Jump to content
Guest piotrek124

Wymiana klocków hamulcowych i płynu hamulcowego.

Recommended Posts

Guest piotrek124

Witam mam pytanie na co należy zwrócić uwagę przy wymianie klocków hamulcowych z przodu, oraz przy wymianie płynu ?

Pytam dlatego że w serwisie mówią że klocki nie ma problemu zmienić z przodu, a co do wymiany klocków z tyłu i z płynem to już jest problem bo są tam jakieś zaciski elektromagnetyczne i trzeba mieć kompa z oprogramowaniem żeby to się nie zablokowało.

 

Więc czy jak bym wymieniał nie w serwisie to mogę liczyć na to że mi to dobrze zrobią ?

 

Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma problemu żadnego. Musisz posiadać interfejs VAG-COM (VCDS) HEX-USB+CAN Ross-Techa albo Adako (ostatnio na Allegro pojawił się też VAG CAN PROFESSIONAL). Co do procedury, to należy zrobić tak:

 

Przed rozpoczęciem:

 

-Włącz i wyłącz hamulec ręczny (musi być wyłączony podczas nastaw podstawowych - kontrolka hamulca ma się nie świecić),

-podłącz prostownik (żeby akumulator nie padł),

-zdejmij koła.

 

Następnie uruchom program diagnostyczny. Przykład dotyczy programu VAG-COM/VCDS z obsługą CAN. Wybierz:

 

-[53 - Hamulec postojowy] lub w angielskiej wersji [53 - Parking Brake],

-[Nastawy podstawowe - 04] lub [basic Settings - 04],

-wpisz w jednym z pól "007" (bez cudzysłowu) i kliknij na GO! lub IDŹ,

-kliknij na [ON/OFF/Next],

-po otworzeniu zacisków odczekaj jeszcze ok 1min. (nie wychodź z tej nastawy),

-po odczekaniu wybierz [Done, Go Back], lub [Gotowe, powrót],

-wybierz [Close Controller, Go Back - 06], lub [Zamknij połączenie, wróć - 06],

-po rozłączeniu ze sterownikiem (zamknięciu VAG-COMa) wyłącz zapłon, odłącz interfejs, wymień tylne klocki/tarcze (będzie do nich dostęp).

 

Po wymianie klocków zamiast wpisywać "007" wpisz "006" i postępuj zgodnie z instrukcją, zaciski zaczną się zamykać. Po poprawnym zamknięciu zacisków należy jeszcze skalibrować zaciski wpisując zamiast 007, 006 wartość "010". Zaciski otworzą się i zamkną trzy razy. Po tej operacji kontrolka hamulca ręcznego powinna przestać mrugać.

 

Opis wzięty ze strony twórcy programu VAG-COM, przetłumaczony przeze mnie, oryginał pod adresem:

 

http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Passat_(3C)_Parking_Brake

 

Nie biorę odpowiedzialności za wszystkie szkody wynikłe z nieodpowiedniego użytkowania programu VAG-COM/VCDS.

 

Mam nadzieję, że opis się sprzyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jak to jest z tą wymianą płynu hamulcowego? Serwis zapisał mi, że przy następnym przeglądzie powinienem wymienić płyn w układzie hamulcowym - czynność taka powinna odbywać się co 2 lata. Oczywiście są to zalecenia, płyn traci ponoć swoje właściwości itp. Jak jednak jest w rzeczywistości? Czy nie jest to lekka przesada, wiem bowiem, ze niektórzy jeżdżą na jednym płynie nawet 10 lat i w sumie nic się nie dzieje.

 

Jak odbywa się taka wymiana w serwisie, ile ona trwa i ewentualnie ile "fachowcy" doliczają do ceny przegladu?

 

Jeżeli nawet zdecyduję się na tę czynność na co zwrócić uwagę, wolałbym być pewny, że jeżdżę na nowym płynie :).

 

Do tej pory w obydwu passatach jakie miałem robiłem to z uwagi, ze auta były jeszcze na gwarancji, obecnie po gwarancji zastanawiam się, czy nie jest to czasem naciąganie klienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem dzisiaj z moim mechanikiem który jest uważany za jednego z lepszych fachowców od Audi i VW. O jego fachowości świadczy chociażby to że na warsztacie można spotkać naprawdę drogie auta. Zaczynając od A8 a kończąc na Polo. Jego zdaniem płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 4 lata. Zresztą wydaje mi się że większość kierowców nie wymienia płynu wcale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zresztą wydaje mi się że większość kierowców nie wymienia płynu wcale.

 

I później przy wdepnięciu w pedał hamulców brak....

 

a co do wymiany, zaleca się co 2 lata ale.... 3-4 lata to taka granica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

każdy szanujący się warsztat samochodowy ma pewien przedmiot do sprawdzania dalszej współpracy płynu z układem hamulcowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dzięki. Jeszcze trochę czasu mi zostało więc przy okazji przeglądu zapytam jak to wygląda cenowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też nigdy nie wymieniałem płynu, co najwyżej dolewałem do czasu jak troszeczke koników dołożylem i postanowiłem zadbać o hamulce. Wymieniałem dwa razy( passka mam trzy lata) i za każdym razem jest poprawa , teraz zawsze polecam znajomym wymiane i to na jakiś dobry płyn ;)

Edited by misiek 528

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów

Płyn hamulcowy ma silną tendencję do wchłaniania wilgoci z otoczenia. Po jakimś czasie w układzie hamulcowym razem z płynem mamy wodę. Wiadomo, że woda ma inne właściwości niż płyn więc zmieniają się warunki pracy samego układu hamulcowego. Dodatkowo woda ma bardzo negatywny wpływ żywotność instalacji hamulcowej (korozja). Zakłady naprawcze dysponują specjalnym miernikiem zawartości wody w płynie hamulcowym i na tej podstawie podejmują decyzję o wymianie płynu hamulcowego (tak powinno się to odbywać). Generalnie przy stosowaniu ogólno dostępnych płynów w przeciętnych warunkach eksploatcyjnych wymianę powinno przeprowadzać się po ok. 2 latach (czasami można rzadziej).

 

Ja w swoich samochodach wymieniam co 2 lata - jest to jeden z układów bezpieczeństwa, warto dobrze zadbać bo awaria może bardzo zaboleć ;)

Edited by ELVIC
błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matsil, wymień na próbę i niech Ci serwis pokaże kolor starego ;) Założę się że będzie brunatno brązowy gdzie nowy jest żółty ;) a wtedy będziesz juz sam wiedział co ile wymieniać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal26

W auto-vivie na połczyńskiej za wymianę płynu hamulcowego życzą sobie 215 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc dziś przy okazji przeglądu po 80tys. km wymieniłem płyn hamulcowy w ASO Zasada na Grochowskiej. Koszt okazuje się nieznaczny - 40pln płyn + 110pln wymiana, przy 10% zniżce zapłaciłem 135pln. Myślę, że nie ma tu sensu oszczędzać przy tak małej kwocie i można sobie pozwolić na wymianę płynu co 2 lata.

Jak pisał kuczlaw, po płynie widać było, że nie jest pierwszej świeżości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

czy ktoś wymieniał klocki tyłne sam w B6 ????

 

dziś zabrałem sie za wymiane klocków w swoim aucie i....

podłaczyłem VAG-a procedura otwarcia zacisków przez dłuższy czas było słychać kręcenie w zacisku ale tłoczki sie nie rozwarły na tyle zeby zamontować nowe w sumie to nic

na tłoczku widać nacięcia i nie wiem czy po odblokowaniu wkreca się je jak w innych autach czy powinny same sie rozejść na grubość nowych klocków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wymieniałem tylne klocki i z tego co pamiętam to po rozjechaniu kompem potem niewiele jeszcze ręcznie je rozjechałem i nowe klocki wpadły same .:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymienialem wraz z plynem w niemieckim serwisie koszt kolo 100 euro,okolo 200zl taniej niz u nas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały niuans co do tych klocków z tyłu. Może i oczywisty dla większości lecz warto jednak o nim wspomnieć.

 

Przy wymianie ich najpierw ustawiamy tłoczki w tryb serwisowy kompem, a potem dopiero rozbieramy zaciski i wymieniamy co trzeba, nigdy na odwrót bo ten silniczek wysunie do oporu tłoczek i będzie problem z jego wsadzeniem co może wiązać się z uszkodzeniem tego zacisku. A z uwagi, że kosztuje on 750zł więc warto jednak robić wszystko po kolei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koledzy.

 

Mam problem z postojowym hamulcem ręcznym. Otóz, zabrałem się za wymianę klocków tylnych oczywiście. Chciałem cofnąć silniczki od ręcznego, ale w procedurze cofnięcia tych zacisków miałem informację aby załączyć postojowy i później go wyłączyć (nie wiem po co) i uruchomić procedurę cofnięcia. Pech jednak chciał, że miałem już zdjęte zaciski z tarczy hamulcowej i jak przycisnąłem ręczny to oczywiście wywaliło mi tłoczki, ale tak że nie wypadły z osłony gumowej tylko trzymały się na tej gumie. Więc postanowiłem je wkręcić z powrotem na swoje miejsce. Ale od tej pory mam cały czas z błędem tego hamulca. Najpierw był błąd, że brak kontaktu klocka z tarczą (chyba normalne jak tłoczek wywaliło) a poźniej doszedł jeszcze błąd elektryczny zacisku hamulcowego.

 

Miał ktoś podobny przypadek?

 

//EDIT by tony_w: Wątek dołączony do istniejącego tematu. Używaj Wyszukiwarki. Dzięki.

Edited by tony_w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ponownie.

 

Już wszystko jest ok. Jakbym przeczytał ten post wcześniej problemu nie byłoby. Na szczeście problem minął. Najpierw przejechałem kawałek (ok. 4km) i w tym czasie miałem gong i informację o problemie z ręcznym na komputerze i zaświeciły się 2 kontrolki. Jedna żółta z przekreślonym P i druga migała od hamulca (czerwona z wykrzyknikiem). Później zgasiełem samochód i znowu odpaliłem i znowu przejechałem ok 4km. Zgasła kontrolka z wykrzyknikiem ale został komunikat na komputerze i świciła się dalej ta kontrolka z P. Do tego wszystkiego później nacisnąłem przycisk hamulca ręcznego i wszystko zgasło, hamulec zaczął działać normalnie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
I później przy wdepnięciu w pedał hamulców brak....

 

a co do wymiany, zaleca się co 2 lata ale.... 3-4 lata to taka granica

 

Zgadza sie , mozna nie zmieniac ale w extremalnej sytuacji stary plyn doda pare metrow do drogi hamowania oczywiscie . Wiem to napewno , majac stary plyn w wyjatkowej sytuacji trzeba by zapompowac pedalem 2 razy, ale na to czasu nie bedzie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy