Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanko! Jadę wczoraj ponad 300km wieczorem - temperatura na zewnątrz 9 stopni, w kabinie klima ustawiona na 21 stopni - zerkam na wskazówkę temperatury silnika a tam ok. 70 stopni. Sprawdzałem go kilka dni temu na VAG-u (brak błędów). Jak myślicie, czy to podgrzewanie kabiny do 21 stopni mogło go aż tak schłodzić. Wcześniej silnik w trakcie jazdy nawet na krótkich dystansach pokazywał ok. 90 stopni. Zastanawiam się czy mam szukać nowego termostatu czy to normalne? Pozdrawiam.

termostat padniety prawdopodobnie caly czas otwarty bledow na vag u nie bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak myślicie, czy to podgrzewanie kabiny do 21 stopni mogło go aż tak schłodzić. Wcześniej silnik w trakcie jazdy nawet na krótkich dystansach pokazywał ok. 90 stopni. Zastanawiam się czy mam szukać nowego termostatu czy to normalne?

gdybyś miał na full ogrzewanie to może, ale na 21 stopni nie ma mowy;)

sprawdź termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra wreszcie się nie grzeje, cały czas 90 stopnia:)

przyczyny grzania dwie. pierwsza padnieta wiskoza oraz nie otwierający się termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To świetnie że udało się rozwiązać problem - termostat ori??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To świetnie że udało się rozwiązać problem - termostat ori??

kupiłem termostat Gates'a 50 zł w inter carsie, a ori jakiej firmy są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gates to dobra marka :) Jakbyś kupił jakieś Chinskie szajse to mogli by sie doczepic o to wasze "ori" ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ori nie mają nic na sobie napisane... W każdym razie kosztują 120zł i trzymają temperaturę jak złe ;) Ja już innego jak ori nie chce po moich przebojach z termostatami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też się uporałem z problemem.

Temperatura silnika na blacie wahała się między 65 a 90 stopni. Jak sie teraz zrobiło chłodniej to nie wychodził z 65 stopni. Ogrzewanie na HI było bardzo słabe. No i na dodatek kiepsko palił rano.

Poczytałem o termostacie (wymiana) w afn i wziąłem się za to. Kupiłem Wahler'a za 36 zł i zgodnie z instrukcją z forum wymieniłem.

Autko po 5 spokojnej jazdy łapie 90 stopni i nie schodzi z tej wartości w ogóle. Ogrzewanie na HI parzy. Pali rano od strzała.

A tak nie chciało mi sie zebrać do wymiany, bo nie byłem pewny czy to termostat. Bierzcie sie panowie do roboty. To naprawdę nie duży koszt a roboty jest na 0,5 h bez kanału. :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy po wymianie termostatu i płynu trzeba rozgrzać silnik do 100 st. C tak aby płyn zaczął wrzeć? Mimo 30 min. na biegu jałowym silnik trzyma temperaturę (sprawdzone w Vagu) 88 st. C. Zalałem płyn G12 około 6 L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100C wrzenia to przy wodzie, a przy G12 masz napisane na butelce. Powyzej 120C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie odpowietrzania układu to wyczytałem, że trzeba doprowadzić do załączenie wentylatorów przy chłodnicy. U mnie chodzi tylko wiskoza a ten drugi wentylator stoi w miejscu. Temperatura silnika 88 st. C. A wiskoza dmucha na silnik a nie na chłodnicę. Nie wiem czy tak jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze, bo zasysa powietrze i przez chłodnicę. Odpowietrzanie odbywa się poprzez zdjęcie węża idącego z nagrzewnicy na podszybiu do wysokości otworu odpowietrzającego (zresztą, było to gdzieś na forum).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma wentyltor do odpowietrzenia?

Po zalaniu ukladu zrobic np. 10 km na zagrzanym silniku czasem dajac wyzsze obroty i pozniej dolac ubytki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomocy w moim AVB na wskaźniku pokazuje 90 st a na VAGu max 77 st termostat czy czujnik dodam że te 90 wskaźnikowe osiąga przy +4 po 6-8km jazdy.

Człowiek to jednak niecierpliwa bestia znalazłem odpowiedz w tym temacie

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17844&highlight=avb+termostat&page=3 :dobrze

Edytowane przez jano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy pomocy w moim AVB na wskaźniku pokazuje 90 st a na VAGu max 77 st termostat czy czujnik dodam że te 90 wskaźnikowe osiąga przy +4 po 6-8km jazdy
U mnie 90C na zegarach przy tej temp zewn ukazuje sie gdzies po ponad 8-10km, a termostat mam sprawny. Po ok 4km wskazowka zaczyna sie podnosic. Staram sie jezdzic na w miare niskich obrotach ok 1600, a biegi zmieniam max przy 2400. Ostatnio po wymianie kpl rozrzadu bardzo szybko po odpaleniu zaczyna leciec cieple powietrze. Dogrzewacz silnika tez widac, ze sie zalcza.

Sprawdz na zimnym jaka temp VAG pokaze i rowniez w czasie jazdy jak wzrasta. Czy po odpaleniu na zimnym wskazowka temp ustawia sie na rowne 50C czy lezy ponizej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie temparetautra na blacie pokazuje 90 stopni a dolny waz dolna czesc chlodniocy i zbiorniczek jest zimny termostat i czujnik temperatury byl wymieniany mechanik powiedzial ze to popa wody bo jak sie gazuje to nie leci woda z tego malego wezyka co idzeie do zbiorniczka ma ktos moze passata zeby sprawdzil czy weze i plyn w zbiorniczku jest goracy pozdrawiam passat B5 1.6 97/98 rok jak by pompa była walnieta to raczej by sie gotował ile jest tych czujnikow temperatury ile powinien komputer pokazywac stopni pozyzej 90?

'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam u mnie temparetautra na blacie pokazuje 90 stopni a dolny waz dolna czesc chlodniocy i zbiorniczek jest zimny termostat i czujnik temperatury byl wymieniany mechanik powiedzial ze to popa wody bo jak sie gazuje to nie leci woda z tego malego wezyka co idzeie do zbiorniczka ma ktos moze passata zeby sprawdzil czy weze i plyn w zbiorniczku jest goracy pozdrawiam passat B5 1.6 97/98 rok jak by pompa była walnieta to raczej by sie gotował ile jest tych czujnikow temperatury ile powinien komputer pokazywac stopni pozyzej 90?

 

Sprawdzales to po jakies dluzszej jezdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn w zbiorniczku nie bierze bezpośrednio udziału w chłodzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sprawdzałęm i nawet jak dostanie w kape nie chca sie zrobic gorący wąz co idzie od zbiorniczka w dól chlodnicy i plyn w zbiorniczku jest letni nie ma zadnego cisnienia

 

---------- Post added at 16:34 ---------- Previous post was at 16:23 ----------

 

koledzy termostat jak naleje do niego wrzątku to jak sie pownien otworzyc bo mi sie otworzył milimetr tylko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mm to troche malo a wrzatek ma chyba 100 st a termostat powinien sie otworzyc okolo 90 st i troche szerzej niz 1mm , raczej wymien ten termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności