Skocz do zawartości
Gość r4q

Sportowe hamulce.

Rekomendowane odpowiedzi

czekamy jak sie zagłębisz

coś tam się już dowiedziałem, np że przy posiadaniu tarcz i zacisków 256/269 najprawdopodobniej, wystarczy dystans (grubość w zależności od offsetu tarczy) pomiędzy zwrotnicą a jarzmem, i ma grać :) jak zdobędę , to przetestuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dobrze wiedzieć :) jak będziesz już montował daj znać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
np że przy posiadaniu tarcz i zacisków 256/269 najprawdopodobniej

miej na uwadze, że jarzmo pod 256 jest inne niż pod 269 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarzmo pod 256 jest inne niż pod 269

wiem wiem.. a jarzmo pod 256 nie went to zwykłe 245 , szukam szukam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można założyć adapter do zacisku i wtedy podchodzi tarcza 280mm :) wtedy będzie dobry hamulec. z tego co wiem to cena ok 370zł za adaptery. zostają orginalne zaciski trzeba tylko kupić tarcze od Audi A4 1.6 do roku 1997 one miały 280mm (przednie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można założyć adapter do zacisku i wtedy podchodzi tarcza 280mm :) wtedy będzie dobry hamulec. z tego co wiem to cena ok 370zł za adaptery. zostają orginalne zaciski trzeba tylko kupić tarcze od Audi A4 1.6 do roku 1997 one miały 280mm (przednie)

 

dokładnie tak jak pisze Łukasz będę miał na dniach taki zestaw tarcze i klocki już kupione czekam tylko na zaciski z regeneracji jeśli ktoś zainteresowany na adaptery pisać do mnie dodam że tarcza wtedy też jest ciut grubsza bo 13mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jakbyś porobił zdjęcia z całej operacji, jak to wygląda.

 

Co z klockiem? Obejmie całą szerokość roboczą tarczy?

 

Po założeniu adaptera linki ręcznego będą w stanie dosięgnąć zacisków?

Edytowane przez Kowal_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jaki to faktycznie będzie miało wpływ na hamowanie. Czy czasem nie jest to tylko dla .... "wielkości tarczy" - czyt. lansu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się jaki to faktycznie będzie miało wpływ na hamowanie

średnica -> ramie->fizyka ;-)

 

a łatwiej... rozpędź koło o masie 4kg zamontowane w "wigrusie", i zatrzymaj je gołą ręką, a zamontuj koło tej samej wagi ale do jubilata (większe koła) i zatrzymaj je ręką... w którym będzie łatwiej to wykonać?? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko OK ale wg mnie nie posiadacie takich mocy żeby na seryjnym tyle się nie zatrzymać. Przód większe to rozumiem.

 

No ale zawsze większa tarcza ładniej się prezentuje.

 

---------- Dodano o 20:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:23 ----------

 

średnica -> ramie->fizyka

 

a łatwiej... rozpędź koło o masie 4kg zamontowane w "wigrusie", i zatrzymaj je gołą ręką, a zamontuj koło tej samej wagi ale do jubilata (większe koła) i zatrzymaj je ręką... w którym będzie łatwiej to wykonać??

 

 

Ciekawiej wyglądałoby "drogowe" porównanie niż sucha teoria.

np. hamowanie z 60km/h przy seryjnych hamulcach a zmienionych. Jakiej wielkości jest różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja dam przykład bmw 335i ma z przodu i tyłu takie same tarcze tył ma tylko mniejsze zaciski... stosunkowo młody samochód i bardzo dobrze hamuje. Według mnie jeżeli modernizujemy przód to trzeba też się tyłem zająć bo mimo wszystko on też coś hamuje, po to jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ja dam przykład bmw 335i ma z przodu i tyłu takie same tarcze tył ma tylko mniejsze zaciski... stosunkowo młody samochód i bardzo dobrze hamuje.

 

Trochę słaby przykład. Jak przeczytałeś chodziło mi o innego typu porównanie.

Wracając do Twojego przykładu BMW:

Przód: 348mm/30mm

tył: 336/22mm

Przód i tył wentylowane.

 

Dlatego wydaje mi się, że lepiej byłoby założyć mniejszą tarczę na tył ale wentylowaną niż większą bez wentylacji. Ale cały czas to są tylko domysły.

Co jak co ale po to dają wentylowane, żeby lepiej odprowadzały ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się jaki to faktycznie będzie miało wpływ na hamowanie. Czy czasem nie jest to tylko dla .... "wielkości tarczy" - czyt. lansu.

 

Gdyby nie dawało to sami producenci samochodów nie dawali by na tył większych tarcz w mocniejszych wersjach silnikowych, nie wspominając o tym gdy pojawia się napęd również na koła tylne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby nie dawało to sami producenci samochodów nie dawali by na tył większych tarcz w mocniejszych wersjach silnikowych, nie wspominając o tym gdy pojawia się napęd również na koła tylne.

 

Jak sam napisałeś w "mocniejszych wersjach silnikowych" . Dobra już się nie wypowiadam. Bo co jeden to lepszy znawca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sam napisałeś w "mocniejszych wersjach silnikowych" . Dobra już się nie wypowiadam. Bo co jeden to lepszy znawca.

 

No i właśnie dlatego je zmieniam ,ani tarcza wentylowana ani tarcza 312 przód nie dawały u mnie poczucia bezpiecznego i skutecznego hamowania jak na razie dysponuje tylko 220KM i 420NM ale jest plan na więcej ,więc wcześniej zdecydowałem sie na mocniejsze zaciski a tak do tarcz wentylowanych mam na swoim przykładzie miałem już i bosh-a i brembo i mikoda,zimmermany sport pro wentylowane przód tył ale najlepiej wspominam płaskie ATE STANDARD które mimo że nie miały dziurek i dobrej wentylacji hamowały najskuteczniej do jazdy mieszanej nie torowej nie odgrywa to jakiegoś większego znaczenia wręcz moje pierwsze tarcze wentylowane bardzo szybko sie pokrzywiły ,teraz tylko wziąłem dlatego takie bo chce by pył się lepiej odprowadzał z białych felg :marecek pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sam napisałeś w "mocniejszych wersjach silnikowych" . Dobra już się nie wypowiadam. Bo co jeden to lepszy znawca.

 

A to nie można mieć nawet w słabszym samochodzie lepszych hamulców? W czym widzisz problem? Gdyby nie to, że mam stalową zwrotnicę na mały rozstaw jarzma sam bym miał u siebie na przodzie hamulce z S4, niestety to znacznie droższa inwestycja względem 312mm i więcej roboty, a auta potrzebuję codziennie.

 

PS. Znawcą żadnym nie jestem, ale trochę nad hamulcami już posiedziałem, nie bez powodu w swoim golfie 2 gti mam przez siebie od podstaw poskładany prawie cały układ hamulcowy, seryjne zostało tylko serwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szukam zmodyfikowanego wsadu flash do ecu vw passat 1.9 tdi ahu.Proszę o pomoc.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki powiedzcie mi jak wygoda sprawa z założeniem większych tarcz z tylu dodam ze przód mam aktualnie 312 z 288

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam z w8 założone, 269x22 wentylowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam z w8 założone, 269x22 wentylowane.

az tak bardzo nie chcem ingerować myślałem o zmianie na większe bez zmiany zacisków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności