selega1 Zgłoś #741 Napisano 14 Listopada 2011 WITAM, mam paska od miesiaca 1,9 tdi 130 km avf, wymienilem olej na castrol magnatec 10w40...chyba neiu spelnia norm 505.01...czy powinienem go wymienic ? moze to zaszkodzic? mam przebieg 195tys (niby)...z gory dziekuje ---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 17:34 ---------- jak wlalem polsyntetyk czy moge wlac syntetyc...czy to nie zaszkodzi...nie wiem na jakim jezdzil wczesniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tricu Zgłoś #742 Napisano 14 Listopada 2011 (edytowane) Witam mam do was ważne pytanie. Kupiłem passata 1.9 tdi 130km 2002r. z Niemiec z książką z przebiegiem 240 tys. km (sprawdzony przebieg w polsce jest faktyczny). Mam wlany olej 5w30 vx takie jest oznaczenie na karteczne przy silniku. Jutro mam zamiar zmienić olej. Tylko pytanie czy lać ten 5w30 ??? czy jakiś inny i jaki najlepiej ???? Jeszcze jedno ile oleju wchodzi? tzn jaka bańke mam kupić? Proszę o szybką pomoc. Edytowane 14 Listopada 2011 przez tricu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michu409 Zgłoś #743 Napisano 14 Listopada 2011 WITAM, mam paska od miesiaca 1,9 tdi 130 km avf, wymienilem olej na castrol magnatec 10w40...chyba neiu spelnia norm 505.01...czy powinienem go wymienic ? moze to zaszkodzic? mam przebieg 195tys (niby)...z gory dziekuje ---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 17:34 ---------- jak wlalem polsyntetyk czy moge wlac syntetyc...czy to nie zaszkodzi...nie wiem na jakim jezdzil wczesniej... Kolego zmieniaj jak najszybciej na olej z normą 505.01 nic nie powinno się stać zależy ile przejechałeś na tym oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selega1 Zgłoś #744 Napisano 14 Listopada 2011 Dzieki...przejechane jakies 300km, jutro zmieniam olej i wszystkie filtry , na 505.01 castrol edge 5w40...dowiedzialem sie ze na takim jezdzil wczesniej...niewiedza kosztuje...niepotrzebna jedna wymiana , niby nic nie powinno sie dziac...oby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #745 Napisano 14 Listopada 2011 Witam mam do was ważne pytanie. Kupiłem passata 1.9 tdi 130km 2002r. z Niemiec z książką z przebiegiem 240 tys. km (sprawdzony przebieg w polsce jest faktyczny). Mam wlany olej 5w30 vx takie jest oznaczenie na karteczne przy silniku. Jutro mam zamiar zmienić olej. Tylko pytanie czy lać ten 5w30 ??? czy jakiś inny i jaki najlepiej ???? Jeszcze jedno ile oleju wchodzi? tzn jaka bańke mam kupić? Proszę o szybką pomoc. Olej musi spełniać normę 505.01,masz silnik na pompowtryskiwaczach,bańka 4 l wystarczy,choć jeśli znajdziesz gdzieś 5L w korzystnej cenie,warto zainwestować,przyda się na ewentualne dolewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onufry1982 Zgłoś #746 Napisano 17 Listopada 2011 Witam. Ja również na dniach chcę wymienić olej. Obecnie wlany mam MOBIL 1 10W/40. Reszty parametrów nie znam. Powiedzcie jaki można stosować? PASSAT B5 TDI, 1996, 90KM, 234.000 przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gelo666asia Zgłoś #747 Napisano 17 Listopada 2011 Jeżdze na castrolu 5W-40 Turbo Diesiel Edge.Chce zmienic na Liqui Moly Top TEC 4100 5W-40. Czy jest warto zmieniac? Z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #748 Napisano 18 Listopada 2011 Jeżdze na castrolu 5W-40 Turbo Diesiel Edge.Chce zmienic na Liqui Moly Top TEC 4100 5W-40. Czy jest warto zmieniac? Z gory dzieki Jaki jest powód chęci zmiany oleju?Jeśli czysta ciekawość,to z pewnością warto.Każda wartościowa sugestia mile na Forum widziana:dobrze ---------- Post added at 17:10 ---------- Previous post was at 17:05 ---------- Witam. Ja również na dniach chcę wymienić olej. Obecnie wlany mam MOBIL 1 10W/40. Reszty parametrów nie znam. Powiedzcie jaki można stosować? PASSAT B5 TDI, 1996, 90KM, 234.000 przebiegu. Skoro masz wlany półsyntetyk,wypadałoby to kontynuować.Jeśli przebieg masz realny po śmiało mógłbyś jeszcze na syntetyku pośmigać,lecz taka zmiana jest zależna od kilku czynników.Skoro apetyt na olej półsyntetyczny jest niewielki,nie widzę żadnego powodu,by go zmieniać.Zawsze będzie taniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onufry1982 Zgłoś #749 Napisano 19 Listopada 2011 Skoro masz wlany półsyntetyk,wypadałoby to kontynuować.Jeśli przebieg masz realny po śmiało mógłbyś jeszcze na syntetyku pośmigać,lecz taka zmiana jest zależna od kilku czynników.Skoro apetyt na olej półsyntetyczny jest niewielki,nie widzę żadnego powodu,by go zmieniać.Zawsze będzie taniej... Rozumiem. W serwisie podałem VIN i po sprawdzeniu wyszło, że ma tyle ile na liczniku, tak więc myślę, że nie kręcony. Apetytu na olej nie ma, przynajmniej tak mi się wydaję. Kupiłem go w marcu br. i nie dolewałem ani kropli do dziś. W tym czasie zrobiłem 13 tys. km. W takim razie nic nie będę zmieniał poza wymianą na ten sam olej. Dziękuję za info i pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazi81 Zgłoś #750 Napisano 19 Listopada 2011 Z tego co słyszałem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełen syntetyk. Odwrotnie można, jeżeli auto ma już duży przebieg i jest w jakimś stopniu zużyte to z pełnego syntetyka można przejść na półsyntetyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #751 Napisano 20 Listopada 2011 Jeżdze na castrolu 5W-40 Turbo Diesiel Edge.Chce zmienic na Liqui Moly Top TEC 4100 5W-40. Czy jest warto zmieniac? Z gory dzieki A jaki jest powód zmiany?? Uważam, że Liqui Moly jest ok jeździłem na takim 4 lata. Dużo osób twierdziło, że castrol nie jest za rewelacyjny ale kolega teraz wlał taki do swojego AVF i twierdzi, że silnik lepiej chodzi niż na mobilu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arise Zgłoś #752 Napisano 20 Listopada 2011 Z tego co słyszałem nie powinno się przechodzić z półsyntetyka na pełen syntetyk. Odwrotnie można, jeżeli auto ma już duży przebieg i jest w jakimś stopniu zużyte to z pełnego syntetyka można przejść na półsyntetyk. nastepnym razem jak bedziesz słuchał takich głupot to zakryj uszy przebieg nie ma zadnego znaczenia w temacie stosowania oleju miałem a4 AEB który miał przebieg prawie pół milona i cały czas jezdził na fullsyntetyku zuzycie ok 1.5litra na 10000km, ale potem juz ciekło z niego jak z kaczej d....y i trzeba było rozbierac silnik wymieniłem wszystkie uszczelki, panewki, pierscienie, głowica miała szlifowane zawory, frezowane gniazda i docierana całośc dodatkowo frezowano płaszczyznę przylegania głowicy po złożeniu całości silnik przez pierwsze 10000km spalił ok 1 litra oleju, potem palił max 0.2 litra ciekawe było to że zuzycie gładzi cylindrowej, w miejscu gdzie pracuja pierscienie nie przekroczyło 0.05mm na gładzi były widoczne rysy po honowaniu wiec jak widzisz, lac syntetyk, sie nie przejmowac i nie słuchac głupot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #753 Napisano 23 Listopada 2011 Panowie mam takie pytanie, otóż jakiś tydzien temu zakupiłem auto z Niemiec, przebieg sprawdzony w aso, autentyczny 211000. Dodam ze fura serwisowana do konca. Ostatnia wymiana oleju 195 000 km Passat jest z 2001r 1.9 TDI 130 KM AVF plus chip na 150km, nie ma zielonego pojecia jaki olej był lany do silnika, jest karteczka z marka oleju ale nie ma zaznaczonego typu oleju. Co w takim razie mam wlac do autka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #754 Napisano 23 Listopada 2011 Masz pompowtryski, a wiec wiele opcji nie masz i trzymaj zasade do tego silnika, a wiec norma oleju 505.01 i to bedzie pelen syntetyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #755 Napisano 24 Listopada 2011 ie ma zielonego pojecia jaki olej był lany do silnika, jest karteczka z marka oleju ale nie ma zaznaczonego typu olejuz tego co wiem to teraz na serwisach leją Castrolla ale jak chcesz się upewnić to możesz np zadzwonić do ASO i się spytać jaki olej leją ,a reszta to tak jak kolega maryo napisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #756 Napisano 24 Listopada 2011 z tego co wiem to teraz na serwisach leją Castrolla ale jak chcesz się upewnić to możesz np zadzwonić do ASO i się spytać jaki olej leją ,a reszta to tak jak kolega maryo napisał w Szczecienie mówią że Mobila:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KondzioR Zgłoś #757 Napisano 27 Listopada 2011 ja do swojego PD AJM leję Castrol EDGE o symbolu vw 505.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wald30 Zgłoś #758 Napisano 3 Grudnia 2011 No i stało sie. Pompowtryskiwacze poszly . jak stwierdził przy ich naprawie przez nie odpowiedni olej 10w40 .Tylko nie wiem czy teraz po ich naprawie zmienic na 5w 40 i jak zareaguje silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #759 Napisano 4 Grudnia 2011 Oczywiście,że zmienić na zgodny z normą 505.01,bez obaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wald30 Zgłoś #760 Napisano 4 Grudnia 2011 Oczywiście,że zmienić na zgodny z normą 505.01,bez obaw No i jutro tak zrobie. Jak sie rozkraczy napisze.:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach