emate Zgłoś #601 Napisano 27 Kwietnia 2011 czy wymiana samych tarcz na przód 312 mm i tył 245mm przy całej reszcie normalnej moze byc?droga koleżanko, nie zmieszcza ci się tarcze 312 jeżeli masz zacisk z seryjnym jarzmem. Jeżeli zdecydujesz się na zmianę zacisków na takie pod tarcze 312mm to minimalny rozmiar koła to 16 cali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #602 Napisano 27 Kwietnia 2011 Witam, mam troche głupie pytanie jako kobieta nie jeżdżę zbyt szybko ani sie nie ścigam, z tego tez względu seryjne hamulce są dla mnie wystarczajce. Chodzi mi glownie o aspekty wizualne gdyż przy 18 calowej feldze moje tarcze w passacie b5 wygladaja brzydko. Tutaj mam do Was pytanie czy wymiana samych tarcz na przód 312 mm i tył 245mm przy całej reszcie normalnej moze byc? Nic nie bedzie nietak? Chodzi mi o takie tarcze od Mapeta: http://www.mapet-tuning.com/sklep/vw-passat-b5-p-9565.html?osCsid=9c2mbiram3hajk9s63kpfiisq4 http://www.mapet-tuning.com/sklep/vw-passat-p-9518.html?osCsid=9c2mbiram3hajk9s63kpfiisq4 Jaki jest minimalny rozmiar felgi przy takich tarczach? Pewnie zimowka 15 calowa nie wejdzie? Z góry dziękuje i przepraszam za "blond" pytania. Witaj,jeśli chodzi o przednie 312mm to musisz zmienić jarzmo mocujące zacisk bo inaczej nie wejdzie tarcza większa,jeśli chodzi o felgi to minimum 16'' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #603 Napisano 21 Maja 2011 wystarczy wymiana samego jarzma z przodu od A8 , zeby weszly tarcze 312mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #604 Napisano 21 Maja 2011 Witaj,jeśli chodzi o przednie 312mm to musisz zmienić jarzmo mocujące zacisk bo inaczej nie wejdzie tarcza większa,jeśli chodzi o felgi to minimum 16'' Tak jak kolega napisał w 15" to maksymalnie mieści się 288mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #605 Napisano 5 Lipca 2011 Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam okazję kupić hamulce z audi A8 z 98 roku. Moje pytanie brzmi czy mogę przełożyć całą zwrotnicę, tarczę, jarzmo, zacisk i z tego co wiem to wahacze pasują od paska pod te zwrotnice. Ale czy te zwrotnice są takie same z A8 jak w passacie czy tylko wizualnie są podobne..?? Podejdzie ten zestaw do paska..?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #606 Napisano 7 Lipca 2011 no wlasnie , mam to samo pytanie , czy do pasata b5 podejda jarzma i zaciski na przod ? i na tyl od a6 ? 312 to rozmiar max jaki wejdzie na przod? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #607 Napisano 18 Lipca 2011 Do B5.5 polecam zestaw od audi s4 lub s6 gdzie występowała tarcza 320mm i zacisk LUCASA dwutłoczkowy ... felga minimalna jaka wchodzi na ten zacisk to 16'' (ale musi być oryginalna od S4 lub o takich samych wymiarach). Hamulce żyleta i tanie w utrzymaniu, komplet tarcz coś około 600zł Zimmermann Sport, klocki MS (chyba MOTO SPORT lub coś takiego niemieckie z jakoś domieszką ceramiczną) około 170zł (na allegro). Przerabiałem wcześniej temat tarcz 312mm i klocków Ferrodo DS - ale szybko jakoś się kończyły zawsze klocki i tarcze które wychodziły drożej i był kłopot z dostępnością klocków. Te hamulce mnie jeszcze nigdy nie zawiodły, czy na wyścigach czy też szybkiej jeździe w trasie lub w mieście. Jak zatrzymują efektywnie bez problemów takie ciężkie auto jak S6 to w passacie działają z dużą rezerwą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #608 Napisano 23 Lipca 2011 oznaczenie jak oznaczenie... średnica tłoczka i skok są takie same - bez względu na model pompy czy hamulca - czy to Audi S4, Vw T4 czy Passat 1.6... W różnych modelach występowało różnego rodzaju wspomaganie (optycznie było po prostu 2x większe), ale pompa zawsze ta sama... Poza tym co ma średnica tarczy do siły przyłożonej do tłoczka? Przy 4 tłoczkach z przodu na koło zaczyna się (niepotrzebną) dyskusję o zmianie pompy, ale nie przy zakładaniu tarcz 312... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #609 Napisano 23 Lipca 2011 no to juz sam nie wiem czy wymieniac popme z nowszych rocznikow czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #610 Napisano 24 Lipca 2011 ...panowie, kurde... pompa hamulcowa jest taka sama, bez względu czy ma esp czy asr czy abc... 25,4 mm średnica tłoczka. Tego jestem całkiem pewien. Z resztą polecam przekartkować ten temat... Problem pojawia się z pompą podciśnienia (vacum), która z wiekiem może już sobie tak rady nie dawać i skutecznie obniżać wydajność pompy wspomagania hamulców. Ten problem tez opisywał Zuse w tym temacie tutaj - kilka stron temu! (no ale tak to jest jak się tuninguje dizla ) Co do przesiadki z 282 na 312, to zadaj pytanie w temacie o numery części z etki czy zwrotnica jest ta sama w Twoim passacie i w paskach 3BG. Jeśli tak, to różnica między 288 a 282 to kwestia kształtu zacisku... a może samej tylko tarczy - nie wiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #611 Napisano 24 Lipca 2011 ...panowie, kurde... pompa hamulcowa jest taka sama, bez względu czy ma esp czy asr czy abc... 25,4 mm średnica tłoczka. Tego jestem całkiem pewien. tak pompy sa takie same ale juz ich sterowniki nie bo zawieraja inne systemy na pokladzie. ze tylko jarzmo zakladam to ja wiem tylko rozchodzi sie o to czy mi te jarzma od 312 podejda pod moja zwrotnice , dobrze by bylo jakby ktos sie wypowiedzial na ten temat co przeprowadzal taka zmiane w 3b z poczatkow produkcji Jezeli masz zwrotnice z rozstawem na zacisk 90mm to wszystko bedzie pasowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #612 Napisano 27 Lipca 2011 Czyli chcąc włożyć 312mm musze wymienic jarzma, zaciski i tarcze tak? Czy cos jeszcze? A i jak jest z tyłem? Wsadzac mniejsze czy da rade tez wsadzic 312mm po wymianie wyżej wypisanych czesci? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #613 Napisano 27 Lipca 2011 zmień na 320mm między 288mm a 312mm jest bardzo mała różnica w hamowaniu. Chyba, że masz 282mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #614 Napisano 27 Lipca 2011 Czyli chcąc włożyć 312mm musze wymienic jarzma, zaciski i tarcze tak? nie zaciskow nie potrzebujesz twoje podejda. Same jarzma tarcze i klocki i masz 312mm. zmień na 320mm między 288mm a 312mm jest bardzo mała różnica w hamowaniu. Chyba, że masz 282mm Tak dokladnie jak opisales z 288 na 312 prawie nie czuc roznicy ze zmiany hebli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #615 Napisano 27 Lipca 2011 No to w takim razie bede celowal w 320mm. No i tak jak mówicie, musze teraz dobrać jakis fajny zestawik jarzm, tarcz i zaciskow No i nie wiem czy montować teraz, bo na zime mam 15" dosyc dobre, chyba ze sie uda jakies felgi z opiniami wyrwac. W kazdym razie dzieki Wam i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #616 Napisano 27 Lipca 2011 No to w takim razie bede celowal w 320mm. No i tak jak mówicie, musze teraz dobrać jakis fajny zestawik jarzm, tarcz i zaciskow do 320mm juz tak fajnie nie bedzie Bedziesz potzrebowal zwrotnice zaciski tarcze i klocki i 2 wachacze dolne wiec koszty rosna znacznie pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #617 Napisano 27 Lipca 2011 No to faktycznie juz tak fajnie nie jest To chyba jednak zostanę przy 312mm. A na tył tez podejdzie 312 z nowymi jarzmami, klockami i tarczami tak jak na przodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #618 Napisano 27 Lipca 2011 To chyba jednak zostanę przy 312mm. A na tył tez podejdzie 312 z nowymi jarzmami, klockami i tarczami tak jak na przodzie? Na tyl wejdzie max 288mm i musisz dac nowe oslony zaciski jarzma klocki i tarcze Polecam lekture http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51970 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #619 Napisano 28 Lipca 2011 Jeżeli chodzi o 312mm to czy taki zestaw podejdzie do passata z 2004 roku http://moto.allegro.pl/tarcze-zaciski-jarzma-kompletne-312-mm-bdb-i1722862535.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #620 Napisano 28 Lipca 2011 Jeżeli chodzi o 312mm to czy taki zestaw podejdzie do passata z 2004 roku tak podejdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach