Skocz do zawartości
pilifek

[B5] Sprężyny Eibach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mój pierwszy post na tym forum :)

Temat odgrzewany, ale nie mogę zakładać nowych wątków.

Zakupiłem passata 1,8 T rocznik 2000.

Oczywiście musiałem zrobić zawieszenie, wymienić tarcze, klocki, rozrząd, poprawić elektrykę ( drzwi, światełka ).

Jak już myślałem, że mam wszystko zrobione to okazało się, że mam obniżone zawieszenie - co jest totalną porażką na warszawskich drogach. Zdążyłem już połamać osłonę silnika ( nową )

Mam pytanie do Was. Jakie mam kupić sprężyny, żeby wrócić do fabrycznych ustawień?

znalazłem coś takiego http://allegro.pl/sprezyny-sprezyna-przod-kayaba-vw-passat-b5-b-i3047768057.html

ale nie czy ich wysokość jest właściwa ( nie znam właściwej :D )

Proszę o pomoc.

W sprawie mechaniki, rozrządu i oleju silnikowego skorzystałem z porad z tego forum, więc pewnie w tej materii też się uda :)

 

Mam jeszcze jedną sprawę - mam sporo rdzy w aucie. Macie w Warszawie lub okolicach dobrego blacharza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam springi i amorki do delikatnego obnizenia paska 3b, amorki przod numer 8d0 413 031 AC i sprezyny przod (1 fioletowy i 1 brazowy pasek) moge podeslac foto dla zainteresowanychP1030149.jpg

Edytowane przez Marcinek83
dodanie zdjecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie. Kupiłem passata B5 1.6 AHL 1997r sedan ze sportowym zawieszeniem. Jest jednak za niski dla mnie:) w związku z tym mam pytanie jakie oznaczenia powinny mieć sprężyny fabryczne tz. jakie kolory i ile kropek :) będę bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rajmi88

Witam wszystkich,

nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam posta(ew proszę o przekierowanie do odpowiedniego działu).

Posiadam Passata B4 kombi 110KM AFN 1996 i proszę o radę jakie sprężyny najlepiej zamontować z tyłu(najlepiej jakieś wzmocnione) gdyż moje już trochę osiadły(zbiornik 105L).

Z góry dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kesik8905 będzie bolało to ogłoszenie:mlotkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Proszę o podpowiedz w zakupie sprężyn przód/tył B6 1.9 TDi 105 km kombi. Jaką firmę polecacie ewentualnie czy da radę samemu wykonać tą operacje bądź czy są potrzebne niezbędne jakieś specjalne narzędzia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Proszę o podpowiedz w zakupie sprężyn przód/tył B6 1.9 TDi 105 km kombi. Jaką firmę polecacie ewentualnie czy da radę samemu wykonać tą operacje bądź czy są potrzebne niezbędne jakieś specjalne narzędzia.

Sprężyny można kupić tu http://www.prince.com.pl/ a założyć tu J. S. Auto-serwis

Jarosław Szczęsny

tel. 603 505 702

Łódź ul. Bulwarowa 6 (wjazd od ul. Granicznej)

przy starym salonie opla.

 

Ja tak zrobiłem i było git...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie za podpowiedz. A jakie mogą być koszty / oczywiście robocizny / ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje serdecznie za podpowiedz. A jakie mogą być koszty / oczywiście robocizny / ???
masz nr - zadzwoń i się dowiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za wymianę sprężyn 200zł. Do tego dochodza koszta geometrii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. DZIĘKI. Dokładnie robocizna + koszt ustawienia zbieżności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ma ktoś jakieś przetestowane wrażenia co do amorów, które można do tych springów włożyć? Coś dobrego ale też bez przesady cenowego czyli wyżej niż MTS ale nie koniecznie koni.... hmmm no to właśnie co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popatrz Macieju na kayabę ultra sr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parametry całkiem fajne - dzięki za podpowiedź.

 

Zdrówko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja się podłączam pod temat... Jakiś czas temu pękła mi sprężyna z przodu (ostatni zwój), poszedłem do sklepu z częściami do VW, powiedziałem jaki model i żeby były dobre - dostałem dwie sprężyny (. Wymieniłem przód. Po jakimś czasie doszedłem do wniosku że tył też należało by wymienić z racji iż w porównaniu do przodu - siedzi niesamowicie... Poszedłem do tego samego sklepu, kupiłem sprężyny na tył tego samego producenta (którego nie wspomnę gdyż niepamiętam a opakowania białe z niebieskimi napisami wyrzuciłem - może ktoś kojarzy takie sprężyny ;p ).

 

Przy wyżej wymienionych pracach nie wymieniałem poduszek sprężyn. Amortyzatory są nówki sztuki ( w tym roku wymieniany przód bilstein, z tyłu wymiana z 3 lata może wstecz)

 

I teraz moje pytanie: Autko dobrze się prowadzi, twardsze przy zakrętach fajna sprawa, ale...Jeżeli z większą prędkością przejadę przez drogę której nawierzchnia idzie górki pagórki - auto jak wpadnie w takie zagłębienie to naturalnie usiądzie i jak wraca do normalnej pozycji to zarówno przód jak i tył odbija z taką siłą i szybkością że aż słychać walnięcie z tyłu jak i z przodu. Sytuacja z przejechaniem przez konkretne progi zwalniające przedstawia się tak samo - auto wraca do normalnej pozycji słychać walnięcie z przodu i z tyłu... Co o tym sądzicie ? :> Mam jakieś swoje teorie w temacie (dot. twardości sprężyn i amortyzatorów) ale sprężyny raczej nie są sportowe (miały być normalne a koloru oznaczeń na razie nie podam - bym musiał sprawdzić). Jak teraz tanim kosztem coś zdziałać (szkoda wymieniać coś co jest nowe - ale być może trza będzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z wątku mam pytanie,czy sprężyna tylna z combi b-6- będzie nadawała się na tył do sedana b-6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Warunek, ten sam silnik (rodzina silników) i ten sam rodzaj napędu (x2 x4), wersja z kołem zapasowym i bez koła zapasowego, sportline nie sportline. W etce nie ma rozróżnienia na kombi i sedana. Jak się dobrze przyjrzeć zestawom niefabrycznym to składowe zestawów też są takie same dla sedana i kombi (na przykład eibach prokit). W ogóle w zestawach niefabrycznych podział na kombi i sedana jest czysto marketingowy :).

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, ważne też były odpowiednie masy pojazdu czy naciski na oś. Na którymś słupku jest naklejona plakietka z obciążeniami i musisz je porównać z tymi, podawanymi przez producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności