Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) Piszesz "Jak sprawdzić termometrem temperaturę płynu i porównasz ja z temperatura na klimie i na VAG-u - wtedy będziesz wiedział - gdzie tkwi przyczyna." Pisałem o sprawdzaniu temperatury w zbiorniczku w poście #601 "Włożyłem dziś termometr to zbiorniczka wyrównawczego (auto wyłączyłem) - temp. 86*.Na klimatroniu pokazywało wówczas ok 95-96, potem 98*." Czy na tym polega spradzanie temperatury płyn chłodzącego? Co do czujnika trudno będzie mi to zrobić, bo trzeba mieć urządzenie, ale zobacze co się da zrobić, bo nie wiem czy jakikolwiek mechanik będzie chciał wyciągać czujnik, sprawdzać, a potem ew. go wkładać z powrotem i bawić się w odpowietrzanie układu. G62 jest za blokiem silnika o ile się nie mylę? (w 1,8t awt) Powiem Ci, gdzie czujnik temp., bo wymieniałem. Na trójniku dolnego węża gumowego przy chłodnicy. Koszt z oringiem w sklepie 26 zł a w ASO 102zł. Potrzebny kanał, dojście pod spodem po odkręceniu osłony silnika. Kostkę elektryczną można zdjąć przed wyjęciem czujnika [zabezpieczony zawleczką w kształcie podkowy] lub po. Wpierw trzeba nacisnąć zatrzask. Dla ułatwienia naciśnięcia zatrzasku można czujnik obrócić, gdyż jest na wcisk. Płyn można wyłapać do pojemnika lecz przed ponownym zalaniem przecedzić przez czystą szmatę. Odpowietrzanie przy otwartym zbirniczku praca silnika do 90*C. Po jeździe powtórzyć. Edytowane 17 Marca 2010 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #619 Napisano 17 Marca 2010 (oczywiście na klimatroniku = vag) Kolego niestety tu się mylisz. U mnie 45 kanał na climatroniku pokazuje temp o 5-6 stopni niższą niż VAG. Nikt na forum nie potrafi tego wyjaśnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #620 Napisano 17 Marca 2010 Akurat u mnie podłączanie vag'a i włączenie klimatronika = pokazywanie takiej samej temperatury, czasami odbiegają ok 1 stopień. DO mirek-pas: ten akurat czujnik był wymieniany wraz z termostatem jakiś miesiąc temu (to jest ten od visco), natomiast drugi czujnik znajduje się za blokeim silnika, 'pod szybą', pod kablami. Więc mam wymienić jeszcze raz ten sam czujnik, czy mam wymienić ten za silnikiem (w końcu jak się nazywa ten za silnikeim? (chodzi o ten, ktory daje temp. do ecu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach