Skocz do zawartości
Gość tutus

Czy można sprawdzić VAG-iem autentyczny przebieg

Rekomendowane odpowiedzi

Co ty powiesz, Vax?

Czyli dzial warsztat wysyla na kuronia kupe zwyklych mechanikow ze wzgledu na zamieszczane tam procedury roznych napraw? :dobani: No to kto mi sprawdzi uslugowo faktyczny przebieg? Jak w przyzwoitej cenie moze skorzystam.

 

Sorki ze sie tak czepiam ale myslalem ze takie forum sluzy do wymiany informacji, doswiadczenia i wiedzy pomiedzy fanami marki :vw: a nie rozdzielanie wiedzy ze wzgledu jej wartosc. To jakby pyta niedoswadczony 'Jak wymienic klocki w pasku?'

Ten z wiedza 'odkrecasz kolo i widzisz klocki ale zeby je wyjac trzeba miec wiedze z ktorej ktos ma chleb wiec wiesz...... :cwaniak:

 

Ale sie rozpisalem

 

Pozdro

 

Jacek & B5 PD115 2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ty powiesz, Vax?

Czyli dzial warsztat wysyla na kuronia kupe zwyklych mechanikow ze wzgledu na zamieszczane tam procedury roznych napraw? :dobani: No to kto mi sprawdzi uslugowo faktyczny przebieg? Jak w przyzwoitej cenie moze skorzystam.

 

Sorki ze sie tak czepiam ale myslalem ze takie forum sluzy do wymiany informacji, doswiadczenia i wiedzy pomiedzy fanami marki :vw: a nie rozdzielanie wiedzy ze wzgledu jej wartosc. To jakby pyta niedoswadczony 'Jak wymienic klocki w pasku?'

Ten z wiedza 'odkrecasz kolo i widzisz klocki ale zeby je wyjac trzeba miec wiedze z ktorej ktos ma chleb wiec wiesz...... :cwaniak:

 

Ale sie rozpisalem

 

Pozdro

 

Jacek & B5 PD115 2000r

 

 

Co do specyficznej wiedzy to akurat tak sie sklada, ze nastaly czasy gdzie wiedza teleinformatyczna\elektroniczna itd. jest w cenie a na wymianie klockow czy innych pierdol to duzo zarobic sie nie da.

 

Idac dalej twoim tokiem myslenia to mozna miec pretensje do chiptunerow, ze nie pisza jak zachipowac sobie auta....cholera no przeciez to tez ludzie i jak oni to robia to kazdy glupek z instrukcja to zrobi. Obudz sie koleszko bo mamy kapitalizm i sa pewne aspekty wiedzy, za ktore trzeba płacić a sa tez inne ogolnie odstepne. Dzisiaj sie placi za "wiedzieć jak" :wpale:

 

Sam korzystam z forum i chetnie pomagam jak moge oraz i w druga strone pobiera informacje ale rozumiem jesli ktos sie sporo nameczyl i wydal troche kasy aby poznac pewne tajniki (szkolenia, podreczniki itd.) to teraz chce aby ta wiedza mu procentowala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mam to napisać oficjalnie że w jednej rubryce się sprawdza a w drugiej ustawia nowy.

 

Jeśli to bym tu opisał gotową procedurę to wszystkie liczniki można było wyje...ć do kosza bo byście już wogóle nie wiedzieli co jest grane.

 

Sory ale są tematy dla osób zawansowanego wtajemniczenia zawodowego i koniec tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh nie zupelnie mi to w miche ale szacunek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Horpyn

Osobiście rozumiem Marka i wiem że nie podaje się na tacy niektórych wiadomości, szczególnie jeśli te wiadomości przynosza dochód.

Wk.rwia mnie jednak sytuacja że jakiś bezmózgi debil kupi sprzęt do ustawiania licznika za kilkaset zł i rąbie w każdym aucie jakie przełazi przez jego łapy, nie mogę tego nazwać inaczej jak złodziejstwo.

Tak czy siak wolałbym żeby sprawdzenie prawdziwego przebiegu było jak najbardziej znane może gnoje nie cofałyby liczników bo nie miałoby to sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak czy siak wolałbym żeby sprawdzenie prawdziwego przebiegu było jak najbardziej znane może gnoje nie cofałyby liczników bo nie miałoby to sensu.

 

Ja mysle ze procedura pozwala na odczyt i pewnie zapis(zmiane) tych wartosci dlatego Marek i inni ludzie co znaja temat nie chca podac tych informacji bo wszyscy beda modifikowac i odczyt z kompa bedzie sie zgadzal z licznikiem ale nie z rzczywistoscia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i o to jest cała walka. Również przykro mi jest z powodu oszustów i pośredników (hadlarzy) którzy zrobią wszystko żeby zarobić jak najwięcej.

 

Sprawa ma się następująco:

Aby cofnąć licznik wystarczy zwykły kabelek z allegro za niewielkie pieniądze nawet dołączona jest instrukcja cofania licznika.

 

Ale aby odczytać prawidłowe dane z komputera to tu zaczyna się zabawa z komputerem, więc jeśli ktoś nie ma wystarczającej wiedzy w tej dziedzinie oraz specjalnego urządzenia za kilka tysięcy wraz z oprogramowaniem to sam sobie tego nie zrobi, a może nawet stać się tak, że sobie narobi dodatkowych szkód i wydatków.

 

Więc po co mamy tu podawać co jest co jak i tak nikt z tego nie skorzysta. Ci co mają do tego odpowiedni sprzęt i wiedzę, to wiedzą jak do tego się zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tym miłym akcentem uważam temat za zamknięty :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczerpnięte z innego źródła

w vagu wchodzisz w 17 wskażniki następnie 08 blok pomiarowy natępnie blok 02

na 1 pozycji pokazuje przebieg na drugiej stan paliwa

i dalej

Do sprawdzenia przebiegu w sterowniku silnika potrzebny jest interfejs VAG-COM z CAN i program min. 605 beta, lub cokolwiek co jest wstanie odczytać eeprom z ECU. Sprawdza on przebieg w EDC15, ale nie z każdego jest wstanie odczytać i nie ma na to reguły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3

Poprosiłbym o przetłumaczenie. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3

Poprosiłbym o przetłumaczenie. :mur:

 

WVWZZZ3BZ4Exxxxxx

Musisz miec taki kod VIN

Jesli masz:

WVWZZZ3BZ3Exxxxxx

 

NAtomista jesli chodzi o "calkowity przebieg na dole". W modelach starszych, czyli gdzie miales 3 i mniej przebieg calkowity na tarczy szybkosciomierza byl umieszczony nad dziennym... Natomiast w modelach z 4 calkowity przebieg byl umieszczony pod dziennym przebiegiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Można sprawdzić autentyczny przebieg silnika w dizlach sterowanych przez komputery EDC15. Można tego dokonać poprzez VAG-COMa. Trzeba posiadać oryginalny interfejs frmy ROSS TECH oraz świeże oprogramowanie z tego co pamiętam od wersji oprogramowania 607 do obecnego 704.01. Wtedy interfejs zczytuje zapisaną wartość przebiegu NIE Z LICZNIKÓW tylko ZE STEROWNIKA SILNIKA. Tak dokładnie w tych modelach przebieg zapisywany jest i w liczniku i w sterowniku silnika.

 

Uprzedzając wasze pytania:

 

1. to co na szafie nie musi sie zgadzać z tym co w sterowniku

2. mozna skorygowac przebieg i w szafie i w sterowniku

3. jest w oprogramowaniu dodatkowa opcja - dodatkowy guziczek po wciśnieciu którego zczytuje przebieg ze sterownika i nie jest to w kanale instruments

4. przebieg przeważnie zapisany jest w modelach od 99roku, w paskach przeważnie od 2000

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3

Poprosiłbym o przetłumaczenie. :mur:

 

WVWZZZ3BZ4Exxxxxx

Musisz miec taki kod VIN

Jesli masz:

WVWZZZ3BZ3Exxxxxx

 

NAtomista jesli chodzi o "calkowity przebieg na dole". W modelach starszych, czyli gdzie miales 3 i mniej przebieg calkowity na tarczy szybkosciomierza byl umieszczony nad dziennym... Natomiast w modelach z 4 calkowity przebieg byl umieszczony pod dziennym przebiegiem.

 

Nie sądzę że te numerki VIN mają coś wspólnego.

Ja mam WVWZZZ3BZ3Exxxxxx czyli z 3 a VAG 607 czyta ze sterownika.

W sharanie(WVWZZZ7MZ2Vxxxxxx) z 2001 też, oba TDI PD symbole silników jak w podpisie.

Ja słyszałem że w każdym sterowniku jest zapis przebiegu, tylko te "miśki" z Ross-techa nie mogą(lub nie chcą) się do tego dobrać.

Trzeba posiadać oryginalny interfejs frmy ROSS TECH

nie koniecznie oryginalny :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Burner

Podłącze się pod dyskusję...

1.) Od którego roku produkcji Passata B5 FL da się sprawdzić AUTNTYCZNY przebieg?

(prawdopodobnie będę zainteresowany takowym Passatem 1.9TDI 130KM tak 01/02rok

2.) Gdzie muszę podjechać, żeby sprawdzić ten AUTENTYCZNY przebieg? (oczywiście za odpowiedni pieniądz)

PS. Sprawdzenie takowego przebiegu naprawdę ułatwiłoby mi wybór konkretnego samochodu :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burner, przebieg ze sterownika też można zmienić, więc nie sugeruj się tym. Prawdziwi handlarze cofają również ze sterownika.

Jedynym sposobem to w ASO dowiedzieć się kiedy był robiony ostatni przegląd i przy jakim stanie licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Burner

yassek, niestety nie każde auto jest serwisowane w ASO...

Teraz to nie wiem... dotąd byłem zadowolony żyjąć w przekonaniu, że każdego Passata B5 FL sobie sprawdzę ile faktycznie ma przelatane, a tu lipa. Więc chyba wolałbym brać samochód od "zwykłego" użytkownika, nie od handlarza - większe prawdopodobieństwo, że przebieg w sterowniku jest autentyczny.

Poza tym waham się między 320d a właśnie Passatem 1.9TDI 130KM ...

PS. Nie wszyscy kręcą liczniki. U nas w rodzinie jak sprzedawaliśmy pierwsze Mondeo nikt nie chciał uwierzyć, że miało 87tyś km (rok prod 1994, sprzedawaliśmy w 2002r), teraz inne Mondeo ma zdaje się 81000km a jest z 00/01r (salon Polska, przebieg autentyczny) oraz najlepsze - Peugeot Boxer (bus) - grudzień 99r - teraz powoli dobija do 100tyś km (pierwszy i jedyny właściciel - salon Polska) :] Poprostu taki charakter pracy - bus musi być ale praktycznie służy do dojazdu/powrotu z pracy, bo jeżeli są jakieś kursy z towarem, to tylko po mieście...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogratulowac tylko. ale nie licz licz za bardzo na to ze kupisz cos rownie uczciwie jak sprzedaz. tak samo jest w angli, albo nawet bardziej kreca niz w UK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

ja słyszałem, że jest coś takiego jak ilość przepracowanych godzin silnika, powiedział mi to taki znajomy, ale nie za bardzo chce mi się w to wierzyć. Jeżeli chodzi o książki serwisowe to dowiedziałem się, że dużo samochodów sprzedawanych w Polsce ma książkę serwisową trefną. Podam przykład, który mnie zdziwił, byłem na giełdzie w Gliwicach jak szukałem do siebie Passata B5, był to akurat Passat B5 1.6 Combi czerwony, który ledwo co przyjechał z serwisu, czyli miał wszystko powymieniane co trzeba było i co ciekawsze zrobiono to całkiem przed przyjazdem do Polski. Stan tego samochodu wskazywał na większy przebieg niż ten co pokazywał licznik. Uwaga Uwaga podaje przebieg ok 85 tys km samochód z rocznika 1998, śmieszne co nie !!!!!!. Rozmawiałem potem z polskim Niemcem czy to prawda że takie samochody tu się sprzedaje i on zaczął się śmiać :przestraszony: . Powiedział mi że k. Serwisowe kupuje się i potem się je odpowiednio aktualizuje lub drugi sposób kupuje się samochód taki jak mój serwisowany przez 3 lata a potem się go serwisuje tyko na papierze przez sprytnego Polaka i wychodzi igiełka :mur:

 

Kręcenie liczników jest na porządku dziennym i tylko zależy czy ktoś się do tego przyłożył czy nie oraz ile miał wiedzy na ten temat. Podobno sprawdzają po numerze VIN ale myślę że też to jest lipa bo nie wszystkie samochody są serwisowane to skąd ma wiedzieć serwis VW o moim przebiegu jak i tak tam mój samochodzik nie stoi i nie będzie stał bo jest coś takiego jak http://www.VW-PASSAT.pl :vw:

 

P.S

Sorry za OT ale nie umiałem się powstrzymać to co tu się wypisuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności