Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

szybkie pytanie, czy przepływomierz powietrza mierzy też jego temperaturę ?
Temperaturę powietrza w dolocie mierzy czujnik G72 . Jest zintegrowany z G71 czujnikiem ciśnienia doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie znajdę ten czujnik w silniku BDG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2.5TDI jest on na "wyjściu" z lewego intercoolera - od strony kierowcy. Niestety nie potrafię Ci powiedzieć czy da się do niego dostać bez zdjęcia zderzaka...

 

Jutro wrzucę Ci zdjęcie tego czujnika bo mam akurat ściągnięty zderzak i pewnie będzie go widać.;)

Edytowane przez tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie :) Dzisiaj, po bardzo spokojnej i jednostajnej jeździe (60-80 km/h), zobaczyłem że wskazówka temp. wody wychyliła się z magicznych 90 stopni lekko w prawo (dochodziła prawie do 100 stopni). Pierwszy raz w historii zobaczyłem tą wskazówkę na prawo od 90 st. :blink

Po przygazowaniu na postoju (30 sekund przy 3 tys. obrotów) wskazówka wróciła na 90. Po ruszeniu i przejechaniu ok. 1 km, znowu zaczęła dążyć do 100. Po 2 godzinnym postoju to samo.

 

Bardziej się nastawiać na czujnik temp. czy termostat? Chociaż jeśli przy 90 stopniach termostat "zaciąłby" się na "małym obiegu" to raczej musiałbym się ratować włączeniem ogrzewania na maksa?

 

Prośba o jakieś sugestie... :rumieniec

 

Czy w ogóle temu wskaźnikowi na desce rozdzielczej można ufać, tzn. czy awaryjnie można jeździć do powiedzmy tych 110-115 stopni? Czerwone pole niby zaczyna się dopiero od 120 st.

 

pzd

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardziej się nastawiać na czujnik temp. czy termostat?
Albo na pompe wody ;) U mnie powyżej 100km/h wskazówka rosła, ale do tego też doszła mi walnięta wiskoza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie :) Dzisiaj, po bardzo spokojnej i jednostajnej jeździe (60-80 km/h), zobaczyłem że wskazówka temp. wody wychyliła się z magicznych 90 stopni lekko w prawo (dochodziła prawie do 100 stopni). Pierwszy raz w historii zobaczyłem tą wskazówkę na prawo od 90 st. :blink

Po przygazowaniu na postoju (30 sekund przy 3 tys. obrotów) wskazówka wróciła na 90. Po ruszeniu i przejechaniu ok. 1 km, znowu zaczęła dążyć do 100. Po 2 godzinnym postoju to samo.

 

Bardziej się nastawiać na czujnik temp. czy termostat? Chociaż jeśli przy 90 stopniach termostat "zaciąłby" się na "małym obiegu" to raczej musiałbym się ratować włączeniem ogrzewania na maksa?

 

Prośba o jakieś sugestie... :rumieniec

 

Czy w ogóle temu wskaźnikowi na desce rozdzielczej można ufać, tzn. czy awaryjnie można jeździć do powiedzmy tych 110-115 stopni? Czerwone pole niby zaczyna się dopiero od 120 st.

 

pzd

 

nie panikuj, nic się nie stanie, obserwuj, masz VAG to podłącz i porównaj temperatury, nikt tu nie jest czarodziejem, i przyczyn może być wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadąc normalnie cały czas jest 100 stopni, jak się postoi chwilę na światłach temp. lekko spada. Jadąc autostradą 130-150 temp zaczyna rosnąć i dobija do prawie 115-120 stopni, potem miałem już zjazd...

 

Wiskoza się kręci, pompa wody zmieniana wraz z rozrządem rok temu (6000 km temu) na nowego SKF kupionego w FOTA.

 

Obstawiam termostat, a w poniedziałek spróbuję podjechać do jakiegoś warsztatu na diagnozę. Zastanawia mnie tylko to, że górna gumowa gruba rura z prawej strony była gorąca?

 

PS: Jeśli będzie trzeba brać termostat, to rozumiem że w grę wchodzi tylko oryginał lub Wahler?

 

EDIT: Tak sobie jeszcze myślę, że do objawów pasowałby też uszkodzony dwustopniowy termowłącznik wentylatora. Możliwe, że wentylator obecnie chodzi tylko na pierwszym biegu (połowa prędkości obrotowej). Co myślicie?

:)

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiskoza się kręci,
Tak, że nie idzie jej zatrzymać ręką na zagrzanym silniku? Musi mocny opór stawiać,
pompa wody zmieniana wraz z rozrządem rok temu (6000 km temu) na nowego SKF kupionego w FOTA.
To nic nie znaczy. Złośliwość rzeczy martwych też występuje ;)
Tak sobie jeszcze myślę, że do objawów pasowałby też uszkodzony dwustopniowy termowłącznik wentylatora. Możliwe, że wentylator obecnie chodzi tylko na pierwszym biegu (połowa prędkości obrotowej). Co myślicie?
To nie powinno mieć wpływu. Przy tej predkości pęd wiatru i pracująca wiskoza powinny bez problemu dawać radę. Tylko w mocny upał i w korku silnik potrzebował by dodatkowego chłodzenia z drugiego wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj jadąc normalnie cały czas jest 100 stopni, jak się postoi chwilę na światłach temp. lekko spada. Jadąc autostradą 130-150 temp zaczyna rosnąć i dobija do prawie 115-120 stopni, potem miałem już zjazd...

 

Wiskoza się kręci, pompa wody zmieniana wraz z rozrządem rok temu (6000 km temu) na nowego SKF kupionego w FOTA.

 

Obstawiam termostat, a w poniedziałek spróbuję podjechać do jakiegoś warsztatu na diagnozę. Zastanawia mnie tylko to, że górna gumowa gruba rura z prawej strony była gorąca?

 

PS: Jeśli będzie trzeba brać termostat, to rozumiem że w grę wchodzi tylko oryginał lub Wahler?

 

EDIT: Tak sobie jeszcze myślę, że do objawów pasowałby też uszkodzony dwustopniowy termowłącznik wentylatora. Możliwe, że wentylator obecnie chodzi tylko na pierwszym biegu (połowa prędkości obrotowej). Co myślicie?

:)

 

Jeśli termostat to łap za wąż od niego do chłodnicy ( jeśli termo trzyma ) będzie chłodny , drugi etap to wyjście z chłodnicy jeśłi termo trzyma będzie zimne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, że nie idzie jej zatrzymać ręką na zagrzanym silniku? Musi mocny opór stawiać,

 

Jeśli termostat to łap za wąż od niego do chłodnicy ( jeśli termo trzyma ) będzie chłodny , drugi etap to wyjście z chłodnicy jeśłi termo trzyma będzie zimne.

 

Chyba z Waszą pomocą znalazłem winowajcę :)

Dzisiaj ruszyłem rano i pojeździłem do czasu osiągnięcia 90 st. wg wskaźnika. Wszystkie węże były zimne, a wiskozy nie byłem w stanie zatrzymać ręką. Potem jechałem ok. 90-100 km/h przez dobre 10 minut i dopiero się zaczął grzać - na wskaźniku ponad 100 st. i rośnie. Zatrzymałem się i sprawdziłem dolny gumowy wąż wychodzący prawej strony silnika - był zimny. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu jest termostat. Górne węże były gorące.

 

Termostat WAHLERA kosztuje niecałe 40zł, więc chyba zaryzykuje i go jutro wymienię - może problem się rozwiąże :)

 

Dziękuję za wszystkie dotychczasowe sugestie :)

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek masz uszkodzony termostat na 90% wszystko na to wskazuje , termostat trzyma na krótkim obiegu . Gdyby wszystko pracowało ok to dolny wąż był by ciepły ale chłodniejszy niż ten na wejściu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego lepiej jak termostat się rypnie na dużym obiegu , niż trzyma zamknięty obieg mały cały czas, w szczególności jak już ktoś jest w trasie i taka usterka się nadarzy to jest krótko mówiąc kaplica i zero dalszej jazdy bo silnik będzie się przegrzewał mocno. Wyjście jedyne jest potem takie - temp. na klimatroniku na full i nawiew na full co będzie się schładzać płyn chociaż tamtędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie a jak to nie pomaga ,częste postoje na ochłodzenie silnika ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przerabialem temat ....temp silnika,Mianowicie spadki wskazan na liczniku cuda na vagu typu zanizanie temp. Odpalal na ssaniu i wchodzil na wysokie obroty ssanie dzialalo bardzo dlugo.Vag nie wskazywal zadnego bledu choc temp na desce byla 80 a do ecu szlo 12st .

Na wymiane poszedl czukjnik temp cieczy chlodzacej tzw" 2 w 1" bo to taki czujnik ...jak jeden termisor fiknie wali glupoty do ECU. I oczywiscie termostat z racji ze nie byl wymieniany z 50 tys spokojnie .

Samochod chdzil jak chcial tak jak pisalem ....Po wymianie wszystko tak jak fabryka nakazala.Chodzi odpala ladnie temp 90 nawet nie drgnie nagrzewa sie na momencie .Wskazania na VAG Idealne a nawet lepjej bo WAHLEr termostat ma tem otwarcia 87 a ori 73 wiec w zime szybciej sie nagrzeje

PS::Termostat Tylko WAHLER a czujnik tylko ORYginalny VW

Bo bedziemy powtrzac ten zabieg co 2 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i termostat wymieniony.

 

Pomogło!

 

Założyłem oryginał dla świętego spokoju.

 

W przekonaniu, że to termostat utwierdziła mnie dzisiaj jazda z włączonym ogrzewaniem - zdecydowanie zbijało temperaturę.

 

Dziękuję za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temp 90 nawet nie drgnie

Bo póki będzie temperatura między 75 stopni, a 110 to wskazówka nie drgnie z 90...

 

bo WAHLEr termostat ma tem otwarcia 87 a ori 73

Ori ma też 87.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej przerobić na liniowy wskaźnik temp. i wskazania są dokładne .;)

 

Tyle ze nie było by frajdy ;) ... Koncern vag-a charakteryzuje sie tym ze wskazówka temp stoi jak wryta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ori 73
Ori ale w zaleznosci na jaki kraj. Standardowo jest tak jak ma Wahler, czyli 87C.

 

czujnik tylko ORYginalny VW
POzwole sie nie zgodzic. Ori czujnik, tylko bez logo VW zanizal mi o ok 5C. Reklamacja uwzgledniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno zakupilem paska z 2000roku po lifcie juz (silnik 2.0 115km bez gazu) i mam problem ze wskazaniem temp, a dokladniej chodzi o to ze zaraz po przekreceniu kluczyka pokazuje 90 stopni nawet jak auto stalo cala noc. Wymienilem czujnik temp ale problem dalej jest. Czy to moze byc termostat?? czy moze jakies inne ustrojstwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź vageiem czy czasem zegary nie mieszają ... PS. termostat albo nie dogrzewa albo przegrzewa ... szukaj usterki elektrycznej,zwarc itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności