Skocz do zawartości
slawekm65

Czy warto zmienić B3 na B4?

Rekomendowane odpowiedzi

B4 zwłaszcza zimą ma przewagę nad B3 bo nie ma "pługu do zbierania śniegu" pod zderzakiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale które diesle sprawiają najmniej problemów i są trwałe?
dużego wyboru nie masz.. 1Z lub AFN

można spotkać jeszcze 1Y(po swapie bo chyba w B4 juz tego fabrycznie nie montowali) i AAZ ale raczej się w to nie pakuj bo dynamika i spalanie sporo gorsze.

Jeśli chodzi o 1Z a AFN to silniki niemal identyczne, różnią się tylko turbinką i wtryskami, więc trwałość ich podobna, tylko dużo ciężej znaleźć AFN w dobrym stanie.

Ja po 9 mc od zamiany b3 na b4 nadal jestem zadowolony (ciszej, szybciej, taniej, bezpieczniej i bardziej komfortowo), nie mniej jednak tęsknie za wyglądem zielonego - może ktoś widział go w Zgierzu ciekawe czy jeszcze jeżdzi?

Edytowane przez cysiokysio
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można spotkać jeszcze 1Y(po swapie bo chyba w B4 juz tego fabrycznie nie montowali)

no nie montowali. ale czy jest sens kupować takie auto z tak małą liczbą koników?? ;)

i AAZ ale raczej się w to nie pakuj bo dynamika i spalanie sporo gorsze.

zgadzam się z przedmówcą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o silnikach 1,6, 101KM, benzyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim z takiej pojemności mam tylko 72KM i wrażenie trwałości. Ile może wytrzymać ten 101KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są różne opinie na temat tego silnika. myślę że jak dbasz o niego to nie będziesz miał problemów ale na pewno nie będzie tak pancerny jak np. 1.8 benzyna 90koni lub 1.9TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6 101KM, lubi wysokie obroty bo tylko na nich może rozwinąć swoją moc, a co za tym idzie spalanie rośnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtam. Pozwólcie że wtrącę swój wątek. Za podpowiedzi będę wdzięczny. Zainwestowałem troche w swoje autko (głównie silnik i na wiosnę znowu) z tym że teraz konkretny remoncik będzie mnie czekał. I blachy też odczuły czas więc głównie stona od pasażera. Ale jest duży znak zapytania czy uda się trafic na stan lepszy? Na niego nie mam co narzekac. Wiem że trudno jest oceniać nie widząc autka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co sądzicie o silnikach 1,6, 101KM, benzyna?

Miałem taki w Audi B4 Avant. Jeśli chodzi o trwałość, to nie ma z nim problemu - porównywalna do innych motorów VW/Audi, ale to auto po prostu nie jedzie. 1.8 na monowtrysku objedzie go z każdej strony, do tego 1.8 RP na mikserze palił mi mniej LPG niż ten 1.6 na sekwencji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Podsumowując to albo benzyna 1,8, albo gaz 1Z lub AFN. Będę się rozglądał za czymś takim, chociaż B3 żal.

Jest może jakiś patent na zbadanie czy silnik nie bierze oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.

Jest może jakiś patent na zbadanie czy silnik nie bierze oleju?

Analizator spalin i jeszcze oględziny organoleptyczne ;) Możesz wyciągnąć bagnet przy pracującym silniku oraz odkręcić korek wlewu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu się przejechać i obserwować czy dymi na niebiesko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo po prostu się przejechać i obserwować czy dymi na niebiesko.

Mój przed wymianą uszczelniaczy dymił tylko przy odpalaniu, później już było OKi, a dolewki robiłem co 1000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od wyposażenia i jaki silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kolega wyżej to chyba sobie posty nabija... nie dość że odgrzewasz kotlety to jeszcze nie wnosisz nic sensownego do tematu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że kiedyś założyłem ten temat to warto zrobić małe podsumowanie. Zapadła decyzja o zmianie na coś z klimatyzacją i wybór padł na B4. Przez cztery miesiące szukałem czegoś sensownego bez powodzenia i skończyło się na B5. Wyboru nie żałuję, ale często spoglądam na B4 :). Podsumowując: Znalezienie egzemplarza w dobrym stanie nie jest łatwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skończyło się na B5. Wyboru nie żałuję

 

B5(3BG) 2.0 115KM (AZM), 2001 r.

 

Jak tam silniczek....sprawuje sie?...toż to unikat na polskim rynku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że nie wspomnę już o wzmocnionej konstrukcji karoserii B4

Więc tak naprawdę wybór pomiędzy B3 a B4 powinien dotyczyć tak naprawdę chęci posiadania mniej, lub bardziej bezpiecznej konstrukcji a nie tego, czy jeden z nich jest ładniejszy lub mniej awaryjny...

 

Może ktoś to rozwinąć? Aktualnie mam B3 już mocno pofatygowany (uderzony w tył) i powoli zastanawiam się nad zmianą.

Kupowanie B5 z rocznika ~96-98 nie bardzo mi się widzi, bo wydaje mi się że jak b5 to minimum te 99rok i w lepszym stanie czyli ~10 000zł by trzeba dać, więc wybór raczej padnie na B3 lub B4.

 

Z tego co widze większość b4 oscyluje w cenie 4-6tys zł i ich stan jest średni a dobrą B3 można kupić spokojnie za 3000zł.

Więc jak to jest z tym wzmocnieniem karoseri? O jakie elementy to dokładnie chodzi, bo ostatnia B3 dostała tak w tył że aż słupek od dachu jej się troche ugioł.

Edytowane przez Grzesiek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja wiem to np wzmocnienie drzwi jest inne w b3 i b4 ale czy budę coś zmienili poza dołożeniem np poduszek powietrznych to bym się zastanawiam. w b4 w tylnych drzwiach jest aluminiowa belka a b4 z tego co wiem to ma wzmocnienia pod listwami.

może tyle że b4 raczej miał chyba ocynk i po tylu latach blacha może być jeszcze zdrowsza (przynajmniej w tych do połowy 95 roku) ale specem od b3 nie jestem by się wypowiadać. Może by wagę podobnych wersji porównać.. na youtube jest filmik o pasku b4 - co w nim jest lepiej niż b3

tam też jest coś o wzmocnieniu kabiny koło 4 minuty ale nie jestem za dobry w języku Goethego

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności