Skocz do zawartości
Gość piotrek124

Wymiana klocków hamulcowych i płynu hamulcowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Problem w tym, że coraz więcej takich "mądrych główek" w ASO. I weź tu oddaj samochód do ASO takim "Specjalistom".

Przepraszam za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Problem w tym, że coraz więcej takich "mądrych główek" w ASO. I weź tu oddaj samochód do ASO takim "Specjalistom".

Przepraszam za OT

 

Sory za OT ale .

To pomysl ile ludzi polega na nich bo sami nie wiedza wiele .Ja wszystkiego nie wiem a co mowic o tych co leja do baku wdroge i czasem do ASO. Jak pan mowi trzeba wymienic to cale za 0000 to co maja powiedziec jak nic nie wiedza .

 

Jedyne co mi sie tam podoba to gwarancje po robocie ,ale nie zawsze sie da zareklamowac (wygrac /udowodnic).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego już dawno zrezygnowałem z usług ASO i dzięki bogu mam zaufanych ludzi którzy naprawdę znają się na rzeczy. Ale niestety jak piszesz, wiele ludzi polega na "fachowcach" z ASO i wierzą im że coś trzeba wymienić wart 0000.

Trochę za bardzo odbiegamy od tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja na MFA o zużyciu klocków nie jest tak do końca bujdą. Chodzi o silniki nastawcze hamulca postojowego i to ile zajmuje jednemu cykl włącz/wyłącz hamulec postojowy. Stąd elektronika wie jaka odległość jest między tłoczkiem, a tarczą hamulcową.

Gdy ktoś nie wpisze grubości klocka hamulcowego podczas ich wymiany to z komunikatu będą nici. Podobnie po wykonaniu nastaw podstawowych nie za pomocą VAS tylko "zaciągając" ręczny. Z własnego doświadczenia jednak wiem, że jak sami zauważyliście komunikatu i tak nie ma.

W audi natomiast system działa poprawnie i informuje kierowcę o zużyciu klocków, a polega na tym samym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to prawda, chyba samochód jak opuszcza fabrykę to grubość klocka powinna być wpisana na komputer. Bo z tyłu klocki były tak zjechane ze juz metal darł o tarcze i był niemiłosierny hałas podczas hamowania. I oprócz informacji o przednich klockach to nic wiecej nie było na komputerze. A klocki pierwszy raz teraz były wymieniane bo autko od nowości mam i wytrzymały 93000km ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję ustalić w jakich samochodach ten system działał, a w jakich go nie było wcale. Tak będzie wszystkim łatwiej i bez dezorientacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie, rozwieje to wszelkie wątpliwości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Chodzi o silniki nastawcze hamulca postojowego i to ile zajmuje jednemu cykl włącz/wyłącz hamulec postojowy. Stąd elektronika wie jaka odległość jest między tłoczkiem, a tarczą hamulcową.

 

To to chyba dla usznej "elektroniki" czlowieka info ,poczym blacha o tarcze i to juz konkret info .

 

---------- Post added at 18:38 ---------- Previous post was at 18:37 ----------

 

Gdy ktoś nie wpisze grubości klocka hamulcowego podczas ich wymiany to z komunikatu będą nici.

 

Dobra a gdzie to sie wpisuje ?

 

---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

 

Spróbuję ustalić w jakich samochodach ten system działał, a w jakich go nie było wcale. Tak będzie wszystkim łatwiej i bez dezorientacji

 

no własnie, rozwieje to wszelkie wątpliwości

 

Zgadza sie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie to sie wpisuje ?

Jeśli działasz VAS'em to jest możliwość wpisania grubości klocka, ale nikt tego nie robi bo to zwyczajnie "zbytek łaski":)

VAG'a nie używam już właściwie do niczego chociaż czasami jest niezbędny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jeśli działasz VAS'em to jest możliwość wpisania grubości klocka, ale nikt tego nie robi bo to zwyczajnie "zbytek łaski"

VAG'a nie używam już właściwie do niczego chociaż czasami jest niezbędny...

 

To napisz gdzie w VAS-ie to mozna wpisac ,skoro nie wiesz gdzie w VAG-u .I rozwiej watpliwosci w jakich autach tylnych klocy kontrola dziala .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany klocków tylnych w B6 na upartego nie jest potrzebny żaden sprzęt diagnostyczny:)

Pewnie zaraz napiszesz, że to niemożliwe chociaż może wiesz... Nie wnikam:)

Zgromadzenie info może potrwać kilka dni z racji tego, że potrzebuję akurat samochód na konkretną naprawę, ale nie omieszkam napisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma się jasno, w żadnym passacie B6 nie ma opcji sygnalizowania zużycia tylnych klocków, takie rozwiązanie było, ale w fazie projektowania. System będzie prawdopodobnie seryjnie w nowym B7

Opcja wpisania grubości klocka jest nieaktywna, zwracam honor szary

Edytowane przez Wojtekcc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klocków ham.tył Passat B6 ,nie ma czujnika z tył

Poluzować koła ,podnieś auto i zdjąć koła

Podpiąć Vaga i dalej kanał 53 ,temat 04 nastawy i tam wpisać adaptacje 007 poluzowanie zacisków,odkręcić śruby ,wyjąć stare klocki ,używając klucza do cofania tłoczków ,cofnąć je na tyle aby klocki nowe weszły,poskręcać wszystko z powrotem.

Na końec Vagiem kanał 53 ,temat 04 wpisać adaptacje 006-zaciskanie tłoczków.

Po tym wszystkim kanał 53 ,temat 04 ,adaptacja 010 test zacisków ,powinny się otworzyć i zamknąć trzy razy I to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak pisaliśmy, że nie ma żadnego systemu informującego o zużyciu tylnych klocków hamulcowych. Ale klocki zjechane do zera, dosyć głośno hamują i nie sposób nie usłyszeć tego darcia:devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Informacja na MFA o zużyciu klocków nie jest tak do końca bujdą. Chodzi o silniki nastawcze hamulca postojowego i to ile zajmuje jednemu cykl włącz/wyłącz hamulec postojowy. Stąd elektronika wie jaka odległość jest między tłoczkiem, a tarczą hamulcową.

Gdy ktoś nie wpisze grubości klocka hamulcowego podczas ich wymiany to z komunikatu będą nici. Podobnie po wykonaniu nastaw podstawowych nie za pomocą VAS tylko "zaciągając" ręczny. Z własnego doświadczenia jednak wiem, że jak sami zauważyliście komunikatu i tak nie ma.

W audi natomiast system działa poprawnie i informuje kierowcę o zużyciu klocków, a polega na tym samym...

 

Sprawa ma się jasno, w żadnym passacie B6 nie ma opcji sygnalizowania zużycia tylnych klocków, takie rozwiązanie było, ale w fazie projektowania. System będzie prawdopodobnie seryjnie w nowym B7

Opcja wpisania grubości klocka jest nieaktywna, zwracam honor szary

 

No to ta bajke mamy za soba ,uf .

 

Pomyslowosci ci nie brakuje tego ci nie zabiore ,dodam troche fantazji od siebie .Jakims cudem wyprzedzasz konstruktorow fabrycznych w innowacjach to zaskakujace . Albo jestes jednym z nich ,i wkraczasz na forum by wniknac w obecne bolaczki wlascicieli paskow ,tak by nowsze juz ulepszyc i unowoczesnic w pozytywnym dla tego slowa znaczeniu (jakosc/kesz/bezproblemowosc). To bardzo pozytywna dzialalnosc tylko czy te rozwiazania docieraja do konstruktorow VW .A moze robisz w ASO i takie bajki ci tam puszczaja w przekazie podprogowym .

 

---------- Post added at 15:58 ---------- Previous post was at 15:54 ----------

 

Do wymiany klocków tylnych w B6 na upartego nie jest potrzebny żaden sprzęt diagnostyczny

Pewnie zaraz napiszesz, że to niemożliwe chociaż może wiesz... Nie wnikam

 

Tak napisze to bajka ,bo nikt tu nie pisal ze bez sprzetu diagnostycznego sie da . Wrecz odwrotnie sa same !!!!!!!!!! by nic nie robic zanim nie odpali sie tloczkow procedura fejsowa . Oraz sa prosby o pomoc po pomyleniu kolejnosci operacji . I tyle .

 

---------- Post added at 16:00 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

 

Zgromadzenie info może potrwać kilka dni z racji tego, że potrzebuję akurat samochód na konkretną naprawę, ale nie omieszkam napisać.

 

To wiesz ,czy bedziesz dopiero to sprawdzal ?

I powodzenia w wymianie klocy tylnych bez procedury fejsowej .

 

---------- Post added at 16:21 ---------- Previous post was at 16:00 ----------

 

Czyli tak jak pisaliśmy, że nie ma żadnego systemu informującego o zużyciu tylnych klocków hamulcowych. Ale klocki zjechane do zera, dosyć głośno hamują i nie sposób nie usłyszeć tego darcia

 

 

Racja racja kolego nie ma systemu :dobrze,wiemy to sami z wlasnego doswiadczenia :dupablada.

 

 

A te dzwieki to "elektronika pewnie wydaje" :zeco i przerabia na przykry dla ucha ludzkiego dzwiek :lol3:haha, za pomoca glosnikow w aucie te dzwieki leca :569:i do tego wibruje kiera :drive:jak joypad :552:a nastepnie :573:.

Oczywiscie to swiry .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Szary, uważaj bo niektórzy tez uwierzą w tą magie jakie wydaje dzwieki nowy system ostrzegawczy o zblizaniu się wymiany klockow hamulcowych z tylu ;D

Podoba mi się ta teoria hehehe ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że uraziłem honory wielkich zjadaczy umysłów, przepraszam, już nie będę:) kończę tym samym bo widzę, że już wiecie absolutnie wszystko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
uważaj bo niektórzy tez uwierzą w tą magie jakie wydaje dzwieki nowy system ostrzegawczy o zblizaniu się wymiany klockow hamulcowych z tylu ;D

Podoba mi się ta teoria hehehe ;D

 

Bez obaw ,widzisz ze nawet nie podjeli tematu . Wiedza wiedza co i jak .

Teoria dobra oczywiscie .

 

 

---------- Post added at 23:25 ---------- Previous post was at 23:25 ----------

 

Widzę, że uraziłem honory wielkich zjadaczy umysłów, przepraszam, już nie będę kończę tym samym bo widzę, że już wiecie absolutnie wszystko...

 

Nie uraziles ,tylko wiesz jest tu paru po wymianie klocy i nic im nie swiecilo/pikalo .

A najlepsze ze mi tez wiec widzisz ubiles piane na nienakreconej bajce (tylko napisanej).

Napisz to za jakis czas jak beda tu wlasciciele B7 i malo kilosow beda mieli (sporo do wymiany klocy ) oni to lykna .Ale do czasu wymiany i dzwieku blachy o blache .

 

No o ile cos takiego nie powstanie ,a wco wstrzeliles sie swoim tokiem kluczenia .Moze.

 

Nie wiem jak inni , ja wszystkiego jeszcze nie wiem ,ale to co pisales jakos zalatywalo brakiem realnosci . Pozatym pisales ze jest komunikat tylko trzeba cos wpisac . Nastepnie nie wiedziales gdzie to wpisac i twoja wiedza odplywala az przyznales ze czegos takiego nie ma . Poprostu wyczulem ze piszesz a dopiero cos tam sprawdzasz ,lub wywijasz sie z lania wody .

 

Ja lac wody nie zwyklem ,a mylic sie moge bo fantazja jest na swiecie .Jesli mylic ostro sie bede ,albo pisac niepotwierdzone brednie to temu co mnie na ziemie sciagnie podziekuje . Bo nie chcial bym byc posadzany o swiadome ,zaparte i celowe pisanie bzdetow . Wymyslac moge np. by inf o danych DPF a raczej o tym kiedy proces wypalania bedzie ,wywalaly sie na fisie .Kolega ejne pokazal cos w podobie ,pisalem do niego by odpisal jak to zrobil ale obecnie jest ostro zajety . No a moglem napisac bajke typu wiesz wiesz robisz to tu i tak ,jestem programista VW ,ale nie moge powiedziec bo obiecalem mamie .

 

Mogles sprawdzic konkretnie i dopiero odpisywac a tak z postu na post woda uciekala .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, już dobrze dobrze:manga Audi A4 B8, A6 C6 i A8 D3 już to mają więc kolejny jest passat.

Tak do końca nie wiem co nazywasz laniem wody zarówno w temacie DPF jak i w tym temacie. Nic tu nie ma niestworzonego i niesamowitego czego by nie było już w autach koncernu VW. Również daleki jestem od lania wody, wolę nic nie pisać niż wymyślać wierutne bzdury. Otwórz się deko na wiedzę, nie ograniczaj się do poziomu B6 to zrozumiesz, że to co napisałem do tej pory wcale nie jest wyssane z palca. Ale jak mniemam do ciebie to nie trafi, a szydzić to potrafisz oj potrafisz...

I nie strasz jakąś kompanią, która to miałaby mnie wytropić bo nie wiesz z kim rozmawiasz, trochę szacunku i ogłady...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności