Skocz do zawartości
pilifek

[B5] Sprężyny Eibach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem w swoim passacie b5 fl 1.9 130 KM 2002 r. kombi założone same sprężyny czerwone obniżające, koło 205/55/16, jednak podwozie samochodu bardzo ucierpiało i teraz wymieniłem na seryjne zawieszenie gdzie passat stoi jak wielbłąd. Więc czytam co piszecie i szukam czegoś rozsądnego aby samochód dalej obniżyć tylko nie jak wcześniej. Znalazłem sprężyny eibacha oraz inne seryjne obniżające z oznaczeniem:

 

Seryjne sprężyny:

Przód

2 kropki niebieskie 1 szara

8DO 411 105 CT

PR-1BE/OJH

 

Tył

2kropki niebieskie 1 pomarańczowa

4BO 511 115 AB

 

Eibach:

1532001

drugiego nr na drugiej sprężynie nie odczytam ale jest niby dedykowany do mojego samochodu

 

Co o tym sądzicie bo już mam mętlik w głowie a nie chce go mocno obniżać.

Dzięki z góry!!

Edytowane przez wojtiii18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tych co zmieniali. Czy przy wymianie sprężyn na obniżające, luzowaliście wszystkie wachacze, żeby nie robić na nich naprężeń po obniżeniu auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do tych co zmieniali. Czy przy wymianie sprężyn na obniżające, luzowaliście wszystkie wachacze, żeby nie robić na nich naprężeń po obniżeniu auta?
mam ten sam problem skrzypi mi przod jak by sie rozsypywal slyszalem ze sa 2 opcje w gumy olej psiknac lub poluzowac

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez anazum1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzypi? Moze masz pouliretany wsadzone? Mi chodzi tylko o to, żeby nie robić naprezen na gumach co na pewno spowoduje ich szybsze oberwanie...

Cały czas bije się ze sobą czy obniżać czy nie ;) Nowy komplet idzie kupić za niecałe 600 pln, słabe własciwości jezdne paska powinny ulec poprawie, ale kobita będzi jojdać, że twardo :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na samych sprężynach wcale nie jest twardo moja żona jeździła i nie narzekała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja narzekała jak już chwile temu w Fieście MK3 zmieniłem serie na Jamexy. Drażni mnie, że Pasek stoi jak koza, lubi wyrzucać w zaketach i powyżej 210 robi się niestabilny, a z drugiej stony jest to typowy daily car jeżdżacy również w wakacyjne trasy. Myślę, że sama sprężyna mogłaby być kompromisem pomiędzy poprawą prowadzenia/wyglądem a komfortem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te sprężyny dedykowany do oryginalnych amortyzatorów są idealne uwierz mi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się. Zamówiłem i jutro odbieram nowy komplecik jebaszka. Kminie czy ruszac wachacze, tzn czy luzowac sruby i dokrecac ponownie na juz obnizonym aucie? Temat byl tu ruszony, ale nikt z osob które maja obnizone auto nie pisało, że to robiło....czyli nikt nie robil? Szczerze wolalbym tego nie ruszac...ale nie chce tez zaraz robic komplrtu zawieszenia. Dlatego jesli tego nie robiliscie, napiszczcie czy szybko wachacze popadaly czy w zasadzie nic sie nie zmienilo?

 

PS. trzeba po zmianie sprężyn korygować zbieżność? Da się u nas ustawic kąt pochylenia koła?

Edytowane przez kenczorf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąta nie da się regulować, na zbieżność warto jechać kontrolnie.

A co do luzowania srub to myślę że warto to zrobić, skoro i tak już grzebiesz przy zawiasie to praktycznie każdą śrubę będziesz miał pod ręką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też przymierzam się do kupna eibacha , mocno sztywniejsze auto jest na nich ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocno nie ale w zakrętach czuć różnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po zmianie. Nie obeszlo sie bez palnika z jednej strony. Ogolne odczucia pozytywne. Jest dosc komfortowo. Progi przejezdza sie normalnie. Zapadniete studzienki czuc bardziej i tyle. Reszta tak jak byla czyli pozytywnie. Przejechalem sie natomiast autostrada i mamdziwne buczenie powyzej 160 a przy 200 strach jechac. Moze to byc przez zbieznosc? Dzis juz nigdzie nie zrobie a w poniedzialek rano mam trase. Mial tak ktos z osob ktore obnizyly auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kola masz nie wyważone pewnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzesie kierownica tylko buczy i nosi po drodze. Przy 200tu trzeba z nim walczyc. Jeszcze miesiąc temu lecialem 250 km/h i moze nie bylo reweacji w prowadzeniu ale nie bujalo az tak i nie buczalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu przed

 

20151031_153813.jpg

 

i po

 

20170910_142406_HDR.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różnica na + (wizualnie :) ) ale ...

 

nie chcę Cię straszyć, ale z czasem auto się zrobi trochę "kanapowe" i zacznie dobijać zwłaszcza na garbach będziesz czuł że auto siada o wiele niżej niż wcześniej. Jednak seryjny amor ma pewien zakres pracy, a Ty go właśnie skróciłeś o tych 30%, wiec oczekuj pogorszenia się warunków z wiekiem... (sam błądziłem długo zanim nie zdecydowałem się kiedyś tam na zamianę takiego zestawu na jakiegoś gotowca mts'u).

 

Polecam na zimę jednak podnieść do serii jeśli nie chcesz stracić osłony silnika w koleinach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląd to jedno, ale dużo ważniejsze jest prowadzenie. Pasek niema rewelacyjnej fabrycznej zawiechy i do 200tu się jakoś prowadzi, ale przy 250km/h to już trzeba się strasznie pilnować bo go nosi na boki. Zobaczymy jak będzie teraz. Przejezdziłem na -30mm w innym aucie 6lat. Gdy auto zaczęło siedać i dobijać wystarczyło tylko wymienić amory na nowe. Normalne, że moje 15to letnie amortyzatory same z siebie sa już pewnie u kresu żywota, a sprężyny to tylko przyspieszą. Natomiast tak jak mówię, wystarczy wsadzić nowe sprawne i zapomnieć o dobiciach. Nie będę korzystał z amorów o krótszym skoku, tylko kupię nowe gazowe Sachsy które szły na pierwszy motaż, albo bilsteina lub KYB. Wszystko oscyluje w podobnej granicy cenowej.

 

Ktoś wie, jaki trzeba dystans założyć przy tych felgach, żeby w miare spasowac z nadkolem, ale nie ocierać przy mocnieszym dobicu? 10, 15, 20mm?

Edytowane przez kenczorf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, dostałem w prezencie sprężyny przednie obniżające eibacha sportline. https://eibach.pl/przednia-sprezyna-eibach-f21-15-003-01-va-sc-969.html

konkretniej takie. Czy będą one pasować bez problemu do Passata b5 fl z 1.9 tdi? Pasują do praktycznie każdej audi a4 b5

Edytowane przez Daniel130
By marcin_pesel,

temat przeniesiony/połączony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Panowie mam pytanie czy do Passata 1.9 tdi 2004 kombi  będą pasowały takie spreżyny  Eibach ?

EW 1558202HA 

EW 1541001VA 

Wrzucam tabliczkę z naciskami na oś 

Mam info ze to powinno być 30/30 tył i przód , znalazłem opis tych na tył i one się zgadzają nie wiem jak te przednie 

Pochodzą z Passata B5FL 

Pomoże ktoś ?

 

20191028_161521.jpg

Edytowane przez StanleyKrk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy amortyzatory MTS nadadzą się do eibachòw ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności