Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM, mam paska od miesiaca 1,9 tdi 130 km avf, wymienilem olej na castrol magnatec 10w40...chyba neiu spelnia norm 505.01...czy powinienem go wymienic ? moze to zaszkodzic? mam przebieg 195tys (niby)...z gory dziekuje

 

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 17:34 ----------

 

jak wlalem polsyntetyk czy moge wlac syntetyc...czy to nie zaszkodzi...nie wiem na jakim jezdzil wczesniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do was ważne pytanie. Kupiłem passata 1.9 tdi 130km 2002r. z Niemiec z książką z przebiegiem 240 tys. km (sprawdzony przebieg w polsce jest faktyczny). Mam wlany olej 5w30 vx takie jest oznaczenie na karteczne przy silniku. Jutro mam zamiar zmienić olej. Tylko pytanie czy lać ten 5w30 ??? czy jakiś inny i jaki najlepiej ????

 

Jeszcze jedno ile oleju wchodzi? tzn jaka bańke mam kupić?

 

Proszę o szybką pomoc.

Edytowane przez tricu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM, mam paska od miesiaca 1,9 tdi 130 km avf, wymienilem olej na castrol magnatec 10w40...chyba neiu spelnia norm 505.01...czy powinienem go wymienic ? moze to zaszkodzic? mam przebieg 195tys (niby)...z gory dziekuje

 

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 17:34 ----------

 

jak wlalem polsyntetyk czy moge wlac syntetyc...czy to nie zaszkodzi...nie wiem na jakim jezdzil wczesniej...

Kolego zmieniaj jak najszybciej na olej z normą 505.01 nic nie powinno się stać zależy ile przejechałeś na tym oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki...przejechane jakies 300km, jutro zmieniam olej i wszystkie filtry , na 505.01 castrol edge 5w40...dowiedzialem sie ze na takim jezdzil wczesniej...niewiedza kosztuje...niepotrzebna jedna wymiana , niby nic nie powinno sie dziac...oby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam do was ważne pytanie. Kupiłem passata 1.9 tdi 130km 2002r. z Niemiec z książką z przebiegiem 240 tys. km (sprawdzony przebieg w polsce jest faktyczny). Mam wlany olej 5w30 vx takie jest oznaczenie na karteczne przy silniku. Jutro mam zamiar zmienić olej. Tylko pytanie czy lać ten 5w30 ??? czy jakiś inny i jaki najlepiej ????

 

Jeszcze jedno ile oleju wchodzi? tzn jaka bańke mam kupić?

 

Proszę o szybką pomoc.

Olej musi spełniać normę 505.01,masz silnik na pompowtryskiwaczach,bańka 4 l wystarczy,choć jeśli znajdziesz gdzieś 5L w korzystnej cenie,warto zainwestować,przyda się na ewentualne dolewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również na dniach chcę wymienić olej. Obecnie wlany mam MOBIL 1 10W/40. Reszty parametrów nie znam. Powiedzcie jaki można stosować?

PASSAT B5 TDI, 1996, 90KM, 234.000 przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gelo666asia

Jeżdze na castrolu 5W-40 Turbo Diesiel Edge.Chce zmienic na Liqui Moly Top TEC 4100 5W-40. Czy jest warto zmieniac? Z gory dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdze na castrolu 5W-40 Turbo Diesiel Edge.Chce zmienic na Liqui Moly Top TEC 4100 5W-40. Czy jest warto zmieniac? Z gory dzieki :)

Jaki jest powód chęci zmiany oleju?Jeśli czysta ciekawość,to z pewnością warto.Każda wartościowa sugestia mile na Forum widziana:dobrze

 

---------- Post added at 17:10 ---------- Previous post was at 17:05 ----------

 

Witam. Ja również na dniach chcę wymienić olej. Obecnie wlany mam MOBIL 1 10W/40. Reszty parametrów nie znam. Powiedzcie jaki można stosować?

PASSAT B5 TDI, 1996, 90KM, 234.000 przebiegu.

Skoro masz wlany półsyntetyk,wypadałoby to kontynuować.Jeśli przebieg masz realny po śmiało mógłbyś jeszcze na syntetyku pośmigać,lecz taka zmiana jest zależna od kilku czynników.Skoro apetyt na olej półsyntetyczny jest niewielki,nie widzę żadnego powodu,by go zmieniać.Zawsze będzie taniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro masz wlany półsyntetyk,wypadałoby to kontynuować.Jeśli przebieg masz realny po śmiało mógłbyś jeszcze na syntetyku pośmigać,lecz taka zmiana jest zależna od kilku czynników.Skoro apetyt na olej półsyntetyczny jest niewielki,nie widzę żadnego powodu,by go zmieniać.Zawsze będzie taniej...

 

Rozumiem. W serwisie podałem VIN i po sprawdzeniu wyszło, że ma tyle ile na liczniku, tak więc myślę, że nie kręcony. Apetytu na olej nie ma, przynajmniej tak mi się wydaję. Kupiłem go w marcu br. i nie dolewałem ani kropli do dziś. W tym czasie zrobiłem 13 tys. km. W takim razie nic nie będę zmieniał poza wymianą na ten sam olej. Dziękuję za info i pozdr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełen syntetyk. Odwrotnie można, jeżeli auto ma już duży przebieg i jest w jakimś stopniu zużyte to z pełnego syntetyka można przejść na półsyntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdze na castrolu 5W-40 Turbo Diesiel Edge.Chce zmienic na Liqui Moly Top TEC 4100 5W-40. Czy jest warto zmieniac? Z gory dzieki :)

 

A jaki jest powód zmiany??

Uważam, że Liqui Moly jest ok jeździłem na takim 4 lata. Dużo osób twierdziło, że castrol nie jest za rewelacyjny ale kolega teraz wlał taki do swojego AVF i twierdzi, że silnik lepiej chodzi niż na mobilu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co słyszałem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełen syntetyk. Odwrotnie można, jeżeli auto ma już duży przebieg i jest w jakimś stopniu zużyte to z pełnego syntetyka można przejść na półsyntetyk.

 

nastepnym razem jak bedziesz słuchał takich głupot to zakryj uszy

przebieg nie ma zadnego znaczenia w temacie stosowania oleju

miałem a4 AEB który miał przebieg prawie pół milona i cały czas jezdził na fullsyntetyku

zuzycie ok 1.5litra na 10000km, ale potem juz ciekło z niego jak z kaczej d....y i trzeba było rozbierac silnik

wymieniłem wszystkie uszczelki, panewki, pierscienie, głowica miała szlifowane zawory, frezowane gniazda i docierana całośc

dodatkowo frezowano płaszczyznę przylegania głowicy

po złożeniu całości silnik przez pierwsze 10000km spalił ok 1 litra oleju, potem palił max 0.2 litra

ciekawe było to że zuzycie gładzi cylindrowej, w miejscu gdzie pracuja pierscienie nie przekroczyło 0.05mm

na gładzi były widoczne rysy po honowaniu

wiec jak widzisz, lac syntetyk, sie nie przejmowac i nie słuchac głupot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanie, otóż jakiś tydzien temu zakupiłem auto z Niemiec, przebieg sprawdzony w aso, autentyczny 211000. Dodam ze fura serwisowana do konca. Ostatnia wymiana oleju 195 000 km

Passat jest z 2001r 1.9 TDI 130 KM AVF plus chip na 150km, nie ma zielonego pojecia jaki olej był lany do silnika, jest karteczka z marka oleju ale nie ma zaznaczonego typu oleju. Co w takim razie mam wlac do autka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz pompowtryski, a wiec wiele opcji nie masz i trzymaj zasade do tego silnika, a wiec norma oleju 505.01 i to bedzie pelen syntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ie ma zielonego pojecia jaki olej był lany do silnika, jest karteczka z marka oleju ale nie ma zaznaczonego typu oleju
z tego co wiem to teraz na serwisach leją Castrolla ale jak chcesz się upewnić to możesz np zadzwonić do ASO i się spytać jaki olej leją ,a reszta to tak jak kolega maryo napisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem to teraz na serwisach leją Castrolla ale jak chcesz się upewnić to możesz np zadzwonić do ASO i się spytać jaki olej leją ,a reszta to tak jak kolega maryo napisał

w Szczecienie mówią że Mobila:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do swojego PD AJM leję Castrol EDGE o symbolu vw 505.01 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało sie. Pompowtryskiwacze poszly . jak stwierdził przy ich naprawie przez nie odpowiedni olej 10w40 .Tylko nie wiem czy teraz po ich naprawie zmienic na 5w 40 i jak zareaguje silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,że zmienić na zgodny z normą 505.01,bez obaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście,że zmienić na zgodny z normą 505.01,bez obaw
No i jutro tak zrobie. Jak sie rozkraczy napisze.:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności