wiesiok81 Zgłoś #21 Napisano 8 Października 2015 potwierdzam, po wymianie zawieszenia kompletny przód wszystko co tylko tam jest łącznie z wachaczem i wózkiem w ciągu miesiąca byłem 4x na 3d i zawsze wychodzilo dobrze a i tak mi sie coś później nie podobało, tez mi tnie z tyłu opony od srodka ale nie tak znowu bardzo, z tego co widze to jest różnicy zew-wew ok 1,5mm patrzac po klocku, o ząbkowaniu juz nie wspomne, ale podobno ten typ tak ma zwłaszcza jak sie jeździ samemu. co do przodu ustawiony jest igła ale zauwazylem że strasznie jest niestabilny, tzn myszkuje po drodze, gdy jade sam kiera jest prosciutko ale gdy wezme tylko jakiegos pasażera mam wrazenie ze kiera ucieka mi lekko w lewa strone, im cięższy pasazer tym wiecej ucieka, widze to po manetkach, luz miedzy szczeblem kiery a manetka ewidentnie sie zmienia. z tym akurat nie zachodze w głowe, zawieszenie komplet nowe a i tak robia sie jaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry_rafal Zgłoś #22 Napisano 8 Października 2015 to fakt dosyć często jeżdżę w 4 osoby. W wakacje miałem dalekie trasy po dach załadowany kombi bagażami i cała rodzina w komplecie:). Ciężko mi uwierzyć że auto o wadze 1600 kg i jeszcze w kombi ma tak czułe zawieszenie na obciążenie. Wszystkie wyniki w warsztatach przeprowadzane były na pustym aucie. Sam już nie wiem co mam robić... Niedługo zmienię opony na zimowe i znowu będzie ta sama heca.. masakra jakaś! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #23 Napisano 8 Października 2015 Nie przejmuj sie. Ja mam swieże autko i oponki sa lekko przytarte od srodka a to dlatego ze z PL jadę do norwegii full zaladowany dwa razy do roku na letnich. Zauważ ze jak doladujesz auto na full to sie przód podnosi a tylne koła chowają w blotniki. A zimowki juz sie tak nie zdzierają, więcej deszczu a pozniej sniegu co zmniejsza tarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fotbrenda Zgłoś #24 Napisano 22 Czerwca 2016 Dzięki za uznanie ,jak ktoś ma w miarę blisko do Zgorzelca to zapraszam na geometrię na VAG-u. Marcin a czy możesz podać adres warsztatu? ( chyba że ktoś z forum wie gdzie jest ten warsztat) Mam podobny prolem ale jakoś gdzie nie pojadę to każdy drapie się w glowę i słyszę że niby wszystko jest O.K ale czegoś się nie ustawia. Opony kupuję nowe, niestety już 2 komplety są załatwione. Teraz jest kolejny i wolę co rok nie kupować kolejnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #25 Napisano 30 Listopada 2016 odkopuję temat. Które parametry są "ustawialne" w passku B6? Czy ustawia się tylko zbieżność przód+tył czy kąty pochylenia kół również się ustawia? Dla wszystkich czy tylko przód lub tylko tył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #26 Napisano 30 Listopada 2016 Przód : zbieżność, przesuniecie kola przod -tyl tylko troszke (tylnymi tulejemi wahacza) , pochylenia nie da rady. Tył: pochylenie, zbieżność, przesunięcie przód-tył nie. Tak to wygląda u mnie, regulowalem sobie tydzień temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #27 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Dzięki. Jadę w piątek na ustawienie i jeśli by coś było poza normą to nie chcę, żeby mi ktoś wmawiał że się czegoś nie ustawia (tego co się fizycznie da ustawić). To "przesunięcie przód-tył" to będzie w ich nazewnictwie kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy lub kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy czy to jest całkiem co innego? Edytowane 30 Listopada 2016 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #28 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Chyba tak jak piszesz. Ja uzywam nazw po norwesku bo tu robię, moze i jest to samo po angielsku, Spissing - znieznosc, camber - pochylenie, caster - przesuniecie... Zalecana zbieznosc do b6/b7 i b6/b7 4motion, to +0,05 przod i tyl. Ja robie zawsze lekko wiecej (ok +0,08)i nie tnie mi opon od środka, jak to standardowo w naszych paskach... Aaaaa, jeszcze jedno. W jakim stanie masz tylne tuleje przednich wahaczy? Jesli juz popekane to zalecam wymienic i wtedy ustawic geometrię. Wymienia ci w pare minut. Ja ostatnio zalozylem wzmacniane, w ok 90% tuleje zalane gumą... Edytowane 30 Listopada 2016 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart1993 Zgłoś #29 Napisano 30 Listopada 2016 Witam, mam -7 stopni pochyłu na lewym przednim kole, co należałoby wymienić żeby było w normie? Dzięki za rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #30 Napisano 30 Listopada 2016 Sporo. Ciekawe czy zwrotnica nie krzywa albo amortyzator... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #31 Napisano 30 Listopada 2016 Przód : zbieżność, przesuniecie kola przod -tyl tylko troszke (tylnymi tulejemi wahacza) , pochylenia nie da rady.Tył: pochylenie, zbieżność, przesunięcie przód-tył nie. Tak to wygląda u mnie, regulowalem sobie tydzień temu [ATTACH=CONFIG]149855[/ATTACH] A pochylenia z przodu nie ustawia sie czasem luzujac i przesuwajac sanki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #32 Napisano 1 Grudnia 2016 Chyba tak jak piszesz. Ja uzywam nazw po norwesku bo tu robię, moze i jest to samo po angielsku, Spissing - znieznosc, camber - pochylenie, caster - przesuniecie... Zalecana zbieznosc do b6/b7 i b6/b7 4motion, to +0,05 przod i tyl. Ja robie zawsze lekko wiecej (ok +0,08)i nie tnie mi opon od środka, jak to standardowo w naszych paskach...Aaaaa, jeszcze jedno. W jakim stanie masz tylne tuleje przednich wahaczy? Jesli juz popekane to zalecam wymienic i wtedy ustawic geometrię. Wymienia ci w pare minut. Ja ostatnio zalozylem wzmacniane, w ok 90% tuleje zalane gumą... przegrzebałem google i w zależności od źródeł caster występuje to jako kąt pochylenia osi sworznia zwrotnic lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Tuleje wszystkiego co możliwe (przednich / tylnych wahaczy), końcówki itp. są nowe także powinno się wszystko dać ustawić porządnie. CZy zbieżność +0,08 mieści się w normie (tolerancj) w stosunku do zalecanych +0,05? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #33 Napisano 1 Grudnia 2016 Jeśli ruszysz sanki to pójdzie calosc. Jeden wahacz popchnie a drugi pociągnie. Czyli jak jedno koło będziesz chciał zrobić na + to drugie się robi na -. Oczywiście otwory są duże po to aby wymiary zminimalizować. W dodatku pamiętać trzeba o tym że takie przesunięcie nie powoduke dużej zmiany kąta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #34 Napisano 8 Grudnia 2016 (edytowane) zrobione - zbieżność przód - zbieżność tył - kąty tył Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy trochę poza zakresem - wg mechanika z ASO skody jest nieustawialny i nie ma tyle luzu na mocowaniu tulei żeby to zniwelować. Podobno jeśli jest w miarę równo to bez sensu próbować to ruszać. Acha, wartośći "pierwotne" to wartości po pierwszym ustawieniu. Niestety mechanik nie zrobił wydruku, musiał podnieśc auto drugi raz i regulacje się "rozeszły" więc było ustawiane drugi raz. Ustawiane na Hunterze więc teroetycznie powinno być OK. Z tym, że oni twierdzą że to co pokazuje komputer zależy od tego na jaką wysokośc za drugim razem wjechał podnośnik i same odchylenia podnośnika spowodowały to, że po ponownym wjechaniu pomiar nie wyszedł taki sam jak po pierwszym ustawieniu. Edytowane 8 Grudnia 2016 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztof Mikołajczuk Zgłoś #35 Napisano 20 Października 2021 Witam jestem nowy kupiłem b7 i zauważyłem że kola tylne leżą według mnie troszkę za dużo podkreślę ze nie jest to passat seryjny tylko policyjny zakupiony w de Czy może to problem z kątem czy oni modyfikują auta na swoje potrzeby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #36 Napisano 20 Października 2021 38 minut temu, Krzysztof Mikołajczuk napisał: Witam jestem nowy kupiłem b7 i zauważyłem że kola tylne leżą według mnie troszkę za dużo podkreślę ze nie jest to passat seryjny tylko policyjny zakupiony w de Czy może to problem z kątem czy oni modyfikują auta na swoje potrzeby Dużo Passatów tak ma. Szybciej może być to kwestia zużytych gum na wahaczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafart Zgłoś #37 Napisano 7 Stycznia 2022 (edytowane) Witam, W grudniu mialem wymienione tuleje wahaczow duze i male tuleje bo skrzypialy juz. Wymiana odbyla sie przy opuszczeniu sanek poniewaz w DSG nie da sie odkrecic sruby z tuleji i byly sanki opuszczone (ale nie zdjete calkowicie). Po wymianie zostala zrobiona zbieznosc jednak auto sciaga w prawo trzymajac kierownice na wprost. Zbieznosc byla wykonana jeszcze dwukrotnie w ramach reklamacji jednak nic to nie daje i auto nadal sciaga w prawo (przed wymiana jechalo prosto). Moim zdaniem wedlug wydruku powodem sciagania jest pochylenie kola prawego poza norma (prawe przednie) Wedlug mechanika pochylenia kola nie da sie wyregulowac w B7 wiec sa dwie opcje (wedlug mechanika) - albo uszkodzona jest inna czesc w zawieszeniu ktora powoduje zle pochylenia kola i trzeba rozbierac i sprawdzac (mimo ze przed opuszczaniem sanek bylo OK) - mozna zamienic kola przod/tyl i sprawdzic czy pojedzie prosto W zalaczniku wydruk z jednego pomiaru i zdjecie z jeszcze innego ( w sumie byly 3 i zawsze pochylenie kola prawego przod bylo poza norma). Ma ktos jakies pomysly co z tym zrobic? Czy to faktycznie pochylenie kola moze powodowac sciaganie (w prawo czyli w strone kola ze zlym pochyleniem)? Czy moze zakladajac sanki mogli sami spowodowac to? Edytowane 7 Stycznia 2022 przez kafart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #38 Napisano 7 Stycznia 2022 Sanki przesuń maksymalnie w lewo i obrocone tak, aby prawe koło wysunąć w przód a lewe w tył. Będzie lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafart Zgłoś #39 Napisano 7 Stycznia 2022 @AndrzejP4 Mowilem to mechanikowi przy odbiorze auta (ze moze sankami lekko ruszyc i zmieni sie pochylenie) ale twierdzi ze sankami tego nie zrobi i to auto nie ma regulacji kata pochylenia. Teraz szukaj kogos kto Ci to zrobie, nie mam podnosnika zeby wywalic auto do gory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #40 Napisano 9 Stycznia 2022 Jest u Ciebie gruba robota z tyłu bo masz zapieczone śruby regulacyjne w tulejach. A z przodem masz roboty na pół godzinyna podnośniku. Po udanej regulacji pamiętaj żeby zmienić śruby na nowe - nic się nie przestawi, wystarczy zmieniać pojedynczo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach