yassek Zgłoś #41 Napisano 27 Listopada 2006 Co ty powiesz, Vax? Czyli dzial warsztat wysyla na kuronia kupe zwyklych mechanikow ze wzgledu na zamieszczane tam procedury roznych napraw? No to kto mi sprawdzi uslugowo faktyczny przebieg? Jak w przyzwoitej cenie moze skorzystam. Sorki ze sie tak czepiam ale myslalem ze takie forum sluzy do wymiany informacji, doswiadczenia i wiedzy pomiedzy fanami marki a nie rozdzielanie wiedzy ze wzgledu jej wartosc. To jakby pyta niedoswadczony 'Jak wymienic klocki w pasku?' Ten z wiedza 'odkrecasz kolo i widzisz klocki ale zeby je wyjac trzeba miec wiedze z ktorej ktos ma chleb wiec wiesz...... Ale sie rozpisalem Pozdro Jacek & B5 PD115 2000r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #42 Napisano 27 Listopada 2006 Co ty powiesz, Vax?Czyli dzial warsztat wysyla na kuronia kupe zwyklych mechanikow ze wzgledu na zamieszczane tam procedury roznych napraw? No to kto mi sprawdzi uslugowo faktyczny przebieg? Jak w przyzwoitej cenie moze skorzystam. Sorki ze sie tak czepiam ale myslalem ze takie forum sluzy do wymiany informacji, doswiadczenia i wiedzy pomiedzy fanami marki a nie rozdzielanie wiedzy ze wzgledu jej wartosc. To jakby pyta niedoswadczony 'Jak wymienic klocki w pasku?' Ten z wiedza 'odkrecasz kolo i widzisz klocki ale zeby je wyjac trzeba miec wiedze z ktorej ktos ma chleb wiec wiesz...... Ale sie rozpisalem Pozdro Jacek & B5 PD115 2000r Co do specyficznej wiedzy to akurat tak sie sklada, ze nastaly czasy gdzie wiedza teleinformatyczna\elektroniczna itd. jest w cenie a na wymianie klockow czy innych pierdol to duzo zarobic sie nie da. Idac dalej twoim tokiem myslenia to mozna miec pretensje do chiptunerow, ze nie pisza jak zachipowac sobie auta....cholera no przeciez to tez ludzie i jak oni to robia to kazdy glupek z instrukcja to zrobi. Obudz sie koleszko bo mamy kapitalizm i sa pewne aspekty wiedzy, za ktore trzeba płacić a sa tez inne ogolnie odstepne. Dzisiaj sie placi za "wiedzieć jak" Sam korzystam z forum i chetnie pomagam jak moge oraz i w druga strone pobiera informacje ale rozumiem jesli ktos sie sporo nameczyl i wydal troche kasy aby poznac pewne tajniki (szkolenia, podreczniki itd.) to teraz chce aby ta wiedza mu procentowala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #43 Napisano 27 Listopada 2006 Czy mam to napisać oficjalnie że w jednej rubryce się sprawdza a w drugiej ustawia nowy. Jeśli to bym tu opisał gotową procedurę to wszystkie liczniki można było wyje...ć do kosza bo byście już wogóle nie wiedzieli co jest grane. Sory ale są tematy dla osób zawansowanego wtajemniczenia zawodowego i koniec tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #44 Napisano 27 Listopada 2006 Ehh nie zupelnie mi to w miche ale szacunek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Horpyn Zgłoś #45 Napisano 27 Listopada 2006 Osobiście rozumiem Marka i wiem że nie podaje się na tacy niektórych wiadomości, szczególnie jeśli te wiadomości przynosza dochód. Wk.rwia mnie jednak sytuacja że jakiś bezmózgi debil kupi sprzęt do ustawiania licznika za kilkaset zł i rąbie w każdym aucie jakie przełazi przez jego łapy, nie mogę tego nazwać inaczej jak złodziejstwo. Tak czy siak wolałbym żeby sprawdzenie prawdziwego przebiegu było jak najbardziej znane może gnoje nie cofałyby liczników bo nie miałoby to sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #46 Napisano 27 Listopada 2006 Tak czy siak wolałbym żeby sprawdzenie prawdziwego przebiegu było jak najbardziej znane może gnoje nie cofałyby liczników bo nie miałoby to sensu. Ja mysle ze procedura pozwala na odczyt i pewnie zapis(zmiane) tych wartosci dlatego Marek i inni ludzie co znaja temat nie chca podac tych informacji bo wszyscy beda modifikowac i odczyt z kompa bedzie sie zgadzal z licznikiem ale nie z rzczywistoscia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #47 Napisano 28 Listopada 2006 No i o to jest cała walka. Również przykro mi jest z powodu oszustów i pośredników (hadlarzy) którzy zrobią wszystko żeby zarobić jak najwięcej. Sprawa ma się następująco: Aby cofnąć licznik wystarczy zwykły kabelek z allegro za niewielkie pieniądze nawet dołączona jest instrukcja cofania licznika. Ale aby odczytać prawidłowe dane z komputera to tu zaczyna się zabawa z komputerem, więc jeśli ktoś nie ma wystarczającej wiedzy w tej dziedzinie oraz specjalnego urządzenia za kilka tysięcy wraz z oprogramowaniem to sam sobie tego nie zrobi, a może nawet stać się tak, że sobie narobi dodatkowych szkód i wydatków. Więc po co mamy tu podawać co jest co jak i tak nikt z tego nie skorzysta. Ci co mają do tego odpowiedni sprzęt i wiedzę, to wiedzą jak do tego się zabrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #48 Napisano 28 Listopada 2006 I tym miłym akcentem uważam temat za zamknięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #49 Napisano 1 Lipca 2007 Zaczerpnięte z innego źródła w vagu wchodzisz w 17 wskażniki następnie 08 blok pomiarowy natępnie blok 02na 1 pozycji pokazuje przebieg na drugiej stan paliwa i dalej Do sprawdzenia przebiegu w sterowniku silnika potrzebny jest interfejs VAG-COM z CAN i program min. 605 beta, lub cokolwiek co jest wstanie odczytać eeprom z ECU. Sprawdza on przebieg w EDC15, ale nie z każdego jest wstanie odczytać i nie ma na to reguły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #50 Napisano 2 Lipca 2007 sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #51 Napisano 2 Lipca 2007 sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3 Poprosiłbym o przetłumaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #52 Napisano 2 Lipca 2007 sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3 Poprosiłbym o przetłumaczenie. WVWZZZ3BZ4Exxxxxx Musisz miec taki kod VIN Jesli masz: WVWZZZ3BZ3Exxxxxx NAtomista jesli chodzi o "calkowity przebieg na dole". W modelach starszych, czyli gdzie miales 3 i mniej przebieg calkowity na tarczy szybkosciomierza byl umieszczony nad dziennym... Natomiast w modelach z 4 calkowity przebieg byl umieszczony pod dziennym przebiegiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #53 Napisano 2 Lipca 2007 Witam. Można sprawdzić autentyczny przebieg silnika w dizlach sterowanych przez komputery EDC15. Można tego dokonać poprzez VAG-COMa. Trzeba posiadać oryginalny interfejs frmy ROSS TECH oraz świeże oprogramowanie z tego co pamiętam od wersji oprogramowania 607 do obecnego 704.01. Wtedy interfejs zczytuje zapisaną wartość przebiegu NIE Z LICZNIKÓW tylko ZE STEROWNIKA SILNIKA. Tak dokładnie w tych modelach przebieg zapisywany jest i w liczniku i w sterowniku silnika. Uprzedzając wasze pytania: 1. to co na szafie nie musi sie zgadzać z tym co w sterowniku 2. mozna skorygowac przebieg i w szafie i w sterowniku 3. jest w oprogramowaniu dodatkowa opcja - dodatkowy guziczek po wciśnieciu którego zczytuje przebieg ze sterownika i nie jest to w kanale instruments 4. przebieg przeważnie zapisany jest w modelach od 99roku, w paskach przeważnie od 2000 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #54 Napisano 2 Lipca 2007 sprawdzisz vagiem najnowszym ale w EDC15 w passatach - modele z 2004 roku, czyli takie gdzie masz ECU na zegarach, calkowity przebieg na dole i w nrze nadwozia masz juz 4 a nie 3 Poprosiłbym o przetłumaczenie. WVWZZZ3BZ4Exxxxxx Musisz miec taki kod VIN Jesli masz: WVWZZZ3BZ3Exxxxxx NAtomista jesli chodzi o "calkowity przebieg na dole". W modelach starszych, czyli gdzie miales 3 i mniej przebieg calkowity na tarczy szybkosciomierza byl umieszczony nad dziennym... Natomiast w modelach z 4 calkowity przebieg byl umieszczony pod dziennym przebiegiem. Nie sądzę że te numerki VIN mają coś wspólnego. Ja mam WVWZZZ3BZ3Exxxxxx czyli z 3 a VAG 607 czyta ze sterownika. W sharanie(WVWZZZ7MZ2Vxxxxxx) z 2001 też, oba TDI PD symbole silników jak w podpisie. Ja słyszałem że w każdym sterowniku jest zapis przebiegu, tylko te "miśki" z Ross-techa nie mogą(lub nie chcą) się do tego dobrać. Trzeba posiadać oryginalny interfejs frmy ROSS TECH nie koniecznie oryginalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Burner Zgłoś #55 Napisano 7 Lipca 2007 Podłącze się pod dyskusję... 1.) Od którego roku produkcji Passata B5 FL da się sprawdzić AUTNTYCZNY przebieg? (prawdopodobnie będę zainteresowany takowym Passatem 1.9TDI 130KM tak 01/02rok 2.) Gdzie muszę podjechać, żeby sprawdzić ten AUTENTYCZNY przebieg? (oczywiście za odpowiedni pieniądz) PS. Sprawdzenie takowego przebiegu naprawdę ułatwiłoby mi wybór konkretnego samochodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #56 Napisano 8 Lipca 2007 Burner, przebieg ze sterownika też można zmienić, więc nie sugeruj się tym. Prawdziwi handlarze cofają również ze sterownika. Jedynym sposobem to w ASO dowiedzieć się kiedy był robiony ostatni przegląd i przy jakim stanie licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Burner Zgłoś #57 Napisano 8 Lipca 2007 yassek, niestety nie każde auto jest serwisowane w ASO... Teraz to nie wiem... dotąd byłem zadowolony żyjąć w przekonaniu, że każdego Passata B5 FL sobie sprawdzę ile faktycznie ma przelatane, a tu lipa. Więc chyba wolałbym brać samochód od "zwykłego" użytkownika, nie od handlarza - większe prawdopodobieństwo, że przebieg w sterowniku jest autentyczny. Poza tym waham się między 320d a właśnie Passatem 1.9TDI 130KM ... PS. Nie wszyscy kręcą liczniki. U nas w rodzinie jak sprzedawaliśmy pierwsze Mondeo nikt nie chciał uwierzyć, że miało 87tyś km (rok prod 1994, sprzedawaliśmy w 2002r), teraz inne Mondeo ma zdaje się 81000km a jest z 00/01r (salon Polska, przebieg autentyczny) oraz najlepsze - Peugeot Boxer (bus) - grudzień 99r - teraz powoli dobija do 100tyś km (pierwszy i jedyny właściciel - salon Polska) Poprostu taki charakter pracy - bus musi być ale praktycznie służy do dojazdu/powrotu z pracy, bo jeżeli są jakieś kursy z towarem, to tylko po mieście... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #58 Napisano 8 Lipca 2007 pogratulowac tylko. ale nie licz licz za bardzo na to ze kupisz cos rownie uczciwie jak sprzedaz. tak samo jest w angli, albo nawet bardziej kreca niz w UK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #59 Napisano 3 Sierpnia 2007 Dorzucę swoją ciegiełkę, ROSS TECH, VAG-COM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #60 Napisano 22 Sierpnia 2007 Cześć ja słyszałem, że jest coś takiego jak ilość przepracowanych godzin silnika, powiedział mi to taki znajomy, ale nie za bardzo chce mi się w to wierzyć. Jeżeli chodzi o książki serwisowe to dowiedziałem się, że dużo samochodów sprzedawanych w Polsce ma książkę serwisową trefną. Podam przykład, który mnie zdziwił, byłem na giełdzie w Gliwicach jak szukałem do siebie Passata B5, był to akurat Passat B5 1.6 Combi czerwony, który ledwo co przyjechał z serwisu, czyli miał wszystko powymieniane co trzeba było i co ciekawsze zrobiono to całkiem przed przyjazdem do Polski. Stan tego samochodu wskazywał na większy przebieg niż ten co pokazywał licznik. Uwaga Uwaga podaje przebieg ok 85 tys km samochód z rocznika 1998, śmieszne co nie !!!!!!. Rozmawiałem potem z polskim Niemcem czy to prawda że takie samochody tu się sprzedaje i on zaczął się śmiać . Powiedział mi że k. Serwisowe kupuje się i potem się je odpowiednio aktualizuje lub drugi sposób kupuje się samochód taki jak mój serwisowany przez 3 lata a potem się go serwisuje tyko na papierze przez sprytnego Polaka i wychodzi igiełka Kręcenie liczników jest na porządku dziennym i tylko zależy czy ktoś się do tego przyłożył czy nie oraz ile miał wiedzy na ten temat. Podobno sprawdzają po numerze VIN ale myślę że też to jest lipa bo nie wszystkie samochody są serwisowane to skąd ma wiedzieć serwis VW o moim przebiegu jak i tak tam mój samochodzik nie stoi i nie będzie stał bo jest coś takiego jak http://www.VW-PASSAT.pl P.S Sorry za OT ale nie umiałem się powstrzymać to co tu się wypisuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach