sagon Zgłoś #641 Napisano 6 Czerwca 2012 (edytowane) Jak możesz,to zrób foto tych 282,wtedy wszystko będzie jasne. Ale chyba masz rację,bo 282.5 ma identyczny klocek,jak 288/312,więc musi mieć taki sam zacisk,zatem i to samo jarzmo. Więc pozostaje tylko szukać jarzma od audi TT,octawi rs,passata 2.5 4x4. Trudno kupic same jarzma,ale życzę powodzenia. Edytowane 6 Czerwca 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #642 Napisano 7 Czerwca 2012 jarzma były ale kolega z forum już ma rezerwacje a jak chciałem kupić to nie byłem pewny tych danych, natomiast co do Twojego wyboru to akurat źle podpowiadasz bo to są jarzma do aut z zaciskiem z przodu tarczy a u nas są zaciski z tyłu tarczy, czyli po przeciwnej stronie. Chyba nie będą pasować do Paska, tu tylko od A6 jeszcze podejdą zdaje się. P.S. Zastanawia mnie jedna rzecz - skoro klocek jest ten sam a obsługuje 3 wymiary tarcz, to znaczy że na 288 i na 312mm wysokość ścieralna tarczy jest identyko, tak ? W przeciwnym razie klocek łapie tylko środek a brzegi tarczy korodują jak to ma miejsce gdy klocek jest mniejszy niż tarcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #643 Napisano 7 Czerwca 2012 Ja w golfie miałem zaciski montowane z przodu,jak w każdym golfie i wsadziłem kompletne zaciski+jarzma z passata b5,a tam jest zacisk montowany z tyłu. Więc jak widać w niczym to nie przeszkadza. Zaciski z passata są dużo lepsze,jak ori z golfa,bo passat ma tłoczek 57mm,golfy 3/4 gti tylko 54mm. Dodatkowo ceny zacisków z gti...szok,natomiast z passata kupisz za bezcen.Druga sprawa,gwinty na przewodach są identyczne w passacie i golfie III 10X1. oro klocek jest ten sam a obsługuje 3 wymiary tarcz, to znaczy że na 288 i na 312mm wysokość ścieralna tarczy jest identyko, tak ? Tak,różnica tkwi tylko w średnicach tarcz.Sama powierzchnia cierna jest identyczna,tylko inaczej usytuowana. W jednym przypadku bliżej osi w drugim dalej od osi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #644 Napisano 11 Czerwca 2012 (edytowane) Hmm, czy jest ktoś kto przerabiał hamulce w B5 przed liftem ? Z tych mizernych 282 na np. 312 ? Wydaje mi się, że nie obędzie się bez zmiany zwrotnicy całej bo nasze B5 mają 75mm łożysko a modele z tarczą 288 miały 82mm i być może jarzmo samo nie będzie pasować na zwrotnicę od 282mm. Wydumka z ETKI: 1. Paski B5 z tarczą 282,5mm na przodzie mają te same zaciski co 288mm 2. Jarzma są inne dla 282,5 i 288 3. skoro tak łatwo przejść z 288 na 312 to przejście z 282,5 na 312 jest identyko po warunkiem, że nie ma różnicy w samym mocowaniu jarzma 288 w B5 a B5 FL bo w tych modelach stosowano tę operację bez dodatkowych przeróbek. Edytowane 11 Czerwca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #645 Napisano 11 Czerwca 2012 Ja przerobiłem, wsadziłem normalnie 312 i hula pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #646 Napisano 12 Czerwca 2012 co zmieniałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal_ Zgłoś #647 Napisano 15 Czerwca 2012 Czy żeby zamiast 245mm z tyłu zamontować tarczę 255mm wystarczy tylko zmienić jarzma? FAQ mówi o tym, że zaciski są ciągle te same dla 245/255/256 W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #648 Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) kupiłem komplet zacisków z jarzmami pod 312mm i niedługo montaż...napiszę, czy pasuje i co kupić dla B5 przed liftem. Zastanawiam się czy każda tarcza 312mm 25 gruba i rozstawem 5x112 pasuje ? Edytowane 15 Czerwca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #649 Napisano 17 Czerwca 2012 co zmieniałeś ? jarzma pod 312 tylko założyłem, oczywiście tarcze i klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #650 Napisano 23 Czerwca 2012 (edytowane) dziś SWAP się udał, obyło się bez problemów. Założone tarcze ATE gładkie 312mm + klocki ATE ceramiczne. W poniedziałek odpowietrzanie i ogień P.S. Dla poszukujących części - ja kupiłem jarzma razem z zaciskami od B5 FL 2.5TDI z 2003r. Całe szczęście, że razem z zaciskami bo moje już słabo wyglądały a z dawcy świeżutkie i pachnące :kwiatek. Jeżeli szukacie tylko jarzm to pytajcie o jarzma z wybitym numerem 451, są od zwrotnic żeliwnych na rozstaw 94mm czyli do B5 przed liftem gdzie są tarcze 282/288 mm. Te jarzma są w Paskach B5 FL, A6C5 przed liftem w mocniejszych wersjach silnikowych : 2.5TDI i V6 w benzynie. Edytowane 23 Czerwca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symeks Zgłoś #651 Napisano 23 Czerwca 2012 A ja robiłem swapa na 320mm, opis w moich postach. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #652 Napisano 23 Czerwca 2012 tak, ale u Ciebie koszt większy i roboty więcej, nie wspominając później o eksploatacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #653 Napisano 25 Czerwca 2012 Założone tarcze ATE gładkie 312mm + klocki ATE ceramiczne ja mam podobny zestaw tylko tarcze ferodo chyba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #654 Napisano 25 Czerwca 2012 A ja robiłem swapa na 320mm, opis w moich postach. z tego co słyszałem hamuje to masakrycznie! U Ceglarza leży taki sam zestaw, koszt 1000-1500zł ja mam tarcze 288mm zimmermann sport + klocek ferrodo ds przejechane 25tys, i na zimnym jest średnio, ale jak już się rozgrzeją tarcze to jest szał! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian Zgłoś #655 Napisano 27 Czerwca 2012 ja mam tarcze 288mm zimmermann sport + klocek ferrodo ds przejechane 25tys, i na zimnym jest średnio, ale jak już się rozgrzeją tarcze to jest szał! Normalne przy tarczach sportowych. Żeby zaczęły hamować tak jak powinny muszą się troszkę podgrzać ale za to potem nie odczuwamy słabnięcia hamulca w końcówce hamowania, które jest odczuwalne przy tarczach gładkich szczególnie podczas ostrego hamowania z większych prędkości. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #656 Napisano 2 Lipca 2012 a jarzma pod 312mm jakie mają numer katalogowy ?? orientujecie się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #657 Napisano 2 Lipca 2012 maciek, pytasz o numer z ETKI czy numer nabity na jarzmie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #658 Napisano 2 Lipca 2012 nabity na jarzmie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #659 Napisano 3 Lipca 2012 tak, na jarzmie jest wybity numer 451 i to jarzmo pasuje do naszych Pasków a jest od tarcz 312mm i mniejszym rozstawem. Ja kupiłem takie od Paska 2.5TDI 4x4 z 2003. Sam numer z ETKI to 4B0 615 125 A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #660 Napisano 15 Października 2012 Czy ktoś wie jakie ET muszą mieć felgi 16" aby weszły na 312mm ? Obecnie mam ET45 na zapasie i nie ociera, nie wiem czy np. 40 to już za mało ? Szukam zimówek i zazwyczaj są ET42, 40, 50, czasem 37... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach