Skocz do zawartości
bigshark

Geometria osi przedniej i tylnej

Rekomendowane odpowiedzi

potwierdzam, po wymianie zawieszenia kompletny przód wszystko co tylko tam jest łącznie z wachaczem i wózkiem w ciągu miesiąca byłem 4x na 3d i zawsze wychodzilo dobrze a i tak mi sie coś później nie podobało, tez mi tnie z tyłu opony od srodka ale nie tak znowu bardzo, z tego co widze to jest różnicy zew-wew ok 1,5mm patrzac po klocku, o ząbkowaniu juz nie wspomne, ale podobno ten typ tak ma zwłaszcza jak sie jeździ samemu. co do przodu ustawiony jest igła ale zauwazylem że strasznie jest niestabilny, tzn myszkuje po drodze, gdy jade sam kiera jest prosciutko ale gdy wezme tylko jakiegos pasażera mam wrazenie ze kiera ucieka mi lekko w lewa strone, im cięższy pasazer tym wiecej ucieka, widze to po manetkach, luz miedzy szczeblem kiery a manetka ewidentnie sie zmienia. z tym akurat nie zachodze w głowe, zawieszenie komplet nowe a i tak robia sie jaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to fakt dosyć często jeżdżę w 4 osoby. W wakacje miałem dalekie trasy po dach załadowany kombi bagażami i cała rodzina w komplecie:). Ciężko mi uwierzyć że auto o wadze 1600 kg i jeszcze w kombi ma tak czułe zawieszenie na obciążenie. Wszystkie wyniki w warsztatach przeprowadzane były na pustym aucie. Sam już nie wiem co mam robić... Niedługo zmienię opony na zimowe i znowu będzie ta sama heca.. masakra jakaś!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj sie. Ja mam swieże autko i oponki sa lekko przytarte od srodka a to dlatego ze z PL jadę do norwegii full zaladowany dwa razy do roku na letnich. Zauważ ze jak doladujesz auto na full to sie przód podnosi a tylne koła chowają w blotniki. A zimowki juz sie tak nie zdzierają, więcej deszczu a pozniej sniegu co zmniejsza tarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za uznanie :D,jak ktoś ma w miarę blisko do Zgorzelca to zapraszam na geometrię na VAG-u.

 

 

Marcin a czy możesz podać adres warsztatu? ( chyba że ktoś z forum wie gdzie jest ten warsztat)

Mam podobny prolem ale jakoś gdzie nie pojadę to każdy drapie się w glowę i słyszę że niby wszystko jest O.K ale czegoś się nie ustawia.

Opony kupuję nowe, niestety już 2 komplety są załatwione. Teraz jest kolejny i wolę co rok nie kupować kolejnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopuję temat. Które parametry są "ustawialne" w passku B6?

 

Czy ustawia się tylko zbieżność przód+tył czy kąty pochylenia kół również się ustawia? Dla wszystkich czy tylko przód lub tylko tył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przód : zbieżność, przesuniecie kola przod -tyl tylko troszke (tylnymi tulejemi wahacza) , pochylenia nie da rady.

Tył: pochylenie, zbieżność, przesunięcie przód-tył nie.

Tak to wygląda u mnie, regulowalem sobie tydzień temu

DSC_2656.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jadę w piątek na ustawienie i jeśli by coś było poza normą to nie chcę, żeby mi ktoś wmawiał że się czegoś nie ustawia (tego co się fizycznie da ustawić).

To "przesunięcie przód-tył" to będzie w ich nazewnictwie kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy lub kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy czy to jest całkiem co innego?

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak jak piszesz. Ja uzywam nazw po norwesku bo tu robię, moze i jest to samo po angielsku, Spissing - znieznosc, camber - pochylenie, caster - przesuniecie... Zalecana zbieznosc do b6/b7 i b6/b7 4motion, to +0,05 przod i tyl. Ja robie zawsze lekko wiecej (ok +0,08)i nie tnie mi opon od środka, jak to standardowo w naszych paskach...

Aaaaa, jeszcze jedno. W jakim stanie masz tylne tuleje przednich wahaczy? Jesli juz popekane to zalecam wymienic i wtedy ustawic geometrię. Wymienia ci w pare minut. Ja ostatnio zalozylem wzmacniane, w ok 90% tuleje zalane gumą...

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam -7 stopni pochyłu na lewym przednim kole, co należałoby wymienić żeby było w normie? Dzięki za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporo. Ciekawe czy zwrotnica nie krzywa albo amortyzator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przód : zbieżność, przesuniecie kola przod -tyl tylko troszke (tylnymi tulejemi wahacza) , pochylenia nie da rady.

Tył: pochylenie, zbieżność, przesunięcie przód-tył nie.

Tak to wygląda u mnie, regulowalem sobie tydzień temu

[ATTACH=CONFIG]149855[/ATTACH]

 

A pochylenia z przodu nie ustawia sie czasem luzujac i przesuwajac sanki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba tak jak piszesz. Ja uzywam nazw po norwesku bo tu robię, moze i jest to samo po angielsku, Spissing - znieznosc, camber - pochylenie, caster - przesuniecie... Zalecana zbieznosc do b6/b7 i b6/b7 4motion, to +0,05 przod i tyl. Ja robie zawsze lekko wiecej (ok +0,08)i nie tnie mi opon od środka, jak to standardowo w naszych paskach...

Aaaaa, jeszcze jedno. W jakim stanie masz tylne tuleje przednich wahaczy? Jesli juz popekane to zalecam wymienic i wtedy ustawic geometrię. Wymienia ci w pare minut. Ja ostatnio zalozylem wzmacniane, w ok 90% tuleje zalane gumą...

przegrzebałem google i w zależności od źródeł caster występuje to jako kąt pochylenia osi sworznia zwrotnic lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.

 

Tuleje wszystkiego co możliwe (przednich / tylnych wahaczy), końcówki itp. są nowe także powinno się wszystko dać ustawić porządnie.

 

CZy zbieżność +0,08 mieści się w normie (tolerancj) w stosunku do zalecanych +0,05?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ruszysz sanki to pójdzie calosc. Jeden wahacz popchnie a drugi pociągnie. Czyli jak jedno koło będziesz chciał zrobić na + to drugie się robi na -. Oczywiście otwory są duże po to aby wymiary zminimalizować. W dodatku pamiętać trzeba o tym że takie przesunięcie nie powoduke dużej zmiany kąta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobione

- zbieżność przód

- zbieżność tył

- kąty tył

 

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy trochę poza zakresem - wg mechanika z ASO skody jest nieustawialny i nie ma tyle luzu na mocowaniu tulei żeby to zniwelować.

Podobno jeśli jest w miarę równo to bez sensu próbować to ruszać.

 

Acha, wartośći "pierwotne" to wartości po pierwszym ustawieniu. Niestety mechanik nie zrobił wydruku, musiał podnieśc auto drugi raz i regulacje się "rozeszły" więc było ustawiane drugi raz.

 

Ustawiane na Hunterze więc teroetycznie powinno być OK. Z tym, że oni twierdzą że to co pokazuje komputer zależy od tego na jaką wysokośc za drugim razem wjechał podnośnik i same odchylenia podnośnika spowodowały to, że po ponownym wjechaniu pomiar nie wyszedł taki sam jak po pierwszym ustawieniu.

Przechwytywanie1.jpg

20161202_211723_resized.jpg

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy kupiłem b7 i zauważyłem że kola tylne leżą według mnie troszkę za dużo podkreślę ze nie jest to passat seryjny tylko policyjny zakupiony w de Czy może to problem z kątem czy oni modyfikują auta na swoje potrzeby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Krzysztof Mikołajczuk napisał:

Witam jestem nowy kupiłem b7 i zauważyłem że kola tylne leżą według mnie troszkę za dużo podkreślę ze nie jest to passat seryjny tylko policyjny zakupiony w de Czy może to problem z kątem czy oni modyfikują auta na swoje potrzeby

Dużo Passatów tak ma. Szybciej może być to kwestia zużytych gum na wahaczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W grudniu mialem wymienione tuleje wahaczow duze i male tuleje bo skrzypialy juz. Wymiana odbyla sie przy opuszczeniu sanek poniewaz w DSG nie da sie odkrecic sruby z tuleji i byly sanki opuszczone (ale nie zdjete calkowicie). Po wymianie zostala zrobiona zbieznosc jednak auto sciaga w prawo trzymajac kierownice na wprost. Zbieznosc byla wykonana jeszcze dwukrotnie w ramach reklamacji jednak nic to nie daje i auto nadal sciaga w prawo (przed wymiana jechalo prosto). Moim zdaniem wedlug wydruku powodem sciagania jest pochylenie kola prawego poza norma (prawe przednie)

Wedlug mechanika pochylenia kola nie da sie wyregulowac w B7 wiec sa dwie opcje (wedlug mechanika)

- albo uszkodzona jest inna czesc w zawieszeniu ktora powoduje zle pochylenia kola i trzeba rozbierac i sprawdzac (mimo ze przed opuszczaniem sanek bylo OK)

- mozna zamienic kola przod/tyl i sprawdzic czy pojedzie prosto

W zalaczniku wydruk z jednego pomiaru i zdjecie z jeszcze innego ( w sumie byly 3 i zawsze pochylenie kola prawego przod bylo poza norma).

Ma ktos jakies pomysly co z tym zrobic? Czy to faktycznie pochylenie kola moze powodowac sciaganie (w prawo czyli w strone kola ze zlym pochyleniem)? Czy moze zakladajac sanki mogli sami spowodowac to?

 

Resized_20211231_093421.jpeg

20211228_111011.jpg

Edytowane przez kafart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sanki przesuń maksymalnie w lewo i obrocone tak, aby prawe koło wysunąć w przód a lewe w tył. Będzie lepiej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@AndrzejP4

Mowilem to mechanikowi przy odbiorze auta (ze moze sankami lekko ruszyc i zmieni sie pochylenie) ale twierdzi ze sankami tego nie zrobi i to auto nie ma regulacji kata pochylenia. Teraz szukaj kogos kto Ci to zrobie, nie mam podnosnika zeby wywalic auto do gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest u Ciebie gruba robota z tyłu bo masz zapieczone śruby regulacyjne w tulejach. 

A z przodem masz roboty na pół godzinyna podnośniku. Po udanej regulacji pamiętaj żeby zmienić śruby na nowe - nic się nie przestawi, wystarczy  zmieniać pojedynczo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności