Gość pasikonik73 Zgłoś #221 Napisano 13 Października 2011 Masz rację ja mam rozrząd do wymiany kąt +6.0 i silnik muli że aż nie chce się nim jechać. Narazie wytrzymuję bo pali nawet z rana super, za dwa tygodnie wymiana rozrządu i skoryguje to na ustawienia ok. 0.0 i zobaczymy czy mu to doda trochę mocy czy nie. Pewnie kilka razy będę musiał to poprzestawiac i napewno dojdę do najkorzystniejszego zakresu parametrów dla mojego pasia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucharz_86 Zgłoś #222 Napisano 8 Listopada 2011 Witam. Wymieniłem sam rozrząd (tzn. za pomocą autodaty vivida i to co na necie znalazłem:))w sobotę cały komplet, a nie poczytałem nic na temat synchronicacji itp., a chcę dodać, że robiłem to wszystko z blokadami tak jak w książce:). I teraz mam pytanko mianowicie czy muszę robić synchronizację czy też nie autko pali mi na postoju od 0.6 do 0.8 l/h czy to w porządku czy też nie i raczej nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian w kulturze jazdy. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Bartek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #223 Napisano 8 Listopada 2011 Spalanie masz w normie czyli synchronizacja w porządku, może + - 0,5 pokarze. Dla świętego spokoju możesz sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #224 Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) Nie, serwisówka ASO przewiduje tylko mechaniczną wymianę, nic ponadto. Przyznam, że już nie wiem jak jest naprawdę: Serwisówka na 100% nie przewiduje dokonywania korekty z VAG kąta synch. Osobiście u siebie testowałem różne ustawienia i tylko po przekroczeniu zakresu ponad 5,5 nie dało się auta odpalić / Poprawność podpowiadania VAG-a jak wiemy to -3 - + 3 Natomiast zarówno -1_-0,6 czy 0,0_+0,6 czy +1_1,6 nie przynosiło żadnych zmian ( spalanie cały czas na jałowym 0,4l/h ) Dynamicznie nie odczuwałem żadnej różnicy (kultura pracy taka sama ) / na każdej nastawie jeździłem ok tygodnia. Pytanie do fachowców: Czy to nie jest tak, że komputer sam koryguje pozostałe parametry w oparciu o odczyt ustawionego kąta ? ( i dla prawidłowego działania przewiduje się by na blokadach wstrzelić się zawsze w ten przedział który uwzględnia sterownik ) Bo nie ukrywam, że na to mi wychodzi / w moim przypadku zmiany nic odczuwalnego nie wnoszą - Nie piszę o przypadkach nastawień kąta na skrajne wartości poza zakresem przy których silnik jeszcze odpala. Edytowane 8 Listopada 2011 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #225 Napisano 8 Listopada 2011 Witam.Wymieniłem sam rozrząd (tzn. za pomocą autodaty vivida i to co na necie znalazłem:))w sobotę cały komplet, a nie poczytałem nic na temat synchronicacji itp., a chcę dodać, że robiłem to wszystko z blokadami tak jak w książce:). I teraz mam pytanko mianowicie czy muszę robić synchronizację czy też nie autko pali mi na postoju od 0.6 do 0.8 l/h czy to w porządku czy też nie i raczej nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian w kulturze jazdy. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Bartek. 0,6-0,8 to wporzadku ,jak dobrze chodzi to nie ma co szukac a w vagu synchronizacje mozesz sobie sprawdzic BLOK 4 POZYCJA 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #226 Napisano 10 Listopada 2011 Dzisiaj z ciekawości po przeczytaniu tematu sprawdziłem jak to się ma u mnie i ustawione jest na +0,5 spalanie pokazuje 0.4 wiec jest igiełka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #227 Napisano 12 Listopada 2011 Dziś sobie sprawdziłem synchronizację i oto co miałem: [ATTACH=CONFIG]69727[/ATTACH] Póżniej pogrzebałem trochę i zostawiłem tak: [ATTACH=CONFIG]69728[/ATTACH] Tylko niepokoi mnie to spalanie na godzinę.Na FISie pokazuje 0,9 a na VAG 0,8 i jakoś nie mogę zejść niżej a tutaj koledzy piszą że mają po 0,4:zeco . Nie wiem czy grzebać dalej czy nie.Na razie zostawiam tak jak jest i zobaczę jak wyjdzie ze średnim spalaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #228 Napisano 13 Listopada 2011 Witam czy w passacie z 2006 roku ze silnikiem 2.0 TDI może strzelić pasek rozrządu przed minięciem jego czasu wymiany? np. jak był wymieniany przy 100 tyś.km a teraz ma 172 tyś.km.I ten pasek już raz był ściągany i zakładany jeszcze raz. Bo z tego co wyczytałem to paski rozrządu w tych silnikach przewidują wytrzymałość na dobre 100 tyś od wymiany do wymiany. I chciałem się jeszcze dowiedzieć jeszcze tu jak to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #229 Napisano 13 Listopada 2011 Co do ściągania i zakładania starego, panuje niepisana zasada, iż do 30 tys zakłada się stary, po tym przebiegu zaleca się wymianę na nowy. Ważne jest to, aby kierunek pracy paska był zachowany, czyli identyczny przed i po ponownym montażu. Co do urywania się paska, wszystko jest możliwe. Dlatego nie należy oszczędzać na paskach, kupić dobry, np. ori z nabitymi cechami VW. Okresy wymian w TDI 2.0 masz podane chociażby w instrukcji obsługi i na ori częściach jest przewidziane na 120 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #230 Napisano 13 Listopada 2011 Dziś sobie sprawdziłem synchronizację i oto co miałem:[ATTACH=CONFIG]69727[/ATTACH] Póżniej pogrzebałem trochę i zostawiłem tak: [ATTACH=CONFIG]69728[/ATTACH] Tylko niepokoi mnie to spalanie na godzinę.Na FISie pokazuje 0,9 a na VAG 0,8 i jakoś nie mogę zejść niżej a tutaj koledzy piszą że mają po 0,4:zeco . Nie wiem czy grzebać dalej czy nie.Na razie zostawiam tak jak jest i zobaczę jak wyjdzie ze średnim spalaniem. Tak jak podejrzewałem.... przestawiłem z 1.7 na 0.0 i spalanie wzrosło o około 1,5 - 2 l /100km :dupablada przy czym raczej nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.Jutro kombinuję żeby powrócić do poprzednich ustawień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #231 Napisano 13 Listopada 2011 Tak jak podejrzewałem.... przestawiłem z 1.7 na 0.0 i spalanie wzrosło o około 1,5 - 2 l /100km przy czym raczej nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.Jutro kombinuję żeby powrócić do poprzednich ustawień. Czyli ile średnio pali? bo ja mam non stop - 1,1 i nie narzekam na spalanie. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #232 Napisano 13 Listopada 2011 Czyli ile średnio pali? bo ja mam non stop - 1,1 i nie narzekam na spalanie. Pozdro. Na odcinku 25 km, który pokonuję do pracy (bez skrzyżowań,świateł itp i z moją "ciężką nogą") średnie spalanie do tej pory wyświetlało wynik w granicach 6 - 6.5 l/100 .Po przestawieniu kąta na 0.0 średnie spalanie na tym samym odcinku drogi pokazało najmniej 7,5 l/100 przy jeżdzie sporo delikatniejszej jak zazwyczaj...To jest skandal !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #233 Napisano 14 Listopada 2011 Dziś przestawiłem tak jak miałem wcześniej czyli około 1.7 i zobaczę jak wyjdzie średnie spalanie.Nie pamiętam jak wyglądało do tej pory moje postojowe spalanie na godzinę ale dziś próbowałem różnych ustawień i za nic nie mogę zejść poniżej 0,8-0,9 l/h więc w szoku troszkę jestem jak piszecie że macie po 0,4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #234 Napisano 15 Listopada 2011 zejść poniżej 0,8-0,9 l/h więc w szoku troszkę jestem jak piszecie że macie po 0,4 Oczywiście klima wyłączona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #235 Napisano 15 Listopada 2011 za nic nie mogę zejść poniżej 0,8-0,9 l/h więc w szoku troszkę jestem jak piszecie że macie po 0,4 Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i zimnym silniku mam 0,5. Na gorącym 0,4. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #236 Napisano 15 Listopada 2011 (edytowane) Oczywiście klima wyłączona? Pewnie że wyłączona , tak i cała reszta odbiorników Może ta różnica wynika między innymi z tego że akurat vipereeek i Patrick macie silniki 101 KM a mój ma 131 KM. Edytowane 15 Listopada 2011 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #237 Napisano 16 Listopada 2011 Pewnie że wyłączona , tak i cała reszta odbiornikówMoże ta różnica wynika między innymi z tego że akurat vipereeek i Patrick macie silniki 101 KM a mój ma 131 KM. Tu pewnie jest kot bogrzebany u mnie na ciepłym pokazuje 0,7 czasami mignie 0,6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #238 Napisano 16 Listopada 2011 Ale ja nie napisałem, że mam 0.4 U mnie na fis jest 0.6 z wahnięciem na 0.7 od czasu do czasu. I jeśli to ma znaczenie to mam parę koników więcej niż 131, a i automat też pewnie ma tu znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #239 Napisano 16 Listopada 2011 a i automat też pewnie ma tu znaczenie. Jeśli chwilowe na postoju,to raczej nie ma znaczenia czy automat czy manual.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #240 Napisano 16 Listopada 2011 Automat ma wyższą dawkę startową-a dlaczego? Ponieważ silnik z automatem musi pokonać nie tylko swój opór, ale i opór skrzyni, w której jest pompa wytwarzająca ciśnienie dość sporej ilości oleju. Na postoju, pompa oleju w skrzyni wciąż pracuje, a to przecież jakieś obciążenie dla silnika jest, a większe obciążenie to i większe spalanie, więc nie był bym tu taki pewny, że to nie ma znaczenia. Ale to tylko moje dywagacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach