Skocz do zawartości
Gość leloman

Wysokie sprzęgło w świeżo zakupionym passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Kicia [AK] - tak, jak pisał powyżej molo - "Nie ma co kombinować. Jak się nie ślizga i biegi wchodzą prawidłowo to zostaw." Nie szukaj kosztów tam, gdzie ich nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprzęgło również łapie na samym końcu, ostatnio nawet diagnosta na przeglądzie powiedział że sprzęgło jest na wykończeniu. W sumie jeżdże tak od 4 lat i żadnych skutków ubocznych nie widze. Dosyć często ciągne przyczepke z ładunkiem dochodzącym do 1 tony i nie ma problemu z tym żeby sprzęgło się uźlizgneło nawet ruszając na wzniesieniu z taką masą. Więc wysoko biorące sprzęgło nie musi oznaczać końca bądz awari sprzęgla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!wymieniałem niedawno cały komplet sprzęgła wraz z kołem dwumasowym i zaraz po wymianie sprzęgło brało praktycznie od podłogi.po przejechaniu ok.1000 km zaczęło brać już znacznie wyżej, podobnie jak było przed wymianą. nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak, zawiozłem auto do mechanika i on też nie potrafi znaleźć przyczyny.czytając powyższe posty troszkę się uspokoiłem, ale mechanik wciąż upiera się, że tak nie powinno być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie nie slizga, nie szarpie itp zostawic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zakłądając nowego tematu chciałem się dołaczyć do tematu ponieważ, swojego paska kupiłem jakieś 3 miesiące temu, sprzęgło się nie ślizga ale łapie wysoko, jednak działam, już się przyzwyczaiłem, problem jednak stanowi dla mnie coś z biegami, nie wiem czy ma to związek ze sprzęgłem czy nie ale problem jest taki że jak auto zimne, np po nocy albo po kilku godzinach stania, wtedy mam problem z biegiem 1 i 2, jedynaka jakoś wchodzi ale kiedy zmianiam na 2kę to mega ciżko jest ją wrzucić, wchodzi bardzo cięzko prawie że na siłę, jednak kiedy silnik się rozgrzeje po powiedzmy 15-20 min jazdy wszystko chodzi dobrze i 1 oraz 2 wchodzi bardzo ładnie i lekko... pytałem się znalomych to opinie są dwie że coś ze skrzynią albo ze sprzęgłem, chciał bym wiedzieć na co się nastawić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego takie są uroki zmiany biegów w okresie zimowym, nie masz się czym przejmować i delikatnie zmieniaj biegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

---------- Dodano o 21:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:13 ----------

 

wymienić olej w skrzyni na początek

 

Kolego takie są uroki zmiany biegów w okresie zimowym, nie masz się czym przejmować i delikatnie zmieniaj biegi.

 

czyżbym należał do grona tych szczęśliwców którzy nie znają tego problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem niedawno kompletne sprzęgło i pedał też łapie dość wysoko więc chyba ten typ tak ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniłem niedawno kompletne sprzęgło i pedał też łapie dość wysoko więc chyba ten typ tak ma

 

dokladnie w kazdym passacie B5 tak bedzie i jest... Taka konstrukcja. Byc moze panowie z VW pomysleli, ze passatami beda jezdzic starsi panowie ktorzy trzymaja noge na sprzegle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pedał też łapie dość wysoko

potwierdzam, świeżo po założeniu było nisko potem już tylko rosło - urok tego modelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego takie są uroki zmiany biegów w okresie zimowym, nie masz się czym przejmować i delikatnie zmieniaj biegi.

 

No właśnie zimą mogę jeszcze to podciągnąć pod pogodę :) ale jak go kupiłem było jeszcze ciepło, poza tym stał czesto w cieple w słońcu a mimo to były problemy... czy może to być coś ze skrzynią w takim razie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umnie w benzynie też łapie wysoko, natomiast w AFN niżej. Mechanik przy wymianie rozrządu mówił też że sprzegło sie kończy ale jeżdże i nic nie czuje zeby coś sie psuło, jakaś zmiana. Biegi wchodzą dobrze, wiadomo że przy włączaniu 1 biegu sprzęgło dusi sie do oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy może to być coś ze skrzynią w takim razie ?

 

najtańsza opcja - zmień olej w skrzyni, potem możesz szukać uszkodzeń mechanicznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Odświeżę temat a mianowicie chodzi mi o jedną rzecz , jestem po wymianie kompletnego sprzęgła razem z dwumasą firmy LUK po przejechaniu paru dosłownie kilometrów łożysko oporowe się rozleciało objawy stukanie i odgłos szum tarcia. Łożysko było fabrycznie wadliwe tak myślę :) Jestem już po wymianie łożyska ale na łożysko firmy SACHS i co mnie zastanawia to że po wymianie sprzęgła pedał był miętki i sprzęgło brało prawie od podłogi było super teraz po wymianie samego łożyska SACHS-a pedał bierze u samej góry takie mam odczucia jest inaczej niż było co jeszcze za uwarzyłem to że jadąc na 2,3,4 biegu przy delikatnym naciśnięciu sprzęgła czuć na pedale jakby obracające się łożysko czy koledzy możecie sprawdzić u siebie czy u was w passkch po naciśnięciu tak samo jest coś wyczuwalne ? Następna sprawa to zobaczcie na rysunek jaki zrobiłem .

 

7d67c7e5d1a73098m.jpg

 

Łożysko LUK jest o 5mm wyższe od łożyska SACHS a dokładnie chodzi o powierzchnie która dociska do słoneczka docisku, czy może mieć to znaczenie przy hyrdo że sprzęgło łapie góra, duł ? tak siedzę i się zastanawiam bo jeżeli jest hydro to wysokość łożyska nie powinna mieć znaczenia jedynie przy sprzęgle na linkę ale przy chydro ? czy po prostu źle coś rozumuję , teraz się tak zastanawiam czy to był dobry pomysł założyć łożysko SACHS na komplet LUK ? ale mam teraz rebus :blink

Edytowane przez Łoluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam .

Oco mnie zastanawia to że po wymianie sprzęgła pedał był miętki i sprzęgło brało prawie od podłogi było super teraz po wymianie samego łożyska SACHS-a pedał bierze u samej góry takie mam odczucia jest inaczej niż było co jeszcze za uwarzyłem to że jadąc na 2,3,4 biegu przy delikatnym naciśnięciu sprzęgła czuć na pedale jakby obracające się łożysko czy koledzy możecie sprawdzić u siebie czy u was w passkch po naciśnięciu tak samo jest coś wyczuwalne ?

 

Cześć,

Jak kupowałem swojego Passata 6 lat temu to myślałem że sprzęgło jest do wymiany bo brało na samym końcu i z taką myślą go kupiłem. Sprzęgło się zachowuje tak jak opisujesz. Tymczasem przejechałem przez 6 lat ponad 100 tyś na tym sprzęgle i dalej jest tak samo. Wg mnie ten typ tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie się zastanawiam przez parę dni sprzęgło chodziło super ale padło to łożysko nowe LUK-a założyli nowe SACHS-a i od razu inne odczucie nie wiem czy faktycznie ta różnica 5mm na łożysku ma znaczenie , a może nie odpowietrzyli wysprzeglika ? nie wiem.

A powiedz przyjacielu z tym delikatnym naciśnięciem na pedał przy 2,3,4 biegu wyczuwasz takie delikatne drgania coś jakby pracujące łożysko , nie wiem jak to nazwać może tak czuć przenoszenie pracy sprzęgła na pedał sprzęgła u mnie własnie tak czuć delikatnie , a może tak ma być , teraz sam już nie wiem czy na łożysku LUK-a było to wyczuwalne czy nie ,ale prawdopodobnie nie bo bym wyczuł że coś nie tak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie raczej nic nie czuć przy naciskaniu na pedał sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedz przyjacielu z tym delikatnym naciśnięciem na pedał przy 2,3,4 biegu wyczuwasz takie delikatne drgania coś jakby pracujące łożysko , nie wiem jak to nazwać może tak czuć przenoszenie pracy sprzęgła na pedał sprzęgła u mnie własnie tak czuć delikatnie , a może tak ma być , teraz sam już nie wiem czy na łożysku LUK-a było to wyczuwalne czy nie ,ale prawdopodobnie nie bo bym wyczuł że coś nie tak .

Mi padło sprzęgło (jeździłem na nitach), jak kupiłem auto to brało wysoko ale się nie ślizgało, po wymianie na luk sprzęgło brało prawie od ziemi i biegi chodziły strasznie ciężko ale już chodzą ok i bierze trochę wyżej i też czuję pracę sprzęgła na pedale (czuć że coś się kręci, ale jak tylko jak wcisnę z 0,5 cm jak całkiem to nie czuć :P) Nie wiem czy tak ma być. Pozdrawiam

 

PS sprzęgło bierze dobrze bo czasem jak ruszę szybciej spod świateł to przypali kapcia trochę :P

Edytowane przez 18rp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi padło sprzęgło (jeździłem na nitach), jak kupiłem auto to brało wysoko ale się nie ślizgało, po wymianie na luk sprzęgło brało prawie od ziemi i biegi chodziły strasznie ciężko ale już chodzą ok i bierze trochę wyżej i też czuję pracę sprzęgła na pedale (czuć że coś się kręci, ale jak tylko jak wcisnę z 0,5 cm jak całkiem to nie czuć :P) Nie wiem czy tak ma być. Pozdrawiam

 

PS sprzęgło bierze dobrze bo czasem jak ruszę szybciej spod świateł to przypali kapcia trochę :P

 

O własnie oto chodzi delikatne naciśniecie i czuć prace obracającego się łożyska , a może tak ma być tylko kolego michawar pisze że u niego tego nie ma .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O własnie oto chodzi delikatne naciśniecie i czuć prace obracającego się łożyska , a może tak ma być tylko kolego michawar pisze że u niego tego nie ma .

 

Albo się przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi. Jak będę wracał po pracy do domu to potestuje pod tym kontem i dam znać wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności